Testy w Walencji dzień 3/3: Kubica z najlepszym czasem tygodnia

Polak poprawił wczorajsze osiągnięcie Fernando Alonso o prawie 0,2 sekundy
03.02.1117:08
M. Roczniak/P. Bogucki
17927wyświetlenia

Robert Kubica sprawił nam miłą niespodziankę na zakończenie pierwszych tegorocznych jazd Formuły 1, które odbywały się w tym tygodniu w Walencji. Kierowca Lotus Renault GP uzyskał bowiem najlepszy czas całych testów na torze Ricardo Tormo, poprawiając wczorajsze osiągnięcie Fernando Alonso o blisko 0,2 sekundy.

Czas Kubicy wyniósł 1:13,144 i był lepszy o blisko 0,8 sekundy od najbliższego kierowcy także prowadzącego tegoroczny bolid, którym okazał się Mark Webber z Red Bulla. Minęła połowa dnia, zanim zespół z Enstone zabrał się do prawdziwych przejazdów, jednak gdy innowacyjny R31 zaczął faktycznie jeździć, to osiągał bardzo dobre czasy.

Polak był trzecim kierowcą, który zszedł poniżej 1:14 sekund, by następnie pojechać najszybciej ze wszystkich na godzinę przed zakończeniem testów. Granicę tę przekraczał jeszcze trzy razy, za każdym razem podczas krótkiego przejazdu po trzy kółka. W ostatniej godzinie Kubica zajął się długim przejazdem, podczas którego czasy stopniowo spadały od średnich 1:16 do wysokich 1:17 ze znacznym spadkiem tempa po 18 okrążeniu.

Adrian Sutil wykonał dziś najwięcej okrążeń - 117, kontynuując dobrą formę Force India w starym samochodzie i plasując się na drugiej pozycji. Podobnie do Kubicy zachował się Jenson Button, któremu sporo czasu zajęło zabranie się do jazdy. Kierowca McLarena, który dysponował starą konstrukcją, skupił się na ocenie mieszanek, jednak niskie temperatury w porannej części testów oznaczały, że zespół nie miał wiele do roboty. Czas 1:13,553 był jedynym szybkim kółkiem, jakie wykonał na tym przejeździe, zatem była to prawdopodobnie symulacja kwalifikacji.

Po tym, jak wczoraj w jego samochodzie miała miejsce awaria głównej pompy hydraulicznej, Mark Webber chciał dziś wykonać więcej okrążeń i od rana przystąpił do pracy. Wczesny 7-okrążeniowy wyjazd mieszczący się w czasach średniego 1:15 i 1:16 sugerował dobre tempo. Potwierdzone to zostało podczas 20-okrążeniowego przejazdu, na którym zszedł ze średnich 1:16 do 1:15 w miarę wypalania paliwa. Jednakże najlepsze czasy Australijczyka pojawiły się w pierwszym kółku z 5- i 7-okrążeniowych przejazdów, co oznacza, że RB7 posiada jeszcze sporo zapasu w kwestii czasów okrążeń względem 1:13,936, jaki wykręcił dzisiaj Webber.

Plany Ferrari zostały opóźnione ze względu na wyciek oleju w F150 prowadzonym przez Felipe Massę po zaledwie 12 okrążeniach, który spowodował niewielki pożar tylnej części auta. Powrócił on na tor na kilka ostatnich godzin testów i zakończył dzień na piątej pozycji. Virgin wykonało dziś dużo przejazdów 12-okrążeniowych z Timo Glockiem za kierownicą, kręcącym czasy głównie w przedziale 1:17-1:18, choć na chwilkę zszedł poniżej 1:15 podczas krótkiego wyjazdu pod koniec dnia. Pastor Maldonado i Williams również podążyli za trendem i wykonywali długie przejazdy. W drugiej części dnia zmienili strategię na krótkie wyjazdy i stopniowo dochodzili do czasów na poziomie 1:14, jednak duże różnice w czasach sugerują, że Williams wciąż pracuje nad analizą opon.

Sergio Perez w Sauberze zakończył dzień na ósmym miejscu. Musiał on zrobić przerwę po zaledwie dziewięciu okrążeniach, kiedy zespół zdecydował się wymienić skrzynię biegów w C30. Po wymianie Meksykanin wykonał dwa długie przejazdy. Michael Schumacher spędził poranek na krótkich wyjazdach, z których najszybszymi kółkami były średnie i wysokie czasy powyżej 1:14, by w popołudniowej części testów skupić się na długich przejazdach.

Sebastian Buemi spędził większość dnia wykonując 5-okrążeniowe wyjazdy i sukcesywnie zbliżał się do czasów na poziomie 1:15, by ostatecznie wykręcić czas na poziomie 1:14,8. To oznaczało, że Narain Karthikeyan w starym HRT był o sekundę wolniejszy. Zespół nie spróbował przejazdów dłuższych niż pięć okrążeń. Lotus tymczasem był ograniczony przez wczorajszą awarię wspomagania kierownicy. Zespół miał nadzieję, że części potrzebne do wymiany przylecą z bazy w Wielkiej Brytanii na czas dzisiejszych testów, jednak gdy okazało się, że tak się nie stanie, Jarno Trulli musiał zadowolić się aż 38 okrążeniami instalacyjnymi bez ustanawiania czasu, na których sprawdzał systemy i przeprowadzał testy aerodynamiczne.

Pogoda
Temperatura powietrza: 17°C
Temperatura toru: 25-29°C
Sucho i słonecznie przez cały dzień

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Robert Kubica (-)Lotus Renault GP R31951:13,144
2Adrian Sutil (-)Force India Mercedes VJM031171:13,2010,057 0,057
3Jenson Button (-)McLaren Mercedes MP4-251051:13,5530,409 0,352
4Mark Webber (-)Red Bull Renault RB71051:13,9360,792 0,383
5Felipe Massa (-)Ferrari 150° Italia801:14,0170,873 0,081
6Timo Glock (-)Virgin Cosworth VR-011141:14,2071,063 0,190
7Pastor Maldonado (-)Williams Cosworth FW331011:14,2991,155 0,092
8Sergio Perez (-)Sauber Ferrari C301041:14,4581,314 0,159
9Michael Schumacher (-)Mercedes GP W021101:14,5371,393 0,079
10Sebastien Buemi (-)Toro Rosso Ferrari STR6731:14,8011,657 0,264
11Narain Karthikeyan (-)HRT Cosworth F110631:16,5353,391 1,734
12Jarno Trulli (-)Team Lotus Renault T12838-

