BMW odnosi podwójne zwycięstwo po dramatycznym finiszu (akt.)
Andy Priaulx wygrał pierwszy wyścig WTCC na torze Monza
23.05.1014:02
4699wyświetlenia
Andy Priaulx i Augusto Farfus zapewnili BMW podwójne zwycięstwo w WTCC na torze Monza po tym, jak na ostatnim okrążeniu gumy złapali kierowcy jadący do tego momentu na dwóch pierwszych pozycjach - Gabriele Tarquini (SEAT) i Rob Huff (Chevrolet).
Huff wyprzedził na starcie zdobywcę pole position - Farfusa, którego następnie pokonał także startujący dopiero z siódmej pozycji Tarquini. Następnie aktualny mistrz świata dopadł Huffa na początku drugiego okrążenia i objął prowadzenie przed pierwszą szykaną.
Obaj kierowcy jechali w tej kolejności do ostatniego okrążenia, kiedy w okolicy szykany Ascari przytrafiły im się problemy z oponami - najpierw w samochodzie Tarquiniego, który od razu stracił prowadzenie, a następnie zwolnić musiał także Huff i na ostatnim zakręcie został wyprzedzony przez kierowców BMW. Wygrał Priaulx, który w pewnym momencie wyścigu znalazł się przed Farfusem, jednak realizatorzy transmisji najwyraźniej przegapili ten moment.
Huff ostatecznie zajął trzecie miejsce, a Tarquiniego wyprzedzili dodatkowo Yvan Muller (Chevrolet) i dwaj kierowcy Seata - Tom Coronel i Fredy Barth, tak więc Włoch zajął siódme miejsce. Punktowaną dziesiątkę zamknęli Michel Nykjaer i Tiago Monteiro z Seata oraz Mehdi Bennani (BMW) - najwyżej sklasyfikowany niezależny kierowca.
Aktualizacja: Mehdi Bennani stracił zwycięstwo w klasyfikacji kierowców niezależnych w pierwszym wyścigu po tym, jak sędziowie nałożyli na niego karę doliczenia 30 sekund do końcowego rezultatu za ścinanie szykan. W tej sytuacji zwycięzcą tego wyścigu wśród niezależnych kierowców został Harry Vaulkhard.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Andy Priaulx (11) | BMW 320si | 9 | 0h18m32,008 | 25 | |
2 | Augusto Farfus (10) | BMW 320si | 9 | +0:00,248 | 18 | |
3 | Robert Huff (7) | Chevrolet Cruze LT | 9 | +0:01,653 | 15 | |
4 | Yvan Muller (6) | Chevrolet Cruze LT | 9 | +0:01,820 | 12 | |
5 | Tom Coronel (2) | SEAT Leon TDi | 9 | +0:02,271 | 10 | |
6 | Freddy Barth (18) | SEAT Leon TDi | 9 | +0:02,308 | 8 | |
7 | Gabriele Tarquini (1) | SEAT Leon TDi | 9 | +0:02,375 | 6 | |
8 | Michel Nykjaer (17) | SEAT Leon TDi | 9 | +0:02,726 | 4 | |
9 | Tiago Monteiro (3) | SEAT Leon TDi | 9 | +0:03,243 | 2 | |
10 | Harry Vaulkhard (19) | Chevrolet Lacetti | 9 | +0:09,032 | 1 | |
11 | Stefano D'Aste (26) | BMW 320si | 9 | +0:10,000 | ||
12 | Sergio Hernandez (25) | BMW 320si | 9 | +0:11,575 | ||
13 | Andrej Romanow (16) | BMW 320si | 9 | +0:30,320 | ||
14 | Mehdi Bennani (21) | BMW 320si | 9 | +0:33,972 | ||
15 | Fabio Fabiani (33) | BMW 320si | 9 | +0:59,155 | ||
16 | Jordi Gene (4) | SEAT Leon TDi | 8 | +1 okr. | ||
17 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze LT | 8 | +1 okr. | ||
18 | Leonel Pernia (34) | Chevrolet Cruze LT | 7 | +2 okr. | ||
19 | Norbert Michelisz (5) | SEAT Leon TDi | 7 | +2 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
20 | Franz Engstler (15) | BMW 320si | 3 | |||
21 | Darryl O'Young (20) | Chevrolet Lacetti | 1 | |||
22 | Kristian Poulsen (24) | BMW 320si | 1 |
Pole position: Augusto Farfus - 2:00,672 Najszybsze okrażenie: Gabriele Tarquini - 2:01,590 na 8 okrążeniu
KOMENTARZE