GP Indii: Vettel najszybszy także w drugim treningu

Opis przebiegu drugiej sesji treningowej na torze Budhh
25.10.1312:01
Paweł Zając
5506wyświetlenia

Druga sesja treningowa rozpoczęła się przy idealnych warunkach, więc kierowcy nie zwlekali z rozpoczęciem prac po pięciu minutach na torze brakowało nam jedynie Red Bulli oraz Pastora Maldonado.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejechał Valtteri Bottas, jednak jego 1:29,663s nie było zbyt wyśrubowanym czasem i zaraz potem pobili go Hulkenberg, Ricciardo i Raikkonen.

Czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie, jednak po piętnastu minutach drugiego treningu na czele znajdował się Sebastian Vettel, z czasem 1:27,059, przed Sergio Perezem i Nico Rosbergiem. Poza tym, na torze było dość spokojnie, jednak Kimi Raikkonen zaliczył małą przygodę, kiedy obrócił swój bolid w trzecim zakręcie.

Godzinę przed końcem na czele nadal mieliśmy Vettela, jednak Niemiec zaliczył już okrążenie na miękkich oponach, które pozwoliły mu poprawić czas o nieco ponad 1,3s. Za nim znaleźli się Grosjean i Rosberg, jednak obaj wykręcali swoje czasy przy użyciu twardszej mieszanki. Oprócz kierowcy Red Bulla, na miękkie ogumienie zdecydowali się jeszcze Hulkenberg i Raikkonen, choć Fin popełnił błąd na swoim szybkim okrążeniu i nie poprawił czasu okrążenia.

W ciągu kolejnych 30 minutach zawodnicy wykonywali tylko pojedyncze okrążenia, jednak nikomu nie udało się pokonać Vettela. Najbliżej tego był Mark Webber, który stracił prawie trzy dziesiąte sekundy. Trzeci był Grosjean, jednak wcześniejszego zawodnika z tej pozycji - Nico Rosberga - wyprzedzili Alonso i Hamilton. U większości zawodników, podczas jazdy na miękkich mieszance, pojawiły się problemy z lewą przednią oponą, na której pojawiały się pęcherzyki, szczególnie widoczne było to w Sauberze Nico Hulkenberga.

Ostatnie pół godziny zostało zdominowane przez intensywne testy opon. Ciężko jednak wyciągnąć jakieś konkretne wnioski z długich przejazdów, gdyż u większości kierowców czasy był bardzo nierówne, ale Red Bull wydaje się najszybszy, a Lotus, Ferrari i Mercedes trzymają wolniejsze, ale i równiejsze tempo. Co ciekawe Vettel przejechał zaledwie kilka okrążeń na miękkiej mieszance, po czym zdecydował się ubrać twarde gumy. Wydaje się również, że Lotus natomiast mniej odczuwa problem z miękką gumą, gdyż po zjeździe Raikkonena opony nie były jakoś szczególnie zniszczone.

W końcówce mieliśmy także jedyną ofiarę drugiej sesji - Pastora Maldonado, któremu zespół znów nie dokręcił koła. Tym razem jednak systemy zabezpieczające zadziałały i koło pozostało na piaście, jednak Wenezuelczyk i tak nie dał rady zjechać do alei serwisowej. Oczywiście podczas długich przejazdów czasy się nie zmieniły, więc na pierwszym miejscu mieliśmy Vettela przed Webberem i Grosjeanem. Czwarty był Hamilton, który wyprzedził Alonso, Rosberga i Massę. Czołową dziesiątkę uzupełnił Kimi Raikkonen oraz zawodnicy McLarena - Sergio Perez i Jenson Button.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (1)Red Bull RB91:25,72235
2Mark Webber (2)Red Bull RB91:26,0110,2890,28938
3Romain Grosjean (8)Lotus E211:26,2200,4980,20936
4Lewis Hamilton (10)Mercedes F1 W041:26,3990,6770,17936
5Fernando Alonso (3)Ferrari F1381:26,4300,7080,03139
6Nico Rosberg (9)Mercedes F1 W041:26,5820,8600,15240
7Felipe Massa (4)Ferrari F1381:26,6010,8790,01941
8Kimi Raikkonen (7)Lotus E211:26,6320,9100,03132
9Sergio Perez (6)McLaren MP4-281:26,8571,1350,22540
10Jenson Button (5)McLaren MP4-281:26,9721,2500,11539
11Daniel Ricciardo (19)Toro Rosso STR81:27,3041,5820,33217
12Adrian Sutil (15)Force India VJM061:27,3751,6530,07136
13Valtteri Bottas (17)Williams FW351:27,4291,7070,05431
14Nico Hulkenberg (11)Sauber C321:27,4911,7690,06240
15Paul di Resta (14)Force India VJM061:27,6081,8860,11738
16Pastor Maldonado (16)Williams FW351:27,7201,9980,11223
17Esteban Gutierrez (12)Sauber C321:27,9492,2270,22934
18Jean-Eric Vergne (18)Toro Rosso STR81:28,4312,7090,48230
19Giedo van der Garde (21)Caterham CT031:28,6922,9700,26139
20Jules Bianchi (22)Marussia MR021:28,7993,0770,10732
21Charles Pic (20)Caterham CT031:29,3363,6140,53737
22Max Chilton (23)Marussia MR021:30,1644,4420,82827
107% najlepszego czasu: 1:31,722

KOMENTARZE

12
Aeromis
26.10.2013 04:44
@ManiakF1 Jezus.... Hulkenberg miał czasy okrążeń porównywalne z HAM, ALO czy ROS, na poziomie 1:31,300 - 1:31,700 (czyli "całkiem pozytywnie") i z ustanawianiem owych czasów nie miał problemów. Nie moja wina że nie umiesz analizować, szkoda więc naszego czasu. Można sobie oglądać, ale to guzik znaczy jak się nie WIDZI.
ManiakF1
26.10.2013 02:33
Tak się składa, że ja też oglądałem treningi i Sauber niczym nie zachwycił w porównaniu do dzisiejszego miejsca Hulkenberga. Tak poza tym tempo treningowe i kwalifikacyjne różni się od tempa wyścigowego Panie znawco.
Aeromis
26.10.2013 09:42
@ManiakF1 Ja nie patrzę na tabelkę zaciskając paluszki u nóg z podniety, bo to treningi są a nie kwalifikacje, w dodatku sesja druga (bardzo ważna z punktu widzenia tempa wyścigowego) Analizuję na biegu czasy przejazdów każdego z zawodników. [quote]po co takie głupoty wypisujesz? [/quote]bo język mądrości nie przemawia do niektórych :)
derwisz
25.10.2013 07:32
Mark Webber- to ścisła czołówka światowa. Wystarczy sobie wyobrazić co by było gdyby był numerem 1 w RBR, albo gdyby zamiast Vettela startował tam jakiś słabszy kierowca. Jest bardzo prawdopodobne , ze dzisiaj to Mark przymierzałby sie do 4 korony mistrzowskiej. Szkoda , ze taki kierowca kończy karierę, w cieniu kolegi z zespołu. Gdyby podliczyć jego osiągnięcia za ostatnie 4 lata to w zależności od metodologii zająłby drugie albo trzecie miejsce w całej stawce kierowców. Pozostaje pytanie, czy to Mark jest takim wybitnym kierowcą czy może swój rewelacyjny wynik osiągnął tylko dzięki bolidowi który przez te 4 sezony był poza zasięgiem rywali z toru ?. ;P
pawlos
25.10.2013 05:10
W niesłychanie komfortowej sytuacji jest RedBull. Nie dość, że tytuły miszczowskie zdobędą ogromną siłą rozpędu, to spokojnie mogą zajmować się w tej chwili przyszłorocznym bolidem.
ManiakF1
25.10.2013 03:08
Aeromis Sauber pozytywnie? Stać ich na więcej, po co takie głupoty wypisujesz? Nie wiesz co napisać albo chciałeś się popisać? Co do treningu to sądzę, że Mercedes jak to często bywało ukrywa swoją formę, żeby pokazać co potrafi w kwalifikacjach. Przynajmniej taką mam nadzieję.
Zajkos
25.10.2013 02:46
Już nie mamy wątpliwości kto wygra Grand Prix Indii 2013! ;( Jak ja go nie lubię! :(
adnowseb
25.10.2013 12:31
@Aeromis Także przyglądam się baczniej wynikom McLarena.Zaintrygował mnie news o całkowitej zmianie ustawień:) Ps.Masz coś ze skrzynką? PW czeka:))
matinson
25.10.2013 11:51
Czy wyniki sesji treningowych kogoś dziwią?
lakeman
25.10.2013 10:39
Jeśli mam wnioskować i prorokować na podstawie tych dwóch sesji, to wygląda na to że RBR będzie poza zasięgiem w kwalifikacjach. W wyścigu mogą być szybsi na pojedynczych kółkach, ale pewnie z jednym stopem więcej np. od Lotusa.
konradosf1
25.10.2013 10:39
[quote]zdecydowali się jeszcze Hulkenbergi[/quote] bląd prawie nie do zauważenia, ale strasznie mnie rozbawil :) Chyba znowu będzie walka o P2 zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu, co nie znaczy, że będzie nudno
Aeromis
25.10.2013 10:17
RBR nie wydaje się najszybsze, a wręcz miażdży, wedle moich wniosków VET jest lepszy o 0,5 od GRO i o ponad sekundę od pozostałych (ALO, HAM, ROS). Sauber także całkiem pozytywnie. Bardzo mnie interesuje tempo Buttona, jednak póki co ciężko mi cokolwiek wywnioskować