KOMENTARZE

59
NEO86
18.02.2011 07:26
IceMan11, 03.02.2011 23:57 Gdy na testach Robert był poza 1-szą trójką wszyscy pisali spokojnie to tylko testy, gdy Robert jest 1-szy wszyscy są podnieceni i zapominają, że to są tylko testy. Cała prawda
kamarinho1991
07.02.2011 10:23
Bardzo bym chciał żeby naszym jedynym problemem było to, czy Robert ma zwycięski bolid.
Huckleberry
06.02.2011 08:51
No i pozamiatane, nie przekonamy się jakby było w Bahrajnie... :(
bass001
05.02.2011 06:45
Ludzie przecież to normalne, kibice Roberta wierzą że będzie dobrze, a wyniki testów jeszcze bardziej tą wiarę umacniają. Jestem kibicem Roberta i moje oczekiwania po trzech pierwszych dniach testów także wzrosły. Pytam się więc co w tym dziwnego? Wiadomo - to tylko testy. Nie ma sensu bawić się w nostradamusa i zgadywać kto gdzie będzie, ale z drugiej strony co to niektórym przeszkadza, że ktoś wierzy w wyniki testów i się nimi podnieca. Każdego indywidualna sprawa.
tomekj
05.02.2011 05:56
IceMan11 zgadzam sie z toba ciekawi mnie jedna rzecz z tym wydechem LR ze wszystkie temperatury silnika i calego osprzetu byly w normie ciekawe jak to wypadnie w Bahrajnie jak temeratura powietrza bedzie wyzsza niz 30 stopni
maniekk150
05.02.2011 03:56
IceMan11 - potwierdzam:) Vettel jakby miał mniej awarii to wcześniej byłby mistrzem, tak samo Kubica fajnie był 8 nie wiele tracąc do 7 w generalce ale w porównaniu z czołówką nie miał awarii w ogóle praktycznie
IceMan11
05.02.2011 11:30
@paolo - weź się uspokój bo na każdego najeżdżasz bez potrzeby. Co ja pisałem? Czasy i miejsce zajmowane nic nie mówią oraz, że lepsze jest przyglądanie się nowinkom, a Ty powtórzyłeś moje słowa i jeszcze masz do mnie pretensje. Szczerze gratuluje. Tak jak powiedział Jacobss. Ferrari jeździło z 12tyś obrotów lub więcej? Może Robert miał teraz 17, albo 13. Nie wiesz tego, więc Ci pisze, że czasy i poszczególne miejsca można sobie wsadzić głęboko, ale Wy wolicie już mówić, że jest dobrze bo Robert miał najlepszy czas testów. Naprawdę fajnie jest mieć wokół siebie takich speców. @Huckleberry - wiesz co by było gdyby Vettel miał mniej awarii? Takie gdybanie można sobie wsadzić :)
Huckleberry
05.02.2011 09:35
@Jacobss - pisałem o bolidzie, że dawał radę, nie o Alonso czy zespole. Możesz do "błędów strategicznych" dopisać błędy Alonso jeśli ci tego brakuje :) A propos, idę na kawę ;)
Jacobss
05.02.2011 08:45
Huckleberry - No tak, bo rozwalanie sie w Monako, falstart w Chinach, sciecie zakretu na Silverstone i w efekcie tego kara czy tez rozwalenie w Belgii to pewnie "bledy strategiczne" :). paolo - Czytanie wynikow z testow ma sens, ale tylko przy koncowych testach. Uwierz mi, po trzech dniach nikt jeszcze nie wyciagnal armat. Sam Alonso powiedzial dla hiszpanow (na forum Autosportu ktos dawal linka) ze jezdzili z ogranicznikiem 12 tys. obrotow i jakby chcial, moglby pojechac kilka sekund szybciej. Dlatego moje wieloletnie doswiadczenie mi mowi - spokojnie, to tylko testy. Brzmi trywialnie, ale tak jest.
Huckleberry
05.02.2011 07:44
@IceMan - gdyby Ferrari w zeszłym roku nie popełniło tylu strategicznych błędów Alonso spokojnie byłby mistrzem. Bolid może nie błyszczał ale był zawsze na odpowiednim poziomie.
paolo
05.02.2011 03:22
