Kierowcy chcą zapewnienia bezpieczeństwa opon

Awarie ogumienia podczas treningów wzbudziły niepokój w padoku
23.08.1322:52
Paweł Zając
1461wyświetlenia

Kierowcy Formuły 1 chcą od Pirelli gwarancji dotyczącej bezpieczeństwa ogumienia podczas Grand Prix Belgii, w związku z awariami opon w bolidach Sebastiana Vettela i Fernando Alonso.

Zaledwie trzy wyścigi po dramacie oponiarskim na Silverstone znów pojawiły się problemy z ogumieniem. W Ferrari i Red Bullu doszło do przebicia prawej tylnej opony.

Oba przypadki zakończyły się bez konsekwencji, gdyż Alonso zjeżdżał w tym momencie do boksów, a Vettel nie stracił kontroli nad samochodem, jednak ponownie wywołały one niepokój wśród kierowców. Pirelli oficjalnie twierdzi, że przyczyną awarii były odłamki leżące na torze, jednak takie tłumaczenie nie przekonuje zawodników i podczas piątkowej odprawy kierowców poprosili oni Charliego Whitinga o dokładne zbadanie sprawi i uzyskanie od Pirelli zapewnienia, że ogumienie jest bezpieczne.

Włoski producent planuje dokładne sprawdzenie toru, aby dowiedzieć się co było przyczyną przebicia opon. Mimo to, Paul Hembery przyznał, że taka sytuacja jest zmartwieniem. To problem całego sportu, gdyż musimy znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy. Tutaj niewiele możemy zrobić, jednak damy z siebie wszystko, aby zidentyfikować problem i jego przyczynę.

KOMENTARZE

9
TommyYse
24.08.2013 08:46
Vettel na średniej, to był przejazd symulujący start wyścigu - dużo paliwa, miększa mieszanka.
iceneon
24.08.2013 07:51
Ktoś wie po ilu okrążeniach wystrzeliła opona Alonso? Vettel jechał na miękkiej czy twardej mieszance?
mpluta2
24.08.2013 07:25
Wszyscy w F1 chcieli show to je mają
nicker007
24.08.2013 07:20
Pewnie zwiało coś z przedniego skrzydła Marussi! A tak na serio to już żałosne się robi, mieszają oponami by ciekawiej kurde było, a bezpieczeństwo poprawiają czymś innym... Osobiście chciałbym powrót tankowania i tak jak w 2008 roku było, nikt nie wiedział kto jaką ilość ma paliwa na start i nie było znane czy ktoś tempo ma z powodu małej ilości paliwa czy z "natury". :D
TommyYse
23.08.2013 10:23
Jeszcze jest Van der Garde, który wyleciał z toru w miejscu gdzie Vettel przebił oponę.
benethor
23.08.2013 10:00
dlatego właśnie Bridgestone się wycofał. Robił opony, które zamiast robić show po prostu wytrzymywały wyścig
WooQash
23.08.2013 09:50
Te gadki o odłamkach na torze są już nudne. Rozumiem przebicie opony po jakimś wypadku gdzie jest dużo tych odłamków, a nie odosobnione resztki czegokolwiek co wiatr mógł nanieść na tor.
Dante
23.08.2013 09:38
@ICEman - By żyło się lepiej...
ICEman
23.08.2013 09:23
zaraz FIA zredukuje moment obrotowy i V-Max aby było bezpieczniej.