Grosjean najszybszy podczas wtorkowych testów GP2 w Anglii

Kierowców przywitała na torze Silverstone zimna, wietrzna i deszczowa pogoda
05.04.1120:28
Marek Roczniak
4450wyświetlenia

Dwukrotny mistrz GP2 Asia Series - Romain Grosjean jest wciąż w świetnej formie. Kierowca DAMS uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów głównej serii GP2 na torze Silverstone.

Jak na początek kwietnia w Wielkiej Brytanii przystało, kierowców przywitała zimna, wietrzna i deszczowa pogoda. Szczególnie niekorzystne warunki panowały podczas porannej sesji, kiedy zawodnicy przez cały czas zmuszeni byli do korzystania z deszczowych opon. W takich warunkach najszybszy okazał się Jules Bianchi (Lotus ART), pokonując o ponad 0,3 sekundy Jolyona Palmera (Arden). Trzeci był kolega zespołowy Bianchiego - Esteban Gutierrez.

Po południu warunki uległy na tyle dużej poprawie, że od pewnego momentu możliwa stała się jazda na slickach, co spowodowało poprawę czasów okrążeń o około 15 sekund. Tym razem zdecydowanie najlepszy wynik uzyskał Grosjean, wykręcając 1:40,725. Przewaga Francuza nad najbliższym rywalem wyniosła aż 0,636 sekundy. Rywalem tym okazał się Czech Josef Kral i tym samym w obydwu sesjach na drugiej pozycji uplasował się kierowca zespołu Arden. Trzeci czas uzyskał Fabio Leimer z mistrzowskiego zespołu Rapax, a pierwszą piątkę zamknęli Sam Bird (iSport) i Bianchi.

Debiutant za kierownicą bolidu GP2 - Kevin Mirocha (Ocean Racing) podczas porannej sesji był czternasty, a w suchych warunkach musiał zadowolić się przedostatnim miejscem. Popołudniowa sesja zakończyła się osiem minut przed czasem po tym, jak Fairuz Fauzy (Super Nova) stracił kontrolę nad samochodem i została wywieszona czerwona flaga. Sesja nie została już później wznowiona.

Czasy uzyskane we wtorek na torze Silverstone
KierowcaZespółCzas okr.@Okr.
Poranna sesja
Jules BianchiLotus ART1:55.76929
1Jolyon PalmerArden International1:56.14622
1Esteban GutierrezLotus ART1:56.23621
1Charles PicBarwa Addax1:56.24429
1Giedo van der GardeBarwa Addax1:56.49622
1Max ChiltonCarlin1:56.84121
1Luiz RaziaTeam AirAsia1:57.02725
1Johnny CecottoOcean Racing Technology1:57.27021
1Dani ClosRacing Engineering1:57.29625
1Fairuz FauzySuper Nova Racing1:57.45219
1Oliver TurveyCarlin1:57.47211
1Romain GrosjeanDams1:57.57624
1Christian VietorisRacing Engineering1:57.78829
1Kevin MirochaOcean Racing Technology1:57.85027
1Julian LealRapax1:57.87120
1Marcus EricssoniSport International1:58.02717
1Sam BirdiSport International1:58.28919
1Michael HerckScuderia Coloni1:58.29340
1Rodolfo GonzalezTrident Racing1:58.31914
1Pal VarhaugDams1:58.43930
1Davide ValsecchiTeam AirAsia1:58.77010
1Josef KralArden International1:58.04821
1Davide RigonScuderia Coloni2:00.07017
1Fabio LeimerRapax2:00.22826
1Stefano ColettiTrident Racing2:00.29913
1Luca FilippiSuper Nova Racing-2
Popołudniowa sesja
Romain GrosjeanDams1:40.72517
1Josef KralArden International1:41.36111
1Fabio LeimerRapax1:41.48014
1Sam BirdiSport International1:41.52514
1Jules BianchiLotus ART1:41.55515
1Christian VietorisRacing Engineering1:41.63915
1Luca FilippiSuper Nova Racing1:41.65114
1Julian LealRapax1:41.78115
1Michael HerckScuderia Coloni1:41.81920
1Giedo van der GardeBarwa Addax Team1:41.90013
1Oliver TurveyCarlin1:42.10317
1Johnny CecottoOcean Racing Technology1:42.14717
1Stefano ColettiTrident Racing1:42.23118
1Marcus EricssoniSport International1:42.36018
1Davide RigonScuderia Coloni1:42.37621
1Dani ClosRacing Engineering1:42.39916
1Davide ValsecchiTeam AirAsia1:42.4889
1Jolyon PalmerArden International1:42.50812
1Luiz RaziaTeam AirAsia1:42.50916
1Charles PicBarwa Addax Team1:42.92913
1Esteban GutierrezLotus ART1:43.12514
1Pal VarhaugDams1:43.45017
1Rodolfo GonzalezTrident Racing1:43.47918
1Fairuz FauzySuper Nova Racing1:43.91916
1Kevin MirochaOcean Racing Technology1:44.02921
1Max ChiltonCarlin1:55.5873
Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

