GP Belgii: opony użyte w wyścigu

Tylko Perez i Grosjean jedynie raz zmieniali opony
26.08.1311:10
Paweł Zając
3214wyświetlenia
@P.KierowcaStartZmiana 1Zmiana 2Zmiana 3@Suma wizyt w boksach
1.VettelPuPn (14)Tn (30)2
2.AlonsoPnPu (13)Tn (28)2
3.HamiltonPnPu (11)Tn (26)2
4.RosbergPuPn (12)Tn (25)2
5.WebberPuTn (13)Pn (29)2
6.ButtonPuTn (17)Tn (34)2
7.MassaPnPu (9)Tn (26)2
8.GrosjeanPuTn (22)1
9.SutilPnTn (11)Tn (26)2
10.RicciardoTnPn (16)Pn (33)2
11.PerezPnDT (13)Tn (18)2
12.VergnePnPn (10)Tn (24)2
13.HülkenbergPnTn (9)Tn (24)2
14.GutierrezTnPn (19)Pn (28)DT (41)3
15.BottasPnTn (14)Tn (28)2
16.van der GardePnTn (15)Tn (29)2
17.MaldonadoPnTn (11)Tn (27)S&G (38)3
18.BianchiTnPn (14)Tn (28)2
19.ChiltonTnPn (15)Tn (29)DT (32)3
Niesklasyfikowani
di RestaPnTn (10)Tn (25)2
RäikkönenPuPu (14)1
PicPn0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
S&G = Kara 10-sekundowego postoju w boksie


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Wczorajsze kwalifikacje zakończyły się w mokrych warunkach, więc kierowcy mogli dowolnie wybrać opony na start. To znacznie poszerzyło możliwości taktyczne. Wielu kierowców i zespołów do maksimum wykorzystało wszystkie okazje - zwłaszcza Sebastian Vettel i Red Bull, którzy kontrolowali wyścig. W całej stawce mieliśmy do czynienia z dobrymi decyzjami strategicznymi, które umożliwiły zawodnikom zyskanie pozycji w porównaniu z miejscami zajmowanymi na starcie. Mimo niepewnej prognozy pogody, Grand Prix Belgii przebiegała bez żadnych zakłóceń, cały czas w suchych warunkach i bez neutralizacji. Tor Spa pozostaje największym wyzwaniem dla ogumienia w Formule 1, za sprawą długości okrążenia oraz ilości energii działającej na opony. Osiągi i wytrzymałość naszych produktów w pełnym walki wyścigu na jednym z najsłynniejszych torów świata były zgodne z naszymi oczekiwaniami.