GP Chin: Vettel bezkonkurencyjny w kwalifikacjach

Niemiec pokonał najbliższych rywali o ponad 0,7s
16.04.1109:20
Konrad Házi
10157wyświetlenia

Po raz trzeci w tym sezonie z pole position do niedzielnego wyścigu wystartuje Sebastian Vettel, który zdeklasował rywali, śrubując czas do poziomu 1:33,706. Za nim na starcie wyścigu o GP Chin ustawią się kierowcy McLarena - Jenson Button oraz Lewis Hamilton ze stratą ponad 0,7s.

Kierowca Red Bull Racing po raz kolejny potwierdził swą dominację, ponieważ wystarczył mu zaledwie jeden przejazd w Q3, by zagwarantować sobie start z pierwszego pola.

Q1

Warunki pogodowe niemal nie zmieniły się w porównaniu do trzeciej sesji treningowej. Jako pierwsi na tor wyjechali Sergio Perez i Paul di Resta. Pozostali kierowcy wciąż byli w garażach, a nad niektórymi bolidami trwały jeszcze gorączkowe prace, tak jak to miało miejsce w przypadku samochodu Marka Webbera, po jego elektryzujących przygodach z samochodem w treningu. Jak się później okazało, Australijczyk jechał bez systemu KERS od początku kwalifikacji.

Jako pierwszy pełne okrążenie przejechał Perez w czasie 1:38,295, lecz wkrótce na torze pojawiło się więcej bolidów i tempo szybko zaczęło się poprawiać. W boksach pozostawał jedynie Kobayashi. Ruch na torze następnie nieco zmalał, a kierowcy rozpoczęli przygotowania do ponownego wyjazdu na tor.

Na półmetku Q1 najszybszy był Vettel 1:35,891, natomiast na granicy odpadnięcia balansowali kierowcy Renault, których pierwsze przejazdy były dość wolne, jednak po założeniu opon z miękkiej mieszanki dołączyli do czołówki. Pomysł podchwyciły też inne zespoły i wkrótce większość ekip środka stawki korzystała z miękkich opon.

W końcówce, z czołówki jedynie kierowcy Red Bulla i McLarena nie korzystali z miękkiej mieszanki ogumienia. Vettel, Hamilton oraz Button mimo wszystko byli w stanie wykręcić czasy pozwalające na wejściu do Q2. Sztuka ta nie udała się jednak Markowi Webberowi, który był 18 i jego występ w kwalifikacjach dobiegł końca! Odpadli również Kovalainen, Trulli, D'Ambrosio, Glock, Liuzzi oraz Karthikeyan. Wszyscy zakwalifikowali się komfortowo do wyścigu.

Q2

Tuż po zapaleniu się zielonego światła, na końcu alei serwisowej, na torze pojawili się wszyscy oprócz kierowców Renault, którzy zdecydowali się na wykonanie jedynie jednego szybkiego przejazdu, licząc na zakwalifikowanie się do Q3.

Bardzo szybkie tempo od początku narzucili Vettel, Button i Hamilton, który był na czele po pierwszej serii przejazdów z czasem 1:34,468. Cała trójka już na tym etapie notowała czasy poniżej 1:35. Za ich plecami znajdowali się kierowcy Ferrari, natomiast kierowcy na pozycjach od szóstej do piętnastej mieścili się w jednej sekundzie.

Wkrótce na torze pojawili się też kierowcy Renault, najpierw Pietrow, który przejechał bardzo dobre okrążenie, awansując na czwartą pozycję (1:35,149). Następnie na tor wyjechał Heidfeld mając około trzy minuty na rozpoczęcie mierzonego okrążenia. Niestety, bolid Pietrowa uległ awarii, Rosjanin zatrzymał się na torze i spowodował wywieszenie czerwonej flagi. Postawiło to Niemca w nieciekawej sytuacji, jednak na ponowny wyjazd na tor czekali też inni kierowcy, między innymi przedstawiciele Mercedesa, którzy dotychczas korzystali jedynie z twardych opon. Przerwa trwała około 10 minut, ponieważ bolid Pietrowa pozostał na biegu i nie szło zepchnąć go z toru.

Po restarcie z garaży nie wyjechali jedynie kierowcy Toro Rosso oraz czołowa trójka, natomiast ci co zdecydowali się na kolejny wyjazd, długo czekali na czerwonym świetle, ryzykując przegrzanie silników, by znaleźć się w jak najlepszej pozycji do ataku, mając przed sobą pusty tor. Okrążenie wyjazdowe momentami przypominało wręcz wyścig.

Ostatecznie walka toczyła się o pozycje dziewiątą i dziesiątą, ponieważ nikt nie był w stanie na tyle poprawić swych rezultatów, by zagrozić komuś z czołówki. Tak więc dziesiątkę uzupełnili Rosberg oraz di Resta, który zafundował sobie znakomity prezentu urodzinowy. Odpadli natomiast Sutil, Perez, Kobayashi, Schumacher, Barrichello, Heidfeld oraz Maldonado.

Q3

Początkowo ruch był niewielki - na torze pojawili się jedynie Button i Vettel, trzy minuty później wyjechali też kierowcy Toro Rosso. Wielu zawodników nie mogło sobie pozwolić na tym etapie na wyjazd, ponieważ nie mieli wystarczającej ilości nowych kompletów miękkich opon, gdyż wykorzystali je już w Q1.

Jako pierwszy czas ustanowił Button - 1:34,421, rezultat świetny, jednak żadnych szans nie dał mu Vettel, który poprawił czas Brytyjczyka o 0,7 sekundy, osiągając niewiarygodne 1:33,706. Po przejechaniu jednego okrążenia obaj zjechali do boksów. Swoich sił próbowali też kierowcy Toro Rosso, jednak nie byli w stanie zbliżyć się do Vettela na tym etapie na mniej niż dwie sekundy. Ostatecznie obaj - Buemi i Alguersuari nie pojawili się ponownie na torze.

Na dwie i pół minuty przed końcem wzmógł się ruch na torze. W garażach pozostali jedynie przedstawiciela STR oraz Witalij Pietrow, który nie mógł walczyć ze względu na awarię bolidu. Jako ostatni na tor wyjechał Vettel, który mógł w ten sposób kontrolować sytuację na torze. Niemiec nie musiał ostatecznie walczyć w końcówce o poprawę czasu i powrócił do boksów, ponieważ żaden z rywali nie był w stanie zbliżyć się do jego rezultatu.

W końcówce przyzwoity czas wykręcił też Rosberg, awansując na czwarte miejsce (1:34,670). Dalej plasowali się kierowcy Ferrari - Alonso i Massa, a za nimi na starcie ustawią się Alguersuari, di Resta, Buemi i Pietrow, który zamyka czołową dziesiątkę.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 4,8m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

KOMENTARZE

69
NEO86
17.04.2011 01:56
Ale tam napisałem dajmy na to czyli to były przykładowe dane
robsonhein
17.04.2011 09:58
tylko różnica nie była 60 do 10
NEO86
16.04.2011 08:24
A ma i to bardzo dużo bo doświadczenie jest bardzo ważne i porównywanie kogoś kto dajmy na to ma 60 wyścigów do kogoś kto ma 10 nie ma sensu. Popieram MairJ23
MairJ23
16.04.2011 06:55
jak mozna porownac kubice do vettela 2 2007 albo 2008 sezonie ? panowie - schodzimy troche z pewnego poziomu !!!
robsonhein
16.04.2011 06:20
A co to ma do rzeczy ile miał przejechanych wyścigów Kubica już w 3 wyścigu w życiu był na podium.a Vettel od 2006 już był testerem i w 2007 zadebiutował w USA a potem kontrakt w Toro Rosso,więc różnica nie była duża i głupot nie gadam.
NEO86
16.04.2011 04:05
Pierwsza 6 w 3 treningu taka sama jak w kwalifikacjach
ExiT
16.04.2011 03:19
"Dlaczego vettel zrobil najlepszy czas na jednym komplecie miekkich opon a gdy wiedział ze juz ma pp zjechal sobie po nowy komplet opon i przejechal kolko spacerkiem?? czy to jest fair? rownie dobrze sezon temu mogli jezdzic najszybsze okrazenie w Q3 na miekkich i szybko zjezdzac, zmieniac opony na twarde przejechac kolko i startowac na lepszych twardszych... cos nie papa" To coś słabo znasz regulamin, bo w wyścigu się startuje z oponami, na których wykręciło się najlepszy czas w Q3 ;]
NEO86
16.04.2011 02:56
Mark chciał sobie zaoszczędzić miękkie opony ale niestety nie mógł dogrzać twardej mieszanki i niestety wyszło jak wyszło. Liczę że jutro przebije się do punktowanej 10. gordon1shamway, 16.04.2011 10:09 Dlaczego vettel zrobil najlepszy czas na jednym komplecie miekkich opon a gdy wiedział ze juz ma pp zjechal sobie po nowy komplet opon i przejechal kolko spacerkiem?? czy to jest fair? rownie dobrze sezon temu mogli jezdzic najszybsze okrazenie w Q3 na miekkich i szybko zjezdzac, zmieniac opony na twarde przejechac kolko i startowac na lepszych twardszych... cos nie papa Vettel wyjechał 2 raz asekuracyjnie w razie gdyby ktoś poprawił jego czas a gdy okazało się że i tak ma PP to nie było sensu kończyć drugiego okrążenia i zjechał Szkoda Heidfelda i Schumiego. Witalij miał dzisiaj dużego pecha i jutro na stracie pewnie ruszy jak z procy :) Mam nadzieję że na starcie Jenson utrzyma za sobą Hamiltona. THC-303, 16.04.2011 11:32 jednooki cyklop Nie wiem jak na Polsacie (więc być może z tego powodu nie wiesz), ale na BBC między Q2 a Q3 pokazali poważny błąd MSC w nawrocie. Schumacher popełnił błąd na nawrocie ponieważ miał uszkodzone tylne skrzydło Jacobss, 16.04.2011 15:25 maciejas512 - Przepraszam, ze sie wtracam, ale chyba zapomniales ile razy w wyscigu Vettelowi nawalalo auto w zeszlym sezonie, podczas gdy Webberowi ani razu. Wtedy jakos niczego nie sugerowales. Dokładnie to samo chciałem napisać :) robsonhein, 16.04.2011 15:29 Vettel to ten palec niech sobie wsadzi w.. chłopak już w piórka obrósł za bardzo z tym bolidem jakim on dysponuję Alonso by go zniszczył.Za czasów BMW od Kubicy był wolniejszy o 0,3 na okrążeniu mając tyle samo paliwa a nie sądzę że się rozwinął. Człowieku zobacz sobie ile miał wtedy przejechanych wyścigów Kubica a ile Vettel i dopiero wtedy zabieraj głos bo gadasz głupoty
Zomo
16.04.2011 02:41
