Nie wieszajcie już tak psów na FIA. Oni są po to żeby wymuszać przestrzeganie regulaminów.
Stonowana reakcja wszystkich zespołów utwierdza mnie w przekonaniu, że decyzja była słuszna tylko co najwyżej spóźniona.
Być może FIA późno sobie uświadomiła do czego prowadzi rozwiązanie aktywnego dmuchanego dyfuzora, a być może wynalazcy ich wprowadzili początkowo w błąd twierdząc że to rozwiązanie nie wpływa na zmianę aerodynamiki.
Tak czy inaczej wielokrotnie w przeszłości takie rozwiązania "na krawędzi interpretacyjnej" były blokowane w trakcie sezonu (amortyzatory Renault, podłoga Ferrari itp). Nawet jeżeli FIA znała szczególy działania tego rozwiązania od początku roku to i tak jeżeli sobie uświadomiła dopiero teraz, że przy pomocy ulepszonej konstrukcji dmuchanego dyfuzora będzie można wywołać niemalże dowolne siły docisku (a według mnie tak jest) to i tak powinna tego zabronić jak najszybciej. W przeciwnym wypadku można doprowadzić do takich przeciążeń, że kierowcy będą tracili przytomność na zakrętach (takie same motywy były za zakazem tzw. "spódniczek" w latach 70-tych jak i stała walka o limitowanie rozmiarów i skuteczności skrzydeł).
robertunio
25.06.2011 10:19
Sebastian jako Jedyny przelamal bariere 1:37, co potwierdza Jego klase i mam nadzieje ze jest w trakcie powtarzania swojego ubieglorocznego rezultatu, czego mu jak najbardziej zycze. Auf Wiedersehen unfair FIA!
adnowseb
25.06.2011 08:16
@marrcus
odpisuję @kovalf1 na pytanie czy dalej chcemy wywalić Sutila po jego udanych kwalifikacjach.
(Więc piszę ,że niezależnie jak wysoko byłby w kwalifikacjach zespół powinien go odprawić z kwitkiem)
Wnioskuję ,że ostatnio nie przeglądałeś newsów odnośnie Sutila,stąd to zdziwienie.
Poinformuje Cię ,że Sutil zaatakował współwłaściciela stajni Lotus Renault stłuczonym kieliszkiem raniąc go dotkliwie.
marrcus
25.06.2011 08:02
adnowseb, czy ty sie dobrze czujesz?, czy może wiesz coś więcej niż wszyscy ???
adnowseb
25.06.2011 05:41
@kovalf1
Mylisz pojęcie,(dobre wyniki niczego nie zmieniają) Sutila wywalić owszem, za zachowanie.
Bandytyzm nie powinien być tolerowany przez zespół.
Ps.Bardzo dobra pozycja Hamiltona i Alonso. Już nie mogę doczekać się wyścigu.
Aeromis
25.06.2011 04:43
@RY2N
Vettel wyjechał na tor, więc nie był zadowolony z czasu i pewnie mógłby wyśrubować lepszy wynik. Na tym torze różnice czasowe chyba jednak w ogóle nie są zbyt wielkie, więc te 0,4sek to bardzo dużo i tak. Jeśli ktoś na zmianie przepisów skokrzystał to chyba Ferrari tylko, Alonso dobrze, Massa bardzo ładnie. Nie wierze i nie wierzyłem aby to był ruch który miałby dokopać RBR i wygląda na to, że tak nie jest co tabela świetnie pokazuje. Poza tym jak pisałem - jeśli wszyscy jadą wolniej to różnice czasowe są bardziej istotne z matematycznego punktu widzenia, acz to "tylko" kwalifikacje.
akkim
25.06.2011 04:28
Jak w życiu tak i tutaj są pewne realia,
i ich nie podgrzeje epitetów balia,
chciano nogę podłożyć a dziś pierwsza próba,
tylko, czy na pewno ten zabieg się udał ?
RY2N
25.06.2011 04:17
@IceMan11
Może nie uderzenie ale wydaje mi się, że porzednio różnica była większa. Zwłaszcza, że Lewis miał jakiś uślizg na ostatnim kółku i byc może pojechałby jeszcze szybciej niż to zrobił.
