GP Bahrajnu: opony użyte w wyścigu
Twarda mieszanka znów była najchętniej wybieraną przez kierowców
22.04.1318:35
3523wyświetlenia
| @P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Pit-stop 5 | @Suma postojów | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Vettel | Pu | Tn (10) | Tn (25) | Tn (42) | 3 | |||
| 2. | Räikkönen | Pu | Tn (16) | Tn (34) | 2 | ||||
| 3. | Grosjean | Tn | Tn (8) | Pn (27) | Pn (42) | 3 | |||
| 4. | di Resta | Pu | Tn (14) | Tn (36) | 2 | ||||
| 5. | Hamilton | Pu | Pu (10) | Tn (22) | Tn (38) | 3 | |||
| 6. | Perez | Pn | Tn (10) | Tn (20) | Tn (39) | 3 | |||
| 7. | Webber | Pu | Tn (8) | Tn (21) | Tn (37) | 3 | |||
| 8. | Alonso | Pu | Tn (7) | Tu (8) | Tu (24) | Tn (39) | 4 | ||
| 9. | Rosberg | Pu | Tn (9) | Tn (20) | Pu (33) | Pu (44) | 4 | ||
| 10. | Button | Pn | Tn (9) | Tn (21) | Tn (34) | Pu (46) | 4 | ||
| 11. | Maldonado | Pn | Tn (10) | Tn (23) | Tn (39) | 3 | |||
| 12. | Hülkenberg | Tn | Tn (12) | Pu (26) | Pn (41) | 3 | |||
| 13. | Sutil | Pu | Tn (1) | Tn (18) | Pu (42) | 3 | |||
| 14. | Bottas | Tn | Tn (13) | Tn (29) | Pu (47) | 3 | |||
| 15. | Massa | Tu | Tn (10) | Pn (17) | Tu (28) | Pu (36) | 4 | ||
| 16. | Ricciardo | Pn | Tn (9) | Tn (25) | Tu (41) | 3 | |||
| 17. | Pic | Pn | Tn (11) | Tn (23) | Tn (35) | 3 | |||
| 18. | Gutierrez | Tn | Tn (1) | Tu (16) | Pn (33) | Pn (43) | 4 | ||
| 19. | Bianchi | Pn | Tn (9) | Tn (22) | Tu (36) | Pu (48) | 4 | ||
| 20. | Chilton | Pn | Tn (10) | Tn (23) | Tu (37) | Pu (46) | 4 | ||
| 21. | van der Garde | Pn | Tn (2) | Pn (14) | Tn (24) | Pu (39) | Tu (47) | 5 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||||
| Vergne | Tn | Tn (2) | 1 | ||||||
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Byliśmy dziś świadkami fantastycznej walki w całej stawce, od startu do mety wyścigu. W pewnym stopniu było to zasługą niewielkiej różnicy w osiągach pomiędzy obiema mieszankami, dzięki czemu zespoły mogły zastosować różne podejście do taktyki. Jeśli chodzi o łączny czas wyścigu, nie było wyraźnych korzyści związanych ze startem na którejś mieszance. Wysokie temperatury - najwyższe w tym sezonie - znacznie utrudniły zarządzanie degradacją termiczną. To nagradzało kierowców, którzy zastosowali najlepszą strategię i mają łagodny styl jazdy. W przypadku Felipe Massy z Ferrari wystąpiły problemy z oponami, którymi obecnie się przyglądamy. W przypadku jednej opony odkryliśmy przecięcie na ściance bocznej, w drugiej doszło do przecięcia bieżnika. Pracujemy nad ustaleniem przyczyn tych przecięć.