Vergne oraz Kwiat kierowcami Toro Rosso w sezonie 2014

Rosjanin zastąpi we włoskiej ekipie Daniela Ricciardo
21.10.1321:58
Mateusz Szymkiewicz
5228wyświetlenia

Zespół Toro Rosso oficjalnie potwierdził swój przyszłoroczny skład kierowców, który uzupełnili Jean-Eric Vergne oraz Daniił Kwiat.

Vergne startuje dla Toro Rosso od 2012 roku. Francuz w tym czasie wywalczył 29 punktów, a jego najlepszym rezultatem było szóste miejsce w tegorocznym Grand Prix Kanady. Kwiat natomiast ściga się w tym sezonie w serii GP3, gdzie obecnie jest wiceliderem, ze stratą dziewięciu punktów do pierwszego Facu Regalii. Rosjanin startował również w Mistrzostwach Europy Formuły 3, aczkolwiek występował tam gościnnie, przez co nie były mu przyznawane punkty.

19-latek zajmie w ekipie Toro Rosso miejsce Daniela Ricciardo, który został zakontraktowany na przyszły sezon przez zespół Red Bull Racing. Dzisiejsza informacja o zatrudnieniu Rosjanina jest sporą niespodzianką, ponieważ w roli faworyta do objęcia tej posady był wymieniany bardziej doświadczony Antonio Felix da Costa, startujący w tym roku w World Series by Renault.

Zawsze kiedy wsiadał do samochodu, jego wysiłek był niezwykły - powiedział Dr Helmut Marko, doradca ekipy Red Bull Racing. Jeżeli młody kierowca demonstruje talent, pasję oraz wysoką etykę pracy, to trzeba dać mu szansę. Właśnie z tego powodu postawiliśmy na Kwiata.

To fantastyczna wiadomość, moje marzenie się spełniło i chcę bardzo podziękować Red Bullowi oraz Toro Rosso za danie mi tej szansy - oznajmił Daniił Kwiat. Odkąd rozpocząłem starty w kartingu, zawsze chciałem wejść do Formuły 1 i mój cel stanie się w przyszłym roku rzeczywistością. Miałem już możliwość nawiązania współpracy z Toro Rosso podczas testów młodych kierowców. Fakt, że mieszkam we Włoszech, pomoże mi bardzo szybko stać się częścią zespołu.

Warty odnotowania jest fakt, iż Kwiat póki co nie posiada superlicencji, która upoważnia do startów w Formule 1. Rosjanin podczas ostatnich testów młodych kierowców na torze Silverstone, przejechał za kierownicą bolidu STR8 zaledwie 130 kilometrów, podczas gdy wymagane jest 300.

