Zespoły zaproponowały złagodzenie kar dla kierowców
Ekipy powzięły także istotne ustalenia w zakresie zasad używania ogumienia od sezonu 2014.
21.09.1313:23
1235wyświetlenia

Zespoły Formuły 1 poparły plan złagodzenia taryfikatora kar, jakie od przyszłego roku będą mogły być nakładane na kierowców w trakcie weekendu Grand Prix.
Od przyszłego sezonu sędziowie będą mogli na przykład nałożyć na kierowcę karę pięciu lub dziesięciu sekund postoju, która będzie musiała zostać wykonana podczas najbliższej wizyty w pit-lane. Jeśli kierowca nie zjedzie na serwis, karne sekundy zostaną doliczone do jego rezultatu wyścigu.
Nowy system został zaproponowany w celu zapewnienia kierowców, że za drobne wykroczenia względem regulaminu nie będą karani dotkliwymi czasowo przejazdami przez aleję serwisową. W ten weekend pomysł zmian został zaaprobowany przez Sportową Grupę Roboczą F1 i już wkrótce zostanie poddany pod głosowanie Światowej Rady Sportów Motorowych FIA.
Zespoły zgodziły się także, aby Pirelli mogło dostosować charakterystykę przyszłorocznych mieszanek przednich i tylnych opon, tak by jak najlepiej zbalansować nowe samochody.
W palecie dostawcy ogumienia tak jak dotychczas znajdą się tylko cztery mieszanki: supermiękka, miękka, pośrednia oraz twarda, ale zespoły nie będą już zobligowane by korzystać z takich samych rodzajów charakterystyki mieszanki ogumienia na przedniej i tylnej osi. Przy większym momencie obrotowym nowych silników V6 turbo, tylne opony będą zużywały się szybciej niż ma to miejsce teraz.
Pozostałe kwestie poruszone przez zespoły dotyczą zatwierdzenia zaostrzonych zasad bezpieczeństwa w alei serwisowej, w tym ratyfikację kar za niebezpieczne postoje.
Dokładne szczegóły dotyczące zmian w przepisach zostaną przedstawione po posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych, która spotka się w przyszłym tygodniu.
KOMENTARZE