GP Singapuru: 2. trening pada łupem Sebastiana Vettela

Prezentujemy wyniki i opis nocnej sesji na torze Marina Bay.
20.09.1317:02
Nataniel Piórkowski
6302wyświetlenia

Sebastian Vettel powrócił na czoło tabeli wykręcając najlepszy czas podczas drugiego treningu na torze Marina Bay. Kolejne dwa miejsca zajęli Mark Webber i Nico Rosberg.

Najszybciej na tor wyjechał Adrian Sutil w bolidzie Force Indii. Później w jego ślady poszli inni kierowcy, który wkrótce uzyskali pierwsze rezultaty. Podczas gdy Sutil odnotował czas na poziomie 1:51,501 sek, Paul di Resta, zblokował lewe przednie koło na dohamowaniu do pierwszego zakrętu.

Kilka chwil później na czele tabeli znajdował się już Perez, by następnie na szczycie zawitali odpowiednio Button, Rosberg oraz Vettel. Bardzo szybko stało się jasne, że kolejne problemy z samochodem trapią Romaina Grosjeana. Ekipa Lotusa próbowała naprawić usterkę układu kierowniczego. W międzyczasie na drugą lokatę awansował Lewis Hamilton, który tracił trzy dziesiętne sekundy do Vettela. Wkrótce nowym liderem został Mark Webber, który odnotował czas oscylujący w granicach 1:46,489 sek.

Na kolejnym okrążeniu Australijczyk urwał z niego kolejne dwie dziesiętne sekundy, prowadząc ze swym zespołowym partnerem korespondencyjną walkę o pierwsze miejsce w klasyfikacji sesji.

Z bolidem Ferrari wyraźnie walczył Fernando Alonso. Hiszpan przejechał zbyt szeroko dziewiąty zakręt, a jego najlepszy wynik pozwalał mu na piastowanie tylko piątego miejsca z ponad sekundową stratą do liderów. Po dwudziestu pięciu minutach Daniel Ricciardo jako pierwszy założył do swojego samochodu supermiękką mieszankę, poprawiając swój najlepszy czas z rekordem drugiego sektora. Kilka chwil później garaż Lotusa opuścił w końcu Romain Grosjean.

Inżynier wyścigowy Webbera, Simon Renie poinformował swego podopiecznego, że różnica pomiędzy dostępnymi w ten weekend rodzajami opon Pirelli na suchy tor wynosi około 1,5 sek. Na półmetku sesji, po pierwszych przejazdach wykonanych na ogumieniu oznaczonym czerwonym kolorem, czołowa piątka klasyfikacji prezentowała się następująco. Vettel, za nim Webber, dalej duet Mercedesa w składzie Rosberg i Hamilton, a za nimi Fernando Alonso.

Gdy w garażu Red Bulla trwała inspekcja samochodu Webbera, który uderzył w ścianę przy zakręcie nr 21, kolejne zespoły rozpoczynały programy dłuższych przejazdów i porównywania mieszanek.

Na dwadzieścia pięć minut przed końcem, Pastor Maldonado wypadł z toru w trzynastym zakręcie, uszkadzając przednie skrzydło swego Williamsa. Wenezuelczyk był w stanie wrócić do boksu, a żółte flagi wywieszone w okolicach wirażu zniknęły niemal tak szybko, jak tylko się pojawiły. Kilka minut później, po krótkiej wizycie w boksach, sensacyjny zwycięzca Grand Prix Hiszpanii z 2012 roku realizował już swój wieczorny plan zajęć na pośredniej mieszance.

