Zespoły będą mogły ukryć schodkowe nosy w 2013
Podwójny DRS opracowany przez Mercedesa zostaje zabroniony.
28.09.1209:49
3043wyświetlenia
FIA zapowiedziała, że w przyszłym roku zespoły Formuły 1 będą miały możliwość zamontowania specjalnego panelu do swoich samochodów, aby pomóc ukryć schodkowy nos.
Zespoły dyskutowały nad rozwiązaniem, dzięki któremu mało estetyczne nosy zniknęłyby z przyszłorocznych samochodów, jednocześnie nie ingerując za bardzo w już opracowane projekty bolidów. Ciało zarządzające sportem motorowym uchwaliło przepis, który pozwoli na zainstalowanie specjalnego panelu, który będzie zakrywał przełamanie. W opublikowanej wczoraj wersji przepisów na rok 2013, znajdują się szczegóły dotyczące wprowadzono rozwiązania.
Nowy Artykuł 3.7.9 przepisów technicznych stanowi:
Z wyjątkiem opcjonalnego, pojedynczego elementu w postaci przytwierdzonego panelu (dokładnie opisanego w załączniku do regulaminu technicznego) - który w żadnym punkcie nie może znajdować się ponad 625mm powyżej płaszczyzny odniesienia - nie dopuszcza się, by nadwozie na odcinku wysuniętym w przód bardziej niż 1950mm od tylnej krawędzi wejścia kokpitu, sięgało wyżej niż 550mm względem płaszczyzny odniesienia.
Dyrektor techniczny McLarena, Paddy Lowe, powiedział niedawno, że korzystanie z panelu było bardzo ważne, ponieważ zespoły mogą zamieścić go na istniejących konstrukcjach podwozia, bez znacznej ingerencji w ich projekty.
Zgodziliśmy się na przepis zezwalający na zastosowanie tego panelu, co w efekcie oznacza, że możemy wykorzystać obecnie istniejące samochody i jego struktury, które mają stopniowy nos, i je przykryć- powiedział po Grand Prix Włoch.
Sposób, w jaki będzie umieszczony ten element i jego rozmiar są ograniczone do tego stopnia, że nie można dzięki niemu uzyskać znacznej przewagi aerodynamicznej w tym obszarze. Element ten, nie będzie zatem odgrywać dużej roli.
Zakaz użycia podwójnego DRS
Nowe przepisy techniczne obejmują również klauzulę, która wyklucza możliwość użycia podwójnego systemu DRS używanego przez Mercedesa od początku tego sezonu.
Artykuł 3.18 wskazuje, że ruchome tylne skrzydło:
Nie może być użyte do zmiany geometrii jakiegokolwiek kanału, zarówno bezpośrednio lub pośrednio, z wyjątkiem zmian w odległości między sąsiednimi sekcjami, o których mowa w artykule 3.10.2.
Przepisy nie zabraniają użycia systemu opracowanego przez Lotusa, nad którego rozwiązaniem ciężko pracuje również Mercedes.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE