Arai, Yoshimoto i Couto w WTCC
Przedstawiamy kilka zmian w składach przed nadchodzącymi wyścigami
29.09.1111:05
2858wyświetlenia
Podczas Japońskiej rundy WTCC na Suzuce, kilku kierowców kraju kwitnącej wiśni, znanych z innych dyscyplin, sprawdzi się za kierownicą samochodów turystycznych.
Pierwszym z nich jest Toshi Arai, który zasiądzie za kierownicą fabrycznego Chevroleta Cruze. Arai jest dwukrotnym mistrzem PCWRC i jednym z najlepszych rajdowców w historii swojego kraju, a obecnie startuje w cyklu IRC. W zeszłym tygodniu Japończyk testował Chevroleta na torze Pembrey i uważa, że przesiadka z N-grupowej rajdówki do samochodu WTCC jest czymś osiągalnym.
Byłem bardzo zadowolony z testu- powiedział Arai.
Cruze przyjemnie się prowadzi, a zespół jest niesamowicie profesjonalny. Możliwość startu w domowym wyścigu, w dodatku z Chevroletem, jest fantastyczna. Będzie to dla mnie coś nowego, jednak samochody PCWRC i WTCC są do siebie podobne, więc mam nadzieję, że szybko się dostosuję. Debiut w WTCC z ekipą mistrzów świata to najlepsza propozycją o jakiej mógłbym marzyć.
Warto dodać, że już drugi raz w tym sezonie Chevrolet wystawi czwarty samochód, który poprowadzi lokalna gwiazda. Pierwszy raz miał miejsce podczas wyścigu na Kurytybie, gdzie za kierownicą zasiadł Caca Bueno.
Hiroki Yoshimoto poprowadzi Seata ekipy SUNRED
Również zespół SUNRED wystawi dodatkowy samochód dla japońskiego kierowcy. Za sterami Seata zasiądzie Hiroki Yoshimoto, były kierowca GP2.
Jestem zadowolony ze startu w WTCC. Obecny sezon jest bardzo mocny i nie mogę się doczekać startu na Suzuce- powiedział Japończyk.
Yoshimoto ścigał się przede wszystkim w bolidach jednomiejscowych - GP2 i Formule 3. Jego najlepszym wynikiem w GP2 było drugie miejsce w 2005 roku podczas sprintu na torze Magny-Cours. Ostatnio przeniósł się do wyścigów Super GT.
Andre Couto ponownie wystartuje w Makau
Podczas kończących sezon wyścigów w Makau, za kierownicą samochodu ekipy SUNRED pojawi się lokalny kierowca - Andre Couto. Będzie to jego siódmy start w tym wyścigu za kierownicą samochodu WTCC. Najlepszym jego wynikiem jest siódme miejsce w 2006 roku, jednak kierowca z Makau bardziej znany jest dzięki kolizji z Franzem Engstlerem w sezonie 2009, która pomogła Gabriele Tarquiniemu zdobyć tytuł mistrza świata. Warto również dodać, że Couto wygrał wyścig w Makau w 2000 roku, jednak miało to miejsce za kierownicą bolidu F3.
Źródło: autosport.com, touringcartimes.com (1), (2)
KOMENTARZE