Około piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Grosjean zjechał do swych inżynierów zgłaszając problemy z hamulcami. Z kolei inżynier Valtteriego Bottasa przekazał Finowi informacje o problemach z przednim skrzydłem i związaną z tym możliwą utratą docisku na przedniej osi. Sześć minut przed końcem treningu Maldonado ponownie obrócił swój samochód. Tym razem bez zniszczeń.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (1)Red Bull RB91:44,24934
2Mark Webber (2)Red Bull RB91:44,8530,6040,60430
3Nico Rosberg (9)Mercedes F1 W041:45,2581,0090,40534
4Lewis Hamilton (10)Mercedes F1 W041:45,3681,1190,11033
5Romain Grosjean (8)Lotus E211:45,4111,1620,04318
6Fernando Alonso (3)Ferrari F1381:45,6911,4420,28032
7Jenson Button (5)McLaren MP4-281:45,7541,5050,06330
8Kimi Raikkonen (7)Lotus E211:45,7781,5290,02432
9Adrian Sutil (15)Force India VJM061:46,0021,7530,22427
10Sergio Perez (6)McLaren MP4-281:46,0251,7760,02331
11Daniel Ricciardo (19)Toro Rosso STR81:46,4062,1570,38134
12Jean-Eric Vergne (18)Toro Rosso STR81:46,4292,1800,02333
13Paul di Resta (14)Force India VJM061:46,6062,3570,17733
14Nico Hulkenberg (11)Sauber C321:46,8082,5590,20236
15Felipe Massa (4)Ferrari F1381:46,8702,6210,06233
16Esteban Gutierrez (12)Sauber C321:47,2873,0380,41729
17Valtteri Bottas (17)Williams FW351:47,4343,1850,14733
18Pastor Maldonado (16)Williams FW351:47,7613,5120,32725
19Giedo van der Garde (21)Caterham CT031:49,4345,1851,67334
20Charles Pic (20)Caterham CT031:49,5265,2770,09234
21Max Chilton (23)Marussia MR021:49,6195,3700,09333
22Jules Bianchi (22)Marussia MR021:49,7315,4820,11230
107% najlepszego czasu: 1:51,546

KOMENTARZE

10
marios76
21.09.2013 04:35
@marcinek188 A napisz mi kiedy McLared "dominował"? Bo mi się wydaje, że ostatnio Hakkinen WYWALCZYŁ dwa tytuły pod rząd, okraszając to jednym WDC, chyba że piszesz o czasach Senny i prosta? ;) W 2009, RB też miał szanse na tytuły- BGP się wstrzelił na początku, potem regularnie dojeżdżali do mety, ale już nie "win po winie". RB brakło doświadczenia, bo szybkość już mieli. Myślę, że Newey przez 5 kolejnych lat buduje najszybszy bolid na przestrzeni sezonu! :( Najgorsze jest to, że liczyć możemy tylko na silniki- Adrian Newey nie zgubi się, bo coś się zmieni w przepisach. Pamiętajmy, że on już budował najszybsze Williamsy i McLareny, awarie nie pozwoliły mu na udział w powiedzmy 10 tytułach na przestrzeni 15lat, albo 13 na 20 jak kto woli! Facet ma do tego głowę i smykałkę, jak nikt przed nim!
adnowseb
20.09.2013 06:03
@Kamikadze2000 Po wyścigu może zmienię zdanie.W końcu wyścig to nie trening:) Na razie jestem bardzo rozczarowany. Również pozdrawiam.
Kamikadze2000
20.09.2013 05:42
@adnowseb - ja niestety - dla mnie ta szykana była wypaczeniem rywalizacji i nareszcie nie ma tego bubla. Pzdr :D
marcinek188
20.09.2013 04:45
@Dante Jakby nie patrzeć w 2009 gdyby nieco lepszy start zaliczyły puszki, a słabszy Brawna GP też by zdominowali sezon Więc mam nadzieje, że nowe przepisy na 2014 nie będą tak korzystne dla Red Bulla jak te zmiany z 2009. Ale tak patrząc, czy właśnie nie o to nam chodziło ? Przerwania dominacji na przemian Ferrari i Mclarena na rzecz zespołów środka stawki ?
adnowseb
20.09.2013 04:45
A Massa dotrzymuje słowa :) Aż obawiam się kwalifikacji ;) Podtrzymuję zdanie : brak szykany obniżył atrakcyjność toru. :( Zgadzacie się ze mną?
Dante
20.09.2013 04:34
@mmw - Adrianowi musi być wstyd za to, że zrobił cztery razy z rzędu najlepsze auto w stawce. :(
mmw
20.09.2013 04:16
Kurde, jaka przepaść, masakra. Już po sezonie i znowu dzięki Adriankowi. :)
Anderis
20.09.2013 03:52
Chilton jakby coraz bardziej naciskał Bianchiego.
pawlos
20.09.2013 03:32
Prędzej Hamilton łyknie Alonso w WDC niż Alonso Vettela. To samo tyczy się klasyfikacji konstruktorów. Obawiam, że Massa może dowozić mało punktów w końcówce sezonu, chociaż motywacje to on powinien mieć nie byle jaką w obecnej sytuacji.
Europejczyk
20.09.2013 03:06
ah ten Vettel...