Audi i Mercedes prezentują samochody DTM na sezon 2012
Nowe samochody odbywają obecnie testy na Lausitzringu
13.09.1123:04
4834wyświetlenia
Wczoraj Audi, a dzisiaj Mercedes, pokazali samochody, którymi będą się ścigać w przyszłorocznych mistrzostwach DTM. Obydwa auta zostały odsłonięte dla szerokiego grona widzów w trakcie trwającego salonu samochodowego we Frankfurcie.
Nowa broń Audi nosi kodowe oznaczenie R17. Samochód, podobnie jak konkurencyjne BMW M3 szykowane przez monachijską firmę na przyszły rok, posiada konstrukcję zgodną z mającymi wejść w życie nowymi przepisami w DTM. Główne zmiany obejmują m.in. znaczne zredukowanie tylnej aerodynamiki, poprawienie elementów bezpieczeństwa i większy zbiornik paliwa.
W prezentacji Mercedesa uczestniczyli - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - Michael Schumacher, Nico Rosberg, Norbert Haug i Dieter Zetsche, przewodniczący zarządu Mercedes-Benz.
Ten nowej generacji pojazd bazuje na naszym Mercedesie klasy C i jest zaczątkiem wprowadzającym jeszcze bardziej spektakularne wyścigi w sezonie 2012- tłumaczył Haug.
Jestem pewien, że widzowie będą wiedzieli, na co wydają swoje pieniądze oglądając pojedynek między Audi, BMW i Mercedesem w DTM.
Nowego Mercedesa zbudowała firma AMG. Samochód przechodzi obecnie testy na torze Lausitz, gdzie ćwiczą też rywale z Audi i BMW.
Pierwszy test nowego samochodu to zawsze ekscytująca chwila- zauważył Gary Paffett, kierowca Mercedesa, dodając, że jest bardzo zadowolony z tego, co dotychczas widział.
Oczywiście przed nami ciągle bardzo dużo pracy rozwojowej nim zacznie się sezon 2012 i spotkamy się na Hockenheim podczas pierwszego wyścigu. Doświadczenie jest zupełnie inne od tego, jakie mam z jazdy wcześniejszymi samochodami DTM.
Nowe opony Hankook na sezon 2012 są szersze i mają wyższe ścianki boczne, a to zapewnia większą przyczepność mechaniczną. Co więcej, zniknie lewarek skrzyni biegów, gdyż będziemy używali tego samego systemu, jaki jest w F1 - łopatek przy kierownicy, do których jestem zresztą przyzwyczajony.
Źródło: autosport.com, autosport.com
KOMENTARZE