Citroen zaprezentował pierwsze wizualizacje C-Elysee WTCC

Francuski producent jest pierwszym, który pokazuje auto w nowej specyfikacji
24.07.1321:47
Paweł Zając
3645wyświetlenia


Citroen zaprezentował dziś pierwsze wizualizacje swojego przyszłorocznego samochodu WTCC - modelu C-Elysee. 380-konna maszyna jest pierwszym torowym autem francuskiej marki, a także pierwszym, który został przygotowany według nowego regulaminu technicznego Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Samochód będzie napędzany tym samym silnikiem 1.6 turbo, z którego korzystało rajdowe DS3 WRC.

Warto dodać, że drogowa wersja C-Elysee debiutowała w zeszłym roku. Prezes marki Citroen, Frederic Banzet, przyznał, iż stworzenie wersji wyścigowej tego modelu jest podyktowane względami promocyjnymi. Wybór C-Elysse jako nasza bazę w WTCC jasno pokazuje naszą chęć wykorzystania wyścigów jako wsparcie sprzedaży. Z rundami w Ameryce Łacińskiej, Maroku, Chinach i Rosji są to globalne mistrzostwa, więc pokazanie C-Elysee przed tak szerokim gronem odbiorców będzie ogromną zaleta.

Dyrektor technicznych Citroen Racing dodał, że praca z tym modelem jest również korzystna od strony technicznej. Z technicznego punktu widzenia wybór tego auta był idealny pod względem aerodynamicznym - powiedział Xavier Mestelan-Pinon. Ponadto byliśmy w stanie dość łatwo zainstalować pewne komponenty. Jest to nasz pierwszy samochód wyścigowy, więc cały czas musimy sprawdzać zasadność naszych wyborów, jednak to czyni to wyzwanie jeszcze bardziej ekscytującym.

Francuska marka jak na razie potwierdziła tylko Sebastiena Loeba. Magazyn Autosport dowiedział się, że głównymi kandydatami do zajęcia drugiego samochodu są Yvan Muller, Alan Menu oraz Rob Huff, choć według plotek tym ostatnim miałby interesować się także Seat. Yves Matton, szef Citroen Racing, stwierdził też, że bardzo chciałby namówić Roberta Kubicę na przynajmniej gościnny start w WTCC.


KOMENTARZE

15
Dante
25.07.2013 10:08
@Grzesiek1713 - To są mistrzostwa samochodów turystycznych a nie GT. Chevrolety, Golfy, Polo, C4, Łady, Seaty, Civici - to są właśnie auta pod TCC. Prosche, Ferrari i Maserati to auta GT, mają swoje własne serie. Edit: Nie wiem co w tym takiego śmiesznego.
Grzesiek1713
25.07.2013 10:05
Ok, z Masserati troche przegięcie, ale widzieć Chevroleta i Łade w WTCC - śmieszne
Grekyy
25.07.2013 07:17
Nie wiem skąd narzekania, chyba taka zasada wobec każdej nowości w regulaminie jakiejkoliwiek serii. Samochód wizualnie ładnie "przypakowany" i "uziemiony" względem obecnych turystyków, moc jeszcze większa od i tak już niezgorszej od wprowadzenia 1.6T, większe koła. Wygląda to bardzo fajnie, podobnie jak koncept Seata (Cup Racer), który być może będzie miał wiele wspólnego z nowym samochodem WTCC (http://www.netcarshow.com/seat/2013-leon_cup_racer_concept/). Seria o randze mistrzostw świata przestanie wyglądać śmiesznie w porównaniu do narodowych. Najważniejsze jest to aby zachowała się względna równość osiągów, o której mówil Tarquini i która umożliwia tak bliską walkę samochodów turystycznych. Oby areodynamika tego nie zniszczyła, bo to dużo ważniejsze od szybkości takiego samochodu na jednym okrążeniu. Wszystko wyjdzie w praniu dopiero w 2014 roku. [quote="Grzesiek1713"][/quote] @Grzesiek1713, Bez żartów ; ) BMW jeszcze, ale Porsche i Masserati zdecydowanie zainteresowane są większą mocą i Gran Turismo. Niemiecka seria podchodzi mocno pod GT osiągami i dociskiem i jest zwyczajnie nudna. Najefektowniejsze europejskie serie samochodów turystycznych to te, gdzie bazowało się na modelach kompaktowych, ewentualnie klasy średniej, patrz - > dawne BTCC i kultowe Mondeo oraz wiele innych. Marketingowo to ma sens, bo takie samochody kupujemy najczęściej. Chyba, że komuś widzi się dopakowanie silknika V8 jak w Australii :D
Grzesiek1713
25.07.2013 07:12
@cobra C4 L brzydki? Mówimy o tym np. z 2012? Ładniejszy niż to. Chodziaż w WTCC nie powinno być takich aut jak np. Citroen, Chevrolet, Łada... ale chociażby BMW, Porsche, Masserati (?)
Adakar
25.07.2013 06:13
auto wygląda jak żywcem przeniesione z TC2000 ... :/
Enpasant
25.07.2013 04:48
Auto ładne i wyścigowe, ale zaskoczyło mnie logo na grilu. Spodziewałem się trzyramiennej gwiazdy w kółku. Te dwie krokiewki w ogóle tam nie pasują. No zgodzę się też, że nie przeszkadzałoby tutaj, w miejscu loga, białoniebieskie obracające się śmigło z Bawarii. To jest Citroen?
buran
24.07.2013 11:06
Parę ujęć z jazd testowych http://www.youtube.com/watch?v=dOJX-VsGATY Tymczasem komentator z węgierskiego eurosportu rzucił ploteczkę, iż Chevrolet jest tym tajemniczym producentem zainteresowanym budową samochodu według nowych przepisów, o którym wspomniał swego czasu Marcello Lotti ;)
Mr President
24.07.2013 10:16
Całe szczęście, że od DS3 WRC jest jedynie silnik i nie zmieniono całego nadwozia DS3 tylko dostosowując je do regulaminu. Prawdę mówiąc, spodziewałem się, że spróbują zredukować koszty przedstawiając wyścigową wersję maleńkiej rajdówki. Tak czy owak, Citroen to murowany faworyt sezonu 2014 i jego jedynym rywalem będzie Honda.
cobra
24.07.2013 08:55
@Grzesiek1713 - Ale niby jaki flagowy model miałby wystawić? C5 jest zbyt duży a z mniejszych sylwetkę sedana mają tylko C-Elysee i C4 L, który jest jeszcze brzydszy.
Dante
24.07.2013 08:50
Jak na moje to trochę za mało reklam Red Bulla. ;)
adnowseb
24.07.2013 08:23
Gościnny start Kubicy:)) Ciekawe. Serce oddałem Hondzie więc ''Cytryna'' nie robi na mnie wrażenia. Loeb,choć mój imiennik nie jest moim ulubionym kierowcą :)) Bardziej interesuje mnie ''drugi fotel''.
leni93
24.07.2013 08:13
[quote="Grzesiek1713"][/quote] no i właśnie dlatego, że nie urywa to Citroen będzie je promował w sportach motorowych, żeby klienci zauważyli, że jednak auto czegoś warte :p
Grzesiek1713
24.07.2013 08:03
myślałem, że "citek" wystawi jakiś flagowy model, a nie ten szajs. Robią z tego strasznie dobre auto, reklamy ile to km nie przejechał, a przecież to auto "d... nie urywa"
Mahilda111
24.07.2013 08:01
Z tyłu strasznie mi przypomina BMW E60 :P
Grzesiek1713
24.07.2013 07:54
ble...