Mike Earle reaktywuje Onyx Racing

Ekipa przez najbliższe pięć lat ma startować w WTCC
07.01.1420:13
Mateusz Szymkiewicz
3292wyświetlenia

Mike Earle reaktywował ekipę Onyx Racing, która przez najbliższe pięć lat ma startować w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych.

Earle utworzył Onyx Racing pod koniec 1978 roku. Ekipa w tym czasie startowała m.in. w Formule 3000, gdzie w sezonie 1987 zdobyła mistrzowski tytuł wraz ze Stefano Modeną. Następnym krokiem była Formuła 1, w której Onyx startował w latach 1989-1990, mając w swoich bolidach takich kierowców jak Bertrand Gachot, Stefan Johansson czy JJ Letho.

73-latek, który później był zaangażowany w ekipę Arena Motorsport, postanowił reaktywować Onyx Racing z pomocą Arlington Industries Group. Ekipa przez najbliższe pięć lat ma startować w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych, wykorzystując już od tego sezonu auta w najnowszej specyfikacji, których producentów jak i kierowców mamy poznać w najbliższym czasie.

Porozumienie z Arlington Industries Group jest ekscytujące, jest wiele synergii odnośnie naszych celów, które chcemy zrealizować w ciągu pięciu najbliższych lat - powiedział Mike Earle. To niepowtarzalna okazja, by skompletować tak silną motoryzacyjną grupę, która ma zamiar odnieść sukces w najlepszych mistrzostwach samochodów turystycznych na świecie.

KOMENTARZE

10
Yurek
08.01.2014 06:38
[quote="mlospeed"]Dopiero Mclaren w 1994 roku pierwszy sięgnął po debiutanta - Peugeot :)[/quote] Ale jak świetnie na tym wyszli! Jaki ten silnik był niezawodny! Hakkinenowi brakło 0,0000001 punktu do tytułu!
mlospeed
08.01.2014 06:24
[quote="Yurek"]W Coloni też zainwestowała fabryka - Subaru :)[/quote] dokładnie, szkoda że równie z mizernym skutkiem. Piękne czasy, wspomniane prawie 40 bolidów w stawce, pre-kwalifikacje, a fabryki takie jak Subaru, Porsche czy Yamaha musiały na początku oglądać się za mniejszymi rodzynkami by coś popróbować ze swoimi silnikami. Mistrzowskie teamy były wtedy nieosiągalne, zresztą nie ryzykowałyby z niewiadomymi, Honda, Renault i Ferrari rozdawały karty, Cosworth i Judd zapchaj dziury były wszędzie indziej... Dopiero Mclaren w 1994 roku pierwszy sięgnął po debiutanta - Peugeot :) ach ;p
Yurek
08.01.2014 05:34
[quote="mlospeed"]Nie zapominajcie, że w team Onyx chciała zainwestować fabryka - Porsche!!! [/quote] W Coloni też zainwestowała fabryka - Subaru :)
Adakar
08.01.2014 04:56
[quote="gornik"]matinson, mają produkować własne auta, ponoć od 9 miesięcy już robią auto :)[/quote] Nie wierzę w to. Jak dla mnie "no car, no drivers, NO TEAM" Wydmuszka. Sezon startuje za mniej niż 4 miechy.
mlospeed
08.01.2014 03:25
Zespół z dużymi możliwościami, gdyby rzeczywiście był lepiej zarządzany, kto wie gdzie byłby w latach 90-tych, środek stawki?! Nie zapominajcie, że w team Onyx chciała zainwestować fabryka - Porsche!!! Ale ostatecznie swój agregat w 1991 roku umieścili w zespole Footwork/Arrows, zresztą z mizernym skutkiem ;/ [quote="Yurek"]39 samochodów w 1989 roku. [/quote] niesamowite czasy, szkoda...
gornik
08.01.2014 02:53
matinson, mają produkować własne auta, ponoć od 9 miesięcy już robią auto :)
Yurek
08.01.2014 12:07
@Adakar - jest podium? Jest? :D Co więcej, nie było zdobyte na niewiadomo jakim farcie, jak np. Monteiro. Oczywiście zespół był źle zarządzany, ale ta seryjność DNPQ wynika też ze stawki 39 samochodów w 1989 roku. Szalone czasy ;)
matinson
08.01.2014 09:31
Wszystko ładnie pięknie, tylko ,ze nie wiadomo nic o aucie jakim mają startować. Zresztą wszystkie już są wykorzystane, nawet to kierowcy mówili w wywiadach.
Adakar
08.01.2014 08:27
@Yurek jezus maria ... nie ... przy nich HRT to mega profi ekipa ;) chociaż przy swoich seryjnych DNPQ zdołali nawet raz doczłapać się do podium - 3 miejsce w GP Portugali '89. warto sobie poczytać, bo jeżeli będzie tak samo zarządzany co Onyx Monteverdi F1 to ... nie dożyją drugiego sezonu w WTCC ;)
Yurek
07.01.2014 11:16
Niech wrócą do F1! :)