GP Turcji: trening 2 - McLaren nadal najszybszy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Istanbul Park
28.05.1014:41
Marek Roczniak
11109wyświetlenia

W drugiej sesji treningowej zespół McLaren utrzymał się na szczycie tabeli czasowej, ale już tylko jednym samochodem, za którego kierownicą zasiadał Jenson Button. Brytyjczyk pokonał dwójkę kierowców Red Bulla - Marka Webbera i Sebastiana Vettela odpowiednio o 0,1 i 0,3 sekundy. Dla Webbera sesja zakończyła się jednak pięć minut przed czasem ze względu na awarię silnika. Robert Kubica po południu zajął ósme miejsce, mając ponownie tuż za sobą kolegę z zespołu Renault - Witalija Pietrowa.

Druga sesja także rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie, choć z wiejącym nadal silnym wiatrem. Jako pierwszy na tor wyjechał Bruno Senna, dla którego była to pierwsza jazda dzisiejszego dnia po tym, jak rano jego bolidem jeździł kierowca rezerwowy HRT - Sakon Yamamoto. Po pierwszych przejazdach najszybszy był Robert Kubica z czasem 1:29,558. Drugi był Lewis Hamilton, trzeci Witalij Pietrow, a czwarty Kamui Kobayashi, który na jednym z pierwszych okrążeń przetrwał poślizg w zakręcie nr 8.

Po dziesięciu minutach na czele klasyfikacji znajdowali się już kierowcy McLarena - Hamilton (1:29,117) i Jenson Button. Kubica poprawił się następnie na 1:29,284 i był przez chwilę drugi, zanim Button wykręcił 1:28,931 i zrzucił z pierwszego miejsca zespołowego kolegę - Hamiltona. Odpowiedzią Lewisa był czas 1:28,921 i kolejność obu kierowców wróciła do pierwotnego stanu. Za Kubicą na czwartej pozycji pojawił się w 17 minucie Michael Schumacher, jednak jego czas byłby lepszy, gdyby nie błąd w pierwszym zakręcie. W chwilę później Hamilton poprawił się na 1:28,692, powiększając swoją przewagę nad Buttonem do 0,239 sekundy.

W 23 minucie Webber ukończył pierwsze okrążenie pomiarowe w drugi sesji, od razu plasując się na szóstej pozycji z czasem 1:30,476. Australijczyk poprawił się następnie na 1:29,313 i znalazł się na czwartej - tuż za Kubicą, który w międzyczasie poprawił delikatnie swój czas na 1:29,253. Trzecie okrążenie pomiarowe Webbera przyniosło czas 1:29,058 i trzecie miejsce, a w chwilę później tuż za Markiem znalazł się drugi kierowca Red Bulla - Sebastian Vettel (1:29,174). Po pierwszych trzydziestu minutach sesji pierwszą dziesiątkę zamykali Schumacher, Pietrow (Rosjanin przetrwał duży wyjazd poza tor w ósmym zakręcie), Kobayashi, Pedro de la Rosa i Vitantonio Liuzzi. Bez czasu byli tylko Nico Rosberg (dotychczas Niemiec wykonał tylko kilka okrążeń instalacyjnych) i Adrian Sutil, jednak bolid tego ostatniego był już gotowy do wyjazdu na tor po porannym wypadku.

Na początku środkowych trzydziestu minut Vettel zmniejszył swoją stratę do Hamiltona do 0,284 sekundy i wskoczył na trzecie miejsce z czasem 1:28,976. Sutil swój pierwszy przejazd w popołudniowej sesji ukończył na dziesiątej pozycji z czasem 1:30,234. W połowie sesji czas ustanowił w końcu także Rosberg - 1:29,154, który od razu dał mu szóste miejsce. Na kolejnym kółku Niemiec ustanowił najlepszy czas sesji w pierwszym sektorze, ale później stracił całą przewagę i pozostał tuż za zespołowym kolegą - Schumacherem, który wcześniej poprawił się na 1:29,107. Tymczasem Vettel wykręcił 1:28,590, po raz pierwszy umieszczając dzisiaj bolid Red Bull Racing na szczycie klasyfikacji. Następnie w czołówce pojawił się także Alonso z czasem 1:28,725, który dał mu trzecie miejsce. Odpowiedzią Buttona był czas 1:28,280 i najszybszym samochodem ponownie był McLaren.

