GP Belgii: opony użyte w wyścigu
Tylko Perez i Grosjean jedynie raz zmieniali opony
26.08.1311:10
3222wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | @Suma wizyt w boksach | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Vettel | Pu | Pn (14) | Tn (30) | 2 | |||
2. | Alonso | Pn | Pu (13) | Tn (28) | 2 | |||
3. | Hamilton | Pn | Pu (11) | Tn (26) | 2 | |||
4. | Rosberg | Pu | Pn (12) | Tn (25) | 2 | |||
5. | Webber | Pu | Tn (13) | Pn (29) | 2 | |||
6. | Button | Pu | Tn (17) | Tn (34) | 2 | |||
7. | Massa | Pn | Pu (9) | Tn (26) | 2 | |||
8. | Grosjean | Pu | Tn (22) | 1 | ||||
9. | Sutil | Pn | Tn (11) | Tn (26) | 2 | |||
10. | Ricciardo | Tn | Pn (16) | Pn (33) | 2 | |||
11. | Perez | Pn | DT (13) | Tn (18) | 2 | |||
12. | Vergne | Pn | Pn (10) | Tn (24) | 2 | |||
13. | Hülkenberg | Pn | Tn (9) | Tn (24) | 2 | |||
14. | Gutierrez | Tn | Pn (19) | Pn (28) | DT (41) | 3 | ||
15. | Bottas | Pn | Tn (14) | Tn (28) | 2 | |||
16. | van der Garde | Pn | Tn (15) | Tn (29) | 2 | |||
17. | Maldonado | Pn | Tn (11) | Tn (27) | S&G (38) | 3 | ||
18. | Bianchi | Tn | Pn (14) | Tn (28) | 2 | |||
19. | Chilton | Tn | Pn (15) | Tn (29) | DT (32) | 3 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||||
di Resta | Pn | Tn (10) | Tn (25) | 2 | ||||
Räikkönen | Pu | Pu (14) | 1 | |||||
Pic | Pn | 0 |
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
S&G = Kara 10-sekundowego postoju w boksie
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Wczorajsze kwalifikacje zakończyły się w mokrych warunkach, więc kierowcy mogli dowolnie wybrać opony na start. To znacznie poszerzyło możliwości taktyczne. Wielu kierowców i zespołów do maksimum wykorzystało wszystkie okazje - zwłaszcza Sebastian Vettel i Red Bull, którzy kontrolowali wyścig. W całej stawce mieliśmy do czynienia z dobrymi decyzjami strategicznymi, które umożliwiły zawodnikom zyskanie pozycji w porównaniu z miejscami zajmowanymi na starcie. Mimo niepewnej prognozy pogody, Grand Prix Belgii przebiegała bez żadnych zakłóceń, cały czas w suchych warunkach i bez neutralizacji. Tor Spa pozostaje największym wyzwaniem dla ogumienia w Formule 1, za sprawą długości okrążenia oraz ilości energii działającej na opony. Osiągi i wytrzymałość naszych produktów w pełnym walki wyścigu na jednym z najsłynniejszych torów świata były zgodne z naszymi oczekiwaniami.