Tarquini zdobywa pole position w Walencji w WTCC

Huff dołączy do Tarquiniego w pierwszym rzędzie podczas startu lotnego do pierwszego wyścigu
18.09.1016:10
Michal2_F1
1567wyświetlenia

Gabriele Tarquini zdobył pole positon dla Seata w popołudniowej sesji kwalifikacyjnej World Touring Car Championship na torze Ricardo Tormo w Walencji.

Chevrolet wyglądał na najszybszego po sobotnich treningach, ale zeszłoroczny mistrz świata przejechał świetne okrążenie na początku Q2, dając hiszpańskiemu producentowi samochodów pole position na domowym obiekcie.

Robert Huff dołączy do Tarquiniego w pierwszym rzędzie podczas startu lotnego, a za nimi wystartują Chevrolety prowadzone przez lidera mistrzostw Yvana Mullera i Alaina Menu. Kolejne dwa rzędy zajmą z kolei kierowcy Seata: Tiago Monteiro i Tom Coronel wystartują przed Jordim Gene i Freddym Barthem.

Augusto Farfus i Andy Priaulx (obydwaj BMW) zajęli słabe dziewiąte i dziesiąte miejsce. Priaulx był bliski odpadnięcia w Q1, jako że jedenasty Michel Nykjaer stracił do niego zaledwie 0,026 sekundy. Norbert Michelisz także nie awansował do Q2, po awarii silnika w jego Leonie w ostatnich minutach Q1.

Wyniki kwalifikacji
KierowcaNar.SamochódCzas Q1Czas Q2
1Gabriele TarquiniSEAT Leon TDI1:44.7271:44.111
1Robert HuffChevrolet Cruze1:44.9371:44.193
1Yvan MullerChevrolet Cruze1:44.9221:44.258
1Alain MenuChevrolet Cruze1:44.7101:44.439
1Tiago MonteiroSEAT Leon TDI1:44.8691:44.468
1Tom Coronel *SEAT Leon TDI1:44.7891:44.525
1Jordi GeneSEAT Leon TDI1:44.8971:44.773
1Fredy BarthSEAT Leon TDI1:44.6041:45.070
1Augusto FarfusBMW 320si1:44.8231:45.205
1Andy PriaulxBMW 320si1:45.3131:45.416
1Michel NykjaerSEAT Leon TDI1:45.339
1Kristian PoulsenBMW 320si1:45.607
1Norbert MicheliszSEAT Leon TDI1:45.741
1Marc CarolSEAT Leon1:45.837
1Darryl O'YoungChevrolet Lacetti1:46.017
1Sergio HernandezBMW 320si1:46.116
1Mehdi BennaniBMW 320si1:46.419
1Franz EngstlerBMW 320si1:46.717
1Stefano d'AsteBMW 320si1:46.783
1Yukinori TaniguchiChevrolet Lacetti1:46.997
1Andriej RomanowBMW 320si1:47.344
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

7
THC-303
19.09.2010 06:14
@sas to nawet nie chodzi o sam start, z drugiego rzędu Priaulx może bez problemu odnieść zwycięstwo z odwróconą ósemką bez dobrego startu, bo przecież przed sobą ma wtedy najczęściej jakiegoś Nykjaera, Michelisza czy Bartha, czyli kierowców łatwiejszych do objechania niż choćby taki Monteiro.
drajwer
18.09.2010 08:28
@sas chodzi ci o rwd oczywiście ;) w BTCC ten przepis z losowaniem jest bardzo dobry. przejechałem prawie cały sezon btcc w rF i nie było mowy o kalkulowaniu :P
sas
18.09.2010 06:32
Taktyką Priaulx nie jest startowanie w drugim wyścigu z 1go rzędu. Raczej z drugiego, bo naped na tył i tak pozwala mu objechać wszystkich przed nim na dystansie 100-200 metrów max. Tak czy inaczej to nie jego wina, że start do drugiego wyścigu jest zatrzymany a on ma napęd fwd. EDIT: RWD miało byc rzecz jasna:)
Lochyzb
18.09.2010 05:34
Albo po prostu pomysł z BTCC zaciągnąć. Czyli losować, od jakiego zawodnika odwracamy kolejność np. od 4 do 10 pozycji.
kemek
18.09.2010 04:47
Dokładnie - tak jak na przykład w GP2 i F3.
THC-303
18.09.2010 02:23
Niezwykle mnie irytuje punktacja w WTCC, właśnie poprzez wyczyny Priaulxa, który nie robi nic wielkiego w pierwszym wyścigu, a w drugim startuje z pierwszej linii, podczas gdy dziadek i Muller muszą się przebijać z okolic P8. Gdyby drugi wyścig był oceniany niżej byłoby sprawiedliwiej.
drajwer
18.09.2010 02:18
o lol BMW szykuje dla Priaulx typową strategię P6 w 1 wyscigu i P1 w drugim??