GP Kanady: trening 3 - Vettel najszybszy

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze w Montrealu
11.06.1117:11
Konrad Házi
6960wyświetlenia

Najszybszym kierowcą w trzecim treningu przed GP Kanady był Sebastian Vettel z Red Bull Racing. Niemiec przejechał swoje najlepsze okrążenie (1:13,381) w końcówce sesji. Na drugim miejscu uplasował się kierowca Ferrari - Fernando Alonso (+0,320), a trzeci był Nico Rosberg (+0,538) z Mercedes GP.

Po pełnych różnego rodzaju incydentów piątkowych sesjach, nadszedł czas na pierwszy sobotni trening, który kierowcy rozpoczęli od okrążeń instalacyjnych, po których ponownie zjawili się w boksach. Warto wspomnieć, że po wczorajszych wypadkach dwa zespoły zdecydowały się na wymianę podwozia w swoich bolidach - Sauber w bolidzie Kamuiego Kobayashiego i Virgin w bolidzie Jerome'a D'Ambrosio.

Jako pierwszy czas w tej sesji ustanowił Nico Rosberg - 1:16,977, a na torze oprócz niego był w tym czasie jedynie jego kolega z zespołu - Michael Schumacher. Po dziesięciu minutach wyjeżdżać zaczęli też inni kierowcy. Programy poszczególnych kierowców na tę sesję były bardzo zróżnicowane i od początku w użyciu były obie mieszanki opon. Już na początku sesji, po raz kolejny trudne chwile przeżywał Kamui Kobayashi, który zaliczył znaczny uślizg tylnej osi w zakręcie numer 4.

Pechowo sobota zaczęła się natomiast Marka Webbera. W bolidzie Red Bull Racing po raz kolejny wystąpił problem z systemem KERS i jak się okazało, konieczna była wymiana baterii. W rezultacie Australijczyk nie pojawi się na torze do końca sesji. Najszybszym kierowcą na półmetku był Nico Rosberg z czasem 1:13,919, który wyprzedzał Sebastiana Vettela i Fernando Alonso.

Przez kolejnych dwadzieścia minut ruch na torze był umiarkowany, a kierowcy wykonywali głównie przejazdy z większą ilością paliwa. Do bardzo ciekawej informacji dotarło dziś BBC, które donosi, że system KERS Red Bulla jest o 30% słabszy od podobnych systemów systemów skonstruowanych i używanych przez Ferrari czy McLarena. Jednak jak mówi Christian Horner, jego zespół ma zyskiwać dzięki niewielkim rozmiarom tego systemu i nadrabiać dzięki aerodynamice całego bolidu.

Na kwadrans przed końcem na prowadzeniu pozostawał nadal Nico Rosberg (1:13,919), drugi, z identycznym czasem był Alonso, a trzeci Vettel. O ile ruch na torze zelżał, o tyle spory ruch rozpoczął się w garażach, gdzie zespoły rozpoczęły przygotowania do tradycyjnych symulacji przejazdów kwalifikacyjnych w końcówce treningu. Po raz ostatni wszyscy pojawili się na torze na około siedem minut przed pojawieniem się flagi w szachownicę.

