Pirelli przywiozło wszystkie cztery mieszanki do Jerez

Włoski producent także życzy Robertowi Kubicy szybkiego powrotu do zdrowia
10.02.1115:55
Marek Roczniak
1470wyświetlenia

Zaledwie tydzień po oficjalnym otwarciu sesji testów grupowych F1, Pirelli wraca na hiszpański tor Jerez, aby odbyć drugą turę testów. Sesja potrwa cztery dni - od 10 do 13 lutego. Obiekt w Jerez, który ostatni raz gościł Grand Prix Formuły 1 w roku 1997 znacznie różni się od toru w Walencji, dzięki czemu zespoły będą miały szanse poznać różne cechy nowych opon PZero.

Pirelli dostarczy na testy w Hiszpanii wszystkie cztery rodzaje opon typu slick - twarde, średnie, miękkie i supermiękkie, jak również opony deszczowe. Podczas ubiegłotygodniowych testów grupowych w Walencji opony deszczowe były mało używane ze względu na panujące warunki pogodowe. Tym razem Pirelli liczy, że uda się bardziej wykorzystać opony na mokrą nawierzchnię.

Opony z mieszanki supermiękkiej gwarantują optymalną wydajność, ale tylko w określonym przedziale czasu. Wersja miękka oferuje podobne osiągi, ale jest mniej wytrzymała. Średnia mieszanka to kompromis pomiędzy wytrzymałością i wydajnością, a twarda przeznaczona jest do pokonywania długich dystansów.

Średnia mieszanka na testy Jerez została przygotowana w oparciu o dane uzyskane podczas wcześniejszych testów oraz z uwzględnieniem uwag ze strony zespołów i kierowców. Na potrzeby hiszpańskich testów każdy bolid zostanie wyposażony maksymalnie w zestaw 30 opon spośród 100, które zostały przeznaczone na wszystkie cztery sesje testowe poprzedzające oficjalne otwarcie sezonu.

Opinie wszystkich kierowców oraz zespołów po testach w Walencji były bardzo pozytywne, jednak przed nami jeszcze dużo pracy, zwłaszcza, że kilka zespołów wprowadziło nowe bolidy. Cztery dni w Jerez pozwolą zespołom przyzwyczaić się do naszych opon na torze o innej charakterystyce oraz poznania innych aspektów ich funkcjonowania. Zmiany jakich dokonaliśmy w oponach ze średniej mieszanki nie są duże, jednak stanowią kolejny krok w ewolucji gumy PZero i powinny przyczynić się do poprawy widowiska w nadchodzącym sezonie - tłumaczy Paul Hembery, Dyrektor Sportów Motorowych Pirelli.

Wcześniej Pirelli pojawiło się na torze w Jerez we wrześniu 2010 roku podczas serii prywatnych testów. Wówczas kierowca testowy Pirelli, Pedro de la Rosa przejechał w Toyocie TF109 18 tysięcy kilometrów. Tor w Jerez charakteryzuje się kilkoma wolnymi oraz średnio-szybkimi zakrętami, co sprawia, że tylne koła narażone są na większy nacisk i intensywniejszą eksploatacje, aby zapewnić przyczepność w szerokim zakresie prędkości. Choć Jerez nie wymaga osiągania szczególnie wysokich prędkości maksymalnych, to właściwości bolidu są wszechstronnie testowane.

Testy rozpoczęły się dziś i będą trwały do niedzieli. Każdego dnia bolidy będą jeździły w godzinach od 9:00 do 17:00. Zgodnie z prognozami temperatura powietrza powinna utrzymywać się na poziomie 20°C.

Hembery dodał również: W tym tygodniu wiadomości ze świata Formuły 1 zdominowała informacja o wypadku Roberta Kubicy we Włoszech, dlatego w imieniu całego zespołu Pirelli chciałbym życzyć mu szybkiego powrotu do zdrowia.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli

KOMENTARZE

4
artimek
10.02.2011 08:24
@Rossignol Robert jechal w Fabii s2000 a nie WRC.
yaper
10.02.2011 06:38
"Opony z mieszanki supermiękkiej gwarantują optymalną wydajność, ale tylko w określonym przedziale czasu. Wersja miękka oferuje podobne osiągi, ale jest mniej wytrzymała." Może źle rozumuję, ale miękka winna być bardziej wytrzymała od supermiękkiej. Wcześniej Pirelli pojawiło się na torze w Jerez we wrześniu 2010 roku podczas serii prywatnych testów. Wówczas kierowca testowy Pirelli, Pedro de la Rosa przejechał w Toyocie TF109 18 tysięcy kilometrów. To prawda? Sam jeden przejechał 4065 okrążeń. Zważywszy, że kierowca podczas dnia testowego przejeżdza max 150 okrążeń to Pedro musiałby jeździć tam 27 dni. Chyba błąd.
Rossignol
10.02.2011 06:23
Nie dziwię się że się dołączyli. Wygląda na to że jego Fabia WRC była obuta w Pirelli a nie Michelina z racji poprawnych relacji z nowym dostawcą w F1.
retro
10.02.2011 04:53
"30 opon" czy 30 kompletów opon? :)