GP Indii: Opony użyte w wyścigu
Większość kierowców zdecydowała się na 2 pit stopy
28.10.1312:30
2840wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | @Suma wizyt w boksach | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Vettel | Mu | Pn (2) | Pn (31) | 2 | |||
2. | Rosberg | Mu | Pn (7) | Pn (27) | 2 | |||
3. | Grosjean | Mn | Pn (13) | 1 | ||||
4. | Massa | Mu | Pn (8) | Pn (30) | 2 | |||
5. | Perez | Pu | Mn (28) | Pn (33) | 2 | |||
6. | Hamilton | Mu | Pn (8) | Pn (30) | 2 | |||
7. | Räikkönen | Mu | Pn (7) | Pn (58) | 2 | |||
8. | di Resta | Mn | Pn (1) | Pn (30) | 2 | |||
9. | Sutil | Pn | Mu (41) | 1 | ||||
10. | Ricciardo | Pn | Mn (33) | Pn (38) | 2 | |||
11. | Alonso | Pu | Pn (2) | Mn (30) | Pu (36) | 3 | ||
12. | Maldonado | Mn | Pn (8) | Pn (38) | 2 | |||
13. | Vergne | Mn | Pn (1) | Pn (26) | 2 | |||
14. | Button | Pu | Mn (6) | Pn (12) | Pu (32) | 3 | ||
15. | Gutierrez | Pn | DT (16) | Pn (26) | Mn (47) | 3 | ||
16. | Bottas | Pn | Pn (31) | Mn (49) | 2 | |||
17. | Chilton | Pn | Pn (29) | Mn (52) | 2 | |||
18. | Bianchi | Mn | Pn (5) | Pn (33) | 2 | |||
19. | Hülkenberg | Mu | Pn (5) | Pn (33) | Mu (53) | 3 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||||
Webber | Pu | Mn (28) | Pn (32) | 2 | ||||
Pic | Mn | Pn (1) | Pn (16) | 2 | ||||
van der Garde | Mn | 0 |
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Przy wyraźnej różnicy w czasach okrążeń między obiema mieszankami strategia odgrywała główną rolę w pełnym akcji wyścigu o Grand Prix Indii. W całej stawce mieliśmy do czynienia z różnym podejściem do taktyki: startowano zarówno na miękkich, jak i na pośrednich oponach. Wiele zespołów podzieliło strategię między oba samochody, żeby zabezpieczyć się przed każdą ewentualnością. Wczesny zjazd Sebastiana Vettela umożliwił mu „podcięcie” taktyki bezpośrednich rywali, korzystających z takiej samej strategii. Natomiast Webber był w stanie zyskać pozycje na torze, dzięki późniejszemu zjazdowi. To pokazuje, jak działały poszczególne strategie. Niestety, z rozczarowaniem przyjęliśmy fakt, że niektóre zespoły postąpiły wbrew naszym rekomendacjom i wykorzystywały opony przez więcej okrążeń niż zostało to przez nas zalecone. Przede wszystkim jednak gratulujemy Sebastianowi i Red Bullowi za czwarty z rzędu dublet w mistrzostwach świata: to potwierdzenie ich zdumiewających możliwości w każdym obszarze, także jeśli chodzi o umiejętność wykorzystania opon oraz strategii do zyskania przewagi.