GP Malezji: wynik kwalifikacji

Vettel zdecydowanie najszybszy na mokrej nawierzchni
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.S. Vettel (1)Red Bull RB915.1:37,89949.1:37,24531.1:49,6746
15. 1:37,899 4
9. 1:37,245 3
1. 1:49,674 6
13
2.F. Massa (4)Ferrari F13812.1:37,71266.1:36,87432.1:50,5876
12. 1:37,712 6
6. 1:36,874 3
2. 1:50,587 6
15
3.F. Alonso (3)Ferrari F1384.1:37,31457.1:36,87733.1:50,7276
4. 1:37,314 5
7. 1:36,877 3
3. 1:50,727 6
14
4.L. Hamilton (10)Mercedes F1 W048.1:37,51353.1:36,51734.1:51,6997
8. 1:37,513 5
3. 1:36,517 3
4. 1:51,699 7
15
5.M. Webber (2)Red Bull RB99.1:37,61952.1:36,44935.1:52,2446
9. 1:37,619 5
2. 1:36,449 3
5. 1:52,244 6
14
6.N. Rosberg (9)Mercedes F1 W043.1:37,23951.1:36,19036.1:52,5196
3. 1:37,239 5
1. 1:36,190 3
6. 1:52,519 6
14
7.K. Raikkonen (7)Lotus E212.1:36,95934.1:36,64037.1:52,9706
2. 1:36,959 3
4. 1:36,640 3
7. 1:52,970 6
12
8.J. Button (5)McLaren MP4-286.1:37,48758.1:37,11738.1:53,1756
6. 1:37,487 5
8. 1:37,117 3
8. 1:53,175 6
14
9.A. Sutil (15)Force India VJM061.1:36,80935.1:36,83439.1:53,4396
1. 1:36,809 3
5. 1:36,834 3
9. 1:53,439 6
12
10.S. Perez (6)McLaren MP4-2810.1:37,702510.1:37,342510.1:54,1366
10. 1:37,702 5
10. 1:37,342 5
10. 1:54,136 6
16
11.R. Grosjean (8)Lotus E215.1:37,363311.1:37,6364-
5. 1:37,363 3
11. 1:37,636 4
.
7
12.N. Hulkenberg (11)Sauber C3216.1:37,931912.1:38,1253-
16. 1:37,931 9
12. 1:38,125 3
.
12
13.D. Ricciardo (19)Toro Rosso STR813.1:37,722813.1:38,8224-
13. 1:37,722 8
13. 1:38,822 4
.
12
14.E. Gutierrez (12)Sauber C3211.1:37,7071014.1:39,2214-
11. 1:37,707 10
14. 1:39,221 4
.
14
15.P. di Resta (14)Force India VJM067.1:37,493515.1:44,5095-
7. 1:37,493 5
15. 1:44,509 5
.
10
16.P. Maldonado (16)Williams FW3514.1:37,8678--
14. 1:37,867 8
.
.
8
17.J. Vergne (18)Toro Rosso STR817.1:38,1578--
17. 1:38,157 8
.
.
8
18.V. Bottas (17)Williams FW3518.1:38,2077--
18. 1:38,207 7
.
.
7
19.J. Bianchi (22)Marussia MR0219.1:38,4348--
19. 1:38,434 8
.
.
8
20.C. Pic (20)Caterham CT0320.1:39,3146--
20. 1:39,314 6
.
.
6
21.M. Chilton (23)Marussia MR0221.1:39,6728--
21. 1:39,672 8
.
.
8
22.G. van der Garde (21)Caterham CT0322.1:39,9326--
22. 1:39,932 6
.
.
6

KOMENTARZE

61
marios76
24.03.2013 12:18
@bolekse I cóż powiedzieć- że nie wiem co robi w Renault (nadal) Grosjean, i wielu z nas wolało by u boku Raikkonena zobaczyć młodego obiecującego Francuza? Nie oglądałem kwalifikacji, więc dalsza ma wypowiedź nie ma sensu- wyścig jest zagadką.
bolekse
23.03.2013 10:01
Bianchi jest UNBELIVEABLE!!!
