Honda przedstawia bolid RA106

RA106 jest pierwszym fabrycznym samochodem Formuły 1 Hondy od 1968 roku
25.01.0614:18
Marek Roczniak
1621wyświetlenia

Zespół Honda Racing F1 zaprezentował dzisiaj na torze Catalunya swój bolid na sezon 2006, wraz z nowym składem kierowców w postaci Jensona Buttona i Rubensa Barrichello. RA106 jest pierwszym fabrycznym samochodem Formuły 1 Hondy od 1968 roku, tak więc sezon 2006 stanowi pełny powrót japońskiego koncernu do tego sportu po blisko 40-letniej przerwie. Stajnia z Brackley na połączoną z pierwszymi testami prezentację przywiozła od razu dwa nowe bolidy, umożliwiając obydwu swoim kierowcom jednoczesne rozpoczęcie testów za kierownicą RA106.

Nowy samochód jest produktem jednego zunifikowanego zespołu, choć jego poszczególne oddziały są ulokowane zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Japonii. Mamy więc główną siedzibę i zarazem centrum operacyjne w Brackley, dział badawczo-rozwojowy Hondy w Bracknell i dział badawczo-rozwojowy Hondy w Tochigi. Malowanie bolidów nie uległo zbyt wielkiej zmianie, jako że tytularnym sponsorem zespołu w sezonie 2006 będzie nadal Lucky Strike. Właściciel tej marki, koncern tytoniowy British American Tobacco, z końcem tego sezonu ma jednak wycofać się z F1 i wówczas samochody Hondy staną się zapewne niemal całkowicie białe, co było charakterystycznym znakiem japońskiej stajni w latach 60-tych ubiegłego stulecia.


Nick Fry, dyrektor naczelny: "Naszym celem w sezonie 2006 będzie walka o zwycięstwa i zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby to osiągnąć. W trakcie 2005 roku złożyliśmy ważne podwaliny, które umożliwią nam realizację naszych celów w 2006 i w kolejnych latach. Zapewniliśmy sobie dwóch z najlepszych kierowców wyścigowych na świecie, udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie rozwijać samochód w trakcie sezonu, czego rezultatem były punkty zdobyte przez Jensona w ostatnich 10 wyścigach i zaczęliśmy lepiej rozumieć w czym tkwiła siła naszego samochodu z 2004 roku oraz problemy związane z modelem z 2005 roku".

"W końcu - i co najważniejsze - zyskaliśmy status zespołu fabrycznego, wraz z dostępem do technicznych zasobów Honda R&D. Jestem szczególnie dumny z tego, że mogliśmy dzisiaj dostarczyć po jednym nowym samochodzie dla Jensona i Rubensa, co jest demonstracją naszych możliwości produkcyjnych, a także umiejętności i determinacji naszych ludzi. W połączeniu z czekającym także na uruchomienie w tym roku nowym tunelem aerodynamicznym, jesteśmy gotowi podjąć jeszcze większe wyzwanie niż dotąd".

Yasuhiro Wada, prezydent Honda Racing Development i członek zarządu zespołu Honda Racing F1: "Sezon 2006 znaczy dla nas wszystkich w Hondzie bardzo wiele, jako że jest to początek nowej przygody i potwierdzenie jeszcze większego zaangażowania w F1. Doniosłym momentem było zwłaszcza zaprezentowanie dzisiaj pierwszego bolidu F1 od 1968 roku, który nosi nazwę Honda".

"Podjęcie jeszcze większego wyzwania i pokazanie światu na co stać Hondę jako w pełni zintegrowaną siłę, zależy teraz od wszystkich inżynierów zaangażowanych w program w centrum operacyjnym w Brackley, HRD w Bracknell i Honda R&D w Japonii. Rozwój nowego ducha rywalizacji i dążenie do wspólnej pracy, aby móc walczyć o zwycięstwa, leży w sercu filozofii Hondy. Honda zawsze wystawiała swoich inżynierów na najsilniejszą konkurencję w wyścigach, gdyż to przygotowuje ich w unikalny sposób do czekających wyzwań. Jesteśmy bardzo podekscytowani na myśl o nadchodzącym sezonie i czekającej nas walce".


Geoffrey Willis, dyrektor techniczny: "Nowy bolid RA106 jest produktem czterech lat stałej ewolucji. W tym czasie zespół rozwinął w znaczący sposób swoje techniczne możliwości i teraz projektuje, wytwarza i operuje na najwyższym poziomie w stawce F1. Główny nacisk jest położony na integrację i łączenie naszych koncepcji projektowych oraz wiedzy specjalistycznej w celu stworzenia samochodu będącego w stanie umożliwić walkę o zwycięstwa".

"Jednym z kluczowych obszarów, któremu poświęciliśmy szczególną uwagę, jest aerodynamika. Rozważania nad projektem dotyczyły dwóch spraw: problemu aero, jaki mieliśmy w 2005 roku i uzyskania znaczącej poprawy wydajności aerodynamicznej w związku z mniejszymi osiągami nowego, mniejszego silnika V8 i jego wpływem na konstrukcję bolidu. Jesteśmy zadowoleni z postępów uzyskanych przez zimę w tunelu aerodynamicznym i nasze dane pokazują, że uczyniliśmy dobry krok na przód. Pod względem mechanicznym, w myśl motywu ewolucyjnego ulepszyliśmy nasze różne koncepcje, wliczając w to skrzynię biegów z kompozytów włókna węglowego trzeciej generacji".

