Pirelli popiera pomysł Ecclestone'a
Włoska firma także jest za sztucznym nawadnianiem torów podczas wyścigów Formuły 1
02.03.1121:26
2271wyświetlenia
Nowy dostawca opon dla Formuły Jeden - Pirelli poparł pomysł Berniego Ecclestone'a dotyczący wprowadzenia sztucznego nawadniania torów podczas wyścigów, by podnieść widowiskowość sportu.
Sądzę, że komentarze Berniego Ecclestone'a są całkiem interesujące- powiedział Paul Hembery odpowiedzialny w Pirelli za sporty motorowe.
Tuż po naszych testach w Abu Zabi (na mokrym torze) spotkałem go i powiedziałem: 'dlaczego nie zrobić sztucznie mokrego wyścigu?' Technologia jest taka, że można uzyskać mokry tor dzięki systemowi zraszaczy, więc pomysł ten nie jest tak szalony, jak by się mogło wydawać.
Wiedząc, jak wyglądało to w Abu Zabi, jestem pewien, że z dodatkiem wody wyścigi byłyby spektakularne, a do tego widoczność nie byłaby problemem, ponieważ nie byłoby chmur. Z punktu widzenia dostawcy opon nie ma problemu, by stworzyć odpowiednie ogumienie. W przeszłości widzieliśmy wiele wyścigów, podczas których było znacznie więcej zmiennych takich jak pogoda, więc dlaczego nie?.
Mimo, iż pojawiają się obawy, że wprowadzenie sztucznie mokrych wyścigów może zostać odebrane jako kolejny chwyt reklamowy, Hembery uważa, że powinno się szukać torów, gdzie poprawi to widowisko. Sądzi on też, że wiele takich pomysłów stało się już normą.
Przykładem radykalnego pomysłu, który się przyjął może być Grand Prix Singapuru. Można kłócić się, czy jazda przy sztucznym świetle jest kolejnym chwytem reklamowym, jednak jak się okazuje, to jeden z najbardziej spektakularnych wyścigów w sezonie.
Zgodzę się, że coś tak sztucznego, jak wypuszczanie regularnie samochodu bezpieczeństwa, by zbić stawkę na torze, gdy rozjedzie się za bardzo, to zbyt radykalne posunięcie, jednak rzucenie nowego wyzwania, jakim byłyby sztucznie zwilżane wyścigi - kierowcom, taktykom i inżynierom - byłoby czymś wspaniałym.
Warto dodać, że Pirelli miało już możliwość testowania na sztucznie zwilżanym torze w Abu Zabi, gdzie sprawdzane były deszczowe opony mogące stawić czoło wyzwaniom azjatyckich wyścigów z początku sezonu.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE