Sprawozdanie z testów McLarena w Walencji

Od debiutu MP4-21 w poniedziałek 23 stycznia, samochód ten zaliczył on 28 dni testowych na torze
02.03.0619:26
W
1397wyświetlenia

Zespół McLaren Mercedes zakończył ostatnią serię testów przed rozpoczęciem sezonu 2006, podczas których Kimi Raikkonen i Pedro De la Rosa przejechali łącznie na torze Ricardo Tormo w Walencji 940km. Raikkonen skupił się na testowaniu różnych ustawień mechanicznych MP4-21 pod kątem otwierającego sezon Grand Prix. Ustanowił na torze Ricardo Tormo najlepszy czas samochodem napędzanym silnikiem V8 (w środę przyp. red.), tracąc jedynie pół sekundy do swojego zeszłorocznego czasu z testów z silnikiem V10.

De la Rosa zasiadł za kierownicą MP4-21 w poniedziałek, pokonując 593km. Rano nawierzchnia toru była mokra po nocnych opadach deszczu, co umożliwiło prace nad programem rozwojowym przejściowych opon Michelin. Po wyschnięciu toru zadaniem de la Rosy było przejechanie jak największego dystansu. Raikkonen pojawił się na torze we wtorek, żeby przejąć MP4-21 od de la Rosy. Fin przejechał blisko 300km w słonecznych i ciepłych warunkach, dzięki czemu możliwe było wykonanie zaplanowanych na ten dzień testów.

Wraz z pracą nad MP4-21, zespół McLaren przywiózł na tor przejściową wersję MP4-20 w celu kontynuacji programu rozwojowego opon Michelin. W poniedziałek prowadził go Gary Paffett, pokonując jedynie 284km, co było spowodowane popołudniowymi opadami deszczu. Po przybyciu Raikkonena samochód ten przejął od Paffetta de la Rosa i w ciągu ostatnich dwóch dni testów pokonał dystans 901km.

Od debiutu w poniedziałek 23 stycznia, bolid MP4-21 zaliczył 28 dni testowych na torze, pokonując w sumie 8700km. Ekipa testowa wróciła już do Centrum Technologicznego McLarena i skupi się teraz na budowie kolejnych MP4-21. Według planów kolejne testy odbędą się na francuskim torze Paul Ricard w środę 22 marca.

Kimi Raikkonen:

"Mieliśmy w tym tygodniu kilka produktywnych dni w Walencji. Uzyskaliśmy dobre tempo samochodu, dzięki czemu ustanowiłem najszybszy czas okrążenia, lecz testowanie bardzo różni się od wyścigu. Praca w tym tygodniu była bardzo podobna do tej z poprzednich testów. Skupiła się na sprawdzaniu ustawień samochodu pod okiem Marka Slada - mechanika odpowiedzialnego za wyścigi. Towarzyszyły jej prace nad oponami Michelin".

"Od pierwszego odpalenia samochodu na torze zespół pracował bardzo ciężko, żeby przejechać MP4-21 jak największy dystans i popchnąć programy rozwojowe jak najdalej się da przed pierwszym wyścigiem. Zaliczyłem 11 dni testowych w MP4-21 i przejechałem w tym czasie ponad 3250km. Teraz nie mogę się doczekać powrotu za kierownicę w Bahrajnie i poprowadzenia samochodu wśród konkurencji, żeby rozeznać się, gdzie tak naprawdę jesteśmy pod względem osiągów".


Pedro De la Rosa:
"Wykonaliśmy w tym tygodniu kawał naprawdę dobrej roboty zarówno z MP4-21, jak i programem rozwojowym opon Michelin. Z wyjątkiem poniedziałkowego poranka warunki pogodowe były dobre, co pozwoliło pokonać duży dystans. Zespół począwszy od grudnia z zaangażowaniem wykonywał ciężką pracę na torze i wszyscy teraz czekamy na to, jak pójdą pierwsze wyścigi. Od pierwszego kontaktu z MP4-21 na torze w Barcelonie przeprowadziliśmy testy trwające łącznie 28 dni. W tym czasie prowadziłem samochód cztery i pół dnia, przejeżdżając ponad 1700km".

Źródło: McLaren.com

KOMENTARZE

9
dawo
04.03.2006 07:54
sadze ze w tym sezonie Juan,bedzie lepszy od Kimiego...a co do McLarena,to rzeczywiscie ciekawie sie zapowiada ,maja szybkosc(pytanie jaka)i mozliwe ze beda calkiem niezawodne :) Mysle ze Renault bedzie jedynym ich rywalem,bo jakos niewierze w Honde... :)
Tommasz
03.03.2006 02:38
Panowie, ale o czym mowa?? McLaren juz jest w świetnej formie, bardzo dobra szybkość plus niezawodnośc, czyli to czego brakowało w zeszłym sezonie. To co że Renault jest może odrobinę szybszy (choć tak naprawde ciężko narazie stwierdzić to na 100%), nie pamiętacie już że w zeszłym sezonie McLaren w 2 cześci sezonu miażdżył wrecz pod względem szybkości Renaulta, a mimo to mistrza nie zdobył, bo zabrakło tego co w sporcie najważniejsze, a co miało Renault: powtarzalności wyników. Ja jako fan McLarena patrze bardzo optymistycznie i sądze że już w Bahrajnie Kimi stanie na pudle, może nie na najwyższym stopniu, ale 2,3 miejsce jest moim zdaniem pewne.
mluko
03.03.2006 12:20
Pytanie kiedy wroci i czy nie bedzie juz zapozno o walke o tytuly. Oby tylko Renault z Honda wygrywalo na przemian to wtedy moze beda miec szanse bo jak jeden z nich okaze sie szybszy to ciezko bedzie nadrobic stracone punkty. Pierwszy wyscig moim zdaniem musi wygrac Honda (testowali tam wiec powinni miec przewage) jesli wygra Renault no to mamy dominacje w tym sezonie niebieskich (jak dlamnie niestety)
KIU
03.03.2006 07:58
Bedzie OKI zobaczycie McLaren wróci !!
Jacenty_F1
03.03.2006 06:35
Menua - Ja pamiętam McLarena jeszcze z malowaniem Marlboro czyli biało-czerwone jak zobaczyłem srebrną strzałem to długo się nie mogłem przestawić w pamięci pozastają widoki z sezonu 1988 199pkt. w konstruktorach, a na 16 wyscigów wygranych 15. Jak sponsorem został West to myślałem że zostaną przy malowaniu biało-czerwonym tylko napis się zmieni.
Menuna
02.03.2006 10:43
A tyroche z innej beczki. Kto uwaza ze jest to najlepsze malowanie bolidu jaki widzial. Ja smialo stwierdzam, ze od 11 lat nie widzialem lepszego, dalej moja mloda pamiec nie siega :P Czekam na opinie
Metalpablo
02.03.2006 10:17
GO KIMI GO JUAN.
McLuke
02.03.2006 09:14
tak naprawde dobra robota. Oby tylko taka forma utrzymała się jak najdłużej. Powodzenia McLaren!!
kuba_new
02.03.2006 08:49
no to robta chlopaki te nowe wozki i jazda do ataku juz sie nie moge doczeka wyposcilem sietroche przez zimke