GP Brazylii: opis kwalifikacji

Nico Hulkenberg zapewnił zespołowi Williams pierwsze pole position od 2005 roku
06.11.1018:12
Marek Roczniak
12426wyświetlenia

Nico Hulkenberg sprawił wielką niespodziankę podczas kwalifikacji do Grand Prix Brazylii, uzyskując najlepszy czas jednego okrążenia na slickach na przesychającym torze w końcówce Q3. Tym samym tegoroczny debiutant zdobył swoje pierwsze pole position w Formule 1, a dla zespołu Williams pierwsze od 2005 roku.

Hulkenberg pokonał aż o ponad sekundę obydwu kierowców Red Bulla - Sebastiana Vettela i Marka Webbera, dysponujących obecnie najszybszymi samochodami w stawce. To może oznaczać, że bolid Hulkenberga był ustawiony pod mokry/przesychający tor, ale tak czy inaczej tak duża przewaga kierowcy Williamsa robi wrażenie.

Lider mistrzostw Fernando Alonso uległ nie tylko Hulkenbergowi i kierowcom Red Bulla, ale także Lewisowi Hamiltonowi, zatem czeka go start z piątej pozycji. Tymczasem Robert Kubica pomimo dobrej postawy w Q1 i Q2 musiał zadowolić się siódmym polem, tracąc ponad dwie sekundy do Hulkenberga. Warto dodać, że w pierwszej dziesiątce znalazł się także dugi kierowca Renault - Witalij Pietrow.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się przy nie padającym deszczu, ale na mokrym torze, tak więc kierowcy przystąpili do Q1 na przejściowych oponach, wszyscy wyjeżdżając od razu na tor, jako że spodziewane było później pogorszenie pogody. Co ciekawe, w niedzielę spodziewane były suche warunki, zatem prawdopodobnie żaden z kierowców nie miał w kwalifikacjach ustawień na mokry tor.

Po pierwszych przejazdach najszybszy był Webber z czasem 1:21,272. Drugi był Massa, dalej dwaj kierowcy Toro Rosso, a piąty Kubica. Kolejność zmieniała się szybko: na pierwsze miejsce wysuwali się kolejno Hulkenberg, Schumacher, ponownie Hulkenberg i Vettel (1:19,855). Webber był drugi, Rosberg trzeci, a pierwszą szóstkę zamykali kierowcy Williamsa i Kubica. Na torze było bardzo tłoczno, ale wszyscy spodziewali się pogorszenia pogody, więc każdy chciał uzyskać jak najlepszy czas, zanim zacznie padać.

Alonso w połowie Q1 wykręcił 1:19,842 i wskoczył na pierwsze miejsce. Hamilton chwilę później pojawił się na trzeciej pozycji po uzyskaniu czasu 1:19,931. Niektórzy kierowcy popełniali błędy na śliskim torze, ale jak dotychczas wszystko kończyło się jedynie na krótkich wycieczkach poza tor. Siedem minut przed końcem tej części zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli wszyscy kierowcy z nowych zespołów i Sutil.

W 14 minucie Webber i Vettel znaleźli się na czele klasyfikacji, uzyskując czasy 1:19,025 i 1:19,160. Za Alonso na czwartej pozycji pojawił się Barrichello (1:19,901), następnie szybciej od obydwu kierowców pojechał Kubica, plasując się na trzeciej pozycji z czasem 1:19,729. W międzyczasie Sutil uciekł ze strefy spadkowej, a zamiast niego trafił do niej drugi kierowca Force India - Liuzzi. Kubica poprawił się następnie na 1:19,249, ale nadal był trzeci.

W końcówce Q1 kierowcy Force India ponownie zamienili się miejscami i Sutil spadł na 18 miejsce, z którego nie zdołał już uciec, nie przechodząc zatem do dalszej części kwalifikacji. Tymczasem Alonso jako jedyny przełamał barierę jednej minuty i 19 sekund, wygrywając Q1 z czasem 1:18,987. Kubica zajął czwarte miejsce.

