Massa nie chce, by w Malezji wyprzedzanie było zbyt łatwe
Brazylijczyk ponadto stwierdził, że Ferrari od GP Australii ciężko pracuje nad poprawą formy
05.04.1119:20
2728wyświetlenia
Felipe Massa z ostrożnością podchodzi do perspektywy używania regulacji tylnego skrzydła podczas zbliżającego się wielkimi krokami Grand Prix Malezji. Zdaniem Brazylijczyka FIA powinna się poważnie zastanowić, który odcinek toru Sepang wybrać jako strefę docelową korzystania z systemu DRS w niedzielnych zawodach.
Obecnie przypuszcza się, że ciało zarządzające F1 - podobnie jak to było w przypadku australijskiego Albert Parku - wskaże do tego celu prostą startową toru, aczkolwiek możliwy jest również scenariusz pozwolenia kierowcom na zmienianie kąta nachylenia skrzydła podczas wyścigu wyłącznie na prostej przed ostatnim zakrętem obiektu w Kuala Lumpur, jako że jest ona dłuższa od tej przebiegającej przy alei serwisowej.
Zdaniem niektórych ostatecznie być może nawet zostanie podjęta decyzja o wykorzystaniu do tego celu obu wspomnianych odcinków, lecz Massa przestrzega, że takie posunięcie zaszkodziłoby widowisku, ponieważ wyprzedzanie po prostu stałoby się zbyt łatwe.
Z ruchomym tylnym skrzydłem sytuacja będzie tutaj interesująca, jako że na ten moment planuje się umożliwienie używania w niedzielę DRS na głównej prostej, ale na Sepang to inna prosta jest najdłuższa- powiedział kierowca Ferrari.
Obiekt ten będzie także dawał większe szanse na wyprzedzanie. W związku z tym czekamy na finalną decyzję FIA, by dowiedzieć się, na którym odcinku będziemy korzystać z regulacji tylnego płatu, bądź czy zostaną do tego wybrane obie proste. Dobre posunięcie w tej sprawie może poprawić atrakcyjność zawodów zarówno dla jego uczestników, jak i widzów. Nie wydaje mi się, że zezwolenie używania DRS na obu prostych jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ według mnie to mogłoby uczynić wyprzedzanie zbyt łatwym.
Trzeba znaleźć odpowiednią równowagę pomiędzy zwiększaniem szans na wyprzedzanie, a doprowadzeniem do sytuacji, w której będziemy świadkami zbyt dużej ilości zamiany pozycji między kierowcami. Na Sepang dwie (najdłuższe) proste są ulokowane jedna za drugą, więc jeśli jesteś szybszy od bolidu przed tobą, to możesz nawet nie próbować manewru wyprzedzania na pierwszej z nich, by się bardziej zbliżyć do rywala i wykonać łatwiejsze zadanie na drugiej.
Massa ponadto podkreślił, że Scuderia po rozczarowującym otwarciu sezonu w Melbourne ciężko pracowała, by w Malezji zaprezentować lepszą formę.
Nikt w Ferrari nie był usatysfakcjonowany ani naszymi ogólnymi osiągami, ani rezultatami Grand Prix Australii. W związku z tym włożono wiele wysiłku mającego na celu zrozumienie, dlaczego (ostatni) wyścig nie sprostał naszym oczekiwaniom oraz poprawienie się podczas najbliższego weekendu.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE