GP Hiszpanii: Button najszybszy podczas drugiego treningu

Brytyjczyk początkowo narzekał na podsterowność ale ostatecznie wykręcił najlepszy czas
11.05.1215:37
Łukasz Godula
8470wyświetlenia

Jenson Button pokonał problemy z podsterownością w swoim McLarenie i popisał się najlepszym czasem dnia w drugim treningu przed GP Hiszpanii. Kierowca McLarena wykręcił swój najlepszy czas na miękkich oponach i wystarczyło to, by pokonac obecnego mistrza świata, Sebastiana Vettela o 0,164 sekundy.

Nico Rosberg dał Mercedesowi trzecią lokatę, a partner Buttona, Lewis Hamilton uplasował się na czwartej pozycji, przed Kimim Raikkonenem. Partner Raikkonena, Romain Grosjean był szósty, przed Markiem Webberem, Michaelem Schumacherem, Kamuim Kobayashim i Nico Hulkenbergiem, który zamknął czołową dziesiątkę. Najszybszy w porannej sesji, Fernando Alonso zakończył sesję na czternastym miejscu.

Na początku sesji, gdy asfalt był rozgrzany do 43 stopni Celsjusza, na szczyt tabeli wskoczył Sergio Perez z czasem 1:25,532, jednak Meksykanin nie zagościł tam zbyt długo, gdyż zepchnął go Sebastian Vettel z czasem 1:25,000. Schumacher był pierwszym kierowcą, który zszedł poniżej 1:25, jednak jego czas 1:24,859 w dalszym ciągu był o cztery dziesiąte słabszy od porannego najlepszego wyniku Alonso.

Hiszpan powrócił na pierwszą pozycję w osiemnastej minucie z czasem o trzy dziesiąte gorszym od porannego, ale wystarczyło to, by pobić Schumachera o 0,120 sekundy. Jean-Eric Vergne gdy założył miękkie opony zamienił lokalnego bohatera na pozycji lidera z czasem ledwie o 0.006 lepszym.

Kilka minut później, Vettel również założył miękkie opony i wykręcił swój najlepszy czas i jego wynik 1:23,563 był w tej chwili najlepszy podczas tego weekendu. Kamui Kobayashi wskoczył na drugą pozycję z czasem gorszym o ponad sześć dziesiątych jadąc również na miękkiej mieszance.

Kolejnymi kierowcami na miękkich oponach byli Hamilton i Webber i uplasowali się na drugiej oraz trzeciej lokacie za Vettelem. Po 35 minutach treningu Button zdecydował się na założenie miękkiej mieszanki i wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:23,399, pomimo wcześniejszych narzekań na dużą podsterowność.

Alonso wyjechał na miękkiej mieszance 41 minut przed końcem sesji, jednak Hiszpan anulował pierwsze szybkie kółko z powodu napotkania kilku słabszych rywali. Ukończył następną próbę, jednak był jedynie trzynasty.

Webber zaliczył pierwszy w sesji incydent, wyjeżdżając w żwir na czwartym zakręcie i zostawiając wiele kamieni na trasie podczas powrotu na tor. Taki sam wyjazd przytrafił się później Perezowi. Jako że zespoły zabrały się za dłuższe przejazdy, czasy czołówki zostały praktycznie niezmienione przez ostatnie 30 minut treningu.

Narain Karthikeyan, którego bolid rano prowadził Dani Clos, nie ustanowił czasu po południu. Hindus zatrzymał bolid na torze po problemie. Przed tym wyjazdem spędził niemal godzinę w garażu czekając, aż mechanicy uporają się z awarią elektryki w jego bolidzie.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho

Źródło: autosport.com

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Jenson Button (3)McLaren MP4-271:23,39938
2Sebastian Vettel (1)Red Bull RB81:23,5630,1640,16438
3Nico Rosberg (8)Mercedes F1 W031:23,7710,3720,20841
4Lewis Hamilton (4)McLaren MP4-271:23,9090,5100,13832
5Kimi Raikkonen (9)Lotus E201:23,9180,5190,00932
6Romain Grosjean (10)Lotus E201:23,9640,5650,04637
7Mark Webber (2)Red Bull RB81:24,0650,6660,10134
8Michael Schumacher (7)Mercedes F1 W031:24,0800,6810,01536
9Kamui Kobayashi (14)Sauber C311:24,2140,8150,13441
10Nico Hulkenberg (12)Force India VJM051:24,3650,9660,15122
11Felipe Massa (6)Ferrari F20121:24,4181,0190,05335
12Sergio Perez (15)Sauber C311:24,4221,0230,00432
13Pastor Maldonado (18)Williams FW341:24,4681,0690,04640
14Fernando Alonso (5)Ferrari F20121:24,6001,2010,13233
15Paul di Resta (11)Force India VJM051:24,6881,2890,08830
16Jean-Eric Vergne (17)Toro Rosso STR71:24,7331,3340,04534
17Daniel Ricciardo (16)Toro Rosso STR71:24,7691,3700,03637
18Bruno Senna (19)Williams FW341:25,0471,6480,27842
19Heikki Kovalainen (20)Caterham CT011:26,2962,8971,24936
20Witalij Pietrow (21)Caterham CT011:26,7403,3410,44435
21Timo Glock (24)Marussia MR011:27,3143,9150,57427
22Charles Pic (25)Marussia MR011:27,6644,2650,35030
23Pedro de la Rosa (22)HRT F1121:28,2354,8360,57126
24Narain Karthikeyan (23)HRT F112---2
107% najlepszego czasu: 1:29,236

KOMENTARZE

29
MairJ23
11.05.2012 08:23
@Sir Wolf nie moge sie z Toba zgodzic :) im stawka ciasniejsza to dzieki wlasnei DRS bedziemy mieli duuuzo wyprzedzen bo nie bedzie sie tak "peleton" rozjezdzac. Kiedys jak nie bylo DRS to oczywiscie ze tak wlasnei bylo jak mowisz ale czasy sie zmienily i z nimi zasady gry nieco tez :) Pozdro (jeszcze dodam kilka wlasnie wlasnie wlasnie aby napewno nie zabraklo :P)
Aeromis
11.05.2012 06:06
@Sir Wolf Jeśli różnice są duże, to stawka się rozjeżdża i dopiero wówczas jest mniej okazji do wyprzedzania, bo pędząc 10 sekund za kimś raczej trudno go wyprzedzić. Zbita stawka sprzyja wyprzedzaniu i tylko taka, bo sprzyja by wyścig był nieprzewidywalny.
Sir Wolf
11.05.2012 05:11
Ku*wa aż mnie nosi jak widzę taki laicki błąd. Fajnie, że stawka jest tak zbita, bo to wróży nieprzewidywalne kwalifikacje, ale z drugiej strony mniejsze różnice w stawce to trudniejsze wyprzedzanie, szczególnie tutaj.
rno2
11.05.2012 04:50
@Witek Piszesz tak jakby hindus dzisiaj zrobił coś nieprzewidywalnego... nawet w najlepszych zespołach zdarza się awaria samochodu i kierowca zatrzymuje się na torze, więc nie wiem w jaki sposób to zdarzenie mogło przelać czarę goryczy (i to nie jest tak, że bronie go, bo raczej za nim nie przepadam, denerwuje mnie jego utrudnianie przy dublowanie itp., po prostu atakowanie go po dzisiejszym występie uważam za niesprawiedliwe). Druga sprawa, to wychwalanie Bottasa - na pewno duży talent, ale przytaczanie wyników treningu jako argument o jego zdolnościach też jest trochę nie w porządku... czasy kierowców w I treningu były bardzo słabe (ok. 2,5 sekundy lepsze zobaczymy jutro w kwalifikacjach), więc najlepszy czas mógł wykręcić każdy (w tym Bottas), gdyby nie wszechobecna konieczność oszczędzania opon. No i na koniec - nie Formuła Pierwsza, tylko Formuła Jeden :-)
akkim
11.05.2012 04:41
@Witek Choć to gorzka, ale prawda, zaprzeczyć nie sposób, brak pieniędzy w tej Królowej sporo zgięło losów, przyjdzie pora, że tu będą ludzie z Ekstraklasy, zatem powiem - nie Trać ducha, będą lepsze czasy.
Witek
11.05.2012 04:34
@up: To niezaprzeczalny fakt, jednak w moich oczach była to po prostu kropla, która przelała czarę goryczy w kwestii pay driverów. Popatrzcie na miejsce 5. po pierwszym treningu: Valteri Bottas! Bas Leinders się zmarnował w 2005, Andre Lotterer, Björn Wirdheim - czyli dwóch b. dobrych kierowców testowych Jaguara z sezonów 2003-2004, nawet Seb Buemi pod koniec kariery jeździł już równo i ładnie (gdyby nie ten pech w drugiej cz. sezonu 2011), Ant Davidson w latach 2002-2006 był ekstraszybki, Christiano Da Matta także (nie mógł zaprezentować swego potencjału w Toyocie na początku swej przygody z F1). Alex Wurz przed przygodą z Williamsem (jak jeszcze jeździł dla słabego wówczas Benettona i był testerem McLarena) tez nie dostał nigdy szansy na jazdę w wyścigach (kiedy tkwił w Williamsie był już za stary i zbyt wypalony psychicznie). Po co te przykłady? Aby pokazać, ze Formula Pierwsza nie potrzebuje takich Karthikeyanow, bo oni nie dość ze są niebezpieczni przy dublowaniu na torze, to jeszcze blokują miejsce dla utalentowanych kierowców! Jak Turvey nie znajdzie się w F1 w przyszłości (chłopak ma talent i jest b. odważny) przez jakiegoś "płatnego pilota" to już na dobre stracę wiarę ze umiejętności są na pierwszym miejscu w Królowej Sportów Motorowych.
rno2
11.05.2012 03:58