IceMan11
23.03.2013 07:14
Deszcz ok, ale tylko taki jak dziś w Q3. Inaczej grozi czerwona flaga :/
MairJ23
23.03.2013 06:46
@mateuszKM dokladnie - ale mam nadzieje ze cos sie wydarzy bo jak jest sucho na sepang to wieje nuda :)
mateuszKM
23.03.2013 06:25
Albo ferki będą chciały zjeść RBR na T1, będzie kraksa i pozamiatanych 3 liderów;p
MairJ23
23.03.2013 06:23
@mateuszKM spadnie monsoonowy deszcz i wyscig przerwa po 10 minutech bo kierowcy beda plakali ze sie slizgaja. Potem bedziemy czekac 2 godziny zeby wznowili i bedziemy patrzec na kierowcow jedzacych lody lub siedzacych pod parasolami w bolidach. Najgorzej bedzie w polskiej TV bo z braku akcji na torze bedziecie same reklamy ogladac :) a po dwoch godzinach wyscig bedzie przerwany oi rozdane pol punktow za przejechanie 10 okrazen (jezeli regulamin na to pozwala). Webber bedzie mial "wysmienity" start wiec on nei bedzie musial si emartwic o jakakolwiek zdobycz punktowa - to jedno jest pewne jak amen..... hehe
mateuszKM
23.03.2013 06:14
Albo jak w Q- część toru sucha, a część mokra:)
Viewer
23.03.2013 05:45
"With a race on a dry track we can expect a good pace. I might even say that we've got a 70% chance of winning. 1st and 2nd position in the first corner would be fantastic". These are the words of Scuderia Ferrari Sporting Director Massimo Rivola. Pewni siebie, czyli widac, ze na mokro nie maja az takich ustawien, jak RBR. Bardzo jestem ciekaw, jakby wypadla mieszanka sucho-mokro podczas wyscigu :) I to najlepiej partiami (sucho, mokro, sucho, mokro itp.)
MairJ23
23.03.2013 05:02
@mateuszKM torrentz.eu wpisuje tylko "formula 1" i wybieram co chce sciagnac.... zazwyczaj juz sa do pobrania w kilka godzin po qual/race.... pozdro
mateuszKM
23.03.2013 04:55
@SirKamil spójrz na to z innej strony. Maurycy był uzupełnieniem Borowczyka. Ten nawijał o babach, a ten nic sobie z tego nie robiąc podawał jakieś fakty z toru, jak chociażby czasy sektorów, o których wspomniał jpslotus72. Jędrzejewski to taka troche odbiegająca, ale ciągle kopia Borowczyka, nawet podczas transmisji tydz temu to miałem wrażenie, że jeden drugiemu się wciskał żeby więcej gadać, lecz nie podając za dużo faktów z toru. Dzisiaj np Boro ciągle gadał coś, że kierowca X jest na superszybkim okrążeniu (bodajże Web), dojeżdża na metę, a tu buch 2 sek straty i ten wg mnie powinien go poprawiać, a nie reagował. A pomylił się tak parę razy. Raz coś burknął, ale nie za konkretnie. Ktoś z poza 10 cisnął okr, wyskoczyło, że ma tam ok 0.1 do 10, a Ci mówią, że lepszy czas od lidera (czy coś w ten deseń), a przecież chyba mają jakiś dobry tv przed sobą;) To już lepiej niech gadają o "Miczibatach", a wrzucą gdzieś w róg tabelkę z czasami sektorów.. przynajmniej większa orientacja będzie;) @MairJ23- skąd ściągasz te wyścigi? Kiedyś szukałem to ciągle tylko Polsatowskie mi wyskakiwały:)
MairJ23
23.03.2013 04:46
@MPOWER wiesz u brytyjczykow to jest latwe... maja tyle ludzi zwiazanych z tym biznesem i tylu kierowcow ze jest w czym wybierac - zwroc uwage ze Davidson wie doskonale o czym mowi... mimo ze jakis spektakularnych sukcesow nie odniosl w F1 ale jego przygoda z F1 i wyscigami ogolnie... dala mu taka szeroka wiedze na temat nie tylko samego scigania si eale takze biznesu ze gosc doskonale nadaje sie na komentatora i do tego potrafi sie chlopak wyslowic. Dalej rzecz ciagnac to oczywiscie BBC jest kolebka F1 od nich tak na serio pochadza ludzie ktorzay koemntuja F1 Jak Martin Brundle ktory jakis nadzwyczajnym kierowca nie byl ale znal sie swietnie z Senna i innymi gwiazdami jak dostal si ejuz do F1 i do tego ma to cos co pozwala mu robic to co robi w takim stylu. Zawsze sciagam wyscigi z SKY na nastepny dzien :) Pozdro. Polska musi wyprodukowac jeszcze kilka osob zwiazanych z F1 aby miec kogos do komentowania - inaczej to beda to osoby ktore niewiele wiecej wiedza o F1 od nas a to da sie wyczuc i szacunek dla takich osob gdzies ulatuje.... :)
MPOWER
23.03.2013 04:40
@MairJ23 Tu się zgadzam! Sky Sports ma najlepsze transmisje. Ale BBC niewiele odbiega :) U Nas nie ma na co liczyć aby było lepiej...Polacy wolą kopaninę podwórkową w postaci naszej reprezentacji niż F1. Nie ma oglądalności, nie zysku. Nie ma kasy, nie ma lepszych rozwiązań. Koło się zamyka.
MairJ23
23.03.2013 04:17
w USA od SPEED TV F1 przejelo NBC :) na 4 lata wiec licze na lepsze transmisje - ale komentatorzy pozostali tacy sami i mi to odpowiada bo wiedza o czym mowia..... nadal jednak ekipa SKY pozostaje niedoscigniona :) pozdro
jpslotus72
23.03.2013 02:59
@SirKamil [quote="SirKamil"]Kochański to największa tragedia jaka mogła spotkać wielką polsatowską rodzinę poza 6.02.2011. [/quote]No to w tej kwestii różnimy się diametralnie... Nie twierdzę, ze Maurycy był idealny - ale na tle Jędrzejewskiego ocierał się o "geniusz" (zachowywał już choćby takie minimum, że w kwalifikacjach na bieżąco podawał jaki kto ma aktualnie czas w danym sektorze - podczas gdy Jędrzejewski wie mniej niż głuchy telewidz i jara się takimi pierdołami, że normalny obciach - poza tym język raczej barowy niż telewizyjny). Gdyby nie reklamy w trakcie wyścigu, wolałbym już oglądać RTL, chociaż z niemieckiego rozumiem co dwudzieste słowo. Kochański miał swoje słabości, ale Jędrzejewski jest wprost osłabiający. Nie jestem żadnym "zawodowym hejterem", ale co za dużo to niezdrowo... Kochański prezentował elementarz - Jędrzejewski zerówkę. (Podczas transmisji z Melbourne nie zaglądałem na czeski odpowiednik Polsatu - TV Nova. Ale jeśli ekspertem jest tam nadal Pavel Turek a komentarz na Polsacie pozostanie na obecnym poziomie, to definitywnie przeniosę się na Novą.)
MPOWER
23.03.2013 02:31
@IceMan11 Twierdzę po czasach. Zobacz, że w Australii Vettel w podobnych warunkach nie miał takiej przewagi nad resztą. Dlatego ja nie cierpię deszczu, zwłaszcza, że sam sezon z oponami jest ciekawy i deszcz całkowicie nie potrzebny. Na razie możemy gdybać co i jak. Ja tam dokładnie nie wiem jakie są ustawienia, bo to dopiero drugi wyścig. Przytoczyłem tylko wypowiedzi na zagranicznych forach. Gdyby były sucho, łatwiej byłoby ocenić kto gdzie jest z jakim bolidem. A teraz zagadka całkowita. Wszystko nam wyjaśni jutro wyścig. I liczę bardzo na suchy wyścig.
Mats
23.03.2013 02:30
A mnie Jędrzejewski pasuje, umie robić klimat. Wspólnie z Borowczykiem mogą stworzyć zgrany duet, nawet na miarę Wyrzykowski-Jaroński z Eurosportu.
artur_fan_f1
23.03.2013 02:29
Przydałaby się aktualizacja mapki toru :)
SirKamil
23.03.2013 02:24
Kochański to największa tragedia jaka mogła spotkać wielką polsatowską rodzinę poza 6.02.2011. Jędrzejewski jest jeszcze trochę surowy, ale już kilkadziesiąt razy lepszy niż Maurycy Mirocha.
