Huff wciąż niepokonany w kwalifikacjach WTCC

Brytyjczyk uzyskał czas 1:59,034 w Q2 i o niespełna 0,1s pokonał partnera z Chevroleta - Mullera
14.05.1115:18
Michal2_F1
3023wyświetlenia

Robert Huff (Chevrolet) pozostał niepokonany w tegorocznych kwalifikacjach, zdobywając pierwsze pole startowe do jutrzejszego wyścigu nr 1 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) na torze Monza.

Brytyjczyk uzyskał czas 1:59,034 w Q2 i o niespełna 0,1s pokonał partnera z Chevroleta - Yvana Mullera. Aktualnie najlepszy zespół WTCC pracował zespołowo, pomagając sobie poprzez wykorzystywanie efektu cienia aerodynamicznego w celu zwiększenia prędkości na prostej i w rezultacie po raz kolejny zdominowali kwalifikacje, zdobywając trzy pierwsze lokaty.

Huff przez bardzo długi czas znajdował się poza czołową dziesiątką w Q1, aż w końcu po wywieszeniu flagi w szachownicę wskoczył na dziewiąte miejsce, co oznacza, że także do drugiego wyścigu wystartuje z pierwszego rzędu. Dominację Chevroleta dopełnił Alain Menu, plasując się na trzeciej pozycji. Szwajcar uplasował się najwyżej z reprezentantów niebieskiej marki w Q1 i wystartuje z szóstego pola, dwa miejsca za Mullerem i cztery za Huffem.

Z pozostałych ekip najlepiej zaprezentowało się BMW. Norbert Michelisz okazał się najlepszym niezależnym kierowcą, zajmując bardzo dobrą czwartą pozycję w Q2, przez pewien czas będąc nawet na drugim miejscu. Węgier był także szybki w Q1, na jego nieszczęście pokonał go tylko Coronel i będzie on musiał wystartować dopiero z dziewiątego miejsca do drugiego wyścigu. Tymczasem Holender pomimo wygrania Q1, stracił tempo w następnym bloku kwalifikacji i dzisiejsze zmagania ukończył dopiero na P8.

Pole position do drugiego wyścigu wywalczył Tiago Monteiro (SEAT). Portugalczyk okazał się także najlepszym z zawodników Seata w Q2, gdzie finiszował na piątym miejscu. Mniej powodów do zadowolenia może mieć jego kolega z zespołu - Gabriele Tarquini. Włoch ze względu na przebitą boczną szybę był ostatni w finałowej części czasówki. Na pocieszenie mistrz tej serii z 2009 roku wystartuje z trzeciego miejsca do pierwszego wyścigu.

Za Monteiro uplasowali się Darryl O'Young, który pojechał bardzo dobre kwalifikacje i do obydwu jutrzejszych wyścigów wyruszy odpowiednio z 6. i 7. pola, Poulsen, Coronel i Bennani (wszyscy BMW). Blisko awansu do Q2 byli dwaj Hiszpanie - Javier Villa (BMW) i Pepe Oriola (Seat). Ostatecznie obydwaj ukończyli rywalizację na 11 i 12 miejscu. Po raz kolejny słabo spisał się Michel Nykjaer, zajmując 14 miejsce, Robert Dahlgren (P16) i Freddy Barth, który został sklasyfikowany na siedemnastym miejscu.