Tuż przed upływem godzinny od rozpoczęcia sesji Massa wpadł w długi pół-poślizg w zakręcie numer osiem, rujnując zestaw miękkich opon. Brazylijczyk zajmował w tym momencie 17 miejsce, tracąc ponad 2,6 sekundy do Buttona. W chwilę później Webber poprawił się na 1:28,464 i znalazł się przed Vettelem na drugiej pozycji. Australijczyk zszedł następnie poniżej 0,1 sekundy straty do Buttona. Na 25 minut przed końcem sesji Kubica był ósmy, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy. W 72 minucie Massa wskoczył w końcu do pierwszej dziesiątki, ale jego czas - 1:29,620 - nadal pozostawiał wiele do życzenia, bowiem był gorszy od najlepszego wyniku Alonso o blisko sekundę.

W końcówce sesji Webber zjechał z toru z dymiącym tyłem samochodu, co wskazywało na awarię silnika lub układu przeniesienia napędu. Australijczyk długo musiał tłumaczyć porządkowym, aby podłożyli gaśnicę pod jedno z kół i mógł spokojnie opuścić samochód, ale w końcu udało się. Ostatnim kierowcą, który miał dzisiaj problemy z pokonaniem ósmego zakrętu był Chandhok. Hindus uniknął jednak uderzenia w bandę.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 3,6 m/s
Wilgotność powietrza: 21%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Jenson Button (1)McLaren MP4-251:28,28030
2Mark Webber (6)Red Bull RB61:28,3780,0980,09824
3Sebastian Vettel (5)Red Bull RB61:28,5900,3100,21227
4Lewis Hamilton (2)McLaren MP4-251:28,6720,3920,08232
5Fernando Alonso (8)Ferrari F101:28,7250,4450,05330
6Nico Rosberg (4)Mercedes GP W011:28,9140,6340,18922
7Michael Schumacher (3)Mercedes GP W011:28,9740,6940,06022
8Robert Kubica (11)Renault R301:29,2250,9450,25134
9Witalij Pietrow (12)Renault R301:29,5011,2210,27636
10Felipe Massa (7)Ferrari F101:29,6201,3400,11926
11Adrian Sutil (14)Force India VJM031:29,6291,3490,00916
12Nico Hulkenberg (10)Williams FW321:29,9871,7070,35817
13Kamui Kobayashi (23)BMW Sauber C291:30,0531,7730,06634
14Pedro de la Rosa (22)BMW Sauber C291:30,1761,8960,12334
15Sebastien Buemi (16)Toro Rosso STR51:30,3862,1060,21032
16Vitantonio Liuzzi (15)Force India VJM031:30,6272,3470,24128
17Rubens Barrichello (9)Williams FW321:30,7662,4860,13932
18Jaime Alguersuari (17)Toro Rosso STR51:30,9332,6530,16737
19Heikki Kovalainen (19)Lotus T1271:31,6103,3300,67737
20Lucas di Grassi (25)Virgin VR-011:33,0134,7331,40328
21Jarno Trulli (18)Lotus T1271:33,0814,8010,06811
22Timo Glock (24)Virgin VR-011:33,3125,0320,23129
23Bruno Senna (21)HRT F1101:33,4205,1400,10835
24Karun Chandhok (20)HRT F1101:33,7405,4600,32025
107% najlepszego czasu: 1:34,459