Q2

Deszcz zaczął kropić w przerwie pomiędzy dwoma pierwszymi częściami czasówki i tor był trochę bardziej mokry w momencie rozpoczęcia Q2, ale kierowcy nadal jeździli na przejściowych oponach. Po pierwszych okrążeniach pomiarowych najszybsi byli Webber i Schumacher z identycznym czasem 1:19,694. Na pierwsze miejsce wysunął się następnie Kubica (1:19,677), po czym szybciej od niego pojechali Vettel (1:19,218) i Barrichello.

Tuż przed połową Q2 Webber powrócił na pierwsze miejsce z czasem 1:18,851. Kubica także zdołał się poprawić, plasując się na drugiej pozycji z czasem 1:19,131. Odpowiedzią Vettela był wynik 1:18,839 i Niemiec zrzucił z pierwszego miejsca zespołowego kolegę Webbera. Przed Kubicą znalazł się także Alonso (1:19,010), a następnie szybciej od obydwu kierowców pojechał Hamilton, wskakując na trzecie miejsce z czasem 1:18,921.

W końcówce Q2 Webber poprawił się na 1:18,516 i odzyskał pierwsze miejsce. Schumacher niespodziewanie wskoczył na czwarte miejsce, a za nim znalazł się Barrichello. Kubica poprawił się z kolei na 1:18,877 i drugą część kwalifikacji ukończył na trzeciej pozycji. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Alonso, Hulkenberg, Pietrow i Massa. Tymczasem z dalszej rywalizacji odpadli Button, Kobayashi, Rosberg, Alguersuari, Buemi, Heidfeld i Liuzzi.

Q3

W ostatniej części na tor jako pierwszy wyjechał Alonso. Optymalna linia jazdy wyglądała na mocno przeschniętą, ale kierowcy nadal korzystali z przejściowych opon. Po pierwszych przejazdach najszybszy był Hamilton z czasem 1:17,212. Drugi był Schumacher, trzeci Vettel, czwarty Alonso, a piąty Webber. Pierwszą dziesiątkę zamykali natomiast Hulkenberg, Pietrow, Kubica, Massa i Barrichello.

Na drugie przejazdy kierowcy założyli już slicki, a konkretnie opony z najbardziej miękkiej mieszanki. Kubica popełnił błąd pod koniec swojego pierwszego okrążenia pomiarowego na nich i wyjechał na chwilę poza tor. Problemy miał także Webber w tym samym miejscu toru. Tymczasem Hulkenberg wykręcił 1:16,373 i wskoczył na pierwsze miejsce. Następnie przed nim znaleźli się Alonso i Hamilton, ale odpowiedzią kierowcy Williamsa były czasy 1:15,462 oraz 1:14,470 i tym sposobem tegoroczny debiutant zdobył sensacyjnie swoje pierwsze pole position w karierze!

Wraz z Hulkenbergiem z pierwszego rzędu wystartuje jutro Vettel (1:15,519), a w drugim rzędzie ustawią się Webber i Hamilton. Lider mistrzostw Alonso musiał zadowolić się piątym miejscem, a na pozostałych miejscach w pierwszej dziesiątce zakwalifikowali się Barrichello, Kubica, Schumacher, Massa i Pietrow.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Brazylii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 81%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