IceMan11: Każdy sezon jest inny, a myślenie nie boli. Gadanie, że to tylko testy jest nudne. Jak ktoś jest niekumaty to niech sobie głowy czasami testów nie zajmuje. A jak ktoś ma cokolwiek w głowie to choćby taki oczywisty wniosek wyciągnie. Jeden z Lotusów będzie zamykał stawkę, a drugi może powalczy w czołówce. No ale to tylko testy. Przypadkiem Alonso walczył o tytuł do ostatniego wyścigu... a RBR dla jaj naklejał imitacje wydechu na pokrywę silnika? Później w superfakcie nazwano to dmuchanym dyfuzorem i frajerzy zajarzyli o co chodzi. Pewnie wydech Renault skierowany w odwrotną stronę to też przypadek. Jak wam w superekspresie znajdą fajną nazwę typu "podwójną" lub "dmuchaną" to może zajarzycie. Pewnie, że to "tylko" testy. Ale z jakiegoś powodu RBR odpuszczał testy żeby nie pokazywać swoich wynalazków. No ale to "tylko" testy. Ja tam jestem zwolennikiem stwierdzenia, że myślenie nie boli. Ferrari dopieszczane w fabryce Toyoty, RB7 jeżdżący od pierwszego dnia, opóźniony McLaren i Renault z wydechem w drugą stronę? Tylko testy? Kto nie widzi niech się uda do okulisty.Do tego nowe opony i ruchome skrzydło. "Tylko" testy. Dobre:)
IceMan11
05.02.2011 12:05
@Huckleberry - to, że Robert miał najlepszy czas testów to może być sprawa nawierzchni toru i tyle. Ferrari w tamtym roku na testach odstawiało wszystkich a sam Alonso dawał do zrozumienia, że to on będzie głownym pretendentem do MŚ i co? Red Bull wyskoczył tak samo jak w 2009 gdzie mieli bolid bez KERS, bez podwójnego dyfuzora, a mimo to mieli dublet w Chinach. Wtedy na testach rzecz jasna znowu Ferrari było w czołówce, ale poraz kolejny nie byli najszybsi. McLaren też nie śrubuje czasów, a co roku są w stanie walczyć. Co powiecie o Sauberze na testach? Nawet Alonso stawiał na nich i co z teg wyszło? FATALNY początek sezonu. Ciesze się, że macie dobry humor z powodu 1-szego miejsca Roberta, ale radze nie obiecywać sobie za dużo. Pozdrawiam :) @paolo - Red Bull Racing w sezonie 2010. Oni jeździli z pełnym bakiem i sporadycznie znajdowali w 1-szej trójce, w której mogli znaleźć się wszyscy bo to są tylko testy. RBR usypia każdego od sezonu '09
maniekk150
04.02.2011 03:22
jacobss zły przykład podałeś;) akurat ferrari na testach w 2004r. zawsze było w czołówce najdalej 3 niby czasy nic nie mówią, ale tak szczerze coś na pewno mówią, bo bez przesady, ale toro rosso nie okaże się czarnym koniem. Nie będę się bawił w proroka ale podejrzewam, że siła F1 w 2011r. będzie wyglądała podobnie do tej z poprzedniego sezonu, zn nie mam na myśli np, że renault będzie 5 siłą tylko raczej to, że 5 najlepszych teamów 2011 raczej będą Mercedes, Ferrari, Lotus GP, Mclaren i Red Bull. A który zespół będzie królował przekonamy się w bahrajnie
paolo
04.02.2011 03:09
Oczywiście to niczego nie przesądza ale jest lepiej niż gorzej. Z pewnością lepiej niż rok temu. Do Ferrari to nawet RBR z szacunkiem musi się odnosić. Mimo dwóch aktualnych tytułów.
Fan1
04.02.2011 01:09
idzie na miszcza
Jacobss
04.02.2011 10:12
paolo - Ferrari w 2004 roku.
paolo
04.02.2011 09:30
A ja poproszę o przykład zespołu który nie dawał rady na testach i wygrał mistrzostwa. Widzę że testy urosły już do kosmicznych rozmiarów. Polecam choćby nawet Salomon z pustego nie naleje. Jest dobrze. Kto nie widzi niech się uda do okulisty.
zoolwik
04.02.2011 08:53
A ja bym prosił, żeby przestać marnować miejsce w komentarzach na przypominanie o tym, że to tylko testy. Większość już to wie, a ci co nie wiedzą, niech żyją w błogiej nieświadomości ;) Tak czy inaczej, zawsze lepiej jest mieć pierwszy czas na testach niż ostatni.
Huckleberry
04.02.2011 08:27
@IceMan - oczywiście że to tylko testy ale z najlepszym czasem tygodnia na pewno można powiedzieć "nie jest źle!" :) Do przykładów, które podajesz dorzucam Brawn GP, który na testach bił wszystkich i wszyscy pisali (w tym ja), że coś ściemniają, jeżdżą bez paliwa, na niezgodnej specyfikacji, żeby przyciągnąć sponsorów itp ;)
Jacobss
04.02.2011 08:22
alienjam - Tak, ale to sie nigdy nie dzieje na pierwszych testach. Sam Brundle powiedzial, ze czegos sensownego dowiemy dopiero w Barcelonie (trzecie testy) albo dopiero w Bahrajnie (czwarte testy). Takze, jezeli ktos bedzie mial teoretycznie dominujace auto, to wtedy zobaczymy jakies tam tego odznaki. A i tak cala moc zobaczymy w Q2 lub dopiero Q3, kiedy juz wszyscy wszystko na 100% pokaza i pojada z pustym bakiem.