KOMENTARZE

38
SirKamil
22.10.2013 05:25
ROOK, "doświadczenie w kierowaniu techniką F1" nie ma nic wspólnego z ubiegłorocznymi kłopotami Grosjeana i większością kłopotów Maldonado. Grosjean np. aż do ostatniego deszczowego wyścigu w Brazylii, poprzez testy i niemal cały sezon ani razu nie rozbił ani swojego ani cudzego bolidu w wyniku kłopotów z opanowaniem samochodu. Jego kłopoty prowadzące do niebezpiecznych kolizji w Niemczech i Belgii były efektem zbyt agresywnego podejścia do zmiany linii jazdy w tłoku. To maniery wyścigowe niezależne od serii, których nie rozwiąże choćby i tysiąc godzin na testach. Na niekończących się testach można wręcz stracić wyczucie wyścigowej rywalizacji.
marionson
22.10.2013 02:25
no cóz........ to dawno przewidziałem odkąd rosjanie zaczeli interesowac sie F 1 .....przyjda czasy że 50% kierowców z rosji będzie jeżdzić w F1 BEZ WZGLEDU NA WIEK I UMIEJETNOSCIAMI. Trafnie ktś powiedział.... nie ważne kto, ale skąd iczy ma kaskę a tu oto tylko chodzi- dlatego jestem za ograniczeniami kosztów jak i kolejką po osiagnięciu pewnego poziomu ścigania do drzwi F1 Chyba się żle dzieje.... i bedzie degrengolada..... a w f1 będzie sie ścigać protegowany z kasą....nie wspominając jakie zagrożenie młodzi niedoświadczenie stanowią za kierownicą bolidu F 1 !!!!!, CO BYLIŚMY JUŻ SWIADKAMI.
witek2403
22.10.2013 01:37
[quote="ROOK"]debiut w F1 możliwy dopiero po wykręceniu minimum ‘xx’ kółek w 107% najlepszego czasu dnia na minimum ‘y’ torów). [/quote] Popatrz na takiego Marqueza, nie w każdym przypadku byłoby to możliwe. W obecnych regulacjach to dla młodego kierowcy sezon stracony niestety.
Arturo_R30
22.10.2013 01:06
Cecotto mam nadzieje, ze nie wejdzie teraz do stawki, po takim słabym sezonie w GP2 ? Juz bardziej marudzacy Razia tam by się sprawdził :D
Zajkos
22.10.2013 12:56
Ale bardziej bym się spodziewał Cecetto albo Sainza niż Deniiła:D
Arturo_R30
22.10.2013 12:55
Da Costa na pewno się wkurzył, z pewnością sam ich oleje
Zajkos
22.10.2013 12:48
Świetnie!! :) Marzyłem aby mój ulubiony (młody kierowca nie startujący jeszcze w F1)czyli Deniił Kwiat zajął miejsce w F1 ale tak na prawdę myślałem że Da Costa ma już dawno podpisany kontrakt a tu proszę! ;) Tak na prawdę to szkoda trochę Da Costy bo poprawiał swoje wyniki a zresztą był pupilkiem Dr. Helmuta Marko. Wrócę jeszcze do Deniiła to o superlicencję nie ma się o co martwic albo jakieś testy albo przed sezonowe (choć nie wiem czy zawodnicy mogą tam brać udział bez superlicencji) Da Costa chyba po tej wiadomości opuści program rozwojowy Red Bulla.. Da Costa chyba po tej wiadomości opuści program rozwojowy Red Bulla..
Kamikadze2000
22.10.2013 12:26
@ROOK - rozumiem - w każdym razie powinni zwiększyć ilość testów, aby młodzi mogli testować. Pomysł z dodatkowym kompletem opon jest dobry, byleby tylko zespoły wykorzystywały go dla młodych. :)
ROOK
22.10.2013 12:12