Gdy już wydawało się, że kierowcy spokojnie dokończą sesję, w zakręcie numer 4 panowanie nad bolidem utracił, zastępujący Sergio Pereza w Sauberze Pedro de la Rosa, który uderzył tylnym prawym kołem w bandę po zewnętrznej stronie toru, by po odbiciu się od niej uderzyć ponownie tyłem bolidu w barierę po drugiej stronie toru. Kierowcy nic się nie stało i prawdopodobne jest, że bolid zostanie przygotowany na czas przed kwalifikacjami, gdyż uległ niewielkim uszkodzeniom. Wywieszona została też czerwona flaga, jednak zegar pokazywał już koniec czasu, co oznaczało, że sesja nie będzie już wznowiona. Po raz kolejny o zakwalifikowanie się do wyścigu walczyć będą musieli kierowcy Virgin i HRT, którzy nie zmieścili się w limicie 107%.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:13,38121
2Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:13,7010,3200,32021
3Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:13,9190,5380,21829
4Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:13,9560,5750,03720
5Jenson Button (4)McLaren MP4-261:14,3350,9540,37918
6Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:14,4691,0880,13416
7Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:14,4881,1070,01923
8Witalij Pietrow (10)Renault R311:14,9171,5360,42923
9Adrian Sutil (14)Force India VJM041:15,2171,8360,30018
10Paul di Resta (15)Force India VJM041:15,2431,8620,02617
11Pastor Maldonado (12)Williams FW331:15,3121,9310,06919
12Nick Heidfeld (9)Renault R311:15,3501,9690,03822
13Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR61:16,1382,7570,78817
14Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:16,1452,7640,00719
15Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:16,2362,8550,09121
16Rubens Barrichello (11)Williams FW331:16,4383,0570,20221
17Pedro de la Rosa (17)Sauber C301:16,7063,3250,26822
18Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:17,0933,7120,38721
19Jarno Trulli (21)Lotus T1281:17,5234,1420,43024
20Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:18,9105,5291,38720
21Timo Glock (24)Virgin MVR-021:19,0735,6920,16319
22Narain Karthikeyan (22)HRT F1111:19,2135,8320,14022
23Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:20,4757,0941,26219
24Mark Webber (2)Red Bull RB7---0
107% najlepszego czasu: 1:18,517