Ktos chyba nie pamieta zeszlego sezonu w RBR. Ja zaluje strasznie ze Mark nie zgarnal wtedy mistrza. Chcialbym zobaczyc miny zespolu kiedy "ich kierowca" odbiera tytul "ich pupilkowi".
robsonhein
16.04.2011 01:29
Vettel to ten palec niech sobie wsadzi w.. chłopak już w piórka obrósł za bardzo z tym bolidem jakim on dysponuję Alonso by go zniszczył.Za czasów BMW od Kubicy był wolniejszy o 0,3 na okrążeniu mając tyle samo paliwa a nie sądzę że się rozwinął.
k2.
16.04.2011 01:28
Nie chce mi się czytać wszystkich wypowiedzi ale trzeba być niezłym debilem żeby poważnie twierdzić, że zespół sabotuje własnego kierowce.
Jacobss
16.04.2011 01:25
maciejas512 - Przepraszam, ze sie wtracam, ale chyba zapomniales ile razy w wyscigu Vettelowi nawalalo auto w zeszlym sezonie, podczas gdy Webberowi ani razu. Wtedy jakos niczego nie sugerowales.
MairJ23
16.04.2011 01:14
Nie mozna sie nei zgodzic ze stwierdzeniem ze Panujacy mistrz swiata zarabia dla Red Bulla ogromna kase dominujac tak jak to obecnie robi. Chodzi mi o Red Bull - producent napojow - lepszej reklamy nie moga miec.
maciejas512
16.04.2011 12:58
thc ty chyba masz klapki na oczach, tak bredzisz że chyba się czego naćpałeś Webber to dobry kierowca, tylko ma pecha w tym RBR Jakoś z samochodem Vettela sie nic nie dzieje, bardzo dziwne... Thc po drugie jak by Kubica miał problemy to byś pisał że ewidentnie maszyna nawala więc wiedz gdzie inni mają twoje komentarze, głęboko w ....
F288GTO
16.04.2011 12:58
@topor Dokładnie. Nie łudźmy się, w tym sporcie chodzi głównie o pieniądze a dopiero potem o czystą rywalizację. W FIA nie siedzą idioci, oni wiedzą o wszystkim wystarczająco dużo i mogą RBR załatwić bez gadania jak i każdy inny zespół. Na razie jak widać nie ma takiej potrzeby i choćby McLaren z Ferrari nie wiem jak tupali nóżkami to nic nie zmienią i RBR nadal będzie uginać skrzydła i robić co chce z kersem byleby być pierwszym i lansować nowego mistrza ponad wszystkimi. Ja to tak widzę, jeszcze nie do końca w to wierzę ale chyba zacznę.
Huckleberry
16.04.2011 12:42
Ładne zdjęcie - czerwoni w końcu na podium ;) To chyba ukłon McLarena w stronę Ferrari z tym kolorem kombinezonów. ;)
Simi
16.04.2011 11:15
Oczywiscie, Schumi nie jest w stanie pokonywać Nico, ale ja się tego spodziewałem. W Malezji stary mistrz pokonał Rosberga, ale ktos tam sie zagalopował, mówiąc, że go poniżył.
THC-303
16.04.2011 11:03
gratka dla fanów, którzy lubią sado-maso bo niestety Siedmiokrotny jest mocno bity przez Córkę Mistrza Świata, nawet jesli jest lepszy (jak w Malezji) to sa to wyjątki.
Witekb
16.04.2011 10:59
Według mnie Petrov powinien zjechać na trawę jak widział że mu auto nie pojedzie dalej,a nie blokować trasy.
mlospeed
16.04.2011 10:56
@Martyna, święte słowa, facet ma 42 lata i każdy może pomarzyć o takiej kondycji, Schumi już zapisał wielką historię w F1 a o co robi teraz to gratka dla jego "prawdziwych" fanów... @KoneserF1 chyba nie za bardzo oglądał ubiegłotygodniowe GP Malezji, twierdzi coś o poniżeniu przez Rosberga, chyba Twój minimalizm nie był w stanie wychwycić kto kogo poniżył w ostatnim GP, jutro może być podobnie... Radzę dokładnie tym razem oglądać wyścig!!!
martyna
16.04.2011 10:36
Schumi to nikomu nic nie musi udawadniać wygrane 91 GP i 7 tytułów > Cóż , Sebastian ma możliwość pobić inny rekord Michaela z 2004 roku mianowicie wygrane 13 GP i zdominować cały sezon > Czego mu oczywiście życze !
Bambek
16.04.2011 10:35
http://www.youtube.com/watch?v=Z3jeHaTSemA&feature=player_embedded#at=219
THC-303
16.04.2011 10:21
Ogromnie szkoda dzisiejszego wyniku w moim wykonaniu, gdyż pokazaliśmy w ten weekend, że jako zespół bardzo się poprawiliśmy. Nico udowodnił to swoim czwartym miejscem, które było naszym realistycznym celem. Nie udało mi się złożyć dobrego okrążenia w Q2 i odkryliśmy, że moje tylne skrzydło nie działało poprawnie, gdy hamowałem do zakrętu nr 14. Oczywiście, jutro mam nadzieję na mocny start i na dobre tempo wyścigowe, tak abym mógł awansować o kilka pozycji - powiedział Siedmiokrotny :)
jednooki_cyklop
16.04.2011 10:17
Dzięki, widziałem to, ale zapomniałem o tym. Niemniej wydawało mi się, że to jakiś problem z samochodem. Na prostej przed tym nawrotem silnik wydał z siebie dziwny dźwięk. Ale zapewne mi się tylko wydawało :)
bigos95
16.04.2011 10:04
Na YT jest już review z kwalifikacji od BBC i tam widać ten uślizg na nawrocie: http://www.youtube.com/watch?v=4rbgJ6yS2to
THC-303
16.04.2011 09:32
jednooki cyklop Nie wiem jak na Polsacie (więc być może z tego powodu nie wiesz), ale na BBC między Q2 a Q3 pokazali poważny błąd MSC w nawrocie.
bigos95
16.04.2011 09:28
Wiecie czemu tak zwlekał z wyjściem z bolidu Mr. Kiedyś przytnę sobie tego palca drzwiami ? Trochę to wyglądało jak by się bał że w dziób od któregoś kierowcy dostanie i chciał poczekać aż pójdzie na warzenie i do pitów D:
jednooki_cyklop
16.04.2011 09:28
... a di Resta znów pokonuje Sutila :D Ten chłopak ma naprawdę spory talent. Nie kibicuję Schumacherowi, ale myślę, że w Q2 jechał w korku, podobnie jak Heidfeld.
koneserF1
16.04.2011 09:20
Kolejny już raz Schumacher pokazuje swoją "ponadprzeciętność". Żal go trochę, zapewne po tym sezonie "podkuli ogon" i zniknie ze sceny bo jest wręcz poniżany przez Rosberga i innych kierowców.
Bambek
16.04.2011 09:13
@up Tak będzie miał wolny wybór :) Czekamy na atomowy start Pietrow'a i Heidfeld'a:D
mbwrobel
16.04.2011 09:13
Czy przypadkiem Pietrow w wyścigu nie będzie miał wolnego wyboru w kwestii opon? Jeśli tak, to lepiej nie uzyskać czasu w Q3 i wystartować z P10 na nowych kapciach, niż uzyskać np. P8 i jechać na używanych.
topor999
16.04.2011 09:07
RBR popełnia wielki błąd cisnąc w kwalifikacjach na maksimum możliwości, odsłaniają wszystkie karty. Poza tym jeśli tak dalej pójdzie mistrzostwa nie będą emocjonujące a przez to przeciętny widz nie będzie tego oglądał bo i po co? Jeśli będzie mniejsze zainteresowanie to mniejsze będą wpływy. Mniejsze wpływy zdenerwują samego szefa. Wtedy szef powinien im nakazać podzielenie się tajemnicą elastycznego skrzydła a w przypadku braku chęci współpracy zawsze można zmienić przepisy na takie że RBR ich nie będzie spełniał. Sepang był pierwszym torem w sezonie na którym mogli obiektywnie ocenić swoją przewagę, tutaj niepotrzebna szarża, wystarczy trzymać się z przodu o 0,100-0,150s.
THC-303
16.04.2011 08:59
"reprezentanci zespołu Mercedes prezentują bardzo podobne tempo, a Michael Schumacher w tym roku nie powinien powtórzyć rozczarowujących rezultatów z sezonu 2010"
Kamikadze2000
16.04.2011 08:53
