Zespoły zaproponowały złagodzenie kar dla kierowców

Ekipy powzięły także istotne ustalenia w zakresie zasad używania ogumienia od sezonu 2014.
21.09.1313:23
Nataniel Piórkowski
1233wyświetlenia

Zespoły Formuły 1 poparły plan złagodzenia taryfikatora kar, jakie od przyszłego roku będą mogły być nakładane na kierowców w trakcie weekendu Grand Prix.

Od przyszłego sezonu sędziowie będą mogli na przykład nałożyć na kierowcę karę pięciu lub dziesięciu sekund postoju, która będzie musiała zostać wykonana podczas najbliższej wizyty w pit-lane. Jeśli kierowca nie zjedzie na serwis, karne sekundy zostaną doliczone do jego rezultatu wyścigu.

Nowy system został zaproponowany w celu zapewnienia kierowców, że za drobne wykroczenia względem regulaminu nie będą karani dotkliwymi czasowo przejazdami przez aleję serwisową. W ten weekend pomysł zmian został zaaprobowany przez Sportową Grupę Roboczą F1 i już wkrótce zostanie poddany pod głosowanie Światowej Rady Sportów Motorowych FIA.

Zespoły zgodziły się także, aby Pirelli mogło dostosować charakterystykę przyszłorocznych mieszanek przednich i tylnych opon, tak by jak najlepiej zbalansować nowe samochody.

W palecie dostawcy ogumienia tak jak dotychczas znajdą się tylko cztery mieszanki: supermiękka, miękka, pośrednia oraz twarda, ale zespoły nie będą już zobligowane by korzystać z takich samych rodzajów charakterystyki mieszanki ogumienia na przedniej i tylnej osi. Przy większym momencie obrotowym nowych silników V6 turbo, tylne opony będą zużywały się szybciej niż ma to miejsce teraz.

Pozostałe kwestie poruszone przez zespoły dotyczą zatwierdzenia zaostrzonych zasad bezpieczeństwa w alei serwisowej, w tym ratyfikację kar za niebezpieczne postoje.

Dokładne szczegóły dotyczące zmian w przepisach zostaną przedstawione po posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych, która spotka się w przyszłym tygodniu.

KOMENTARZE

5
TommyYse
21.09.2013 12:08
@Z3RO przeczytaj jeszcze raz uważnie
Europejczyk
21.09.2013 11:57
@Z3RO Ja to zrozumiałem tak, że dany kierowca będzie musiał odczekać karę wtedy, gdy będzie zmieniał ogumienie. Załóżmy, że w wyścigu jest 60 okrążeń, i np w 56 dostał taką karę. Dany kierowca nie będzie już zjeżdżał po zmianę opon, ponieważ wykonał to już wcześniej, więc po prostu doliczą mu 5 sekund do rezultatu.
Z3RO
21.09.2013 11:46
[quote]sędziowie będą mogli na przykład nałożyć na kierowcę karę pięciu lub dziesięciu sekund postoju, która będzie musiała zostać wykonana podczas najbliższej wizyty w pit-lane. Jeśli kierowca nie zjedzie na serwis, karne sekundy zostaną doliczone do jego rezultatu wyścigu.[/quote] Czyli można rozumieć, że jak ktoś prowadzi i ma ok. 10 sekund przewagi, to umyślnie nie zjedzie na karę 5 sekundowego postoju, ponieważ straci tylko te 5 sekund po wyścigu, niż ok. 20 sekund w czasie wyścigu, razem z przejazdem przez aleję serwisową. Trochę to niedopracowany przepis, czyż nie? :) Z tymi oponami to kuriozum...
MildSeven
21.09.2013 11:38
[quote="PatrykW"][/quote] Taka marussia bedzie mogla zaoszczedzic nawet na oponach. Z przodu miekkie gumy, z tylu intermediaty lub twarde
PatrykW
21.09.2013 11:36
[quote]Ale zespoły nie będą już zobligowane by korzystać z takich samych rodzajów ogumienia na przedniej i tylnej osi.[/quote] What.?