NEO86
25.06.2011 04:08
Ja również uważam że ważniejszy jest czas z kwalifikacji i dobrze że na tej stronie jest podział na czasy z kwalifikacji i wyścigu :)
IceMan11
25.06.2011 03:53
@RY2N - no nie wiem czy 0.4s przewagi to uderzenie. Mi się wydaję, że wszystko jest po staremu tylko Maci się "kryły" podczas treningów, ale specem nie jestem . Po prostu tak to widzę :)
RY2N
25.06.2011 03:45
Jeżeli patrzeć tylko przez pryzmat wyników w Walencji to powiedziałbym że zakaz dmuchania w dyfuzor na wolnych obrotach bardziej uderzył w Ferrari i RedBulla niż w Mc Larena jeżeli chodzi o czołówkę (oraz LRGP jeżeli chodzi o środek stwaki). Ale może to tylko taka specyfika toru. Przydałaby się też jakaś analiza statystyczna średnich odchyłek czasów pozostałych zawodników z czołówki względem Vettela na poszczególnych torach, od początku sezonu żeby coś powiedzieć więcej.
IceMan11
25.06.2011 03:35
@NEO86 - no ale bardziej zasłużony jest ten z kwalifikacji gdzie wszyscy mają te same opony i tyle samo paliwa niż tak jak Glock założył sobie świeże gumy na kilka okrążeń i pojechał najszybciej podczas gdy jego bolid był średni na tym torze. No wiem nie ma się o co rzucać. Przynajmniej tak jak napisał Masio mamy na tej stronie czasy z kwalifikacji :)
Masio
25.06.2011 03:06
Myślę, że pierwsza czwórka w wyścigu będzie taka:
1.Vettel - będzie prowadził przez cały wyścig.
2.Hamilton - pojedzie swój wyścig.
3.Alonso - tak samo jak Lewis.
4.Webber - jak zwykle straci na starcie.
Ciekawe co tym razem panowie z LRGP zrobili, że Nick nawet nie mógł ustanowić czasu. ;)
@IceMan11
Na szczęście na tej stronie są rekordy i z kwalifikacji i z wyścigu, ale zgadzam się z tobą. ;)
NEO86
25.06.2011 03:04
Ale sam przyznasz że lepszy czas jednego okrążenia łatwiej ustanowić w kwalifikacjach niż w wyścigu
IceMan11
25.06.2011 02:58
Przy każdym torze rekord, który jest pokazywany pochodzi z najszybszego okrążenia podczas wyścigu. Rekord to rekord no nie? Powinno to być najszybsze okrążenie danego obiektu jakie kiedykolwiek było zrobione, czyli oficjalny rekord toru w Walencji powinien wynosić 1:36.975, a nie czas Timo Glocka 1:38.683.
m3nel23
25.06.2011 02:44
No i mamy nowy rekord toru. Brawo, bo aż pięciu zawodników pobiło rekord!
Go, go, go Hamilton!
Go, go, go Button!
NEO86
25.06.2011 01:57
Sebastian pobił swój rekord w kwalifikacjach z ubiegłego roku
IceMan11
25.06.2011 01:50
@ari2k5 - no, więc pisałem, że był misz-masz. To był jedyny taki sezon, w którym wiele ekip podkradało sobie pkt :)
@ahn - hmm... Oni zawsze w FP2 szybko jeździli. Fakt teraz troszkę zmienili bo jeżdżą w każdym szybko. Poza tym nasi zajedwabiści komentatorzy powinni to zauważyć już od Kanady, że Ferrari "straszy" bo tak wtedy powinienem to napisać :)
Aeromis
25.06.2011 01:47
Wygląda na to, że nowe przepisy dotyczące mapowania silnika są dobre, stawka się lekko zrównała biorąc pod uwagę czoło stawki i jej środek, bo oczywiście RBR vs pozostałe ekipy z czoła bez zmian czyli tak jak być powinno. Prawdopodobnie najwięcej straci LRGP, któremu depcze po piętach Force India.
Komentatorzy mówili o 1-1,5sek przewagi jednej mieszanki nad drugą, a ja tu widzę 2sek i wyżej. Ciekaw jestem co znów zrobi jutro Sauber.
ahn
25.06.2011 01:46
Ferrari miało problem z tempem kwalifikacyjnym bardziej niż z wyścigowym, więc oczywiste jest, że jeżdzą z mniejszą ilością paliwa po to, żeby lepiej przygotować się do qualu. To samo robił nie tak dawno Schumacher (od czasu do czasu) a Ross Brawn nawet kiedyś przyznał, że to dlatego że ma problemy z kwalifikacjami. Cały proces przygotowania zmienił się od Monaco, gdzie Fry zastąpił Costę. Od tamtych sesji treningowych wyraźnie widac, że Ferrari ma inny sposób przygotowania niz wcześniej.