KOMENTARZE

21
svt
29.05.2010 01:24
jan5, jeśli nie zauważyłeś jeszcze, to wiele osób już to powtarzało. Pojedyncze zdania na poziomie gimnazjalisty (może coś w tym jest) z błędami ortograficznymi... Aż żal na to patrzeć.
jan5
28.05.2010 10:21
svt a jaki jest twój poziom?
svt
28.05.2010 09:50
Jeśli już ktoś się czepia, to samego jan5 za ogólny poziom wszystkich postów... Ciekaw jestem czy tempo Lotusa to tylko przebłyski na treningach, czy już na tyle zbliżyli się do starej stawki. Jak widać opłaciło się zbudować niezawodny bolid i stopniowo go ulepszać. Reszta nowych budzi tylko uśmiech politowania.
christoff.w
28.05.2010 08:56
chi,chi..fajna dyskusja. :) Ale tak na srio to mnie tez sie wydaje ze Ferka podgoni Rbr w polowie sezonu choc zaden ze mnie prorok czy tez jan5! ;) p.s; strata Reni do lidera to istna przepasc! Mysle ze w Q3 bedzie Robert i moze nawet Pjetrow choc pewnie znowu cos mu "wypadnie" i Sutil zajmie te 10te miejsce. ps2; Button chyba skleil swoje najlepsze okrazenie w zyciu ze taki czas przed RBR wykrecil,cos mi sie tak wydaje a Wam? W GPM ide na calosc i stawiam na Masse jako czarnego,ukrytego,przyczajonego konio/tygrysa tego Gp! ;)
Simi
28.05.2010 08:25
Czepiacie się o słowo "zdubluje", tak? Otóż Jan5 miał na myśli pokonanie, a zdubluje to była przenośnia. Nie wiem co tu dziwnego...
jan5
28.05.2010 08:12
Bart125 ma ten system ale na plecach a nie w bolidzie
Bart125
28.05.2010 05:53
Wiecie czy Renault Kubicy ma już ten słynny F-Duct??? Dzięki za informację
maciej
28.05.2010 03:43
"W końcówce sesji Webber zjechał z toru z dymiącym tyłem samochodu, co wskazywało na awarię silnika lub układu przeniesienia napędu." Widać że Vettel nie daje za wygraną :D
babel9
28.05.2010 03:07
tak @jan5 Ferrari zdubluje RedBulle jak w poprzednich wyścigach. Kubica mniejsza strata niż w pierwszym treningu, zobaczymy :)
kemot
28.05.2010 02:36
W Polityce mamy Palikota, w tv mamy Wojewódzkiego, Muchę i Majewskiego, a na f1wm mamy pana jan5 ; D
jan5
28.05.2010 02:14
MaxKapsel Napisałem to co wie każde dziecko, jeśli to dla ciebie jakieś rewelacje, zresztą nie ważne
MaxKapsel
28.05.2010 02:07
jan5, a po co? ty już tak pięknie i fachowo opisałeś nam resztę sezonu, po raz kolejny zresztą, że nic dodać, nic ująć... :)
jan5
28.05.2010 01:52
MaxKapsel i co w związku z tym? może napiszesz coś na temat wyścigów?
Simi
28.05.2010 01:51
Flow - może byc tak jak napisał jan5, poza tym, zauważ, że Ferrari nigdy nie pokazuje wszystkiego na treningach.
MaxKapsel
28.05.2010 01:33
No tak, ja rozumiem, dzisiaj piątek, zaraz się weekend zacznie, będzie można parę piwek albo i coś mocniejszego chlapnąć, więc wszyscy już się do tego śpieszą... niektórzy nawet już zaczęli... Ale muszę wyjaśnić, nic z tego - jan5 już nas wszystkich w tym wyścigu zdublował (ze 3 razy i do tego na Węgrzech...). Tylko czy aby nie było falstartu już z rana? ;)
jan5
28.05.2010 01:13
ferrari moze w tym wyscigu wiele nie pokarze ale za to na spa, monza, hockenheim, sinagapurze, kanadzie i na węgrzech zdubluje red bulle
noofaq
28.05.2010 01:00
nowe zespoły moga jeździć na pustym baku - co im szkodzi? :)
Kamikadze2000
28.05.2010 01:00
Straty nowych zespołów są coraz mniejsze! Oby kontynuowali ten trend! :)) Cóż, moim zdaniem po staremu - RBR, McL, Ferrari i Merc na równi, za nimi Renault i Force India. Dalej Sauber, STR, Williams, Lotus, Virgin i HRT. ;))
Sylas
28.05.2010 12:58
Pietrow blisko Roberta, Schumacher goni koleżankę z teamu a Masa daleko za Alonso. Nie wiem czemu wszyscy zachwycają się Alguersuari'm a ten walczy jak narazie z lotusami nie umiejszając Lotusom.
goike
28.05.2010 12:56
Zwróćcie uwagę jak z nowych zespołów Kovalainen zaszalał. Jego czas bliższy Toro Rosso niż pozostałym nowym zespołom
flow
28.05.2010 12:46
Mam nadzieje, ze Ferka nie pokazala pelni mozliwosci. Jesli tak to kiepsko widze to gp