GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
Ponownie dominująca była strategia jednego postoju
04.11.1222:10
3292wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma postojów |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Räikkönen | MU | PN (31) | 1 | ||
2. | Alonso | MU | PN (28) | 1 | ||
3. | Vettel | PN | MU (13) | MU (37) | 2 | |
4. | Button | MU | PN (29) | 1 | ||
5. | Maldonado | MN | PN (29) | 1 | ||
6. | Kobayashi | MN | PN (25) | 1 | ||
7. | Massa | MU | PN (26) | 1 | ||
8. | Senna | PN | MU (32) | 1 | ||
9. | Di Resta | MN | PN (1) | PN (9) | SU (39) | 3 |
10. | Ricciardo | MN | PN (26) | MU (38) | 2 | |
11. | Schumacher | PN | MN (27) | MU (41) | 2 | |
12. | Vergne | MN | PN (9) | MN (33) | 2 | |
13. | Kovalainen | MN | PN (28) | 1 | ||
14. | Glock | MN | PN (27) | 1 | ||
15. | Perez | MN | PN (30) | PU (38) | S&G (44) | 3 |
16. | Petrov | MN | PN (27) | 1 | ||
17. | De La Rosa | MN | PN (28) | 1 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
Pic | MN | PN (26) | 1 | |||
Grosjean | MU | PN (1) | MU (9) | 2 | ||
Webber | MU | PN (30) | 1 | |||
Hamilton | MU | 0 | ||||
Kartikeyan | MN | 0 | ||||
Rosberg | MU | PN (1) | 1 | |||
Hülkenberg | MN | 0 |
P = Pośrednia mieszanka
M = Miękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
S&G = Kara stop&go
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Gratulacje dla Kimiego, który został ósmym triumfatorem w tym roku, a także dla Lotusa i Erica Boulliera za pierwsze zwycięstwo w roli szefa zespołu po jednym z najbardziej ekscytujących wyścigów sezonu, w którym doszło do dwóch neutralizacji. Zmieniły one wyścigową strategię, umożliwiając kierowcom przejechanie większej liczby okrążeń na miękkich oponach, podczas gdy dwaj zawodnicy przesiedli się na pośrednie ogumienie, a Sebastian Vettel założył miękkie, rozpoczynając niesamowity pościg. Dzięki temu taktyka jednego postoju okazała się najlepszą dla większości kierowców, bo pięć okrążeń jazdy za samochodem bezpieczeństwa zmniejszyło ogólny poziom zużycia opon w trakcie wyścigu - który i tak był niski. Umożliwiło to kierowcom, którzy zaliczyli wcześniejszy pit stop, przejechanie prawie 30 okrążeń na pośrednich oponach i podcięcie strategii tych, którzy zjeżdżali później. To był wyścig pełen wydarzeń, w którym zastosowano różne strategie, a kibice byli świadkami widowiskowej akcji od startu do mety.
KOMENTARZE