Koncerny zawarły wiążące porozumienie

GPMA nadal nie zamierza zgodzić się na przedłużenie Concorde Agreement do 2012 roku
29.09.0517:16
Marek Roczniak
1039wyświetlenia
Wczoraj w położonym na północ od Monachium zamku Schloss Hohenkammer odbyło się kolejne spotkanie pięciu koncernów samochodowych (BMW, DaimlerChrysler, Honda, Renault i Toyota) oraz siedmiu zespołów Formuły 1 (B.A.R, McLaren, Minardi, Renault, Sauber, Toyota i Williams). Zrzeszone pod banderą Grand Prix Manufacturers' Association (GPMA) koncerny zawarły prawnie wiążące porozumienie, gwarantujące, że nikt nie wyłamie się z tej grupy. Jest to oczywiście wyraźny sygnał dla administracji F1 i FIA, że koncerny nadal trzymają się razem i żaden z nich nie zamierza zgodzić się na przedłużenie Concorde Agreement do 2012 roku na obecnych warunkach.

W oficjalnym oświadczeniu GPMA czytamy, że koncerny zainteresowane są tylko i wyłącznie udziałem w mistrzostwach z jasno określonymi zasadami i jednakowym traktowaniem wszystkich uczestników. Koncerny nadal są oczywiście gotowe na dialog z właścicielem komercyjnych praw F1 i FIA na temat przyszłości wyścigów Grand Prix, jednakże brak postępów w najważniejszych kwestiach zmusza je do kontynuowania przygotowań do nowej serii wyścigowej, mającej wystartować w 2008 roku. W rezultacie wynajęta w październiku 2004 roku przez koncerny firma International Sports & Entertainment AG (iSe) będzie kontynuowała strategiczne i komercyjne negocjacje z kluczowymi stronami zaangażowanymi obecnie w wyścigi F1 na temat ich uczestnictwa w nowej serii.

Do tej pory na warunki FOM i FIA przystały zespoły Ferrari, Jordan/Midland i Red Bull. Do grona tego wkrótce dołączy zapewne wykupiona nie tak dawno przez Red Bull ekipa Minardi, jednak na tym najprawdopodobniej koniec. Co prawda wydaje się, że Williams otrzymał ostatnio "ofertę nie do odrzucenia", jednak jak ogólnie wiadomo zespół ten od 2007 roku będzie korzystał z silników Toyoty i byłoby dziwne, gdyby nagle przeszedł na drugą stronę.

Źródło: GrandPrix.com, pitpass.com

KOMENTARZE

2
W
29.09.2005 04:18
Ale plusy się skończą na 5 zepsołach "fabrycznych" i Williamsie, czyli 6:4 dla koncernów...
slipstream
29.09.2005 03:57
" koncerny zawarły prawnie wiążące porozumienie, gwarantujące, że nikt nie wyłamie się z tej grupy" - ktos zwrócił uwagę że w tej grupie jest Minardi, a od przyszłego roku bedzie to RedBull a jak wiadomo RedBull za FIA stoi ? Ale to pokickane - przecież wszyscy wiedzą że GPMA straci kolejny podpis. A może to plan Berniego - zespół proFIA kupuje zespół na nie do FIA i z minusa robi sie plus...