KOMENTARZE

61
momo92
07.11.2010 04:05
Tak jak pisałem Hul dał zada na 1 zakrecie...
pepsi-opc
07.11.2010 12:27
@temal nic na to nie wskazuje i niema na to szans więc Williams ma tylko swoje 5 min.
twardy
07.11.2010 12:03
Oby zdobył podium. Świeża krew i zastrzyk nadziei w Williamsie się przyda :)
temal
07.11.2010 10:44
a jak dzisiaj deszcz spadnie? :) dziwi mnie to że nikt więcej nie zaryzykował...
christoff.w
07.11.2010 08:30
Jeszcze sie zastanawiam dlaczego inni,pokroju Hulka jak Baricz,Nick i inni nie zaryzykowali "mokrego" setupu by sobie w Brazyli wygrac pole?
Tom_Bombadil
06.11.2010 11:27
Poza tym HUL przejechał 2 rewelacyjne (najszybsze) okrążenie. Mówienie o jakimkolwiek przypadku jest kompletnie niepoważne. Zresztą warto zobaczyć jak się "cieszy" HUL po wygraniu kwalifikacji...
NEO86
06.11.2010 11:19
Gratuluję Nico ale to oczywiste że zrobił taki wynik bo miał ustawienia na mokry tor a jutro czołówka łyknie go bardzo szybko
jordan23
06.11.2010 09:49
Od 1999 r opuściłem tylko jeden wyścig , i widziałem perę takich (a raczej podobnych ) akcji (czyli średni zespół , albo raczej mocno średni wygrywa z taką przewagą – więc albo to był mocny fart i zbieg okoliczności w danym czasie , albo Hul ma jutro pozamiatane jak to bywało w przeszłości. To jest zbyt duża rozbieżność czasowa . Zrozumiał bym gdyby to był 0,5 s ale to strata , + ponad sekunda przewagi. No i trzeba dodać różnicę w prześwicie samochodu co na mokro a sucho mocno się różni. Ale mimo to gratulacje dla Hulka i Wiliamsa za taką strategię ,Marketing i kasa są bardzo ważne w tym sporcie(niestety). Mam nadzieję że będzie przez to ciekawie.
mmw
06.11.2010 08:41
Uważam, że setup Kubicy jest bardzo mądrze ustawiony. Na tym torze dość łatwo się wyprzedza mając większą prędkość więc to czy Robert startuje z 5 czy 7 miejsca nie ma tak naprawdę znaczenia, bo liczy się to, że w sektorze 2 nie daje się wyprzedzać a tam nawet jak ktoś będzie od Kubicy szybszy to po prostu będzie oglądał jego tylne skrzydło, a jak przyjdą szybkie części toru Renówka będzie odjeżdżać i o to chodzi. Myślę, że to najmądrzejsza strategia na ten tor i przyniesie pożytek.
yaper
06.11.2010 08:01
Widzę, że wywiązała się tu jak zwykle żenująca dyskusja, a tak naprawdę to... wiele hałasu o nic. Niespodziewany rezultat Hulkenberga, aczkolwiek nawet mi oko nie drgnęło na jego widok. Oczywiste, że zespół pokroju Williamsa zaryzykował z mokrym setupem i stąd taka kosmiczna przewaga nad drugim Vettelem, a RBR jak dotąd masakrował rywali z ten weekend. Yurek i reszta mają rację, szkoda to roztrząsać, bo nie ma tak naprawdę czego. Wystarczy zobaczyć chociażby czasy liderów, np. Hamiltona w S1, a później ogromne problemy,taniec bolidu, w nadal bardzo mokrym S2 i tam duża strata czasu. Jutro Hulkenberg zostanie objechany srogo i pozostanie jedynie symboliczne PP, za które nie dają punktów. Ciężko będzie jutro Niemcowi o punkty, chyba że wbrew wszystkim niebo jutro sowicie zapłacze i rzeczywiście będziemy świadkami udanego hazardu. Reszta standardowo: Vettel przed Webberem, Alonso pokonany jeszcze przez Hamiltona. Po starcie będzie niezwykle ciekawie. Jeśli nikt z liderów nie wystrzeli do przodu to panowie z Milton Keynes mają dylemat, czy dać Webberowi te 