GP Węgier: opony użyte w wyścigu
Wszyscy kierowcy startowali na oponach przejściowych
01.08.1117:01
4071wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Pit-stop 5 | @Suma |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Button | Pn | Su (11) | Su (27) | Mn (42) | 3 | ||
2. | Vettel | Pn | Su (12) | Su (28) | Mn (41) | 3 | ||
3. | Alonso | Pn | Su (12) | Su (25) | Su (36) | Mu (47) | 4 | |
4. | Hamilton | Pn | Sn (12) | Su (26) | Su (40) | Pn (52) | Mn (54)+DT (56) | 6 |
5. | Webber | Pn | Su (10) | Su (25) | Mn (39) | Pn (51) | Mn (53) | 5 |
6. | Massa | Pn | Su (10) | Su (25) | Su (40) | Mn (58) | 4 | |
7. | Di Resta | Pn | Sn (11) | Su (27) | Mn (42) | 3 | ||
8. | Buemi | Pn | Sn (12) | Mn (25) | Mu (43) | 3 | ||
9. | Rosberg | Pn | Su (12) | Mn (27) | Pn (50) | Mu (54) | 4 | |
10. | Alguersuari | Pu | Su (13) | Mn (24) | Mn (47) | 3 | ||
11. | Kobayashi | Pn | Mn (12) | Sn (34) | Su (62) | 3 | ||
12. | Pietrow | Pn | Su (10) | Mn (25) | Pn (50) | Mn (53) | 4 | |
13. | Barrichello | Pn | Sn (10) | Sn (24) | Mn (37) | Pu (50) | Mu (52) | 5 |
14. | Sutil | Pn | Su (12) | Mn (26) | Pn (50) | Su (53) | 4 | |
15. | Perez | Pn | Su (12) | Sn (24) | DT (32) | Mn (44) | 4 | |
16. | Maldonado | Pn | Sn (11) | DT (16) | Sn (28) | Pn (50) | Sn (53) | 5 |
17. | Glock | Pn | Sn (11) | Mn (28) | Mn (53) | 3 | ||
18. | Ricciardo | Pn | Su (13) | Su (28) | Mn (43) | 3 | ||
19. | D'Ambrosio | Pn | Sn (11) | Mn (29) | Pn (47) | Mn (51) | 4 | |
20. | Liuzzi | Pu | Su (12) | Su (25) | Mn (37) | Pn (48) | Su (51) | 5 |
Nie ukończyli wyścigu | ||||||||
Kovalainen | Pn | Sn (12) | Sn (24) | Mn (43) | Pn (49) | Su (52) | 5 | |
Schumacher | Pn | Su (13) | Mn (26) | 2 | ||||
Heidfeld | Pu | Su (11) | Mn (23) | 2 | ||||
Trulli | Pn | Sn (13) | 1 | |||||
S = Super miękka mieszanka
P = Opony przejściowe
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
To był kolejny fascynujący wyścig w zmiennych warunkach, który pozwolił zademonstrować Jensonowi Buttonowi swoje umiejętności przystosowania się do takiej sytuacji oraz możliwości naszych opon, które zaprezentowały odpowiednie osiągi podczas tego Grand Prix. Nawet, kiedy pod koniec wyścigu spadł deszcz, Jenson był wstanie wydobyć odpowiednio dużo przyczepności z miękkiej mieszanki i przypieczętować swoje zwycięstwo.
Zespoły zaprezentowały wiele rożnych strategii podczas tego wyścigu. Czołowa piątka miała cztery różne pomysły na wyścig, jednak ostatecznie wszystko zależało od umiejętności wyciągnięcia wszystkiego ze slicków przy śliskiej nawierzchni. Obaj kierowcy McLarena jechali bardzo podobnie. Lewis również pokazał wspaniałe umiejętności podczas ratowania swojej sytuacji w końcówce wyścigu. To było fantastyczne. Jestem szczególnie zadowolony, ponieważ na torze Hungaroring rzadko dochodziło do manewrów wyprzedzania, a teraz widzieliśmy ich mnóstwo, nagłych zwrotów akcji było zaś więcej, niż łącznie zakrętów na torze!