GP Brazylii: opony użyte w wyścigu

W czołówce dominowała strategia trzech postojów
27.11.1122:37
Inf. Prasowa
3750wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1.WebberMuMu (18)Mn (38)Pn (58)3
2.VettelMuMu (17)Mu (39) Pn (59)3
3.ButtonMuMu (15)Pn (31)Pn (52)3
4.AlonsoMuMu (16)Mu (35)Pn (54)3
5.MassaMuMu (21)Pn (45) 2
6.SutilMuMu (14)Mu (31) Pn (45)3
7.RosbergMuMn (16)Pn (42) 2
8.di RestaMuMn (17)Pn (40)2
9.KobayashiMuMu (21)Pn (43) 2
10.PietrowMuMu (13)Mu (30) Pn (45)3
11.AlguersuariMuMu (21)Pn (48) 2
12.BuemiMuMu (19)Pn (42) 2
13.PerezMuMu (20)Pn (44) 2
14.BarrichelloMuMu (16)Pn (34) Mu (53)3
15.SchumacherMuMn (10)Mu (32)Pn (51)3
16.KovalainenMnMu (17)Mu (31)Pn (49)3
17.SennaMuMu (12)Pn (28)Mu (48)4
18.TrulliMnMu (22)Pn (42) 2
19.D'AmbrosioMnMu (20)Pn (41)2
20.RicciardoMnMu (20)Pn (41)2
Niesklasyfikowani
LiuzziMnMu (21)Pn (45)2
HamiltonMuMu (16)Mu (33)Pn (44)3
MaldonadoMnPn (17)1
GlockMnMu (21)1
W nawiasie podane okrążenie, na którym wykonano pit-stop.M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Wyścig nie przebiegał tak, jak spodziewało się tego wielu obserwatorów, bo zapowiadany deszcz nie nadszedł. W ostatniej rundzie sezonu kilku samochodom przytrafiły się problemy techniczne, ale nasze opony okazały się całkowicie niezawodne - tak jak miało to miejsce przez cały rok, nie przydarzył się żaden defekt strukturalny. Osiągnęliśmy nasz cel w postaci różnicy w osiągach mniejszej niż jedna sekunda pomiędzy dwiema mieszankami i tak samo powinno być w przyszłym roku. To był rok, który zdecydowanie przekroczył nasze oczekiwania - doszło do największej liczby manewrów wyprzedzania w całej historii Mistrzostw Świata Formuły 1 i chciałbym wykorzystać tę okazję, aby podziękować naszym ludziom w Mediolanei, Didcot i Izmit za ich wyjątkową pracę w tym sezonie. Wszyscy powinni być dumni ze swoich osiągnięć. Chciałbym także podziękować wszystkim zespołom i kierowcom za bezustanne wsparcie, rady i współpracę.