I daje to efekty :) Od ogromnej straty w początkowych wyścigach do poziomu McLarena w qualu (w Kanadzie troche szybsi, tu nieznacznie wolniejsi, ale to margines biorąc pod uwagę fakt, że w Malezji Alonso tracił do Hamiltona 0,8 s w Q3)
ari2k5
25.06.2011 01:44
@IceMan11 Toyota, Williams i Brawn jako jedyni mieli dwupoziomowe dyfuzory, stąd wynikała ich przewaga w pierwszej części. Na 2 wyścigi dopchało się do czołówki FI, reszta sezonu pod dyktando Brawnów (do Turcji) i Red Bullów w drugiej części sezonu.
kovalf1
25.06.2011 01:43
Brawo Sutil, za walkę do ostatnich sekund! Dalej chcecie go wywalić? ;>
IceMan11
25.06.2011 01:39
@ahn - no tak tylko od kilku juz treningów to Ferrari (nie czasem od Monaco?) jest faworytem, a później okazuje się, że i RBR i McLaren są szybsi. Coś w styli Williams 2009. Wygrywał większość treningów (Nico Rosberg), a później w Q3 zajmowal miejsca 6-10 :)
Oczywiście miejsca od 6 do 10 były dobre, ale wtedy to był totalny misz-masz. Raz Ferari było wysoko, raz mcLaren, raz Force India, RedBull no i oczywiście Brawn. Na początku Toyota i Williams świetnie jeździli. Teraz to się troszkę ustabilizowało :)
ahn
25.06.2011 01:36
IceMan11, nie wiem o co Ci chodzi z tym "straszymy", bo Alonso stracił do Vettela tyle samo co podczas trzeciego treningu :) Więc różnica tylko się potwierdziła, więc jest to normalny poziom Ferrari.
Zresztą Ferrari i tak poczyniło ogromy progres. Na początku sezonu Ferrari np. traciło prawie sekundę do Mclarena w kwalifikacjach (Malezja, Chiny), a teraz od jakiegoś czasu są w stanie klepać na ich poziomie w qualu.
NEO86
25.06.2011 01:33
Brawo Sebastian :) Oby tak dalej
Nirnroot
25.06.2011 01:32
Czy przypadkiem różnica między czasami HRT (1:44), a Pole Position nie jest w tym sezonie największa?
jpslotus72
25.06.2011 01:25
Dygresja w kontekście powyższych wyników: w Q3 mamy pięciu niemieckich kierowców i pięć silników Mercedesa - biorąc pod uwagę proporcjonalny stosunek zainteresowania kibiców i sponsorów do liczby kierowców i innych "akcentów" z danego kraju w stawce, jest to (moim zdaniem) argument za przywróceniem GP Europy na Nurburgringu, obok GP Niemiec na Hockenheim (zamiast obecnego rotowania tych torów w ramach jednego GP).
(Malutka "prywata" - samemu trudno mi w to uwierzyć, ale jest to już mój komentarz nr 2000 w Serwisie... Tym, którzy przeczytali choćby cząstkę z tego "dorobku", dziękuję za cierpliwość. Tych, których irytuje moja gadatliwość, przepraszam i proszę o wyrozumiałość. Ci, którzy mnie ukrywają - o co nie mam pretensji! - nie wiedzą, co tracą... :D )
ari2k5
25.06.2011 01:23
@pablonzo Webber przełamał w Barcelonie.
Go Go Vettel!!!
Go Go Kovalainen !!!
Lysy
25.06.2011 01:22
Jak Schumacher w połowie miał mistrza to było ale supper... a teraz jak Vettel, eee nuda
Żal
pablonzo
25.06.2011 01:21
Ktoś mógłby wreszcie przełamać tą dominację Vettela, na prawdę to jest nudne ;<
IceMan11
25.06.2011 01:21
@Sar trek - pewnie taka taktyka. Nie mieli szans, więc po co tracić gumy? Poza tym chciałem napisać. GO GO RedBull!!! GO GO VETTEL!!!
Maci się kryły i to dosyć dobrze. Świetnie Lewis oraz dobrze Jenson, a Ferrari jak zwykle, czyli straszymy straszymy :)
Lysy
25.06.2011 01:19
Oszczędność opon.
Jeśli zakaz Austriackiej Ekipie to zmienią licencję na Brytyjską :)
marwoj666
25.06.2011 01:19
Pewnie oszczędzanie opon.
Sar trek
25.06.2011 01:16
Kolejne punkciki w GPM zdobyte :)
Co się stało z Sutilem i Heidfeldem? Jakieś problemy, czy taka taktyka?
KUB P1
25.06.2011 01:15
Nuda Nuda Nuda!
Zakaz mapowania jednostki napędowej nie powstrzyma Neweya!
Jeżeli chcą pozbyć się Konkurencji w postaci RBR powinni wprowadzić zakaz Startów w F1 Austriackiej Ekipie!
KOMENTARZE