3-7 punktów więcej. Przy zwycięstwie Webbera i trzeciej/czwartej lokacie Alonso nasz dzielny Aussie odrobiłby 10/13 pkt, a zatem byłby punkt za lub 2 przed Hiszpanem. Oj Marko i spółka muszą to przemyśleć, bo co by nie mówić to kwalifikacje im wyszły i mogą powalczyć o to wymarzone MŚ kierowców. Na koniec odrobina prywaty. Kubica po obiecujących Q1 i Q2 srogo rozczarował. Po założeniu slicków było widać ogromne problemy w S2, a i czas w S1 odstawał o sekundę od Hulkenberga. Ewidentnie ustawienia na sucho, a P7 pozostawia ogromny niesmak i smutek w oczach fana. Oby jutro było dużo lepiej i Polak wmieszał się w walkę o podium.
marios76
06.11.2010 07:40
Niespodzianka;) Wsporcie to się zdarza. Jakim cudem Nico to zrobił? Cudem:) Moim zdaniem rewelacyjnie przycisnął tam, gdzie inni jechali wolniej. Decydowała przyczepność nie moc, kierowca nie bolid i się udało! Brawo. Jutro nie odjedzie, parę pozycji straci,ale wierzę w punkty i przyzwoity wynik. Marketing na pewno ma tu spore znaczenie, jak to zespół wykombinował, to już ich tajemnica. Interesująco zapowiada się start... może nie karambol, ale czuję że ktoś ze ścisłej czołówki straci szanse definitywnie. To tylko przypuszczenie, ale jutro pójdą na noże! To będzie dla niektórych być albo nie być... i co tu kryć, myślę raczej o kierowcach puszek wmieszanych w pojedynek z ... podnieconym z wrażenia młodzianem. Myślę, że będzie się fajnie oglądać ciekawy wyścig. Pamiętacie zeszłoroczne wyniki? To dopiero była niespodzianka!!
Aeromis
06.11.2010 07:21
Może mokro, raczej nie sucho, ale na bank nie marketingowo. Trzy punkty traci Williams do Force India, niewiarygodne by było, aby zrobili coś pod publiczkę, oni jakoś muszą osiągnąć swój cel i kto wie, czy nie zrobili czegoś genialnego - mocne kwalifikacje. Nawet jeśli jutro Nico będzie słabszy i to o wiele, to z tak mocnej pozycji nie spisywałbym na straty możliwości zdobycia punktów (to go może podbudować). W szczególności chodzi właśnie o Hulka, który bądź co bądź wlecze się za Rubensem w tym sezonie, w ogóle mu nie dorównuje. Stworzyć takie zamieszanie w wyścigu w którym ono i tak jest pewne to świetny pomysł, być może Hulk pojechał właśnie pod Brazylijczyka Barichello (ten za to walczy o 10 pozycje wśród kierowców, co też jest ważne) bo spowalniający stawkę bolid może otworzyć drogę do mocnej pozycji (a nawet podium?) Rubensowi. Ja to widzę w ten sposób, cokolwiek nie zrobili to na bank nie jest to przypadek. Warto wziąć jednak poprawkę, że treningi Williamsa były słabiutkie i (gdybam), że w większości wypadków mogą być one bardziej adekwatne (odnośnie tempa wyścigowego, a nie pozycji końcowych) niż wszystkie rezultaty z soboty. Sam Barichello powiedział, że w T2 nie miał szybszego bolidu niż w t1 wynik lepszy o setne sekundy to potwierdził. W tym szaleństwie jest pewnie metoda.
mmw
06.11.2010 06:40