@Witek Nie od dziś wiadomo, że Narain to raczej słaby kierowca jeśli chodzi o standardy F1, ale czemu się go uczepiłeś akurat po tym treningu? przecież się nie rozbił tylko po prostu samochód się zepsuł i nie był w stanie zrobić okrążenia pomiarowego... ktokolwiek byłby na jego miejscu i tak by zepsutym samochodem nie pojechał.
Aeromis
11.05.2012 02:51
@Witek Czemu jeżdżąc za kasę w słabym zespole jakikolwiek kierowca miałby tak myśleć? To się podobać nie musi, ale jakby o tym myślał to w ogóle w F1 by się nie znalazł. Od trzeciego ROS do 17 czasu (RIC) niecała 1 sek. różnicy, zapowiada się póki co świetnie, mam jednak nadzieję że ta treningowa hierarchia gdzie 4 zespoły okupują pierwsze 8 miejsc padnie jutro w gruzach. Swoją droga jeśli tak dalej pójdzie to Marussia dogoni Caterhama, a ich szczęśliwe miejsce w klasyfikacji ogólnej nie okaże się li wyłącznie fuksem.
akkim
11.05.2012 02:36
@Witek Za nim stoją miliony powodów, by jechał, póki ich nie braknie - Będziesz musiał czekać.
Witek
11.05.2012 02:32
Czy Karthikeyan nadal nie widzi powodu, dla którego miałoby go nie być w F1? Karun Chandok, Juji Ide i Sakon Yamamoto razem wzięci nie byli takimi ofiarami, jak ten Hindus :)))
IceOne
11.05.2012 02:30
@rentonB ja wiem czy lepiej oddzialywaly warunki z Lutego na opony? Nie wiem - mysle jednak ze takie czasy z testow to po czesci kwestia tego ze po 4 dniach jazdy z rzedu i tylu okrazeniach tor jest nagumowany maksymalnie a do tego na testach nie musza oszczedzac opon , w kwalifikacjach raczej nie moga sobie pozwolic ,zeby w Q3 na ostatnim wyjezdzie wykrecic kosmiczny czas kosztem totalnie zajechanych opon. Pewnosci nie mam ,ale tak mi sie wydaje. Pozdrawiam
IceMan11
11.05.2012 02:18
@MairJ23 Kimi im dłużej jeździł tym było gorzej. Zaczął z wielkim impetem po roku przechodząc do Maca, później świetne sezony i dwie szanse na mistrza, a później jakby miał wszystko w dupie. W 2007 starał się poprawiać, bo jego celem zawsze było MŚ (wygrał 6GP, zdobył MŚ w pierwszym roku z Ferrari, w pierwszym wyścigu dla Ferrari zdobył hat-trick). Pewnie i w 2008 zdobyłby tytuł gdyby... Nie lubię gdybać, ale już wtedy zaczął pikować. W 2009 to była czysta formalność (wiedział, że odchodzi. Podobnie w 2006). "Na szczęście" Massa miał wypadek i Kimi musiał przez to przycisnąć, bo inaczej dojeździłby tylko do końca i tyle.
IceOne
11.05.2012 02:17
@IceMan11 nie biorego tego az tak na 100% serio(czasow z testow) podalem poprostu najprostszy przyklad :) , zreszta juz jutro zobaczymy jake beda czasy w Q. Trzymam kciuki za Kiego i Romaina , czas na pierwsze zwyciestwo Lotusa i mam duza nadzieje ze jutro to nastapi :).
rentonB
11.05.2012 02:13
@IceOne Niekoniecznie, warunki z Lutego napewno lepiej oddzialywaly na opony
MairJ23
11.05.2012 02:08
@IceMan11 wiesz on ma niesamowity talent - Kimi chyba najmniej sie scigal i najkrocej przed wejsciem do F1. Talent to on ma - ale czegos zawsze mi w nim brakowalo, jeszcze te dwa sezony w Ferrari tez nie za bardzo poprawily ten wizerunek wg mnie - mimo zdobycia tytulu. Czegos brakowalo wtedy jak zdobyl ten tytul - takie uczucie jakby mu sie to nie nalezalo - za caloksztalt moze - ale nie za ten sezon ktory defacto wygral. Teraz to co innego - nie ma jednego z najlepszych samochodow w stawce i w przeciwienstwie do mclarena, narazie nie odbieraja mu frajdy ze scigania sie awarie silnika :) Chcialbym aby wygral tytul w tym lotusie i utarl nosa wszystkim RBRom i McLarenom :) i innym Ferrarim :P o Mercedesie nie wspominajac juz nawet. Tyle bardzo ogolnie o Kimasie :)
