Di Resta znowu na pole position w DTM

Szkot pokonał w kwalifikacjach na torze Oschersleben zespołowego kolegę Spenglera o 0,25 s
18.09.1015:47
Michal2_F1
1639wyświetlenia

Paul di Resta zdobył swoje drugie pole position w DTM z rzędu w kwalifikacjach na torze Oschersleben, pokonując o ponad 0,25 sekundy kolegę z zespołu Mercedesa - Bruno Spenglera, który wystartuje z nim z pierwszego rzędu.

Szkot, który zdominował czasówkę na torze Brands Hatch dwa tygodnie temu, uzyskał także najlepsze czasy w Q2 i Q3, dzięki czemu jako ostatni pokonywał okrążenie w Q4. Lider mistrzostw Spengler był najszybszy w Q1, ale mógł tylko patrzeć, jak w finałowej części kwalifikacji di Resta, który jest za nim dziewięć punktów w mistrzostwach, zdobywa pierwsze pole.

Mike Rockenfeller był najlepszym kierowcą Audi, plasując się na trzecim miejscu. Niemiec, który finiszował na tym torze na podium w 2007 roku, okazał się lepszy od zeszłorocznego mistrza i dwukrotnego zwycięzcy na Oschersleben - Timo Scheidera w Q2. Obydwaj kierowcy utworzą drugi rząd na starcie.

Scheider będzie miał wszystkich czterech partnerów z zespołu Abt Sportsline tuż za sobą na starcie. Martin Tomczyk był piąty, po straceniu czasu w ostatnim sektorze na swoim okrążeniu, co kosztowało go awans do Q4. Mattias Ekstrom i Oliver Jarvis zajęli kolejne pozycje, natomiast Miguel Molina w Audi z 2008 roku, także jeżdżący dla Abt, skompletował czołową ósemkę.

W piątym rzędzie ustawią się dwaj Brytyjczycy z Mercedesa: Jamie Green i Gary Paffett, którym niewiele zabrakło do znalezienia się w Q3. W ostatniej chwili zostali zepchnięci przez Ekstroma i Jarvisa.

Wyniki kwalifikacji
KierowcaNar.SamochódRocznikCzas Q1Czas Q2Czas Q3Czas Q4
1Paul di RestaAMG Mercedes C-Klasse20091:22.0391:20.9601:20.9921:21.394
1Bruno SpenglerAMG Mercedes C-Klasse20091:21.4681:21.2861:21.2191:21.655
1Mike RockenfellerAudi A4 DTM20081:21.5441:21.2571:21.2431:21.836
1Timo ScheiderAudi A4 DTM20091:22.2081:21.2061:21.2001:22.067
1Martin TomczykAudi A4 DTM20091:22.2171:21.2341:21.432
1Mattias EkstromAudi A4 DTM20091:21.5611:21.6491:21.514
1Oliver JarvisAudi A4 DTM20091:22.1101:21.3461:21.654
1Miguel MolinaAudi A4 DTM20081:21.7481:21.5751:21.688
1Jamie GreenAMG Mercedes C-Klasse20081:22.2331:21.664
1Gary PaffettAMG Mercedes C-Klasse20091:21.9681:21.707
1Maro EngelAMG Mercedes C-Klasse20081:21.8801:21.713
1Alexandre PrematAudi A4 DTM20081:22.4291:21.828
1Markus WinkelhockAudi A4 DTM20081:21.5131:21.941
1Susie StoddartAMG Mercedes C-Klasse20081:21.9491:21.994
1Ralf SchumacherAMG Mercedes C-Klasse20091:22.674
1David CoulthardAMG Mercedes C-Klasse20081:22.723
1Cong Fu ChengAMG Mercedes C-Klasse20081:22.791
1Katherine LeggeAudi A4 DTM20081:22.811
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

2
Kamikadze2000
18.09.2010 04:26
A to czemu?? Albers też brylował w DTM, a w F1 jakoś nie za dobrze mu szło. Ta seria jest zerowym porównaniem i wcale nie rozwija i nie przybliża do F1. Spengler, Green czy też właśnie di Resta popełnili wielki błąd, pakując się w ten serial. Dobrze chociaż, że Szkot ma zaplecze w postaci kontaktu z F1 (FI, McL), gdyż w przeciwnym razie stałby się kolejnym Greenem i Spenglerem, którzy mogą aspirowac raczej do Bernda Schneidera, a nie Michaela Schumachera. ;) Treningi też nie mówią dużo. Prawdziwego Paula di Restę poznamy dopiero, gdy będzie na serio jeździł w F1. Życzę mu wszystkiego dobrego, gdyż uważam, że ma zadatki na kierowcę F1. Ale to się dopiero okaże... ;)
kamarinho1991
18.09.2010 02:25
Jeśli w następnym sezonie nie będzie jeździł w FI regularnie, to się mocno zdziwię.