alienjam
04.02.2011 08:17
@IceMan11 "Gdy na testach Robert był poza 1-szą trójką wszyscy pisali spokojnie to tylko testy, gdy Robert jest 1-szy wszyscy są podnieceni i zapominają, że to są tylko testy." Nic dodać nic ująć ;) A tak swoją drogą pamiętacie testy przed sezonem 2009 ? Wtedy jednak najszybsza ekipa testów potwierdziła to w sezonie i zdominowała jego pierwszą połowę. Wiem, że pokazywali cały swój potencjał żeby zdobyć sponsorów ale jednak...
freddy
03.02.2011 11:53
będzie dobrze. ja mam nadzieje ze 3-4 stajnie będą siebie bardzo blisko, plus prognozy ze pit stopów może być więcej w poszczególnych wyścigach i to będzie to co wszyscy lubimy najbardziej :)
paolo
03.02.2011 11:11
Rok temu twierdziłem, że nic z tego nie będzie i nie było. Teraz jest szansa na walkę z najlepszymi. RBR Ferrari i McLaren to najlepsi z najleszych ale w tym roku widzę szansę na dołączenie do tego grona. Czy się uda, czy kulą w płot to się okaże. Ale są ambicje i pomysły. Rok temu było nic po [ciach] Briattore. Teraz są solidne podstawy. Nie na miarę Ferrari ale są. W dłuższej perspektywie to Kubica do RBR po tym jak Vettel do Ferrari. Ale może się mylę. Pożyjemy zobaczymy.
IceMan11
03.02.2011 10:57
Gdy na testach Robert był poza 1-szą trójką wszyscy pisali spokojnie to tylko testy, gdy Robert jest 1-szy wszyscy są podnieceni i zapominają, że to są tylko testy. Ja nie mówię i nie mam zamiaru oceniać czy Renault będzie czy nie będzie mocne, nawołuje tylko do opamiętania BO TO TYLKO TESTY. W tamtym roku wszyscy widzieli Ferrari na szczycie tak samo w 2009 podczas gdy RBR cały czas się krył. McLaren też robił swoje, tak samo jak Renault. Wtedy nikt nie wierzył, że będą mieli tak mocny sezon (no dobra poza fanami) i co? A co powiecie na BMW przed sezonem 2009? Oni już byli zwycięzcami, zanim ruszył sezon i jak się skończyło? Co powiecie na BMW w sezonie 2008? Nikt się nie spodziewał tak świetnego samochodu. To są tylko testy. Ja już daaaaawno przestałem się interesować czasami i miejscami zawodników. Wolę popatrzeć na nowości aerodynamiczne dodawane do bolidów czy chociażby pooglądanie sobie nowych barw samochodów na sezon 2011. Pozdrawiam :)
paolo
03.02.2011 10:21
Jest lepiej niż przed rokiem. Nawet w wypowiedziach można wyczytać między wierszami, że jest gość podjarany, a to u niego rzadkość. Będzie lepiej niż 8 miejsce w tamtym sezonie. Podium to się zobaczy ale jest fajnie. Kubica jak zwykle nijaki ale czuć, że jest dobrze.
Darondi
03.02.2011 08:42
To sobie weź załóżmy, Saubera. Dobra wiadomość, daje do pomyślenia ten dobry, pierwszy czas Kubicy, sam jestem uradowany, ale bez zbędnego sikania...
cwiek
03.02.2011 08:15
@christoff.w Nie wiem kiedy ty w zeszłym roku słyszałeś dobre zapowiedzi o Renault. Po testach większość widziała ich na końcu starych zespołów, dopiero po 2-3 wyścigach inni zaczęli ich dostrzegać.
christoff.w
03.02.2011 07:06
W zeszlym roku Ferrari tez sie niezle zapowiadalo jak zreszta Renault i co? Easy,easy people,to tylko testy choc wiadomo ze fajnie jest widziec taki wynik a wlasciwie to naszego rodzynka na czele :)
maniekk150
03.02.2011 06:08
Kubica miał długi przejazd od 63 do 87 okrążenia, a więc 24 okrążenia w czasach głównie 1.16. Myślę, że w porównaniu do Webbera nie wygląda to źle http://www.msfree.gr/includes/livelaps.php?name=KUBICA
maciejas10
03.02.2011 05:56
a ma ktos link z dzisiejszych testów filmik
jasiukowalski
03.02.2011 05:43
Cóż no na to się zanosiło:) teraz się pomału potwierdza. Fajnie byłoby gdyby tabela na koniec wyścigu w tym sezonie tak wyglądała z jeden raz:) choć nie miałbym nic przeciwko gdyby to było jak najczęściej :). Ale do wygrania jeszcze długa droga, różnego rodzaju przeszkód do pokonania, więc chłodzi gorące głowy w lodówce...