[quote="Kamikadze2000"]przejrzyj najpierw listę debiutantów w ostatnich latach, a potem się wypowiadaj. Zgodzę się w kwestii testów, ale każdy kolejny "pay-driver" miał nie tylko plecy, ale także wyniki. ;)[/quote] [color=white].[/color] Tylko zwróć proszę uwagę, że ja właśnie nikomu nie odmawiam obiektywnego talentu/wyników. Ja piszę o debiutach niepopartych odpowiednią liczbą godzin pracy na torze w kierowaniu techniką F1. Przeciwnie – nigdy nie uwierzę, że nagle do F1 zaczęli przychodzić kierowcy dwie klasy gorsi od niedawnych debiutantów – ot, chociażby Hamiltona czy Kubicy. Większość tej różnicy brała się po prostu z liczby przejechanych kilometrów w zespole F1. [color=white].[/color] Ile niebezpiecznych zdarzeń sprowadzili na innych choćby tylko PET i GRO w swoich debiutanckich GP? W końcu nawet sędziowie stracili do tego cierpliwość dając Grosjeanowi szlaban po Belgii, a plotki z padoku mówiły, że jak się nie ogarnie, to może dostać szlaban permanentny. [quote="kurcjusz"]z tego co pamiętam wypadek miał miejsce podczas zjazdu formuły z toru i był spowodowany umiejscowieniem ciężarówki na drodze bolidu[/quote] [color=white].[/color] „Portal Racecar Engineering sugeruje, że przyczyną zdarzenia mogło być bardzo małe doświadczenie Villoty za kierownicą bolidu Formuły 1, który wyposażony jest w system zapobiegający zgaśnięciu. Podczas wchodzenia w bardzo wolne zakręty lub zjazdu do garażu, kierowcy z małym doświadczeniem zdejmują nogę z pedału przyspieszenia, co skutkuje spadkiem obrotów silnika. System ECU wykrywa jednak taką sytuację i automatycznie otwiera przepustnicę na około 50 procent przy wrzuconym pierwszym biegu, co może zaowocować niespodziewanym przyspieszeniem, a według świadków na lotnisku Duxford właśnie to zdarzyło się w przypadku kierowcy Marussi.” http://www.f1wm.pl/php/news_id-26642.html
kurcjusz
22.10.2013 11:38
[quote="ROOK"][/quote] "wypadek Marii de Villoty był spowodowany najprawdopodobniej właśnie zbyt małą ilością godzin spędzonych na nauce." - naprawdę ?? z tego co pamiętam wypadek miał miejsce podczas zjazdu formuły z toru i był spowodowany umiejscowieniem ciężarówki na drodze bolidu, który dodatkowo miał opuszczoną platformą akurat na wysokości oczu przez co była ona praktycznie niewidoczna - było inaczej? bo to raczej trudno nazwać brakiem doświadczenia, a raczej zbiegiem nieszczęśliwych przypadków wraz z niezachowaniem należytej staranności w bezpieczeństwie
Kazik
22.10.2013 11:32
ROOK, Zwłaszcza w kwestii bezpieczeństwa całkowicie się z Tobą zgadzam. Ktoś tu niestety o czymś zapomina.
ROOK
22.10.2013 09:08
c.d. :) [color=white].[/color] Już się zastanawiałem, czy Sirotkin nie będzie kolejnym źródłem niebezpiecznych zdarzeń na torze (choćby niektóre „słynne” starty PET i GRO), a tu jeszcze dochodzi następny żółtodziób w kierowaniu techniką F1. Pamiętajmy, że wypadek Marii de Villoty był spowodowany najprawdopodobniej właśnie zbyt małą ilością godzin spędzonych na nauce. [color=white].[/color] Miałem jednak nadzieję, że włodarze F1 wyciągną wnioski z ostatnich tragicznych wypadków – powinno się zakazać debiutu, jeśli nie przejechało się najpierw przynajmniej odpowiedniej liczby piątkowych treningów lub zliberalizować ograniczenia testowe dla młodych (chyba ostatnio coś drgnęło w tej sprawie? Więc właśnie dzięki temu takie ograniczenie miałoby jeszcze większy sens – np. debiut w F1 możliwy dopiero po wykręceniu minimum ‘xx’ kółek w 107% najlepszego czasu dnia na minimum ‘y’ torów). [color=white].[/color] A bez tego obawiam się, że w przyszłym roku możemy być świadkami zdarzeń stawiających ostatnie włosy na głowie…
rno2
22.10.2013 07:52
Chcieli wziąć Vandoorne, który jest juniorem McLarena, ale ten po konsultacji z managerem nie zgodził się na to.
mbg
22.10.2013 07:32
no i super Kvyat to najlepszy kierowca z RBRJuniorTeam. Branie kogoś z poza programu było by niezgodne z dotychczasową polityką zespołu.
Kamikadze2000
22.10.2013 07:15
@Berni - nie rozpędzaj się... do końca sezonu dwa wyścigi, a Kwiat ma tylko siedem punktów straty. Swoją drogą i tak jest sporo zdolniejszy. :) @rno2 - widocznie więc będzie miał rok na przygotowanie w warunkach etatowego kierowcy. :) @ROOK - przejrzyj najpierw listę debiutantów w ostatnich latach, a potem się wypowiadaj. Zgodzę się w kwestii testów, ale każdy kolejny "pay-driver" miał nie tylko plecy, ale także wyniki. ;)
cobra
22.10.2013 06:41
Dobra wiadomość tylko dla kierowców zespołów Caterham i Marussia. ;)
rno2
22.10.2013 05:37
Trudno mi w to uwierzyć. Przeskok z GP3 do F1 będzie ogromny i może sobie Kwiat nie poradzić. Po to są serie GP3, GP2, WsbR, żeby się stopniowo piąć w górę. Bottas też miał taki przeskok, ale on przynajmniej miał rok czasu na przygotowanie się do debiutu jeżdżąc w treningach...
ROOK
21.10.2013 11:40
[color=white].[/color] W sumie jest to jednak wiadomość budząca niepokój. [color=white].[/color] Właśnie miałem ostatnio nadzieję, że niedawne wypadki śmiertelne w wyścigowej części sportów motorowych przywiodą do opamiętania. Zmiany, które zachodzą w F1 na przestrzeni ostatnich lat tylko zwiększyły potencjalne ryzyko poważnych wypadków, których wciąż jednak nie było jedynie dzięki szczęśliwemu zbiegowi okoliczności. Dwie podstawowe, to: [color=white].[/color] [color=white].[/color] 1. Zakaz testów – wszyscy jeżdżą przez to trochę mniej pewnie, ale szczególnie nieotrzaskani debiutanci potrafili prezentować poziom zatrważający w swoich pierwszych sezonach (Pietrow, Grosjean, Maldonado, cześciowo Senna, Perez, Gutierrez, ale też inni – nie przypadkiem chyba Webber stwierdził, że „w ostatnich pięciu latach nie było ani jednego utalentowanego debiutanta”, a to tylko efekt braku testów w F1). [color=white].[/color] [color=white].[/color] 2. Coraz ostrzejsza licytacja na miejsce w kokpicie (w efekcie utraty tytoniowych sponsorów, wycofania się zespołów fabrycznych oraz światowego kryzysu finansowego) skutkująca sadzaniem przede wszystkim czyichś finansowych pupilów, bez względu na zdolności, a przede wszystkim na zdobyte doświadczenie w F1 (zerowe). c.d.n. :)
ManiakF1
21.10.2013 11:11
Nie jestem przekonany do ruskich kierowców, ale zobaczymy.
Berni
21.10.2013 09:41
Szkoda, że Facu Regalia nie miał za swoimi plecami dużych sponsorów i Red Bulla (co do tego to może i dobrze). W końcu to Argentyńczyk został tegorocznym mistrzem GP3.
Kamikadze2000
21.10.2013 09:17
Jak widać Razia miał dobre źródła. Cóż, Daniił z pewnością ma talent, a ten sezon ma udany. Jest lepszy od Sainza Jr oraz młodszy od zawodzącego da Costy. Mam nadzieje, ze spiszę się jak najlepiej, choć także uważam, że ma czas. :))
adnowseb
21.10.2013 09:01
@Simi A przez różnicę bolidów, to na jeszcze głębszą niż Sirotkin. Myślałem ,że się będę cieszył z jego debiutu,a wychodzi,że jestem przerażony. Pamiętacie zastępcę Nelsona Piqueta Jr, ? ''Groszek''wtedy był bardzo słabo przygotowany,podobnie jak teraz Danił. Jean-Eric Vergne znalazł się w komfortowej sytuacji.