Już tłumaczę. Hulk miał zdecydowanie lepszy czas od reszty w krętym sektorze 2, a słabszy od większości w szybkim sektorze 3, co świadczy o dużym docisku. Nie ma tu znaczenia, że tor przesychał. Jak by był całkiem suchy to najlepsi nie mieliby czasu gorszego o 4-5 sekund od tego z drugiego treningu. Tor owszem przesychał, ale jednak był ciągle bardzo mokry co po pierwsze zmniejszało przyczepność, a po drugie nie pozwalało oponom się dogrzać do optymalnej temperatury. Cała reszta ustawiła auta na wyścig czyli setupem na suchy tor z dociskiem znacznie mniejszym niż na deszcz, żeby jutro mieć szanse walki o najwyższe cele. Trzeba pamiętać też, że na torze przesychającym jazda ze słabym dociskiem niosła za sobą duże ryzyko, przez co nikt nie mógł pojechać na maksa, bo po co kasować bolid przed wyścigiem. Hulk nie miał nic do stracenia, ustawili mu auto na duży docisk i szalał ile wlezie. Niestety jutro będzie się ścigał co najwyżej z Sauberami bo czołówka go łyknie szybko i bezproblemowo.
christoff.w
06.11.2010 06:28
gaga- inzynier moze se mowic,bo zrobia wszystko aby to bylo jakies niby cudowne pole a jutro wyjdzie szydlo z worka i tyle w temacie i chyba szkoda czasu na ta debate skoro wiemy tyle co nic,bo moze rzeczywiscie setup na sucho mial Hulk i tak swietnie pojechal bo prawie suchym torze?
distinto
06.11.2010 06:23
@Spaju Do tego dążę, bo niektórzy tutaj myślą że doktorat z tego tematu zrobili.
Spaju
06.11.2010 06:22
Moim zdaniem miał ustawienia na mokro, gdyż lepiej mieć zapas w docisku. Zresztą jak ktoś gdzieś już napisał, to PP raczej jest dla rozgłosu, niż dla wyniku dobrego. Reszta jechała z ustawieniami pod suchy wyścig, gdyż na grzyba jest potrzebny niski docisk na mokro? To samobójstwo, że tak powiem...
gaga
06.11.2010 06:22
Inżynier Hulkenberga powiedział, że Nico ma ustawienia na suchy tor.
christoff.w
06.11.2010 06:20
Przylaczam sie poraz kolejny do dyskusji pt: "Mokro czy sucho?" ;) Moje pytanie rowniez brzmi dlaczego niby mial miec ustawienia na mokro? Zjednej strony jesli inni mieli na sucho pod jutrzejszy wyscig to wydaje sie logiczne,ale z drugiej strony to tor przesychal czyli mozna by rzec ze bylo prawie sucho i dlatego Hulk pedzil bo mial mniejszy docisk a nie na odwrot (ale raczej nie bylo az tak sucho). Jak Maurycy w studio powiedzial czyli ze okaze sie jutro,choc wydaje mi sie ze jaki by niemial to i tak RBR i inni go lykna juz po kilku okrazeniach. Dla mnie obie wersje setapow pasuja, bo nie wiemy tak naprawde czy czolowka miala setup na jutro(raczej tak) czy na dzisiaj? Oczywiscie wszystko z obawy o strate pozycji startowej na ktora nie mogli sobie pozwolic bo coby bylo jakby jednak popadalo dalej? To mi przemawia za tym ze wlasnie czolowka miala setup na dosc mokro(intermediat)a ze tor jednak przesychal to ten duzy docisk i zaszkodzil jadac na miekkich gumach po srednio suchej nawierzchni i stad poslizgi. Jak dla mnie to mieli tak posrednio ustawionei stad "nie az tak odlegly czas" Vettela i reszty. ;)
Spaju
06.11.2010 06:20
@ distinto A skąd wiesz, że nie wyregulowali coś jak siedział w boksie? Nikt takiej pewności nie ma, nikt nie jest inżynierem... I nie dowiemy się tego w 100% póki nam tego sami kolesie z Williamsa nie powiedzą...
distinto
06.11.2010 06:18
@mmw Wyjaśnij mi od początku do końca (technicznie) po czym wnosisz, że Hulk miał set na mokro. Ja nie mam zdania, ale skoro uważasz że był to set mokry, to czemu Nico ni szalał tak podczas wcześniejszych bloków? Ekspercie?
michal132
06.11.2010 06:15
Te ustawienia na suchy tor to chyba sobie wyczarowaliście
mmw
06.11.2010 06:05
Pewnie tak. W treningach na suchym im nie szło więc pewnie położyli laskę na wyścig i zrobili show w Qualu. :) A tak przy okazji, widzę, że niektórzy tutaj rozumieją F1 na poziomie Borowczyka skoro uważają, że Hulk miał "suche" ustawienia. :)))
jpslotus72
06.11.2010 06:03
Jeśli młodemu Nico założyli pampersa, to miał ustawienia na mokro czy na sucho? :) Ja tylko żałuję, że jeśli już pole position miał wywalczyć Williams, to nie był to wóz Rubensa - kto jeśli nie on zasłużył na to, żeby tu w końcu wygrać? Chociaż 6. pozycja to i tak o kilka miejsc wyżej niż Massa (Felipe przynajmniej nie będzie się musiał martwić o team order)...
niza
06.11.2010 06:01
mmw, zagranie marketingowe. Mają teraz problemy ze sponsorami, PP Hulka to coś więcej niż pozycja. To pokazanie się Williamsa z dobrej strony, bez względu na dalszy przebieg zdarzeń. Mogą teraz się szczycić do następnego sezonu, że udało im się być na PP.
Spaju
06.11.2010 06:00
@mmw, Zaszaleli, ponieważ chcieli sobie statystyki poprawić ^^
mmw
06.11.2010 05:57
Wystarczy spojrzeć na czasy sektorów ostatnich, najlepszych okrążeń żeby widzieć jaki miał setup Hulcio (miazga w S2, słaby w S3) a jaki reszta. Jutro jak się zrobi całkowicie sucho będą go objeżdżali jak ślimaka. Williams zaszalał ale nie wiem po co bo to tor na którym się wyprzedza łatwo więc 10 okrążeń później Hulkenberg będzie już po za pierwszą 10tką.
distinto
06.11.2010 05:51
@Yurek, zgadzam się, zwłaszcza dlatego że w Q1 czy Q2 Hulk tak nie szalał, a były wtedy bardziej mokre warunki.
spy13
06.11.2010 05:50
Sam Robert przyznał, że jego bolid był ustawiony pod kątem wyścigu. Więc jak dla mnie oczywistą oczywistością jest to, że Hulkenberg nie miał setupa na suchy tor, lecz na mokry, a raczej taki, aby miał lepszy docisk.
Yurek
06.11.2010 05:48
Dla mnie oczywistym jest, że Hulkenberg miał "dry" setup, no ale z tzw. ekspertami kłócić się nie będę.
FelipeF1.
06.11.2010 05:38
Po tylu latach Williams PP. To kontrakt na nastepny sezon załatwiony A jaka przewaga nad Vettelem Massa może specjalnie chciał być za Alonso bo bał sie że pójdzie do pierdla Pietrek w Q3 miła niespodzianka
Sanki
06.11.2010 05:36
Ta część to chyba turbina :D
Thorig
06.11.2010 05:31
Aj też tak to widzę - suchy tor + setup na sucho = czas kolo 1.11, wilgotny tor i setup na sucho czasy > 1.15 na slickach, natomiast wilgotny tor i setup na mokro daje nam wynik Hulkenberga pewnie przez zwiększenie docisku lepiej dogrzewał opony a jutro na suchym na prostej będą go łatwo łykać ... No chyba że jest bogiem kierownicy szybszym od każdego innego o 2s na mokrym albo Williams się krył a dołożył jedną cześć która dała mu ponad 1s zysku na okrążeniu :)
ctulu1
06.11.2010 05:30
to swoja droga marrcus,ja tylko sie zastanawiam skad taki czas
marrcus
06.11.2010 05:30
oooo uwielbiam wypowiedzi "eXpertów" którzy wiedzą kto jak ma ustawiony bolid
michal132
06.11.2010 05:28
ale tor jest mokry i na takim lepiej mieć ustawienia na mokro i opony slick
niza
06.11.2010 05:27
ctulu1, Hulk musiał mieć ustawienia na mokro, tor był jeszcze wilgotny więc innej opcji nie ma. Reszta już z myślą o jutrzejszym wyścigu, ustawienia na sucho. Jak się mylę to mnie zlinczujcie nawet
ctulu1
06.11.2010 05:26
do mnie pijesz dan193t??
ctulu1
06.11.2010 05:25
a moze tu mi ktos odpowie,jak z ustawieniami na sucho,mozna zdobyc PP,z autami ustawionymi na mokro,umowmy sie bylo jeszcze troche wilgotno i pytam powaznie bo mnie to ciekawi
krisow
06.11.2010 05:23
A może po prostu Hulkenberg wyjechał najwcześniej ze wszystkich na slickach i je dogrzał najlepiej?
michal132
06.11.2010 05:23
hulkenberg ma ustawienia na mokro i jutro bedzie sobie spadal poza 10
dan193t
06.11.2010 05:23
Ja jutro trzymam kciuki z Willego, Barichello tez wysoko. Moze chlopaki w koncu doczłapią się do tego podium
distinto
06.11.2010 05:17
@sztott Ostatnie PP dla Williamsa zdobył Heidfeld w 2005 podczas GP Europy
jordan23
06.11.2010 05:13
To jest nie możliwe aby Hul nagle pojechał tak rewelacyjnie.
jewriej
06.11.2010 05:13
haha, Hulkenberg wygląda jak król, obsługiwany przez 2 kierwoców Redbulla :P
christoff.w
06.11.2010 05:09
Mial ustawiony bolid na jutro czyli na sucho,a inni pol na pol ze wzgledu na walke o jak najwyzsze pole startowe.Ot cala tajemnica sukcesu. :) Jakby nie bylo brawo za odwage i spryt.Mogli to samo zrobic Kubicy bo prawie o nic nie walczy a do zyskania byloby duzo punktow i gonienie Massy.No chyba ze sie myle bo w sumie RBR i reszta tez powinni skoncentrowac sie na jutro a nie na dzisiaj no ale jakis konsensus musieli znalezsc no i wyszlo jak wyszlo czyli jesli nic nie stanie sie im z silnikami to raczej lykna Hulka bardzo szybko pomimo jego ustawien bo nie oszukujmy sie ale nie ma szans na 60kolkach wyscigu z Redbulami,Mclarenem i Ferrari. szymon - Ale sie usmialem a szczegolnie z nazwiska Baricza,buhaha... cytuje:"Szef angielskiej stajni komplementuje również Rubensa Baruchello, najbardziej doświadczonego kierowcę w stawce."
Edzix
06.11.2010 05:09
Podzielam zdanie jordana, jest to prawie nie możliwe, żeby pokonać RBR i resztę taką różnicą i takim bolidem
LUKE
06.11.2010 05:08
na mokro co ty chłopie gadasz? mokro było q2 i q3 widac było, że gdy tylko założył sliki od razu ustawienia na suchy tor i jeżeli jutro także bedzie sucho to wcale go nie skreślam q1*
szymon
06.11.2010 05:07
Zobaczcie to: http://www.sport.pl/sport/1,65025,8595943,F1__Williams__Hulkenberg_bedzie_mistrzem_swiata__Na.html
jordan23
06.11.2010 05:07
Hulkenberg chyba ustawienia na mokro - zagranie marketingowe, ale okaże się to w wyścigu.
LUKE
06.11.2010 05:06
było widac różnice typu Kubica i Alonso z bardziej ustawieniami na mokry tor i w sumie sie troche im dziwie
kkacper
06.11.2010 05:06
wow ale żeby tak szybki był?! To jest szok! Brawo Nico,życzę wygranej jutro!
sztott
06.11.2010 05:06
Jajca jak berety! Williams z PP, ile lat minęło od ich ostatniego startu z PP?
testauto
06.11.2010 05:05
Hulkenberg pojechał niesamowicie, Kubica jak zwykle Q1 i Q2 super a Q3 bez komentarza.
LUKE
06.11.2010 05:05
Czyli wiadomo, że jechał z ustawieniami na suchy tor proste ;)
niza
06.11.2010 05:05
Jestem w szoku, tego chyba nikt się nie spodziewał... no to Nico namieszał ;)
YAHoO
06.11.2010 05:05
No to Nico sprawił ogromną niespodziankę :) I jaka przewaga!
distinto
06.11.2010 05:05
Jak on to zrobił?!!!
Simi
06.11.2010 05:04
Hulkenberg!!!
m_grabarz
06.11.2010 05:03
Ale jaja!
dmaot malach
06.11.2010 05:03
Szok. Kontrakt na sezon 2011 załatwiony :D
jewriej
06.11.2010 05:02
WOWWWW HULK!!! Niesamowite! Ponad 1 sek nad Vettelem!