Tak jest Seba!!! W tych kwalifikacjach pokazał, że na jednym kółku jest po prostu genialny! Jestem pewien, że żaden z obecnych w stawce kierowców nie byłby w stanie lepiej pojechać od Niemca, w tym samym wozie! :)) Wielka szkoda Marka. Trochę zespół przecholował, no ale takim wozem awans nie powinien sprawić problemów. Kłopoty z KERSem oraz inne okoliczności zrobiły jednak swoje. ;( Cieszy mnie pozycja Buttona. Mam nadzieje, że utrzyma za sobą Hamiltona, który pewnie będzie chciał za wszelką cenę Vettela, tak jak w Australii. Merc widać wyraźnie się poprawił, albo też tor im bardziej odpowiada. Wierzę w tą pierwszą opcję, bo w sumie Malezja niewiele różni się charakterystyką, a tam "Srebrne Strzały" były łagodnie mówiąc niekonkurencyjne. ;) MSC, podobnie jak HEI niestety mieli pecha na swoich kółkach. Gdbyby nie problemy Wicia, obaj byliby w 10-tce! ;{ Cóż, mam nadzieje na ekscytujący, suchy wyścig! Życzę sobie koncert jednego aktora (oczywiście, że Seba!) i emocjonującą walkę w tyle! Pozdro dla Wszystkich!!! :)) ***gonić Vettela
madry86
16.04.2011 08:47
Jak dla mnie jedna wielka ściema to co mówił vettel na konferencji. Wszystko sie pewnie w końcu wyjaśni, a co do webbera to uważam że powinien wziąc przykład z DC i dac już sobie spokój. W redbullu nic wielkiego już chyba nie osiągnie, nie mówię że jakoś mu specjalnie utrudniają ale widać kto jest głownym kierowcą w tym zespole a kto jest traktowany troche po macoszemu... Wracając do borowczyka. Wydawało mi się czy on rzeczywiście zapowiedział dzisiaj debiut grand prix chin na październik? Wynika z tego, że dzisiaj byliśmy w torze w indiach...
tommyline
16.04.2011 08:42
Vettel na konferencji mówił, że siedział w samochodzie bo czekał na info na temat balansu (jeśli wierzyć tłumaczeniu Kochańskiego). Może tam jest ukryta przewaga RBR?
Bambek
16.04.2011 08:39
No takie jest moje zdanie. Nie musi się nikt ze mną zgadzać. Może miał trochę racji bo przez Pietrowa został wstrzymany Q2, może miał jakieś szansy wejścia do Q1 ale w co wątpię widząc w 2 pierwszych wyścigach sezonu co pokazywał.
Nirnroot
16.04.2011 08:32
@Bambek - akurat ma rację Rubens, a bulwers jednego z naszych ukochanych komentatorów był żałosny. Akurat Rubensowi wiele to nie zmieniało, a Brazylijczykowi zawsze bardzo zależało na Formule, jak ktoś szuka w tej wypowiedzi 'jadu' czy 'kombinacji' to niech się walnie w.... torrenty i poszuka relacji z BBC gdzie widać jakim szacunkiem i przyjaźnią darzony jest Rubinho. B jest buckiem szukającym awansu przez kary? Hahahahahaa :D
Jacobss
16.04.2011 08:28
No, mieli pecha w Renault. Ale zobaczycie jak jutro z 10 rakieta wyskoczy ;D. Jeszcze dodam to co juz napisalem w innym komentarzu, odpowiadajac RVS : Problemy z dogrzaniem twardych opon przy tak niskach temperaturach to norma w F1. Zwlaszcza jezeli jedziesz na styk w ostatnim momencie. RBR zgubila pewnosc siebie. Dopiero w koncowce zobaczyli, ze Webbera moga wypchac z wejscia do Q2, wiec szybko go puscili na twardych, wierzac ze wejdzie. Nikt nie chcial przeciez marnowac miekkich na tak trywialna rzecz jak wejscie do Q2. Niestety taka jazda na twardych w ostatnim momencie moze skonczyc sie fiaskiem i tak tez bylo u Webbera. Blad teamu, blad ktorych juz byl u BMW, Ferrari, czy tez McLarena. A jezeli chodzi o Bauera z FIA (to z nim gadal Webber) to chodzilo o cos innego - Webber nie byl pewny w sprawie jakiejs tam procedury, bo wczesniej go na wazenie brali. A ze byl zly, kto by nie byl zly jak razem z zespolem zawalisz wejscie do Q2 majac takie auto. Wina lezy po stronie zespolu, ale to nie byl zamiar RBR, a po prostu blad, ktory duzo kosztowal. Pamietacie z Kimi i Massa pare razy takie problemy? Wtedy nikt o konspiracji nie pisal.