IceMan11
23.03.2013 01:50
@MPOWER Vettel również twierdził, że nowe poprawki na testach nic nie pomogły... Zauważ, że po pierwszych okrążeniach w Q1, kierowcy RBR plasowali się na pozycjach 15 i niżej. Dlaczego wyjechali od razu na pośredniej mieszance? Czają się tylko na wyścig i być może nie zdobyłby PP w suchych warunkach, ale to nie oznacza, że ma ustawienia full wet. RBR nie pierwszy raz przyjmuje taką taktykę. Wolno w Q1 i Q2, a później pierwsza linia w Q3. Oni nie rozwiązali problemów z gumami i w Q3 (gdyby było sucho) wyjechaliby na pomarańczowych - jestem tego pewny. Rok temu postąpili dokładnie tak samo. RB9 na pojedynczym okrążeniu spisuje się fenomenalnie. Vettel mając bolid, który mu pasuje też zasuwa jak opętany. RB9 niszczy opony bardzo szybko, ale dzięki temu są tak mocni w Q. Wszystko okaże się jutro, ale myślę, że przy obecnej charakterystyce RB9, wcale nie musieli ustawić Seba typowo na deszcz. @mateuszKM Otóż to. Teraz końcówka sezonu 2012 jest jakby kontynuowana. Drugie kwalifikacje i Alonso drugi raz przegrywa. Tego jeszcze nie grali. Szkoda tylko, że nie mają - choć do kilku wyścigów - równych szans :/
mateuszKM
23.03.2013 01:41
@IceMan11 Ja od kilku ostatnich wyścigów zeszłego sezonu utwierdziłem się w myśli, że ok Alo jest świetnym kierowcą (jak duża część stawki f1), ale gadanie, że jeździ furmanką za RBR i jego geniusz to 99% sukcesu jest bardzo nieprawdziwe, bo mam wrażenie, że felipe pod koniec zeszłego sezonu mógł by więcej ugrać gdyby miał punkty Alo, więc kiepsko jak na "Boga";)
MPOWER
23.03.2013 01:37
@IceMan11 Vettel sam twierdzi, że deszcz pozwolił mu na wygranie PP. Podobnie kierowcy Ferrari tłumaczą, że ich tempo bez deszczu nie pozwoliłoby na tak wysokie pozycje. Poza tym, wszystkie Q Webber był wyżej niż Vettel a w Q3 był wolniejszy (a Web przeważnie ma dobre tempo na mokrym). Żaden zespół tego nie potwierdził ale na forach (typu AS) wszyscy w koło twierdzą, że Merc, FI i Lotusy na sucho, Ferrari na pośrednie a RBR (Vettel mokro) (Webber pośrednio)
IceMan11
23.03.2013 01:29
Pytanie. Dlaczego niby Vettel ustawiony na deszcz? Ktoś z nich to potwierdził? Chyba nie sądzicie tak tylko ze względu na Q1 i Q2? Wyjazd w Q1 na białych oponach wyraźnie sugerował chęć oszczędzenia pomarańczowych. Ale nie chcieli zajechać również białych i wydaję mi się, że to raczej dla nich była formalność, aby dostać się do Q3 niż ustawienia na deszcz. No cóż, jutro się dowiemy. Fajnie, że Massa pokazuje, że Alonso żadnym bogiem nie jest i taki kierowca jak Felipe jest w stanie go pokonać. Piszę to już od kilku sezonów, ale ok ok.
jpslotus72
23.03.2013 01:24
@Aeromis [quote="Aeromis"]to że komentował "motorki" to nie dowód że wszyscy wiemy o F1 więcej od Niego.[/quote]To, że "komentował motorki" nie ma tu nic do rzeczy. Oceniamy go na podstawie jego komentarza do wydarzeń w F1 - a w tym jest naprawdę fatalny. Jeśli wie o F1 więcej niż my wszyscy, to świetnie to ukrywa... Gdyby wyłączyć fonię w TV, to człowiek wiedziałby to samo - a nawet więcej, bo odpadłaby dezinformacja i irytujące podniecanie się byle czym (a nie tym, co trzeba). Ja prywatnie nic do człowieka nie mam, ale jeśli chodzi o jego profesjonalizm, to nie będę udawał głupszego niż jestem tylko po to, żeby było milo...