17
THC-303
06.04.2011 12:21
@renegade Pozostaje poczekać co Maldonado zrobi w F1 ;] A kiedy on był gwiazdą w DAMS? Miał najpierw sezon z 1 przebłyskiem w Tridencie (Monako, poza tym punkty czerpał z P6-P8 w R1 i utrzymywaniu się w czubie w R2), potem dobry rok w Piquet Sports, potem cieniutki (nawet jak na tego drugiego - spójrz co jako drugi kierowca ART osiągnął Bird czy Premant), potem był najlepszy w Rapaxie. Przy czym mimo zdominowania sprintów nie zdobył ani jednego PP i nie wygrał ani jednego R2. Ani razu nie był na podium w R2 gdy był w R1. Hamilton, Rosberg, Glock, Pantano, Hulkenberg potrafili za to wygrać R1 i R2 (chyba wszyscy oprócz Glocka, który jednak miał podczas weekendu P1 i P2)
Kamikadze2000
06.04.2011 09:23
@renegade - Cd. mistrzostwa - widzę, że jesteś pewny w swoim poglądzie. To dobrze! Ja osobiście mam inne typy na mistrza. Cóż, zobaczymy, kto ma racje. A może obaj chybimy?? Pozdro! :))
mbg
06.04.2011 06:53
Coloni ma szansę naprawdę w końcu błysnąć w czubie, a Rigon z czasem powinien dogonić Michaela w osiągach. Oczywiście jak zostanie zakontraktowany. Możliwości ten zespół zawsze miał, tylko kierowcy byli słabsi. Herck się z roku na rok rozwija i za jakiś czas powinien walczyć o najwyższe laury. Jest młody (22lata), a już ma takie duże doświadczenie w GP2. Lubię go i jest jedynym kierowcą którego bym chciał by pozostał dłużej w tej serii (aż powalczy o tytuł).
renegade
05.04.2011 09:53
@THC to Panciatici jest lepszy, zobaczysz w tym sezonie. Pamietam Panciaticiego z Jego sezonu w "hiszpanskiej" F3 Open, byl bardzo mocny. Potrzebuje dobry sezon, jest w dobrym zespole, bedzie dobrze. Berthon - nie mam nadziei, to taki Leal, Cecotto, itp. Cd. Jakesa w Coloni. Jesli masz oferte z IndyCar, masz kase na IndyCar pozostawanie w GP2 to glupota. Swietna decyzja Jakesa. W Coloni Jakes i Herck mieli podpisane umowy, podbnie jak Aloszyn w Carlinie. Jakes spakowal jednak walizki i "posmarowal" Coyne'owi, a Aloszyn, ponoc, stracil wsparcie i umowa sama sie rozwiazala. Cd. Maldonado. On zawsze byl mega... nie wiem co sie dzialo w ART, ale tam zwykle cos zlego dzieje sie z jednym zawodnikiem, gdy drugi idzie na mistrza, nie wazne jak dobry jest ten drugi. Nie porownywalbym Hercka z Maldonado, to zupelnie inna glina. Zreszta, co ja sie bede produkowal, zobaczycie co Maldonado bedzie robil w F1... Cd Rapaxa. To byl zawsze dobry zespol. potrzebowal tylko dobrego zawodnika. Kto z Was myslal, ze Maldonado, ktory byl gwiazda w DAMS, i wczesniej, ale stracil rezon w ART (ciekawe dlaczego? :/). Rapax byl OK za czasow Vargasa - GP Racing, Hitech Racing - i potem jako samodzielny team... Potrzebowali kierowcy, i Go znalezli. Nie wierzylem w Maldonado w zeszlym ale pokazal, ze 2008 i wczesniej to nie przypadek. Razia to spamer i slabiak. Leimer da rade, ale to debiutant. Na mistrza nie pojdzie. A Herck :-). Mozecie sie smiac, gosc IMO ma szanse na zwyciestwo, a na pewno na walke o bardzo mocne punkty, jest w bardzo dobrym zespole, jesli dostanie Rigon za partnera, Coloni bedzie w czubie. Cd. mistrzostwa. Nie zmieniam zdania, zdecydowanie Bird, bardzo blisko beda vd Garde, Grosjean, Clos, Ericsson i Valsecchi.
Kamikadze2000
05.04.2011 07:58