Bambek
16.04.2011 08:25
Mnie najbardziej zezłościło to co Barrichello wyleciał że za zatrzymanie pojazdu na torze grozi kara. No ***na cipeczka jedna. On sie zachowuje jak Alonso rok temu co na wszystkich sie skarżył i wszystko mu przeszkadzało! Szkoda Pietrówki i Heidfeld'a :/
YAHoO
16.04.2011 08:12
No tak, ale zamiast jeszcze "katować" tamte opony założył nowe, świeże gumy by te stare jeszcze nadawały się do jazdy.
kabans
16.04.2011 08:11
ale vetel i tak będzie musiał chyba skorzystać z opon na których zrobił szybkie kółko
Jacobss
16.04.2011 08:10
Dlatego, ze musisz pojechac na oponach na ktorych wykreciles najlepszy czas.
gordon1shamway
16.04.2011 08:09
Dlaczego vettel zrobil najlepszy czas na jednym komplecie miekkich opon a gdy wiedział ze juz ma pp zjechal sobie po nowy komplet opon i przejechal kolko spacerkiem?? czy to jest fair? rownie dobrze sezon temu mogli jezdzic najszybsze okrazenie w Q3 na miekkich i szybko zjezdzac, zmieniac opony na twarde przejechac kolko i startowac na lepszych twardszych... cos nie papa
kabans
16.04.2011 08:07
vetelowi się kupe chciało i nie mógł wysiąść. Jeśli chodzi o webera to czy miał problemy z kersem czy nie to jest porażką tego sezonu nawet jeśli wygra fuksem jakieś wyścigi w tym sezonie bo zapewne tak będzie to i tak wyleci, może nawet w trakcie sezonu. Ciekawi mnie rosberg, ale zapewne nie odegra wielkiej roli w wyścigu i dojedzie w drugiej piątce
Jacobss
16.04.2011 08:07
No wiec Webber niestety nie byl wstanie dogrzac twardych opon. Na ostatnim przejezdzie. Twarde opony oraz zbyt niska temperetura. Dodatkowo byly problemy z KERSem juz od rana. Caly garaz RBR pracowal od rana nad jego KERSem, ale prawdopodobnie pojedzie jutro bez niego. I bardzo wazne - to byla wspolna decyzja, aby nie korzystac z miekkich opon. Blad, ale to blad ktory juz sie zdarzal wszystkim zespolom, wiec zadnego spisku tu nie ma. Wiadomo, ze chcieli oszczedzic opony na na Q2 i Q3. Tak jak to zrobil McLaren. Aha i Vettel musial siedziec bo mu FIA kazala - FTW? Sam nie wiem dlaczego.
THC-303
16.04.2011 08:06
mbg Za małe doświadczenie, ja liczę na Buemiego i to może już w trakcie sezonu (oby) :)
omen10
16.04.2011 08:06
I to mi się podoba, zróżnicowanie teamów w czołówce. Dawno nie widziałem tak pięknego widoku :E
dymson
16.04.2011 08:01
ty jakops premium to moze sie pochwalisz jak widac nie wszyscy ogladaja
rvs
16.04.2011 08:01
@ Jacobss Dziękujemy tutaj w serwisie za miłe słowa, ale może podzieliłbyś się informacjami tutaj, dla wszystkich? Skoro jesteś taki światowy... //edit @mbg Webber może wypaść z zespołu wczesniej, niż przed końcem sezonu jak tak dalej będzie...
mbg
16.04.2011 08:01
tylko Ricciardo może załagodzić sytuację w RBR. Marko byłby szczęśliwy że dwóch wychowanków ma w seniorce. Webber powinien odejść po sezonie do innego zespołu, albo zakończyć karierę.
Jacobss