Lukas
11.05.2012 02:08
Albo sama Jessica, która ostatnio zmieniła fryzurę ;) Tylko gdybam, bo nie widziałem :)
Aros
11.05.2012 02:03
@IceMan11 To była bodajże siostra Jessici ;) Tak mi się przynajmniej wydaje.
IceMan11
11.05.2012 02:00
@rentonB Każdy z czołówki może jeszcze więcej ;) @MairJ23 A wcześniej nie był wśród tych najlepszych? Bo wydaję mi się, że wtedy był właśnie bardziej wśród najlepszych niż obecnie. Chyba, że chodzi Ci o coś zupełnie innego. @IceOne Ty nie bierz pod uwagę w ogóle testów. W 2009 Brawny na testach schodziły poniżej 1.19, a podczas weekendu wyścigowego zeszli ledwo poniżej 1.20. Podobnie było w 2008 w Bahrajnie. Raikkonen kręcił jakieś szalone kółka i był bliziutko zejścia poniżej 1:30, a podczas kwalifikacji był słabszy od Kubicy, Massy i bodajże Lewis'a, a przecież czasy oscylowały w granicach marnej 1.33-34...
IceOne
11.05.2012 01:59
@rentonB Na testach w Barcelonie czas Kimiego to 1.22 wiec napewno moga wiecej.
kemek
11.05.2012 01:59
Wg mnie w obciążeniu najlepsze tempo ma McL (gorzej może być z oponami), tuż za nimi Lotus i Sauber (Kobayashiego) z Red Bullem.
IceMan11
11.05.2012 01:58
Ale później przyspieszyli. Najpierw GRO wskoczył na P5, a później RAI go z tej pozycji zrzucił tracąc do HAM tylko 0.009s. Wątpie, aby bolidy były wtedy ciężkie. Początkowo myślałem, że czasy te ustanowili na zjechanych gumach, na których przecież sporo jeździli. Niestety nie mam potwierdzenia swojej teorii.
rentonB
11.05.2012 01:58
Lotus nigdy nie cisnie w FP1-FP2. Jestem pewien ze moga jeszcze wiecej
akkim
11.05.2012 01:57
@MairJ23 Prawda? Ci Finowie są godni uwagi, choć Ten mało mówi, umie się postawić.
leni93
11.05.2012 01:55
@IceOne na początku jeździli z dużym ładunkiem bo cały czas regularnie uzyskiwali czasy 1.27.xxx
IceOne
11.05.2012 01:54
Z tego co mowili na Sky to Lotus jezdzil prawdopodobnie z wieksza iloscia paliwa niz reszta , a ich przejazdy na softach z duza iloscia paliwa byly bardzo dobre , choc czesto przeszkadzaly im inne bolidy w utrzymaniu rownego tepa - ale jak to na trenach -- zjezdy wyjazdy i ogolne zamieszanie na torze. Ted Kravitz (chyba to on mowil) ze Lotusy maja nalepsze predkosci w szybkich zakretach i jedne z najlepszych na prostych.
MairJ23
11.05.2012 01:50
@IceMan11 Lotusy siedzialy ddlugo w boksach i widac bylo ze testowali cos innego niz tylko szybkie kolka z mala iloscia paliwa - wszystko sie okaze jutro oczywiscie ale nie umniejszajmy tez znaczenia tym pozycjom - Mercedes tez wysoko. Ok pomylilem sie :) obstawialem juz z tydzien temu - wiec na PP postawilem Hamiltona :) poczciwy chlopak :P @IceMan11 trzymam cie za slowo - obiecales dobra forme mclarena :P hehe OffTopic : Jakims dziwnym trafem polubilem Kimasa i zaczynam go naprawde doceniac jako kierowce wyscigowego. Teraz chyba dorosl do tego aby byc wsrod tych najlepszych. Zaimponowal mi swoim powrotem i swoja forma od poczatku sezonu. Jakby ani na jeden dzien nie opuscil F1. Zuch chlopak :P
kurcjusz
11.05.2012 01:47
ewenement: Massa przed Alonso
IceMan11
11.05.2012 01:44
@MairJ23 Albo następuje jakiś przełom albo po prostu Lewis ma jeszcze sporo w zapasie (patrząc na wynik Jensa). Zobaczymy czy Lotus pokaże więcej w kwalifikacjach. PS. Na samym końcu pokazali bardzo urodziwą Azjatkę. Kto to był? ;>
MairJ23
11.05.2012 01:38
Szybcy jestescie z ta tabela, na f1.com nie ma jeszcze results :) well done Ciesze sie ze McLaren , Lotus I Mercedes pokaxali pazur. Obstawilem Vettela na PP w GPM hehe