Ferrari przetestowało w Vairano pakiet aero na GP Kanady
"Circuit Gilles Villeneuve powinien bardziej pasować charakterystyce bolidu"
09.06.1011:02
2737wyświetlenia
Ferrari ma nadzieję, że przeprowadzone przez nich testy ustawień docisku aerodynamicznego pod kątem zbliżającego się Grand Prix Kanady pomogą im znaleźć trochę tak bardzo potrzebnego tempa.
Kierowca testowy włoskiej stajni - Giancarlo Fisichella jeździł w minionym tygodniu na torze Vairano w celu oceny pakietu z niskim dociskiem aerodynamicznym, który będzie wykorzystywany podczas weekendu w Montrealu.
W ostatnich latach zespół z Maranello nie miał szczęścia co do Circuit Gilles Villeneuve. W 2007 roku Felipe Massa został wykluczony z rywalizacji podczas wyścigu za wyjazd z pasa serwisowego przy czerwonym świetle. Rok później gapiostwem popisał się Lewis Hamilton, który nie dostrzegając czerwonego światła wjechał w tył cierpliwie czekającego Kimiego Raikkonena.
F10 jest zasadniczo w takiej samej specyfikacji, jak w Turcji. Jednakże oba samochody będą wyposażone w konfigurację aerodynamiczną dostosowaną do charakterystyki toru o średnim i niskim docisku aerodynamicznym. W celu oceny tych ustawień, Giancarlo Fisichella poprowadził F10 w ramach testów aerodynamicznych na torze Vairano w ubiegły czwartek- czytamy w oświadczeniu teamu.
Ferrari w Kanadzie ponownie wyposaży swoje samochody we własną wersję systemu wygaszania tylnego skrzydła, który powinien zapewnić znaczącą przewagę szybkości nad ekipami nie korzystającymi z tego rozwiązania, w tym prawdopodobnie nad Red Bullem, który dopiero w Turcji po raz pierwszy przetestował w praktyce tę technologię.
Według opinii zarówno Felipe Massy, jak i Fernando Alonso, Circuit Gilles Villeneuve powinien bardziej pasować charakterystyce bolidu, niż miało to miejsce w Turcji. Częściowo dlatego, że układ toru jest najbardziej podobny do tych obiektów, gdzie F10 był najbardziej konkurencyjny jak dotychczas w tym sezonie, czyli do Bahrajnu i Melbeourne.
Ponadto wybrane przez Bridgestone na ten wyścig mieszanki opon supermiękka i średnia są mniej problematyczne od ich twardszych odpowiedników. Jednakże do czasu rozegrania piątkowych sesji treningowych nie można zakładać, że Ferrari będzie faworytem tego wyścigu.
Źródło: TheF1Times.com
KOMENTARZE