Maly-boy
03.02.2011 05:28
Potwierdzone to zostało podczas 20-okrążeniowego przejazdu, na którym zszedł ze średnich 1:16 do 1:15 w miarę wypalania paliwa. gdzie niby webber przejechał 20-okrążeniowy przejazd ? http://www.msfree.gr/includes/livelaps.php?name=WEBBER widac przerwy jak nic
Bycylee
03.02.2011 05:17
przychylam się do prośby sas'a !:)
gnt3c
03.02.2011 05:13
no akurat tak jak podałeś to nie :) http://www.f1.com/głosujcie-na-roberta:-)
sas
03.02.2011 05:07
A co to za durne zwyczaje, ze nie wklejacie tych linków jako linki tak żeby można było sobie w nie kliknąć? Mało tego jeszcze utrudniacie usuwając kropki , wtawaicie spacje itp? Po co to robić? To nie pitstop A nie można tak www.wklejajcielinkinormalnie.com
maciec010481
03.02.2011 05:05
milo sie patrzy:) oby tak w sezonie bylo:)
Kristofuros
03.02.2011 04:55
Na stronie głównej www.formula1.com jest sonda z pytaniem o Roberta. Przetłumaczone pytanie: "Jego pierwszym i jedynym zwycięstwem w Grand Prix było do tej pory Kanada 2008. Czy Robert Kubica powróci do wygrywania w 2011 roku?" edit: poprawiony link ;-)
damian27
03.02.2011 04:54
faktycznie. pomyliło mi się. dzięki za wyprowadzenie z błędu
barteks
03.02.2011 04:53
Renault ma ostatnio dobrych speców od PR-u. Ciągle robią coś, aby było o nich głośno...
adilos
03.02.2011 04:48
damian27 W zeszłym roku tak samo testy grupowe zaczynały sie jak w tym roku od Valencji ogranij się!
francorchamps
03.02.2011 04:41
Po tym wyniku jeszcze bardziej intryguje mnie prawdziwa forma R31 na tle reszty..... Na odpowiedź przyjdzie nam jeszcze pewnie poczekać...
maciejas10
03.02.2011 04:41
jednak renault r31 ma potencjał i brawa dla kubicy juz myslalem ze rano nic z tego nie bedzie ale jednak kubica pokazał na co go stac
DamianF1
03.02.2011 04:36
W dodatku myślę że ten wydech też może zmieniać odgłos silnika.
Kristofuros
03.02.2011 04:34
w.macko92 To było kółko zjazdowe - nie na pełnym gwizdku dlatego wydaje się trochę dziwnie brzmi - może lepiej opisać, że brzmi inaczej niż inni;-)
damian27
03.02.2011 04:29
dokładnie to 1:11,470, ale wtedy zepoły były już po testach na torach Jerez i Catalunya, a te są pierwsze
cravenciak
03.02.2011 04:29
Teraz tylko czekać na jakieś statystyki z testów, Maraz i ekipa - liczymy na was ;D
francorchamps
03.02.2011 04:29
cravenciak @ dokładnie mial 1:11,470
piotrasgp
03.02.2011 04:27
Dalej w zasadzie nie wiemy nic.
kemek
03.02.2011 04:27
@francorchamps: Przepisy plus dużo wolniejsze opony robią swoje.
cravenciak
03.02.2011 04:27
francorchamps, 1:12+.
francorchamps
03.02.2011 04:20
Nie jeździł nie jeździł ale jak już wyjechał do jest niezły czas.. Ro temu najszybszy czas wynosił jednak 1:11:300 +, -
Mexi
03.02.2011 04:19
Niby czasy są nieważne, ale myślę, że każdy mógł spróbować zrobić hotlapa. Ładnie to wygląda, oby tak wygladało od Bahrajnu :)
six1
03.02.2011 04:19
Nie podniecajcie się.
jurekielich
03.02.2011 04:18
Ciekawe co na to Helmuuuut Marko? i ten jego tekst o dublowaniu wszystkich w stawce
jpslotus72
03.02.2011 04:15
Aż mi (wy)dech zaparło... ;)
w.macko92
03.02.2011 04:15
Nagranie R31. Brzmi trochę dziwnie: http://www.youtube.com/watch?v=FnU2GSmisxU
fernandof1
03.02.2011 04:11
właśnie akkim to nie ściganie ale R31 ma potencjał dziś był lepiej nagumowany tor stąd ten dobry czas
mbg
03.02.2011 04:11
czy VR-01 ma "Double Decker Diffuser" a inne stare samochody nie ?
akkim
03.02.2011 04:08
Niech się tylko Czytającym nie przewróci w głowach, nikt z Nich nie powiedział przecież ostatniego słowa. Stinty, czasy, kółka - to czyste sprawdzanie, ma Im pomóc mieć ogląd, lecz to nie ściganie.