Ferrari zamierza wprowadzić kilka nowinek na czas pierwszego GP
Tombazis: Pracowaliśmy nad różnymi innowacjami do samochodu
28.01.1115:11
3433wyświetlenia
Ferrari planuje wprowadzić kilka nowych komponentów do modelu F150 na otwierający sezon wyścig w Bahrajnie - powiedział podczas dzisiejszej prezentacji Nikolas Tombazis, szef biura projektowego włoskiej stajni.
Grek przyznał, że tylne zawieszenie samochodu jest niezwykle innowacyjne, ale zasugerował, że kolejne radykalne usprawnienia zadebiutują z biegiem czasu.
Pracowaliśmy nad różnymi innowacjami do samochodu: kilka nowych dla nas i kilka nowych ogólnie dla Formuły 1.
Tylne zawieszenie jest bardzo innowacyjne, podobnie jak system regulacji tylnego skrzydła. Niemniej mamy przygotowanych kilka nowinek przeznaczonych na pierwszy wyścig, a które nie zostały jeszcze zaimplementowane w bolidzie. Chodzi chociażby o rzeczy związane z tylnym skrzydłem i wydechem.
Tombazis jest przekonany, że zespół projektowy osiągnął wszystkie swoje cele w przypadku nowego modelu.
Myślimy, że spełniliśmy swoje zamiary. Postawiliśmy sobie ambitne cele odnośnie rozwoju w tunelu aerodynamicznym, wagi samochodu i osiągów niektórych podsystemów. Sądzimy - bazując na analizach - że osiągnęliśmy te cele, zwłaszcza w przypadku konfiguracji na pierwszy wyścig.
Jednakże przy nowych przepisach niemożliwym jest wiedzieć dokładnie, gdzie znajduje się nasza bezpośrednia konkurencja. Jestem przekonany, że również i oni postawili sobie wysoko poprzeczkę. Jestem pewien co do wykonanej przez nas pracy, ale póki nie zobaczymy wszystkich samochodów na starcie rundy w Bahrajnie, dość trudno jest odpowiedzieć na to pytanie.
Główny projektant stajni z Maranello przyznał także, że preferowałby przepisy zezwalające na więcej innowacji, lecz przyznał, że była to jedyna droga do utrzymania osiągów bolidów pod kontrolą.
Byłoby miło mieć większą swobodę i więcej czasu. Regulacje są coraz bardziej restrykcyjne, ale nie bez powodu. Inaczej osiągi samochodów byłyby zbyt wysokie i być może nawet koszty w Formule 1 byłyby wyższe od tych, które mamy dzisiaj. Fajnie byłoby móc tworzyć bardziej zmyślne systemy. Fajnie byłoby dysponować większą ilością czasu między sezonami, by nie pracować w takim pośpiechu nad niektórymi aspektami bolidu.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE