Ferrari: Nowe silniki muszą kłaść nacisk na oszczędzanie paliwa
"Najlepszym rozwiązaniem są silniki z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem benzyny"
23.04.1012:34
3934wyświetlenia
Prawdopodobne przejście Formuły 1 na turbodoładowane silniki o mniejszej pojemności począwszy od sezonu 2013 musi wiązać się również z wprowadzeniem najnowszych technologii oszczędzania paliwa - twierdzi Amedeo Felisa, dyrektor generalny Ferrari.
Pośród planów korzystania od 2013 roku z wyposażonych w turbosprężarkę 670-konnych jednostek napędowych o pojemności 1,5 litra, Felisa uważa, że Formuła 1 powinna być jeszcze śmielsza w czerpaniu najnowszej wiedzy i wprowadzić silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny (Gasoline Direct Injection).
Wypowiadając się dzisiaj dla serwisu Autocar podczas targów motoryzacyjnych w Pekinie, Felisa stwierdził, że Formuła 1 może zwiększyć swoje znaczenie dla przemysłu samochodów drogowych poprzez właśnie wprowadzenie tego typu jednostek napędowych.
Jeśli F1 ma rozwijać coś przydatnego w rzeczywistych warunkach jazdy, to w takim razie najlepszym rozwiązaniem są silniki z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem benzyny- powiedział Felisa.
To jest coś, co byśmy poparli. To najlepszy pomysł w kwestii wydajności jazdy i wykorzystywania silnika w pozytywny sposób.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE