Wickens wygrywa pełen akcji wyścig DTM
Zmienne warunki na torze Nurburgring spowodowały chaos w stawce
18.08.1316:22
4840wyświetlenia
Robert Wickens okazał się najlepszy w zmiennych warunkach na torze Nurburgring, pokonując startującego z pole position Augusto Farfusa z BMW oraz kierowcę Christiana Vietorisa.
Mike Rockenfeller prowadził przez większość wyścigu, ale ostatecznie finiszował na czwartym miejscu. Jego główni rywale w walce o tytuł - Bruno Spengler oraz Gary Paffett nie zdobyli dziś żadnych punktów.
Deszcz zaczął padać podczas okrążenia formującego, jednak wszyscy wystartowali na slickach. Farfus utrzymał prowadzenie przed Marco Wittmannem i Miguelem Moliną, ale z tyłu doszło do zamieszania. W wyniku tego Joey Hand zakończył wyścig w żwirze, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
Podczas okresu neutralizacji Rockenfeller - który spadł na koniec stawki unikając zamieszania po starcie - zjechał do boksów po deszczowe opony, co wkrótce okazało się świetną decyzją, jako że wszyscy pozostali również musieli założyć ogumienie na mokrą nawierzchnię wobec pogarszających się warunków.
Rockenfeller znalazł się na prowadzeniu, jednak musiał jeszcze dwukrotnie odwiedzić aleję serwisową, gdyż w przeciwieństwie do rywali zmienił on opony przed oficjalnym otwarciem pitstopów. Jednak Niemiec powiększał przewagę nad resztą stawki, jadąc 20s przed Tambayem, Farfusem, Moliną i Wickensem.
Na 18. okrążeniu Wickens wyprzedził Molinę w szykanie, a następnie objechał Farfusa i Tambaya po zewnętrznej drugiego zakrętu awansując na drugie miejsce. Zarówno Brazylijczyk jak i Molina szybko uporali się Tambayem, spychając Francuza na piątą lokatę. Tymczasem Vietoris również przebijał się do przodu. Pokonał Tomczyka, Spenglera, a także Tambaya i awansował na piąte miejsce, które stało się czwartym, gdy Molina wyjechał szeroko poza tor i stracił wiele pozycji.
Tor zaczął przesychać i w okolicach 30. kółka czołówka zjechała po slicki. Rockenfeller wciąż prowadził, jednak musiał zjechać na jeszcze jeden obowiązkowy pit-stop. Dziesięć okrążeń przed metą Niemiec wykonał swój ostatni postój, po którym spadł na czwartą pozycję, za Wickensa, Farfusa i Vietorisa. Martin Tomczyk jako jeden z pierwszych zjechał po opony na suchą nawierzchnię i ta decyzja wywindowała go z siódmego na piąte miejsce po zakończeniu rundy postojów i pozwoliła mu spokojnie finiszować na tej pozycji, unikając szaleńczej walki, która toczyła się za nim o pozostałe punktowe pozycje.
Spengler - jadąc z uszkodzonym samochodem - najpierw zaliczył kontakt z Tambeyem walcząc o piąte miejsce, po którym obaj ścięli szykanę, jednak pozostali na swoich miejscach. Ta dwójka walczyła ze sobą cały czas, natomiast jadący z tyłu Ekstrom postanowił się włączyć do niej, doprowadzając do kontaktu ze Spenglerem, w wyniku którego obaj stracili wiele pozycji. Kolejna kolizja z Albuquerquim spowodowała kolejne straty Kanadyjczyka i ostatecznie ukończył on wyścig na 14. miejscu.
Tambay ostatecznie finiszował szósty, przed Wittmannem. Ten ostatni miał wielką szansę powalczyć o czołowe lokaty, jadąc drugi na początku, ale postanowił zostawić na torze okrążenie dłużej na slickach i przypłacił to dalekim wyjazdem w żwir. Molina, Green oraz Wehrlein (stracił on potencjalne siódme miejsce po kontakcie z dublowanym Merhim) uzupełnili punktowaną dziesiątkę.
Paffett zaryzykował jazdę na slickach podczas deszczu co okazało się niewypałem, kończąc jazdę na 17. pozycji z okrążeniem straty. Glock podjął podobną decyzję i również został zdublowany na dalekim miejscu. Niemiec wcześniej zaliczył kolizję z Juncadellą, który z kolei odpadł z wyścigu po swoim błędzie. Timo Scheider również przedwcześnie zakończył zawody, uderzając w bandę na początku.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Robert Wickens (10) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 47 | 1h15m33,710 | 25 | |
2 | Augusto Farfus (7) | BMW M3 DTM | 47 | +0:02,158 | 18 | |
3 | Christian Vietoris (9) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 47 | +0:09,749 | 15 | |
4 | Mike Rockenfeller (19) | Audi RS5 DTM | 47 | +0:20,524 | 12 | |
5 | Martin Tomczyk (15) | BMW M3 DTM | 47 | +0:27,104 | 10 | |
6 | Adrien Tambay (24) | Audi RS5 DTM | 47 | +0:27,523 | 8 | |
7 | Marco Wittmann (21) | BMW M3 DTM | 47 | +0:29,540 | 6 | |
8 | Miguel Molina (20) | Audi RS5 DTM | 47 | +0:33,037 | 4 | |
9 | Jamie Green (12) | Audi RS5 DTM | 47 | +0:39,972 | 2 | |
10 | Pascal Wehrlein (18) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 47 | +0:40,486 | 1 | |
11 | Filipe Albuquerque (6) | Audi RS5 DTM | 47 | +0:40,908 | ||
12 | Edoardo Mortara (5) | Audi RS5 DTM | 47 | +0:42,629 | ||
13 | Mattias Ekström (11) | Audi RS5 DTM | 47 | +0:46,303 | ||
14 | Bruno Spengler (1) | BMW M3 DTM | 47 | +0:51,991 | ||
15 | Dirk Werner (2) | BMW M3 DTM | 47 | +0:57,649 | ||
16 | Andy Priaulx (16) | BMW M3 DTM | 47 | +1:21,517 | ||
17 | Gary Paffett (3) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 46 | +1 okr. | ||
18 | Timo Glock (22) | BMW M3 DTM | 46 | +1 okr. | ||
19 | Roberto Merhi (4) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 46 | +1 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
20 | Daniel Juncadella (17) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 29 | |||
21 | Joey Hand (8) | BMW M3 DTM | 8 | |||
22 | Timo Scheider (23) | Audi RS5 DTM | 0 |
Pole position: Augusto Farfus - 1:23,296 Najszybsze okrażenie: Pascal Wehrlein - 1:23,835 na 42 okrążeniu
KOMENTARZE