GP Stanów Zjednoczonych: opony użyte w wyścigu

W Austin dominująca była strategia jednej zmiany opon
18.11.1310:36
Paweł Zając
2283wyświetlenia
@P.KierowcaStartZmiana 1Zmiana 2@Suma wizyt w boksach
1.VettelPuTn (27)1
2.GrosjeanPuTn (29)1
3.WebberPuTn (28)1
4.HamiltonPuTn (25)1
5.AlonsoPuTn (26)1
6.HülkenbergPuTn (27)1
7.PerezPuTn (22)1
8.BottasPuTn (23)1
9.RosbergPnTn (22)1
10.ButtonPnTn (20)1
11.RicciardoPnTn (22)1
12.MassaPnTn (21)Pu (38)2
13.GutierrezPuTn (1)Pu (36)2
14.KovalainenPuTn (17)Pu (31)2
15.di RestaPuTn (22)Pu (49)2
16.VergneTnPn (27)1
17.MaldonadoPnTn (8)1
18.BianchiPnTn (21)1
19.van der GardePnTn (21)1
20.PicPnTn (20)DT (50)2
21.ChiltonPnDT (5)Tn (26)2
Niesklasyfikowany
SutilPn0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Zmiany temperatury podczas weekendu były dość znaczne i przez to kierowcy przy każdym wyjeździe na tor mieli do czynienia z innymi warunkami. Przy tak dużym rozrzucie w temperaturze nawierzchni przydatne byłoby zastosowanie więcej niż dwóch rodzajów mieszanki narzuconych przez regulamin, ale w tak wyjątkowych warunkach nie mieliśmy wyjścia! Przed wyścigiem zespoły nie miały zatem odpowiednich danych na temat zużycia i degradacji opon, ale mimo tego większość zawodników pojechała na jeden postój - zgodnie z naszymi przewidywaniami. Pomocna była neutralizacja na początku zawodów, po której wyścig upłynął pod znakiem mniejszej liczby zmiennych niż miało to miejsce w niedawnych, zdominowanych przez taktykę Grand Prix.