Zespoły będą mogły ukryć schodkowe nosy w 2013

Podwójny DRS opracowany przez Mercedesa zostaje zabroniony.
28.09.1209:49
Karol Piątek
3043wyświetlenia

FIA zapowiedziała, że w przyszłym roku zespoły Formuły 1 będą miały możliwość zamontowania specjalnego panelu do swoich samochodów, aby pomóc ukryć schodkowy nos.

Zespoły dyskutowały nad rozwiązaniem, dzięki któremu mało estetyczne nosy zniknęłyby z przyszłorocznych samochodów, jednocześnie nie ingerując za bardzo w już opracowane projekty bolidów. Ciało zarządzające sportem motorowym uchwaliło przepis, który pozwoli na zainstalowanie specjalnego panelu, który będzie zakrywał przełamanie. W opublikowanej wczoraj wersji przepisów na rok 2013, znajdują się szczegóły dotyczące wprowadzono rozwiązania.

Nowy Artykuł 3.7.9 przepisów technicznych stanowi: Z wyjątkiem opcjonalnego, pojedynczego elementu w postaci przytwierdzonego panelu (dokładnie opisanego w załączniku do regulaminu technicznego) - który w żadnym punkcie nie może znajdować się ponad 625mm powyżej płaszczyzny odniesienia - nie dopuszcza się, by nadwozie na odcinku wysuniętym w przód bardziej niż 1950mm od tylnej krawędzi wejścia kokpitu, sięgało wyżej niż 550mm względem płaszczyzny odniesienia.

Dyrektor techniczny McLarena, Paddy Lowe, powiedział niedawno, że korzystanie z panelu było bardzo ważne, ponieważ zespoły mogą zamieścić go na istniejących konstrukcjach podwozia, bez znacznej ingerencji w ich projekty. Zgodziliśmy się na przepis zezwalający na zastosowanie tego panelu, co w efekcie oznacza, że możemy wykorzystać obecnie istniejące samochody i jego struktury, które mają stopniowy nos, i je przykryć - powiedział po Grand Prix Włoch. Sposób, w jaki będzie umieszczony ten element i jego rozmiar są ograniczone do tego stopnia, że nie można dzięki niemu uzyskać znacznej przewagi aerodynamicznej w tym obszarze. Element ten, nie będzie zatem odgrywać dużej roli.

Zakaz użycia podwójnego DRS



Nowe przepisy techniczne obejmują również klauzulę, która wyklucza możliwość użycia podwójnego systemu DRS używanego przez Mercedesa od początku tego sezonu.

Artykuł 3.18 wskazuje, że ruchome tylne skrzydło: Nie może być użyte do zmiany geometrii jakiegokolwiek kanału, zarówno bezpośrednio lub pośrednio, z wyjątkiem zmian w odległości między sąsiednimi sekcjami, o których mowa w artykule 3.10.2.

Przepisy nie zabraniają użycia systemu opracowanego przez Lotusa, nad którego rozwiązaniem ciężko pracuje również Mercedes.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

6
buczu
30.09.2012 10:59
sam nos zostanie na tym samym poziomie co jest. Czyli będzie niżej niz w poprzednich latach.
samwieszkto
29.09.2012 08:21
Pomyślcie sobie, że przykładacie na schodkowy nos kartke papieru, ładnie ją formując. To będzie tak samo
Zomo
28.09.2012 05:44
"To ma być tylko ukryte" i nie wyplywac na aerodynamike? Wybacz, ale ja tego nie umiem w zaden sposob sobie wyobrazic? Z czego to ma byc zrobione, ze bedzie przepuszczac powietrze i aerodynamika pozostanie taka jak ze schodkowym nosem??
Reyon
28.09.2012 02:57
@Basshuntersw Kto ci powiedział, że ktoś wraca? To ma być tylko ukryte i to 'ukrycie' nie wpływa na bezpieczeństwo.
IceMan11
28.09.2012 09:04
Ciekawe jak to zrobią, że nie wpłynie na aerodynamikę?
Ralph1537
28.09.2012 09:01
ale beton, mieli zlikwidować całkowicie schodkowe nosy :(