Aeromis
23.03.2013 12:37
@maciej Można na niego narzekać z prostego powodu. F1 to długi wyścig w którym niejednokrotnie mało się dzieje i komentatorzy powinni być w stanie się nakręcać wzajemnie. Maurycy nie był w stanie tego robić, nie pasował do Borowczyka (jak Sokół), nie potrafił przejąć pałeczki kiedy coś się działo a Andrzej bujał w obłokach, jak jeden przysypiał to drugi szedł w jego ślady. Pamiętam jedno GP gdy Maurycy komentował bodaj z Sobierajskim, ludzie masakrycznie narzekali a mnie się podobało! (więc wcale nie uważam że Maurycy jest do bani). Teraz jest na to szansa by obecna dwójka wniosła nieco ożywienia, tylko czy Jędrzejewski da radę. W Australii było ok, ale ten weekend ... jakby ktoś mu młotem przez głowę przejechał i kazał chrzanić byle dużo. Moim zdaniem Grzegorz zasługuje na szansę, nie ma co go oceniać od tak sobie już i teraz. Pożyjemy - zobaczymy, to że komentował "motorki" to nie dowód że wszyscy wiemy o F1 więcej od Niego.
MPOWER
23.03.2013 12:33
God damn it! Deszcz a tego Lotusy nie lubią i jeszcze kara dla Fina. ;/ Jeżeli będzie sucho to w walkę o wygraną tak czy siak Kimi się właczy. Deszczowe....Vettel ma duże szansę. Ale nie wiem dlaczego, czuję że Magico Hiszpano w każdych warunkach będzie walczył o zwycięstwo, czego naturalnie nie chcę. Szkoda Grosjeana i Di Resty...Ich widziałem w Q3 zamiast Maków. Jestem ciekaw tempa Mercedesa i liczę, że chłopaki zaliczą dobre punkty. I mam nadzieję, że znowu Massy nie potraktują od pierwszej sekundy jako tego który ma przyjechać na metę za Alonso..
Adakar
23.03.2013 12:18
@marla Maurycy był "za cichy" ? Chcieli kogoś z większym bagażem "emocjonalnym" za mikrofonem ... takie moje dywagacje. Też byłem zdziwiony, że usłyszałem głos "MotoGP" w F1. Ale ale ... niewielu pamięta, że Borowczyk komentował PIERWSZY WYŚCIG zeszłorocznego sezonu MotoGP!!! tak tak ... Borowczyk motorki komentował.
kub96
23.03.2013 11:59
@up Sobierajski ma Twittera bodaj
Venio
23.03.2013 11:50
Sobierajski ma jakiś profil społecznościowy ? to można przydusić i spytać, dlaczego nie wykorzystają swoich super LTE i nie kupią aplikacji live timing za 100 zł
maciej
23.03.2013 11:35
Nie rozumiem jak można narzekać na Maurycego , przecież On był uzupełnieniem Borowczyka :) Szkoda że Go zdjęli.....mam nadzieje że Alonso da rade powalczyć z Vettelem , no i że Webber nie spadnie o kilka miejsc na starcie ;p ;p Szkoda kary dla Kimiego , ale Fin jest świetnie dysponowany :)
marla
23.03.2013 11:17
@Kamikadze2000 Już prędzej spodziewałabym się, że los ten spotka Borowczyka. :)
Kamikadze2000
23.03.2013 11:14
@marla - może z tego powodu, że też na niego narzekali?? ;) Znowu deszcz i znowu nieprzewidywalnie. Przewidywalna jednak pozycja nr 1 - Vettel i RB9 tak jak w przypadku poprzednich wersji bolidów RBR to skład do bicia rekordów w kwestii PP. Zwycięstw Schumachera może nie pobije, ale w przypadku sesji kwalifikacyjnych, ten rekord poważnie jest zagrożony. "Czerwone byki" oszczędzały opony i o mało nie przypłacili brakiem udziału w Q2. Kimi daleko, ale na tym torze to raczej nie problem. Fin jest faworytem i może zanotować kolejne zwycięstwo - w Australii przypadku nie było. Szkoda Grożka - ma nieco gorszy pakiet i nie może za bardzo powalczyć. Wyścig zapowiada się ciekawie - RBR i Ferrari będą musieli mocno się napracować.
R90
23.03.2013 11:13
@karrot A ja właśnie jestem za tym, żeby wszystko rozstrzygnęło się w normalnej rywalizacji a nie jakieś liczenie na SC. Na szczęście w Malezji są w miarę szerokie pobocza więc jakieś wypadnięcie z trasy , mam nadzieję , że będzie skutkować jedynie żółtą flagą.
karrot
23.03.2013 10:57
Taktyka Vettela na jutro jest prosta. Nawet jeśli 3/4 wyścigu będzie suche i Vettel starci dużo czasu to jest duża szansa na deszcz. Około 40 kółka jak poleje, to FIA zrobi myk w postaci (nawet jeśli ktoś wyleci niegroźnie z toru w żwirową pułapkę to puszczamy SC- prawdopodobieństwo, że ktoś wyleci w żwir będzie ogromne), wtedy to RB Niemca nawet jeśli będzie na 10 miejscu to zniweluje straty za SC a po ustawionej neutralizacji będzie wszystkich wymijać. Pod koniec zeszłego sezonu już tak zrobili by nie stracił zbyt dużo pkt do Alonso.. pomimo startu z alei w Abu Dhabi.
marla
23.03.2013 10:57
Co do komentarza na Polsacie, to myślałam, że gorzej być nie może. Myliłam się. Pokładałam nadzieję w Panu Jędrzejewskim, jednak on nijak nie nadaje się do tego. Z jednego głównego powodu - braku wiedzy MERYTORYCZNEJ. Może i w motoGP daje sobie wyśmienicie radę, ale tutaj wypada jak kompletny laik. Widać, że to jego nieogarnięcie działa też na nerwy dla Borowczyka, który wiadomo też ma swoje za uszami, ale jest przynajmniej obyty z tym sportem. A tak właściwie ciekawa jestem czemu w ogóle zdjęli Maurycego??
Tom_Bombadil
23.03.2013 10:43
Napiszmy jakiś apel do Solorza, albo coś, bo przecież poziom komentowania panów Borowczyk-Jędrzejewski jest zatrważający! Ja rozumiem, że jeden, co ma gadane, może "nie znać się" na rzeczy, ale po co nam dwóch takich?!!! Przecież, to szkodniki! Wprowadzają widzów w błąd swoimi informacjami, a szczególnie bryluje w tym pan Jędrzejewski (nie zauważył czasów z Q1 komentując Q2, "zachwyca się" poślizgami bolidów, nie odróżnia czasów na P1 od P10 itp.)
marla
23.03.2013 10:23
@shaq Zgadzam się. Przy mokrym starcie Vettel będzie daleko z przodu. Dlatego liczę na suchy początek wyścigu, Jest duża szansa, że w takim układzie Ferki połkną Sebę na pierwszym okrążeniu. Deszcz narobił zamieszania. Bardzo liczyłam na PP Kimiego, ale jak widać ustawienia ewidentnie nie deszczowe. :/ Ciekawe czy McLaren miał fuksa z dostaniem się do Q3 czy rzeczywiście w deszczu sprawują się nieco lepiej. Szkoda mi Hulkenberga, mam nadzieję, że ugra coś na wyborze opon na start. Sutil fenomenalnie wypada na początku sezonu, a Di Resta ojjj dziś pokazał, że nie potrafi otrzymać nerwów na wodzy, dziś na deszczu spalił się totalnie.
SilverX
23.03.2013 10:22
Mercedes to ma pecha, najszybszy bolid a tu taki pech... Na suchym torze Vettel zajedzie opony, Mercedes może być dużą niespodzianką.
Simi
23.03.2013 10:15
@jpslotus72 Tak, zgoda. Mamy masę niewiadomych przed tym wyścigiem. Typowanie jest tu bardzo trudne i może się okazać, że będziemy mieli odrobinę loterii, ale myślę, że kilku faworytów można wymienić. Ewentualnie do ich grona może się dołączyć Lewis Hamilton, kto wie? Na pewno czeka nas pasjonujący wyścig, miejmy tylko nadzieję, że ewentualny deszcz tylko "podgrzeje atmosferę", a nie "pokrzyżuje szyki." Pozdrawiam
mateuszKM
23.03.2013 10:10
Jeśli lunie deszcz, to wyścig będzie "postojowy" na prostej S/M.
jpslotus72
23.03.2013 10:06
@Simi [quote="Simi"]Zależy jaka będzie jutro pogoda, ale ja widzę kilku faworytów - Ferrari, Vettel, Kimi.[/quote]Oczywiście - jeśli wcześniej napisałem, że "naprawdę trudno coś wyrokować w temacie przełożenia wyników kwalifikacji na wyścig", to rzecz jasna nie miałem na myśli loterii, w której nie wiadomo czy wygra RBR, STR czy Caterham... :) Czołówka jest dosyć jasna - ale ze względu na ustawienia bardzo niejasny jest na razie układ w niej samej, jeśli chodzi o jutrzejszy wyścig. (No, chyba że - odpukać! - wyścig znowu będzie przerwany, w dodatku po jakimś SC - i wtedy może się zdarzyć prawie wszystko...) Po prostu, po niektórych kwalifikacjach można z większym prawdopodobieństwem coś "prorokować" - a tu tymczasem: pogoda, ustawienia, nowe wciąż opony, ledwie przetarte bolidy (2-gi wyścig sezonu)... W każdym razie - co do Massy zgoda. Jak na razie, trzyma formę z drugiej połowy 2012 - i bardzo dobrze, bo w górnej połowie stawki mamy o jednego kierowcę więcej.
shaq
23.03.2013 10:02
Vettel ma jutro jedynie szanse gdy wyścig zacznie się na deszczu lub deszcz spadnie na pierwszych, powiedzmy, 15 kółkach + dobry refleks strategów RBR co do zmiany opon na przejśćiówki/mokre. Suchy wyścig to zwycięstwo ferrari lub Raikkonena. Czarnymi koniami mogą być Hamilton i Webber.
tendencja
23.03.2013 09:59
Kto wygra? To oczywiste. Vettel, jego bolid jest zdecydowanie ustawiony na deszcz, a deszcz w tej strefie klimatycznej, w tej porze roku jest tak oczywisty jak nasza wczorajsza porażka z Ukrainą.. Dlatego już dziś wolę się mentalnie przygotować na taki finał. Pozostałe pozycje będą całkowitą loterią (z Webberem włącznie, bo przecież do niego zbyt dużej wagi w RBR nie przykładają). Chociaż jest jeszcze cały dzień na ewentualną zmianę ustawień, ale prawdę powiedziawszy RBR'owi i tak nikt nie dorówna.. Również podpisuję się pod apelem: MAURYCY wracaj!!
borro
23.03.2013 09:59
@mmach1988 może jednak coś czyta przygotowując się do komentowania, gdyby czasem zajrzał na tę stronę to by mu nie zaszkodziło :-)
mmach1988
23.03.2013 09:53
borro -> Połowa ludzi tutaj komentujących ma z nim kontakt, więc na pewno ktoś przekaże.
R90
23.03.2013 09:51
@Simi Już widzę jutro jak w połowie wyścigu co okrążenie Ferdek będzie miał The fastest lap, tak jak to było w Australii :D To prawda, Alonso o wiele lepiej się spisuję w wyścigu.
Simi
23.03.2013 09:48
Dobre kółko Vettela, jednak był on zapewne ustawiony pod deszcz. Świetne kwalifikacje Ferrari, brawo dla Massy, pokazuje, że wcale nie jest błaznem i może rywalizować nawet z Alonso. Hiszpan nigdy nie był kierowcą kwalifikacyjnym, możemy po nim oczekiwać znakomitego wyścigu. Zależy jaka będzie jutro pogoda, ale ja widzę kilku faworytów - Ferrari, Vettel, Kimi.
robertunio
23.03.2013 09:46
Bardzo dobrze ze PP ale wyscig jest jutro. Szansa na deszcz 60%, wiec chyba bedzie dobrze.
borro
23.03.2013 09:40
Czy ktoś mógłby przekazać panu Jędrzejewskiemu, że nie mówi się: w roku dwutysięcznym dwunastym tylko: dwa tysiące dwunastym?
benethor
23.03.2013 09:40
@f1fun112 Ale Mikołaj nie wróci, @f1fun112 @f1fun112 bo się szanuje i nie będzie komentował wyścigów na żywo z innego miejsca niż tor
mateuszKM
23.03.2013 09:35
Co do komentarza to mi od początku się nie spodobał. Maurycy miał swoje wady, ale co jakiś czas mówił jakieś konkrety. @Masio Pewnie na suchym nie miał by PP, ale myślę, że nie cisnął aż tak bardzo w Q1 i 2. W Q2 bodajże miał dobry czas po S1, ale stracił 6sek w S2, ale nie powiedzieli czemu, może ktoś mu przeszkodził. W pierwszej piątce mógł by się zmieścić, więc to też nie najgorzej gdyby założyć, że takie ustawienia mogły by pomóc oszczędzać opony. Massa szybszy od Alo tylko w Q..w wyścigu pewnie znowu coś się nie zgrają ze strategią;)
R90
23.03.2013 09:34
Módlmy się o suchy tor jutro! :) Osobiście chciałbym, żeby wygrał Massa. Po takim 'kopie' jakie dałoby mu jeszcze zwycięstwo to myślę, że Alonso już ma się poważnie czego obawiać..
michal132
23.03.2013 09:28
gdyby nie to że Merc zjada opony to byłby w gronie faworytów ale po tym co było w 3 treningu to trochę ciężko w nich wierzyć. Jak będzie sucho to wygra ten co najlepiej zadba o opony. Na starcie Webber pewnie spadnie do tyłu jak to zwykle bywa.
f1fun112
23.03.2013 09:28
jpslotus72 najlepiej gdyby Mikołaj Sokół wrócił;)
Il Capitano
23.03.2013 09:26
Red Bull ustawiony na deszcz, Force India i Lotus mają przewagę twardych opon. Kimi tylko 12 kołek, najmniejsz z pośród tych co byli w Q3. Faworyci ? Ferrari i Kimi, tzn Alonso, bo Massa będzie miał odpowiednią strategie żeby przyjechać za Fernando
f1fun112
23.03.2013 09:26
Znowu ten Vettel...Choć można łatwo się domyślić że jego bolid jest ustawiony na mokre warunki bo dopóki nie zaczął padać deszcz to jego tempo nie było szybkie tak samo Webbera... Brawo dla Massy!!! Jeżeli jutro będzie suchy wyścig nie daje większych szans Red bullą:) Stawiam na Ferrari albo Raikkonena, chociaż Hamilton też może namieszać bo jest blisko, już nie mogę doczekać sie wyscigu
michal132
23.03.2013 09:25
Kimi w sekcji gdzie było jeszcze w miarę sucho był szybki a tam gdzie było mokro to już jechał wolniej to samo Webber, jutro wszystko się wyjaśni
Masio
23.03.2013 09:23
@mateuszKM Gdyby deszcz nie spadł, to Vettel nie zdobyłby PP. Jak jeszcze było sucho, to miał sekundę straty do najlepszego czasu w Q1 i Q2, więc najprawdopodobniej tak samo byłoby w Q3, gdyby było sucho. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że nie wygra wyścigu.
jpslotus72
23.03.2013 09:22
W tych warunkach i przy malezyjskim klimacie faktycznie ważną rolę będą grały ustawienia - więc naprawdę trudno coś wyrokować w temacie przełożenia wyników kwalifikacji na wyścig... Ale na marginesie - po Melbourne jeszcze miałem wątpliwości, teraz z przykrością muszę wydać "surowy wyrok" - Jędrzejewski komentuje jak amator... Chwilami naprawdę miałem wrażenie, że oglądam filmik na YouTube, w którym jakiś kibic bawi się w domu w komentatora F1. Nic konkretnego, fachowego, tylko sztuczne nakręcanie emocji w stylu amerykańskich komentatorów wrestlingu (z użyciem kulejącej chwilami polszczyzny)). I to jeszcze do pary z Borowczykiem, który też ma tendencję do gadulstwa (ale przynajmniej językowo stoi na wyższej półce - no i zna trochę tych anegdot związanych z otoczką konkretnych GP). To oczywiście tylko moja, prywatna opinia - ale: Maurycy wróć! (Drobny przykład, jakich można by znaleźć dziesiątki: w końcówce Q3 Jędrzejewski mówi nagle do Borowczyka sensacyjnym, podnieconym tonem: "Ale popatrz! Alonso dopiero na 10-tej pozycji!"... A dokładnie w tym momencie Alonso jest już na prostej startowej i po kilku sekundach wskakuje na 2-gą pozycję [zanim poprawi go Massa]... To znaczy, że Jędrzejewski w ogóle nie zwracał uwagi na międzyczasy, patrząc tylko na tabelkę po lewej stronie ekranu TV - i rozumiejąc ją w dodatku jak ktoś, kto pierwszy sezon ogląda F1 [albo jest typowym, niedzielnym kibicem]... Itd itp.)
mateuszKM
23.03.2013 09:19
Ja wiem czy zepsuł?:) Jutro może być podobnie, więc pokazał ewentualne szanse w takich warunkach i prawdopodobieństwo ustawień w poszczególnych zespołach. Była jakaś wypowiedź Buttona, że modlą się o deszcz w Mcl, a nie pokazali nic nadzwyczajnego.
michal132
23.03.2013 09:17
haha się RBR wkopał z ustawieniem Vettela na deszcz xd, jutro Lotus i Ferrari powalczą
Masio
23.03.2013 09:15
Przeklęty deszcz wszystko zepsuł!!! :(