Simi
21.10.2013 08:57
Danił..wielki talent, ale czy jest na to gotowy? Hm..śmiem powątpiewać. Da Costa byłby teoretycznie naturalnym wyborem, choć nie da się nie zauważyć, że ten rok miał bardzo przeciętny. Cóż, zobaczymy, z niecierpliwością czekam na debiut Kwiata. Zobaczymy jak sobie poradzi. Bez wątpienia jest wrzucony na głęboką wodę.
adnowseb
21.10.2013 08:52
Za wcześnie ten debiut.Myślałem,że jak będzie Sirotkin debiutował,to Kwiat będzie odpowiednimi etapami awansował do F1,a nie takim skokiem. Przykre ,bo kierowca GP3 ma zbyt małe doświadczenie i może okazać się największą ''zawalidrogą''. Powtórka z Pietrowa? Oby nie! da Costa wydawał się rozsądniejszym wyborem.Fakt,że sezon marny,ale mógł dostać szansę. Daniel R. tę szansę dostał wskakując do HRT,a pamiętam ,że udało mu się rozbić nawet na okrążeniu formującym.
Arturo_R30
21.10.2013 08:39
Gratulacje dla Daniła :) jednak bardzo szkoda mi da Costy, chłopak miał juz prawie pewna posadę i tak go wyfrajerzyli...., cóż presja wujka Marko robi swoje, Danił na lajcie jeździł sezon i notował solidne wyniki, jednak jeden sezon w GP2 na pewno byłby dla niego lepszy niż wejście do F1 w wieku 19 lat ( jest moim rówieśnikiem ) będzie ciekawy pojedynek dwóch młodych Rosjan w środku stawki, będę trzymał kciuki za Dana :D swoja droga RB ma ciekawą taktykę, najpierw Sebastiany, teraz Daniele :) ciekawe, czy maja może jakiegoś Artura na celu, może młody Pic ? ;)
Adam2iak
21.10.2013 08:36
Ciekawe jak duży wpływ na ten wybór miała perspektywa GP Rosji... Niemniej jednak w obecnym sezonie z trójki juniorów Red Bulla to on zaliczał najlepszy sezon. Moim zdaniem taki nagły przeskok z GP3 do F1 to nietrafiony pomysł, choć chciałbym się mylić.
Kim Jeong Yeop
21.10.2013 08:32
Szkoda mi Antonio Felixa da Costy, ale jak wspomniano powyżej sam sobie zapracował na taki los. Poza tym dobrze, że wybór padł na Kwiata, a nie na przykład Sainza, bo tego bym nie zdzierżył.
Basshuntersw
21.10.2013 08:28
Naprawdę smutne...
punksnotdead
21.10.2013 08:21
Szkoda, liczyłem na da Costę... Ciekawe co będzie z nim. Walka o tytuł w FR 3.5 z szansą na zastąpienie JEVa w przyszłości? Hm. btw. do F1 zaczynają wchodzić kierowcy młodsi ode mnie. Jak szybko lecą lata...
Mahilda111
21.10.2013 08:18
@Masio Udowodnił to w Barcelonie...
Masio
21.10.2013 08:16
@Darth ZajceV @Mahilda111 Za bardzo myślał o F1, ale ja bym dał mimo tego mu szansę. Końcówka sezonu była już trochę lepsza w jego wykonaniu.
Mahilda111
21.10.2013 08:13
@Masio Widziałeś jak on w tym sezonie jeździł? W porównaniu do tego, co było w sezonie 2012 to był śmiech na sali.
Darth ZajceV
21.10.2013 08:12
@Masio Spójrz na jego wyniki w FR 3.5 - totalnie dał ciała, zwłaszcza w porównaniu do tego, co prezentował pod koniec sezonu 2012.
Masio
21.10.2013 08:11
@Mahilda111 Dlaczego??
Carolius
21.10.2013 08:10
:D Ehh zdolniejsi mogliby jeździć... No zobaczymy jak ten Kwiat sobie poradzi :D
Mahilda111
21.10.2013 08:04
@Masio Sam sobie może być winien.
Masio
21.10.2013 08:03
Szkoda, że nie będzie da Costy. Właśnie jego wolałbym zobaczyć w STR w 2014.
ROOK
21.10.2013 08:00
[color=white].[/color] Czyli jednak racja z tym sprzedawaniem miejsca… No, no – będzie dwóch młodzików z Rosji – aż ciekawe, jak to będzie wyglądać… :)