Berger: Mamy zbyt wiele serii juniorskich
Jak twierdzi były kierowca F1, system ten powinien zostać zmieniony
15.08.1211:54
5665wyświetlenia
Motorsport ma obecnie zbyt wiele juniorskich serii, które maskują umiejętności najlepszych kierowców. To opinia byłego kierowcy F1 Gerharda Bergera, obecnie prezesa komisji FIA bolidów jednomiejscowych. Zdaniem Austriaka, system powinien zostać zaktualizowany w celu zapewnienia najlepszym zawodnikom możliwości pełnego pokazania swojego talentu.
Mimo, że pieniądze zawsze były obiektem dyskusji w sporcie, kariera kierowców może być zagrożona przez brak miejsc w niektórych seriach. Przy konieczności przeniesienia się gdzie indziej, ich zdolności mogą zostać pominięte, ponieważ niektórzy, nawet lepsi kierowcy nie są w stanie konkurować z innymi wielkimi przyszłymi nazwiskami.
Ludzie narzekają, że najlepsi kierowcy są rozsianiBerger pisze w najnowszym wydaniu magazynu inMotion FIA.
Nie możesz teraz spojrzeć na Brytyjską F3 i powiedzieć «ten chłopak będzie w Formule 1». W dzisiejszych czasach kierowcy są wszędzie rozsiani: jeden w Formule 3, jeden w GP3, jeden w Formule Renault i jeden w Formule Abarth. System nie zpełnia swojego zadania, mianowicie dać bardzo utalentowanym kierowcom referencje, których może użyć, aby przejść do F1. Przeszedłem przez ten system i widzę go 30 lat później. Jestem pewien, że mogę wnieść coś do tego sportu, bo dzięki kontaktom zrobiłem podczas mojej kariery sporo, i mam odpowiednie możliwości, aby pomóc uporządkować system, co jest bardzo potrzebne.
Choć ma kilka pomysłów, Berger stawia swoje priorytety prosto.
Najpilniejszą rzeczą jest, aby uporządkować Formulę 3- podkreśla.
Dla mnie to zawsze była najważniejsza klasa dla młodych kierowców. To jest miejsce, gdzie można naprawdę zobaczyć, po raz pierwszy, ile ktoś ma talentu. Obecnie jest tak wiele mistrzostw, nawet w samej Formule 3. Istnieją krajowe mistrzostwa posiadające wyścigi poza ich własnymi krajami i każda seria ma inne przepisy. Niektóre kraje mają mistrzostwa, które nie są bardzo silne, z tylko osmioma lub dziesięcioma samochodami, a inni, klasy B i C i tak dalej. Są również inne zasady pracy silnika. To nie jest prawidłowy wygląd Formuły 3.
Przed debiutem w F1, Berger zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zarówno niemieckiej jak i europejskiej edycji mistrzostw w Formule 3. Poza tym, zdobył podium w prestiżowych imprezach w Makau i Monako. Wygrał dziesięć Grand Prix w Formule 1, zdobył 12 pole position i finiszował na podium 48 razy w latach od 1986 do 1997.
Źródło: gpupdate.net
KOMENTARZE