Romek raczej nie powinien mieć wielkich problemów ze zdobyciem tytułu. Cóż, mnie osobiście to cieszy, ale liczę na to, że Jules pokaże pazur, tak jak w Asia Series! Co do Hercka, chłopak w sumie bardzo młody, więc faktycznie coś może namieszać w przyszłości! Może nawet do F1 trafi!? Daj mu Bóg... ;) Skład Rapax jest przyzwoity, aczkolwiek obrona mistrzostwa jest przez nich mało prawdopodobna. Addax na razie przeciętnie, ale może namieszać, zwłaszcza w generalce! RG posiada dobry skład, też uważam, że Vietoris to wielki talent. Clos ma doświadczenie, więc przy równej jeździe znowu może powalczyć o czołową trójkę. Na razie zagadka z Estebanem - poczekajmy do pierwszych rund. ;) Bird, van der Garde oraz Valsecchi - w moim mniemaniu nie są potencjalnymi gwiazdami, ale mogą sprawić niespodziankę. Mirocha - jak na początek nie tak źle. Josef Kral - szczerze to mój ulubiony driver, bo w końcu dobry sąsiad z Czech, hehe... Mam nadzieje, że osiągnie wiele w GP2 i zostanie drugim, po Enge, kierowcą F1! Co do generalki - Romek zdecydowanie mistrzem, o dalsze pozycje będą walczyć Bianchi, Clos, Vietoris, Pic, van der Garde i Pic. Oczywiście oczekuje niespodzianek, gdyż one zawsze są najlepsze! Pozdro dla Was!!! :))
mbg
05.04.2011 07:57
@SirKamil z nowym samochodem. Nie zdziwił bym się. Romain ma tak dużą wiedzę na temat ustawiania samochodu że na pewno sobie poradzi i słabsze umiejętności mechaników nie powinny stanowić tu problemu.
SirKamil
05.04.2011 07:55
"Romain już na testach miażdży. Szkoda by było jakby zdominował cały sezon." RG jak RG, ale myślisz, że DAMS dałby radę?
mbg
05.04.2011 07:23
@THC-303 no Villa (mistrz sprintów) to dobry kontrast dla Pastora/Pantano. Z chęcią dorzucam do niego Fillipiego (4,5roku w GP2) który potrafił błysnąć lecz jest niezbył konsekwentny i jeździ jak nowicjusz. A co do Rapax dalej będę bronił ich wyboru ;) Michael Herck to taki Maldonado tylko zwolniony w czasoprzestrzeni. W 2014 zostanie pewnie mistrzem ;D
THC-303
05.04.2011 07:17
mbg Ale po tylu latach w GP2 co Maldonado, chyba tylko Villa nie spisywał się znakomicie. Patrz Pietrow, Panatano (zresztą GP2 raczej znasz, więc wiesz ;]). Maldonado dawał Rapaxowi niemal pewność co najmniej solidności.
mbg
05.04.2011 07:09
@THC-303 Rok temu nikt przed testami nie obstawiał że będą się tak spisywali (mając cienkiego Razię i zgniecionego przez tandem ART/Hulkenberg -Maldonado). W tym roku skład jest że tak powiem bardziej agresywny, może nie na mistrzostwo, a bardziej na P4. Mimo to szanuje ich wybór kierowców. I jestem optymalnie zadowolony. A Grosjean to wg mnie materiał na mistrza F1, tylko znalazł się w nieodpowiednim miejscu i czasie w 2009. To trochę ***ło mu karierę, ale DAMS dało mu szansę na pokazanie się z dobrej strony, i mam nadzieję ujrzeć go jak nie w F1 to w innej topowej serii seniorskiej w 2012.
rentonB
05.04.2011 07:07
@Shaitan Jak Petrov otrzyma stabilna forme to nie ma co liczyc
THC-303
05.04.2011 07:04