KOMENTARZE

24
Aeromis
11.06.2011 04:46
@pablonzo Co do Saubera to Lotusowi jeszcze bardzo daleko, Pedro de la Rosa wbity w bolid jak gwóźdź zamiast śrubki, poza tym Sauber z oponami w wyścigu jest za pan brat,a Kobayashi już nie pierwszy raz ma wielkie problemy a potem w wyścigu skacze o wiele pozycji. Williams z żenady która nam pokazywał na początku sezonu zaczął już się robić nierówny - zawsze to jakiś postęp. Być może w końcu ucelują i ograją czy to Williamsa, czy (prędzej) Toro Rosso.
pablonzo
11.06.2011 04:25
@seba287yc - dokładnie, Team Lotus bardziej trzyma się Saubera i Williamsa niż HRT czy Virgin. Vettel jak zwykle najlepszy czas, w qualu pewnie będzie to samo, mam nadzieję, że w wyścigu będzie dużo zaciętej rywalizacji! Tymczasem oglądajcie 24H Le Mans! na żywo Eurosport 1 i 2 ;p
Falarek
11.06.2011 04:24
@seba287yc ten "postęp" to raczej silniki od Renault
seba287yc
11.06.2011 04:09
Teraz widać jakie Lotus (ten zielony) robi postępy - prawie 1,5 sek przed HRT i Virgin...
FelipeF1.
11.06.2011 04:07
Timo Glock Vitantonio Liuzzi Narain Karthikeyan Jerome d'Ambrosio Nie ma 107% w szczególności Narain i Jerome
leni93
11.06.2011 04:04
no Seb w końcu wrócił na swoje miejsce :))))
Jacobss
11.06.2011 03:58
YAHoO - Nie spodziewaj sie myslenia od tych ludzi. Dla nich jak Vettel ma awarie to "dobrze mu tak", a jak Webber ma to "cos tu smierdzi". Nawet nie warto tego komentowac.
bigos95
11.06.2011 03:53
@kamikadze Zastrzel nie wiem. Wiem tylko tyle że po majstrze w GP2 jest i po 300 KM przejechanych na testach.
Baroner
11.06.2011 03:52
@Masio Do rekordu toru w kwalifikacjach brakuje 1,1 sek, a więc wątpię aby Vettel tyle nadrobi, chyba, że zrobi(jak prawie zawsze) coś niezwykłego.
Kamikadze2000
11.06.2011 03:51
@bigos905 - a przypadkiem nie dostał jej po zdobyciu tytułu w GP3?? ;) Tak trzymac Seba!!! Tak trzymac McL!!! :))
bigos95
11.06.2011 03:45
Gutierrezowi by się to nie przytrafiło bo on superlicencji by nie dostał ;)
jpslotus72
11.06.2011 03:44
@adnowseb "Pech" Pedra był "wkalkulowany w koszty"... Wiadomo było, że (szczególnie na tym torze) może się to tak skończyć. Tym bardziej mogłoby się to przytrafić niedoświadczonemu Gutierrezowi. Ciekawe, czy bolid będzie rzeczywiście gotowy na kwalifikacje - oby.
MarcinPuz
11.06.2011 03:44
No i 107 normy też będzie ciekawe
bigos95
11.06.2011 03:42
Saubery chyba nie lubią tego toru. Rok temu tez było nie za różowo. Sauber mógł wtedy tylko i wyłącznie bronić się przed TL a nie atakować.
THC-303
11.06.2011 03:42
0,387 za Sauberem, w którym 1. jest kierowca rezerwowy, 2. kierowca ten miał 'przygodę' pod koniec FP3. Także w Q2 wątpię. A w wyścigu ma ponoć nie padać, ale prognozy nie zawsze się sprawdzają :)
Bauwi1908
11.06.2011 03:36
Mclaren sekundę za red bull-em.Mogą oni mieć setup bardziej pod wyścig w którym ma padać.Kwalifikacje pojadą spokojnie,a w wyścigu jak będzie padać to będą walczyć o zwycięstwo.Wielkie brawa dla lotusa, tylko 0,387 sek za Sauberem(może Q2).
YAHoO
11.06.2011 03:24
Tak, traktują go tak nierówno, że nie pozwalają mu wyjechać na trening i w ogóle nie chcą aby zdobywał punkty, gdyż tylko Vettel ma punktowac, kij z tym że MŚ konstruktorów wtedy będzie uciekać. Puknijcie się w głowy czasem albo się zastanówcie nad tym co piszecie.
adnowseb
11.06.2011 03:24
Pedro ma wielkiego pecha. Ferrari utrzyma tak dobre tępo w kwalifikacjach. McLareny też żle nie wypadły ,ale liczyłem na więcej. edit:zastanawiam się czy kwalifikacje będą na'' mokro,'' bo Kochański mówił coś o nadciągającym deszczu.
THC-303
11.06.2011 03:24
FunioF1 Pewnie dyskusja będzie startą czasu, ale nic tu nie śmierdzi. Vettel już wielokrotnie nie miał czasu okrążenia w 1 lub 2 (Turcja) treningach i bez trudu sięgał po PP, co pokazuje, że po prostu fizycznie możliwe jest gnojenie kogoś przez uwalanie w treningach. A że Webber zapewne nie zdobędzie PP mimo zmarnowanego treningu tak jk robił to Vettel... no cóż... Vettel nie jest podstarzałym średniakiem z przebłyskami i to przebłyskami w obie strony
maciejas512
11.06.2011 03:24
Markowi wzięli części do Vettela po wczorajszym wypadku i nie ma jak jechać bez nich teraz :)
krzysiek_aleks
11.06.2011 03:23
@FunioF1 A ty myślałeś, że go sprawiedliwie traktują?!
FunioF1
11.06.2011 03:20
eh szkoda Marka perfidnie cos tu smierdzi
Masio
11.06.2011 03:19
Vettel wykręci rekord toru w kwalifikacjach, Ferrari też będzie wysoko. Gorzej będzie z Markiem. "Kangur" ma na razie pecha w ten weekend. :( Głównie walka o PP będzie toczyć się między Sebastianem a Lewisem.
THC-303
11.06.2011 03:19
A na konkurencyjnym portalu już kilka dni temu pojawił się artykuł napisany w stylu 'Hamilton na pewno wygra, dominacja Vettela będzie w Kanadzie przełamana"...