BMW odnosi podwójne zwycięstwo po dramatycznym finiszu (akt.)

Andy Priaulx wygrał pierwszy wyścig WTCC na torze Monza
23.05.1014:02
Marek Roczniak
4699wyświetlenia

Andy Priaulx i Augusto Farfus zapewnili BMW podwójne zwycięstwo w WTCC na torze Monza po tym, jak na ostatnim okrążeniu gumy złapali kierowcy jadący do tego momentu na dwóch pierwszych pozycjach - Gabriele Tarquini (SEAT) i Rob Huff (Chevrolet).

Huff wyprzedził na starcie zdobywcę pole position - Farfusa, którego następnie pokonał także startujący dopiero z siódmej pozycji Tarquini. Następnie aktualny mistrz świata dopadł Huffa na początku drugiego okrążenia i objął prowadzenie przed pierwszą szykaną.

Obaj kierowcy jechali w tej kolejności do ostatniego okrążenia, kiedy w okolicy szykany Ascari przytrafiły im się problemy z oponami - najpierw w samochodzie Tarquiniego, który od razu stracił prowadzenie, a następnie zwolnić musiał także Huff i na ostatnim zakręcie został wyprzedzony przez kierowców BMW. Wygrał Priaulx, który w pewnym momencie wyścigu znalazł się przed Farfusem, jednak realizatorzy transmisji najwyraźniej przegapili ten moment.

Huff ostatecznie zajął trzecie miejsce, a Tarquiniego wyprzedzili dodatkowo Yvan Muller (Chevrolet) i dwaj kierowcy Seata - Tom Coronel i Fredy Barth, tak więc Włoch zajął siódme miejsce. Punktowaną dziesiątkę zamknęli Michel Nykjaer i Tiago Monteiro z Seata oraz Mehdi Bennani (BMW) - najwyżej sklasyfikowany niezależny kierowca.

Aktualizacja: Mehdi Bennani stracił zwycięstwo w klasyfikacji kierowców niezależnych w pierwszym wyścigu po tym, jak sędziowie nałożyli na niego karę doliczenia 30 sekund do końcowego rezultatu za ścinanie szykan. W tej sytuacji zwycięzcą tego wyścigu wśród niezależnych kierowców został Harry Vaulkhard.

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Andy Priaulx (11)BMW 320si90h18m32,00825
2Augusto Farfus (10)BMW 320si9+0:00,24818
3Robert Huff (7)Chevrolet Cruze LT9+0:01,65315
4Yvan Muller (6)Chevrolet Cruze LT9+0:01,82012
5Tom Coronel (2)SEAT Leon TDi9+0:02,27110
6Freddy Barth (18)SEAT Leon TDi9+0:02,3088
7Gabriele Tarquini (1)SEAT Leon TDi9+0:02,3756
8Michel Nykjaer (17)SEAT Leon TDi9+0:02,7264
9Tiago Monteiro (3)SEAT Leon TDi9+0:03,2432
10Harry Vaulkhard (19)Chevrolet Lacetti9+0:09,0321
11Stefano D'Aste (26)BMW 320si9+0:10,000
12Sergio Hernandez (25)BMW 320si9+0:11,575
13Andrej Romanow (16)BMW 320si9+0:30,320
14Mehdi Bennani (21)BMW 320si9+0:33,972
15Fabio Fabiani (33)BMW 320si9+0:59,155
16Jordi Gene (4)SEAT Leon TDi8+1 okr.
17Alain Menu (8)Chevrolet Cruze LT8+1 okr.
18Leonel Pernia (34)Chevrolet Cruze LT7+2 okr.
19Norbert Michelisz (5)SEAT Leon TDi7+2 okr.
Niesklasyfikowani
20Franz Engstler (15)BMW 320si3
21Darryl O'Young (20)Chevrolet Lacetti1
22Kristian Poulsen (24)BMW 320si1
Pole position: Augusto Farfus - 2:00,672 Najszybsze okrażenie: Gabriele Tarquini - 2:01,590 na 8 okrążeniu

KOMENTARZE

7
sneer
23.05.2010 09:57
Śmiech na sali. Wyprzedzali przy żółtej fladze i mają zwycięstwo....
AdrianAdrian
23.05.2010 08:50
Super wyścigi były. A o co chodzi z tymi kierowcami niezależnymi ?
Ducsen
23.05.2010 07:26
Zaraz po starcie szykane scielo chyba z 3 czy 4 kierowcow z czolowki w tym jesli sie nie myle ktores BMW. Potem tez ciagle ktos wypadal, a na koncu kare dostaje 1 kierowca, ktory jechal w srodku stawki. Tylko nie mowcie, ze nic na tym nie zyskali :| Jak dla mnie to nieporozumienie. Szkoda Nykjaera i Michelisza.
michal2111
23.05.2010 03:38
Mało kto ma takiego pecha, jak miał dzisiaj Seat. Priaulx i Muller dostali te wygrane z nieba.
Adakar
23.05.2010 01:55
zwyciestwo sie należało Nykjaer'owi. Prowadził po karze Gabriele, Yvan w żaden sposób nie mógł zniwelować tej 1,5 sekundy ... Przecież te auta korzystają z systemów jak MoTeC które zbierają wiele danych, dostępnych w czasie rzeczywistym dla kierowcy ... takie dane poza temp. wody, oleju, hamulców, obrotów, aktualnego biegu, mają też odczyt temperatury opon ... Nie było widać super mocnych hamowań z dymkiem w wykonaniu Duńczyka i wątpię aby coś ocierało się o koło. To problem ustawień Seatów i doprowadzenia opon do maksimum. One nie tyle co były zużyte co przetarte. To przypominało mieszankę super duper hiper soft. Freddy Barth na starcie chyba przeczyszczał wydech Seata
Piotrek15
23.05.2010 01:40
Drugi wyścig też dramat, tyle dla że Nykjaer'a :D
kemek
23.05.2010 12:39
Dobry wyścig. Menu jechał okrążenie z otwartą maską. Niezłe zamieszanie na ostatniej prostej przed Paraboliką. PS: Pierwszy raz na mod LIGNA WTCC można spojrzeć jako realistyczny pod względem opon. (;