"Honda wyprodukowała nowy silnik, podejmując wyzwanie związane z przejściem Formuły Jeden z konfiguracji V10 na V8. Nowy RA806E jest rezultatem roku bardzo intensywnej pracy z wieloma pomysłami opracowanymi i przetestowanymi od momentu uruchomienia pierwszego prototypu w maju 2005 roku. Odkąd zaczęliśmy testować ostatnią specyfikację w listopadzie 2005 roku, jesteśmy zadowoleni zarówno z niezawodności, jak i osiągów".


Rubens Barrichello: "To dla mnie bardzo ekscytujący dzień, gdyż jest to moja pierwsza prezentacja z nowym zespołem od sześciu lat! Honda ma fantastyczne dziedzictwo w sportach motorowych i wspaniale jest móc być jej częścią teraz. Nie mogę się doczekać poprowadzenia nowego samochodu, a dyskusje jakie przeprowadziłem z naszą ekipą techniczną wskazują na to, że mamy dobre powody być podekscytowani przed zbliżającym się sezonem. Jestem pewny, że przekonam się o tym, kiedy zacznę dzisiaj po raz pierwszy testować samochód".


Jenson Button: "Jestem niewiarygodnie dumny i podekscytowany będąc częścią Honda Racing F1 Team - rok 2006 będzie bardzo ważny dla nas wszystkich. Wiele osiągnęliśmy podczas zimowych testów z naszym koncepcyjnym samochodem (przejściowa wersja bolidu B.A.R z zeszłego roku oznaczona symbolem 078 przyp. red.) i na własne oczy mogłem się przekonać, jak wielki wysiłek podjęto w Brackley i Tochigi w ostatnich kilku miesiącach. Jestem przekonany, że całe to poświęcenie zostanie nagrodzone w tym roku i ja także wniosłem w to swój wkład, pracując jeszcze bardziej na swoją kondycją fizyczną, aby być w jak najlepszej formie przed nadchodzącym sezonem. Nie mogę się już doczekać pierwszego wyścigu w Bahrajnie".

Zobacz także:
»  Dane techniczne bolidu RA106
»  Zdjęcia z prezentacji

Źródło: HondaF1.com

KOMENTARZE

10
arthur
25.01.2006 09:05
Podoba mi się nie tylko nowa Honda ale też i ich determinacja. Mam nadzieje na zwycięstwa w tym sezonie. Pozdrawiam wszystkich fanów Honda Racing F1
im9ulse
25.01.2006 08:10
HONDA POWER !!! jedyny sluszny team wraca z najlepszymi kierowcami !!! RACING REVOLUTION
Matthew
25.01.2006 07:32
Ja bede za nimi w tym sezonie. Fajny zespól, spoko kierowcy. Do szefów tez nic nie mam.
McMarcin
25.01.2006 05:57
Malowanie zostało z BAR ;) Myślę, że Honda to poważny konkurent dla dotychczasowych liderów, zwłaszcza że mają u siebie Rubensa i Jansona. Obaj zaś potrafią walczyć na torze. Do tego team będzie korzystał z technologicznych rozwiązań japońskiego koncernu. Będą mocni.
dawo
25.01.2006 04:03
Juz mi sie gęba smieje jak pomyśle o konfrontacji Rubcia i Michałka jako konkurentow,ależ to bedzie dodatkowy smaczek...A cos czuje ze Honda nie tylko ładnie bedzie wygladala...słabo moj ukochany desperat/narwaniec(jak kto woli :) ) Montoya dopiero 8 czas :(,Kubica ostatni,ale pojechal :)
SorakF1
25.01.2006 03:30
Fajny wózek. Może w tym sezonie uda się Hondzie powalczyć z najlepszymi, wtedy będzie bardzo ciekawie, bo w Rubensa wierzę i jestem przekonany, że da z siebie wszystko. A wtedy będzie się działo !!!
Metalpablo
25.01.2006 02:12
Jestem miło zaskoczony.Fajnie wyglądaja te elementy przy wlotach powietrza.Generaline robi niezłę wrazenie,ale w wyścigu nie to sie liczy.POzdro
gonzo67
25.01.2006 01:46
Mam nadzieję że włączą się w walkę o mistrzostwo. Z tymi kierowcami najlepszymi na świecie to trochę przesadzili.Choć mam nadzieję że Rubens odżyje po tych latach w Ferrari gdzie był w cieniu Schumiego i pokaże na co naprawdę jest go stać.Myślę również że z Davidem Richardsem u steru było by im o wiele łatwiej. Atak wogóle to ta nowa Honda niczego sobie.
Maraz
25.01.2006 01:45
We shall see :) Na razie wszystkie czołowe zespoły są pewne siebie i każdy chce wygrywać. Dziś tak naprawdę nastąpiła pierwsza konfrontacja czołówki podczas testów w Barcelonie i czasy są dosyć ciekawe jak na razie. (patrz http://aplicacions.circuitcat.com/tempsonline/pagines/entrenamentsf1.asp?Idioma=2) Jutro dojdzie jeszcze nowe Ferrari, a za kierownicą MP4-21 zasiądzie Raikkonen - wtedy zobaczymy, na czym stoimy na miesiąc przed startem sezonu.
Adriannn
25.01.2006 01:33
Tylko czy będą w czołówce????