Zmiany w procedurach dotyczących samochodu bezpieczeństwa
Przed wczorajszym wyścigiem FIA potwierdziła wprowadzenie dwóch zmian
12.07.1013:52
2839wyświetlenia
Przed wczorajszym wyścigiem FIA potwierdziła wprowadzenie w życie kilku zmian w procedurach dotyczących samochodu bezpieczeństwa (SC). Potwierdzone zmiany to przede wszystkim możliwość opóźnienia wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa, aby nie stawiać w niekorzystnej sytuacji niektórych kierowców, co miało miejsce dwa tygodnie temu w Walencji.
Okres neutralizacji będzie ogłaszany tak jak dotychczas, czyli od razu w momencie stwierdzenia przez dyrektora wyścigu, że na torze pojawiła się niebezpieczna sytuacja wymagająca spowolnienia bolidów. Jednakże od teraz samochód bezpieczeństwa niekoniecznie będzie wyjeżdżał od razu z boksów - zamiast tego będzie czekał na lidera wyścigu.
W sytuacji, kiedy natychmiastowy wyjazd SC na tor będzie jednak niezbędny, wówczas wszystkie bolidy znajdujące się pomiędzy samochodem bezpieczeństwa a liderem zostaną od razu przepuszczone. Gdyby taka zasada obowiązywała już w Walencji, to wówczas zarówno Lewis Hamilton, jak i obydwaj kierowcy Ferrari oraz reszta stawki zostaliby po prostu przepuszczeni przez SC.
Druga potwierdzona zmiana dotyczy zasady działania sygnalizacji świetlnej w wyjeździe z boksów podczas obecności na torze samochodu bezpieczeństwa. W Walencji Michael Schumacher utknął w wyjeździe z alei serwisowej z powodu mrugającego zielonego i czerwonego światła, choć żaden bolid nie przejeżdżał akurat po prostej startowej i jego wyjazd na tor nie stwarzał ryzyka. Od teraz w takiej sytuacji kierowca będzie mógł wyjechać na tor, jeśli za samochodem bezpieczeństwa będzie wystarczająca przestrzeń.
W wydanym komunikacie FIA nie wspomniała jednak o pomyśle większego spowolnienia bolidów w momencie rozpoczęcia okresu neutralizacji po tym, jak próby z tym po drugiej i trzeciej sesji treningowej na torze Silverstone spotkały się z nienajlepszymi reakcjami kierowców. Zdaniem magazynu Auto Motor und Sport, zdecydowano się więc tylko na nie uwzględnianie dotychczasowego limitu czasowego na ostatnich 200 metrach okrążenia, jeśli będą tam znajdowały się bolidy w momencie ogłoszenia wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa.
Źródło: Motorsport.com, Formula1.com
KOMENTARZE