Wyniki kwalifikacji na torze Zolder
KierowcaSamochódCzas Q1Czas Q2
1Robert HuffChevrolet Cruze 1.6T2:00,5151:59,034
1Yvan MullerChevrolet Cruze 1.6T2:00,3821:59,131
1Alain MenuChevrolet Cruze 1.6T2:00,2791:59,433
1Norbert MicheliszBMW 320 TC1:59,9611:59,458
1Tiago MonteiroSEAT Leon 2.0 TDI2:00,5491:59,574
1Darryl O'YoungChevrolet Cruze 1.6T2:00,0301:59,866
1Kristian PoulsenBMW 320 TC2:00,0052:00,010
1Tom CoronelBMW 320 TC1:59,9702:00,244
1Mehdi BennaniBMW 320 TC2:00,2872:00,930
1Gabriele TarquiniSEAT Leon 2.0 TDI2:00,5112:01,073
1Javier VillaBMW 320 TC2:00,803
1Pepe OriolaSEAT Leon 2.0 TDI2:00,861
1Franz EngstlerBMW 320 TC2:00,912
1Michel NykjaerSEAT Leon 2.0 TDI2:00,971
1Yukinori TaniguchiChevrolet Cruze 1.6T2:01,534
1Robert DahlgrenVolvo C302:01,823
1Freddy BarthSEAT Leon 2.0 TDI2:02,008
1Aleksiej DudukałoSEAT Leon 2.0 TDI2:02,009
1Marchy LeeBMW 320 TC2:04,088
1Urs SondereggerBMW 320 TC2:04,682
1Ibrahim OkyayBMW 320si2:04,790
1Fabio FabianiBMW 320si2:08,789
Kolejność startowa do I wyścigu
KierowcaSamochód
1Robert HuffChevrolet
1Yvan MullerChevrolet
1Alain MenuChevrolet
1Norbert MicheliszBMW
1Tiago MonteiroSEAT
1Darryl O'YoungChevrolet
1Kristian PoulsenBMW
1Tom CoronelBMW
1Mehdi BennaniBMW
1Gabriele TarquiniSEAT
1Javier VillaBMW
1Pepe OriolaSEAT
1Franz EngstlerBMW
1Michel NykjaerSEAT
1Yukinori TaniguchiChevrolet
1Robert DahlgrenVolvo
1Freddy BarthSEAT
1Aleksiej DudukałoSEAT
1Marchy LeeBMW
1Urs SondereggerBMW
1Ibrahim OkyayBMW
1Fabio FabianiBMW
Kolejność startowa do II wyścigu
KierowcaSamochód
1Tiago MonteiroSEAT
1Robert HuffChevrolet
1Gabriele TarquiniSEAT
1Yvan MullerChevrolet
1Mehdi BennaniBMW
1Alain MenuChevrolet
1Darryl O'YoungChevrolet
1Kristian PoulsenBMW
1Norbert MicheliszBMW
1Tom CoronelBMW
1Javier VillaBMW
1Pepe OriolaSEAT
1Franz EngstlerBMW
1Michel NykjaerSEAT
1Yukinori TaniguchiChevrolet
1Robert DahlgrenVolvo
1Freddy BarthSEAT
1Aleksiej DudukałoSEAT
1Marchy LeeBMW
1Urs SondereggerBMW
1Ibrahim OkyayBMW
1Fabio FabianiBMW

KOMENTARZE

12
Simi
14.05.2011 08:13
Lolkoski - chyba już wszyscy "mieli plany"... Słyszałem o Fordzie, Toyocie i kilku innych producentach, ale jak na razie saldo migracji jest ujemne :)
Lochyzb
14.05.2011 08:06
Jest błąd w kolejności startowej R1. O`Young ma Chevroleta, a nie Seata.
Lolkoski
14.05.2011 07:42
Miejmy nadzieję bo seria jest ciekawa ale przydało by się więcej fabrycznych ekip. Małe pytanko czy ktoś wie czy Toyota zamierza do tej serii wejść, bo gdzieś czytałem że mieli takie pany?
Simi
14.05.2011 07:35
To co się dzieje w WTCC nie jest zbyt dobre. Jestem ciekaw czy seria ta powróci kiedyś do dawnej formy...?
rafrocket
14.05.2011 07:29
"Wyniki kwalifikacji na torze Zolder" A nie na Monzie ? :D
Kamikadze2000
14.05.2011 06:56
Chevrolet to jedyny fabryczny zespół w stawce, więc wstydem byłoby przegrywac z "prywaciarzami". ;]
Anderis
14.05.2011 05:16
O'Young wygląda na utalentowanego kierowcę, więc nic dziwnego, że nieźle sobie radzi od momentu, gdy dostał Cruze'a do dyspozycji. Być może niedługo zastąpi Menu w fabrycznym zespole, bo czas wiekowego Szwajcara w topowym zespole WTCC może zmierzać ku końcowi.
Adakar
14.05.2011 04:12
Darryl O'Young uuu ... Bennani też ładnie
BARBP
14.05.2011 03:00
No to ciekawie musiało być. Gdyby takie coś zdarzyło się w F1 to już wyobrażam sobie jaka burza wybuchłaby :) Ile komentarzy ze strony byłych kierowców, gazet itd.
Anderis
14.05.2011 02:55
Zaznaczam, że Q1 wyglądało ciekawie z tej strony, że kierowcy celowali nie w tę pozycję, w którą raczej powinno się celować w wyścigach samochodowych. :) Chevrolet nie musi się wysilać, dlatego uważam, że pracują bardzo dobrze, bo ustawiają swoje pociągi w qualu, mimo, że pewnie i bez tego mieliby PP. Komentatorzy polskiego Eurosportu mówili też coś o jakimś urządzeniu przed ich garażem, które pozwala coś tam szybciej zmieniać w samochodach i szybciej zczytywać dane.
BARBP
14.05.2011 02:32
Anderis A któż może pokonać Chevroleta? Szczególnie to oni nie muszą się wysilać. Wystarczy że zrobią swoje. Gabriele Tarquini już taki mocny nie jest jak rok temu. Ciekawe kwalifikacje to były w DTM bo je oglądałem a WTCC niee więc ufam Ci na słowo :)
Anderis
14.05.2011 01:40
Huff wygranym kwalifikacji, ruszy z pierwszego rzędu do obu wyścigów. Chevrolet bardzo dobrze pracuje pod każdym względem. Muszę przyznać, że Q1 wyglądało ciekawie. :D