mbg Co do Berthona - na pewno jest lepszy niz np Panciatici jeśli idzie o WSbR :) Jest jak dla mnie piątym obecnie najlepszym Francuzem w niższych seriach. Co do 1 wypowiedzi Twojej wypowiedzi: mi się wcale ten skład Rapax nie widzi... mistrzowski team powinien mieć jednak przynajmniej jednego kierowcę pokroju no nie wiem... chociaż Birda, Vietorisa, Gutiereza, Closa... sprawdzonego. Leimer nie wiadomo jakim jest kierowcą (jeden wygrany sprint w ORT), a Leal jest bardzo mało znany. Coloni powinno wziąć Rigona i Jakesa, ale Herck ma już kontrakt. Będzie w GP2 do 40-tki startował ;]
mbg
05.04.2011 06:55
@THC-303 Trident przeważnie podpiera się teoretycznie słabymi kierowcami. Aż dziwne że zatrudnili Colettiego. Chociaż i on pewnie u nich dużo nie pokaże. Berthon wg mnie nie jest zbyt rewelacyjny. Przez całą karierę niczym mnie nie urzekł. Co do braci Piców to mam nadzieję że się rozwiną. Jak ja bym chciał żeby Rigon trafił do Coloni.
THC-303
05.04.2011 06:53
Prywatnie mam nadzieję, na słabszy DAMS, wtedy RG będzie w zasięgu Bianchiego i nie tylko. Moim ulubionym zespołem jest Addax liczę na Charlesa, Giedo jest raczej pewny miejsca 2-5 w generalce, tyle startów, takie doświadczenie. Ja myślę, że ten Pic nie jest wiele słabszy od Bianchiego. Ogólnie Francja ma wielu mlodych zdolnych, weźmy Vergne czy Arthura Pica albo Berthona. Co by nie mówić - Addax na mistrza zespołów 2011! :) Bardzo chciałbym, żeby odwróciły sie role w RE i jest to możliwe. Viettoris jest IMHO zdolniejszy od Closa, nabrał dośwaidczenia, ma atomowe starty, może namieszać. Turvey w ubiegłym roku pokazał się z dobrej (nawet bardzo) strony. Ja jednak nie mam aż tak dobrego zdania o Carlin. Ale wszystko się okaże w sezonie. Gonazalez i Trident - słabe połączenie. Rodolfo nic nie pokazał w Ardenie, a Trident to wiadomo... Testy też czasem o czymś świadczą ;]
Shaitan
05.04.2011 06:48
Jak ja bym chciał go za rok w Renault...
Master
05.04.2011 06:45
Ale im łoi
mbg
05.04.2011 06:40
Romain już na testach miażdży. Szkoda by było jakby zdominował cały sezon. Liczę na to że Jules dołączy się do walki. Sam i Giedo też mogą namieszać na podium. Trochę po Estebanie więcej się spodziewałem. Od debiutu w Asia Series coś nie może się pokazać chłopak. Mam nadzieję że do początku Main Series poprawi osiągi Mam dziwne przeczucie że role w RE odwrócą się i to Vietoris tym razem pokona Closa w generalce. Turvey podnosi Carlin z dołka Świetna ekipa, świetni inżynierowie, mimo że debiutują w GP2 to mogą namieszać. Dobrze było by gdyby Oliver znalazł budżet na starty i zmienił Mikhaila (może w trakcie sezonu), który dla mnie jest trochę przereklamowany - tytuł FR3.5 po wieloletniej jeździe w tej serii to nie nowość .patrz Baguette. Wiem że wielu może się ze mną nie zgodzić ale to moje zdanie. Filippi - klasycznie od 4.5roku... Pierwsza dziesiątka. ;) Co do mistrzowskiego Rapax. To nie skreślam ich. Leal mimo braku doświadczenia w samochodach GP2 jest mocnym kierowcą i w czasie sezonu powinien się rozwinąć, a Leimer to kierowca co potrafi błysnąć, mimo że czasami zdarzają się problemy z setupem. Jednak tu nowi inżynierowie powinni pomóc. Dużą nadzieje wiążę też z Józkiem. Chłopak super się rozwija i za rok z odpowiednim budżetem ma szansę na jazdę w czołowych ekipach. Trochę nie podoba mi się forma Pica od czasu kiedy przeniósł się do Addax. Mam nadzieję że nie wynika to z problemami z inżynierami i z czasem wróci do formy.