16.04.2011 07:59
Kto oglada BBC ten wie, jakie problemy mial Webber. O zadnym "gnebieniu" mowy nie ma. Ale spiskowcy F1WM jak zwykle swoje. Czesto sie zastanawiam, czy to tylko nasz narod jest taki, ze wszedzie widzi korupcje, oszustwo i spiski.
budyn
16.04.2011 07:56
Zientarski(po analizie wyścigu z zeszłego roku): Widać jednak że tam w pierwszym zakręcie można wyprzedzać. Wspaniały start Alonso. To już jest demencja starcza.. ręce opadają..
THC-303
16.04.2011 07:56
MatiXF1, Sgt Pepper Webber nie zapomniał jak się jeździ, sto razy już było tu wałkowane że on nigdy, ale to nigdy nie miał naprawdę dobrego sezonu. Mam nadzieję, że to koniec kariery tego pana w F1. Pietrowowi ewidentnie należy się kara, problemy z bolidem miał znacznie wcześniej, przed zatrzymaniem samochodu, mogł zjechać na trawę.
Sgt Pepper
16.04.2011 07:55
Pisałem cały czas- NIE MA równości w RBR, a Horner jest hipokrytą. Tylko czekam kiedy Webbo się wkurzy i zacznie sypać. Nie wierzę że zapomniał jak się jeździ.
Sanki
16.04.2011 07:54
@francorchamps A moim zdaniem to Jaime wjechał specjalnie za Vettela, żeby szybciej przyspieszyć, bo Vettel nie jechał wtedy racing line.
dymson
16.04.2011 07:52
ładnie robią webbera
Sgt Pepper
16.04.2011 07:51
Ja czekam na to co powie Webber...
francorchamps
16.04.2011 07:35
"Nie mówcie Hop, przed zachodem słońca" Borowczyk przechodzi samego siebie :) Mam wrażenie że Vettel na swoim pierwszym zjazdowym okrążeniu w Q3 blokował na długiej prostej Jaime! Cóż, 0,7sek nad P2. To naprawdę może być nudny sezon:( Bądź co bądź szacunek dla Neweya i Vettela. Co do Webera, nie wiem sam co o tym myśleć.
MatiXF1
16.04.2011 07:35
O ile się Webber nie wkurzy i nie odejdzie z RBR Rok temu gadali że nie ma faworyzowania kierowców, nie ma Team Orders... a teraz co? Webber zapomniał jak się jeździ? Nie sądze
Zomo
16.04.2011 07:32
Ktos juz na forum prezentowal teorie spiskowa o tym ze RBR psuje Webberowi bolid zeby nie powtorzyla sie sytuacjia z 2010. Za 3-4 wyscigi naprawia mu bolid i zacznie punktowac.
Matador
16.04.2011 07:30
To co robi Vettel, to kompletna masakra reszty stawki. Chyba tylko jakieś problemy techniczne lub kary mogą odebrać mu w tm sezonie PP.
MatiXF1
16.04.2011 07:30
F1 schodzi na psy... Afera za aferą... i do tego nudna dominacja Vettela Po raz kolejny durna taktyka Renault żeby wypuszczać kierowców pod sam koniec. Pietrov problem z silnikiem szkoda chłopa bo mogło być dobrze I ciekawe o czym tak Vettel rozmyślał na końcu Eh.... czy pojawi się wreszcie ktoś kto nawróci tych durnych ludzi z FIA i wyprowadzi Formułę 1 na prostą?
krzysiek_aleks
16.04.2011 07:25
Coś w Red Bullu kroi się afera, skoro Webber rozmawiał z delegatem technicznym...
jaszczur
16.04.2011 07:17
no i znowu vettel... jaka niespodzianka szkoda heidfelda :/ i o co chodzi z Webberem?!! Ja rozumiem, ze twarde opony, ale w zeszlym roku nie bylo takich roznic pomiedzy nim a vettelem..
artimek
16.04.2011 07:03
Nie zwróciłeś uwagi na to, że miał problemy ze zrzuceniem biegów?
szymon
16.04.2011 07:01
Nawet biegu nie zmienił, żeby trudniej usunąć bolid...
Matador
16.04.2011 06:59
Oj Witia!! Dlaczegoś nie zjechał na trawę? Chyba, że celowo chciał "załatwić" Nicka...
szymon
16.04.2011 06:55
Oj Marek :( Oj Pietrek :( Pewnie Witek będzie z 10.?