GP Malezji: trening 2 - Webber nadal dyktuje tempo na Sepang

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Sepang
08.04.1109:40
Grzegorz Filiks
11031wyświetlenia

Mark Webber pozostał najszybszym kierowcą podczas pierwszego dnia tego weekendu wyścigowego w Malezji, ustanawiając najlepszy czas okrążenia na drugim piątkowym treningu. Red Bull jak na razie utrzymuje dominację nad resztą stawki, aczkolwiek tym razem ekipa McLarena deptała mu po piętach.

Pierwszą czwórkę kierowców dzieliła granica nie większa niż 0,25 sekundy, zaś czas Webbera - 1:36,876, ustanowiony na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki okazał się najlepszym rezultatem dnia. Australijczyk pokonał tak szybkie kółko już w połowie sesji, odpowiadając na wynik 1:37,090 zespołowego kolegi Sebastiana Vettela. Reprezentantów Red Bulla w tabeli rozdzielili Jenson Button i Lewis Hamilton, którzy uplasowali się kolejno na drugiej i trzeciej lokacie.

Michael Schumacher z Mercedesa pomimo groźnie wyglądającego wyjazdu poza tor w zakręcie nr 6 zdołał uzyskać piąty czas, tuż przed zawodnikiem Ferrari - Felipe Massą. Nico Rosberg był siódmy dzięki popisaniu się wynikiem o 0,005 sekundy lepszym od Nicka Heidfelda. Reprezentant Lotus Renault GP drugi trening przejechał ostrożnie, doświadczony dużymi problemami z rana. Pierwszą dziesiątkę zamknęli dwaj Hiszpanie - Fernando Alonso i Jaime Alguersuari.

Popołudniowa sesja była pełna wydarzeń, włączając w to wypadek Pastora Maldonado, który najechał tylnymi oponami na trawę podczas zjeżdżania do boksów i uderzył w barierkę. Kierowca Williamsa z pewnością żałował całego zajścia, ponieważ przez większość dnia wydawał się być naprawdę szybki. Niemniej jednak Wenezuelczyk zakończył zmagania pozycję przed zespołowym partnerem, albowiem Rubens Barrichello uzyskał dwunasty rezultat.

Przez ostatnie 30 minut można było zaobserwować interesująco wysoki poziom degradacji opon, jako że większość ekip w tym czasie zdecydowała się skorzystać z miękkiej mieszanki ogumienia i zalała dużą ilość paliwa do baków swoich bolidów. Wówczas uzyskiwane rezultaty były około ośmiu sekund gorsze, niż na początku sesji.

Sprawcą wywieszenia jedynej żółtej flagi podczas tego treningu okazał się Vitantonio Liuzzi, który wyjechał zbyt szeroko na krawężnik, co niespodziewanie zaowocowało zgaśnięciem silnika Cosworth w jego samochodzie. Stajnia HRT tym razem prezentowała się już lepiej i zdołała przejechać 29 okrążeń, a nawet wyprzedzić w tabeli z wynikami Heikkiego Kovalainena oraz Jerome D'Ambrosio, ale Fin z Team Lotus większość sesji spędził w garażu, zaś Belg z Virgin w ogóle nie pojawił się na torze.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 5.0 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

Źródło: autosport.com

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Mark Webber (2)Red Bull RB71:36,87624
2Jenson Button (4)McLaren MP4-261:36,8810,0050,00530
3Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:37,0100,1340,12923
4Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:37,0900,2140,08030
5Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:38,0881,2120,99826
6Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:38,0891,2130,00131
7Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:38,5651,6890,47625
8Nick Heidfeld (9)Renault R311:38,5701,6940,00516
9Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:38,5831,7070,01327
10Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:38,8461,9700,26331
11Pastor Maldonado (12)Williams FW331:38,9682,0920,12225
12Rubens Barrichello (11)Williams FW331:39,1872,3110,21930
13Witalij Pietrow (10)Renault R311:39,2672,3910,08017
14Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:39,3982,5220,13129
15Sergio Perez (17)Sauber C301:39,6032,7270,20534
16Paul di Resta (15)Force India VJM041:39,6252,7490,02231
17Adrian Sutil (14)Force India VJM041:39,8092,9330,18428
18Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR61:40,1153,2390,30631
19Timo Glock (24)Virgin MVR-021:40,8663,9900,75124
20Jarno Trulli (21)Lotus T1281:41,8905,0141,02419
21Narain Karthikeyan (22)HRT F1111:43,1976,3211,30715
22Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:43,9917,1150,79414
23Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:44,8868,0100,8954
24Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-02---0
107% najlepszego czasu: 1:43,657

KOMENTARZE

10
christoff.w
08.04.2011 07:58
Czyzby jednak dwa zespoly w tym roku? Pewnie Ferrari sie rozkreci za 2-3 GP no i tez nie ma co dzielic skory na niedzwiedziu bo jeszcze trzeci trning no i same kwalifikacje a tam moze zdarzyc sie wiele!
Lolkoski
08.04.2011 07:48
Jak patrzę na czasy to tak się zastanawiam czy czasem Flavio nie miał trochę racji odnośnie Ferrari
JordanF1
08.04.2011 05:06
Wiem, że to tylko trening ale VR ponad sekundę przed Lotusem to dla mnie przyjemny widok
Smola
08.04.2011 04:39
Greenpeace niech się trzyma z daleka od F1, dlatego masz moje Hallelujah! :P
monako
08.04.2011 10:45
@jpslotus72 też już jakiś czas temu zauważyłem tę właściwość HRT, że przyciąga uwagę i wytwarza sensację w większym stopniu nawet niż zespoły ze środka stawki. Bodaj, że podczas 2 treningu w Australii kiedy wszystkie oczy F1 były skierowane właśnie na nich, na ich pierwsze okrążenie w sezonie. Zacząłem się wtedy zastanawiać jaki sponsor byłby odpowiedni dla takiego zespołu, który przyciąga spojrzenia ciekawskich, ale niestety swoją ułomnością. I dotarło do mnie! To jest reklamowy strzał w dziesiątkę dla jakiejś instytucji/fundacji charytatywnej np. takiego czerwonego krzyża lub innego greenpeacu chroniącego prawa ludzi czy zwierząt. Nie ważne, w każdym razie instytucji pomocowej. W prawdzie reklama była by tak wyrazista,że dla niektórych mogła by stać się aż prześmiewcza. Ale wyobraźmy sobie sytuację kiedy po przystąpieniu do umowy z HRT, zaczynają osiągać sukcesy, kwalifikować się do wyścigów, a pod koniec sezonu wyprzedza Lotusa i Virgin! No powiedzcie, czy to nie było by piękne? Czy nie wzruszyło by wrażliwych serc kibiców? No co wy na to? Czy usłyszę hallelujah?! :DD
jpslotus72
08.04.2011 09:19
Swoją drogą - problemy HRT paradoksalnie czynią ten zespół atrakcyjnym dla sponsorów - wszystkie oczy skierowane są teraz na nich nie mniej (a może nawet bardziej) niż na liderów - co widać nawet w rubrykach komentarzy na Serwisie: temat HRT dominuje. (Pamiętacie tego brytyjskiego skoczka narciarskiego Eddie "Eagle" Edwardsa w Calgary 88'? - skakał po 40-50 m. lądując na buli - ale był na ustach całego, nie tylko sportowego świata i po igrzyskach podpisał świetne kontrakty reklamowe. To też jakiś sposób.) Ale sponsorzy HRT woleliby pewnie, żeby zespół przyciągał (w pozytywny sposób) uwagę w czasie wyścigu - zobaczymy, czy ich tam zobaczymy... (Jeśli chodzi o ciekawe formy reklamy, to przypomniał mi się też przykład z F1 - w 1980 podczas GP Monaco na pierwszym zakręcie rozwaliły się oba Tyrrelle - długo blokowały tor i wszystkie kamery były skierowane na stojące w poprzek wraki z wielkim napisem "Candy", świetnie widocznym jeszcze podczas usuwania bolidów przez dźwig - później pojawiło jeszcze wiele fotografii z tego incydentu - podobno sponsor był bardzo zadowolony...)
mbg
08.04.2011 09:02
a ja myślę że przekleństwem dla HRT może okazać się RB7, no chyba że nie będą szaleć w Q1.
StachuLBN
08.04.2011 08:36
wygląda na to, ze HRT powinno sobie poradzić :) o ile nie będą mieli problemów ;p
jpslotus72
08.04.2011 08:26
Webber i Schumacher dali się w pozytywny sposób "podpuścić" - narzekania na ich poprzednie wyniki i związana z tym presja uruchomiły ich "rezerwy".. (Może owocuje to doświadczenie, o którym pisałeś wczoraj Huckleberry - młodsi pod presją mogą robić się nerwowi - przykład Toro Rosso - stare wygi tak łatwo nie pękają.) Oczywiście to lekka przesada - po pierwsze, to wciąż trening a nie kwalifikacje, po drugie - może po prostu udało się lepiej ustawić ich bolidy. Cieszy (przynajmniej mnie) utrzymywanie dobrego tempa przez McLareny - wiedziałem, ze mimo przedsezonowych obaw prędzej czy później wrócą na właściwe dla nich miejsce - wrócili chyba szybciej, niż się sami spodziewali.
szymon
08.04.2011 07:52
RedBulle i McLareny daleko z przodu... Chyba wiele nie wejdzie w 107% :|