FIA odwleka zakaz dotyczący dmuchanych dyfuzorów
Zespoły będą mogły nadal korzystać w pełni z tego rozwiązania podczas GP Hiszpanii
18.05.1101:23
3868wyświetlenia
Jak wcześniej informowaliśmy, począwszy od zbliżającego się Grand Prix Hiszpanii zamierzano wprowadzić znaczącą zmianę w przepisach, poważnie ograniczającą ilość spalin mogących wydobywać się przy odpuszczonej przepustnicy.
Zespoły poprzez specjalne ustawienia pracy silnika, w trakcie hamowania uzyskują taką samą ilość spalin przepływających przez dyfuzor, jak w przypadku wciśniętego do oporu pedału gazu, zwiększając tym samym efektywność dmuchanego dyfuzora.
FIA postanowiła zatem wydać dyrektywę, zgodnie z którą przepustnica może być używana tylko do podnoszenia momentu obrotowego, a nie zwiększania korzyści aerodynamicznych - co skutecznie uniemożliwia podtrzymywanie stałego ciśnienia spalin w sytuacji, gdy kierowca nie korzysta z przepustnicy.
Jednakże późnym wtorkowym wieczorem okazało się, że Federacja pod wpływem rozmów z ekipami Formuły 1 postanowiła odłożyć w czasie wprowadzenie tej dyrektywy w życie. Według wysoce wiarygodnych źródeł, decyzja ta została podjęta, ponieważ ciału zarządzającemu przedstawiono listę
nieprzewidzianych i niezamierzonych konsekwencjizmian w regulaminie.
Nie wiadomo dokładnie, o jakie konsekwencje chodzi. Niemniej teamy zyskujące najwięcej na dotychczasowych przepisach dotyczących dmuchanych dyfuzorów, mogły wyrazić swoje niezadowolenie odnośnie potencjalnych trudności, którym musiałyby stawić czoła w przypadku potrzeby wprowadzenia w tak krótkim czasie niezbędnych zmian w ustawieniach samochodu.
Choć sprawa wykorzystywania spalin przy odpuszczonej przepustnicy stanęła w miejscu, można domniemywać, że będzie ona głównym tematem rozmów podczas następnych obrad Technicznej Grupy Roboczej. Rozumie się, że FIA zamierza jak najszybciej umieścić w regulaminie stosowny zapis, nie przysparzając zespołom dalszych problemów.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE