Ostatni dzień testów na torze Jerez
W piątek na hiszpańskim torze obecne były już tylko zespoły Renault, Toyota, Red Bull i B.A.R
30.09.0519:48
1110wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:16.227 | 151 |
1 | Anthony Davidson | B.A.R Honda | mic | 1:16.491 | 150 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | mic | 1:17.047 | 91 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | mic | 1:17.079 | 132 |
1 | David Coulthard | Red Bull Cosworth | mic | 1:17.720 | 65 |
1 | James Rossiter | B.A.R Honda | mic | 1:18.103 | 85 |
1 | Lucas di Grassi | Renault | mic | 1:19.470 | 94 |
Drugi czas uzyskał kierowca testowy B.A.R, Anthony Davidson, mając ponad 0.2 sekundy straty do Montagny’ego. Brytyjczyk pracował dzisiaj nad nową konfiguracją zawieszenia, a także kontynuował zapoczątkowane wczoraj testy aerodynamiczne i sprawdzał opony Michelin przeznaczone do użycia na torze w Szanghaju. Partnerem Davidsona był tym razem jego rodak, James Rossiter, który przejął w piątek do dalszych testów rozwojową wersję przyszłorocznego bolidu od Tony’ego Kanaana. Brytyjczyk, dla którego był to dopiero drugi test za kierownicą bolidu F1, wywarł bardzo pozytywne wrażenie na stajni z Brackley, testując między innymi nowe rozwiązania aerodynamiczne na przyszły sezon.
Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, Jarno Trulli i kierowca testowy Ricardo Zonta, mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy. Trulli kontynuował testy poprawionej wersji tegorocznego bolidu, natomiast Zonta testował zarówno silnik V8, jak i uczestniczył w przygotowaniach do ostatnich wyścigów tego sezonu za kierownicą standardowej wersji TF105 (to właśnie w tym bolidzie uzyskał swój najlepszy czas dnia). Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był kierowca Red Bull, David Coulthard. Szkot przejął w piątek bolid RB1 od swojego partnera, Christiana Kliena i uzyskał piąty czas, mając blisko półtorej sekundy straty do Montagny’ego.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: F1-Live.com, BARHondaF1.com