Button: Nie mamy problemów z 2013 roku

Brytyjczyk uważa, że MP4-29 jest dobrą bazą do rozwoju
29.01.1421:22
Łukasz Godula
2354wyświetlenia

Jenson Button uważa, że bolid McLarena na 2014 rok nie posiada tych samych problemów, jakich zespół doświadczył w zeszłym sezonie. Mistrz świata z 2009 roku zakończył drugi dzień testów w Jerez na czele tabeli, pomimo faktu, iż wczoraj wcale nie wyruszył na tor.

Biorąc pod uwagę stracony dzień pierwszy, Button jutro podzieli się czasem jazdy z Kevinem Magnussenem, i rano zasiądzie w bolidzie, by przekazać go młodzianowi po południu. McLaren wprawdzie zaliczył w zeszłym roku pozytywny pierwszy dzień testów, jednak Button uważa, że sprawy mają się teraz inaczej.

W pierwszym dniu rok temu byliśmy szybcy, jednak nasz bolid miał swoje wady i mogliśmy to zobaczyć już pierwszego dnia - powiedział. Mieliśmy problemy, które nie miały być łatwe do naprawienia, jednak tym razem zdecydowanie takich nie mamy. Bazowy bolid jest dobry i działa, nie ma z nim żadnych zmartwień.

Mniejsze problemy nie umożliwiły ekipie z Woking długich przejazdów, jednak Button uważa, że już widać jak można poprawić MP4-29.

Dobrą rzeczą jest to, że byliśmy w stanie rozwiązać problemy dość szybko i wyjechać, by zaliczyć kilka okrążeń - dodał. Wszystko w bolidzie jest nowe, więc jestem pod wrażeniem, że byliśmy w stanie przejechać tyle okrążeń ile dzisiaj zrobiliśmy. Nie mamy żadnych strasznych problemów z bolidem, żadnych wielkich kłopotów z jednostką napędową. Z bazą bolidu jesteśmy tam gdzie chcieliśmy być.

Jak wiele dodamy do tego bolidu, pod względem aerodynamiki i silnika jest naprawdę spore, więc posiadanie dobrej bazy jest ważne. Świetną rzeczą jest to, że wiem jakie to są obszary i wiem jak możemy poprawić bolid. Wiele rzeczy możemy zrobić w nocy, co jest ekscytujące i nie mogę się doczekać, by ponownie wyjechać.

KOMENTARZE

11
Aquos
31.01.2014 06:57
@Yurek Moja wina - trochę namieszałem, bo pisząc do Ciebie odnosiłem się częściowo do tego co napisał Siux. Wyszło więc niezgrabnie i nie całkiem pod dobrym adresem - za to przepraszam. Co do meritum zostaję jednak przy swoim. Nie wiem czy jasno wyraziłem moje intencje - otóż nie twierdzę, że pomarańczowy nie jest charakterystycznym kolorem dla McLarena, a jedynie, że w przypadku tego zespołu można wskazać kilka charakterystycznych barw i stylów malowań, które dla innych osób mogą być co najmniej równie (albo nawet bardziej) typowe i ważne. Dla Ciebie barwy inne niż pomarańczowa to wyjątki. Ale patrząc na historię tego zespołu równie dobrze można powiedzieć, że to pomarańczowy kolor stanowił wyjątek. To po prostu nie jest tak jednoznaczne jak np. w przypadku Ferrari. Tylko tyle i aż tyle.
Yurek
30.01.2014 06:44
Żadnego pochopnego. I nie przywoływałem żadnego linka. [quote="Aquos"]Pomarańczowy był rzeczywiście pierwszym kolorem, którego używali przez dłuższy czas[/quote] Sam sobie odpowiedziałeś. McLaren nie stosował narodowych kolorów, jak masa innych zespołów. Zdecydowali się na pomarańczowy, aby się wyróżniać w telewizji kolorowej i był to pierwszy kolor kojarzony z nimi. Pierwszy kolor kojarzony z Brabhamem czy Lotusem to zielono-żółty/złoty, chociaż pierwszy Brabham w F1 wcale nie był zielony. [quote="Aquos"]Pomarańczowy nie był też kolorem największych sukcesów McLarena[/quote] Wyścigi samochodowe to nie tylko F1, McLaren uczestniczył nie tylko w F1. Mam głównie na myśli Can-Am.
Aquos
30.01.2014 03:58
@Yurek Oj, chyba próbujesz bronić pochopnie napisanego komentarza, sięgając po naciągane argumenty. Co tu ma do rzeczy Ferrari? Napisałem, że pierwsze bolidy F1 McLarena nie były pomarańczowe i miałem rację. Pomarańczowy nie był też kolorem największych sukcesów McLarena, co widać nawet na stronie, którą sam przywołałeś. Pomarańczowy był rzeczywiście pierwszym kolorem, którego używali przez dłuższy czas, ale z tą marką może się kojarzyć również kilka innych malowań.
Yurek
30.01.2014 03:31
@Aquos - czy ze względu na NART będziesz utrzymywać, że Ferrari to nie czerwony? Czy raczej uznasz to za wyjątek?
Aquos
30.01.2014 03:18
@Siux Naprawdę. Poszukaj dokładniej, np. jak wyglądał M2B z 1966 r.
Siux
30.01.2014 02:53
@Aquos naprawdę? http://www.mclaren.com/formula1/heritage/cars/
Aquos
30.01.2014 01:15
@Yurek A to dlaczego? Ich pierwsze samochody wcale nie były pomarańczowe.
Yurek
30.01.2014 10:51
[quote="Aquos"]te pierwotne barwy nie są takie jednoznaczne i oczywiste[/quote] Pierwotne barwy McLarena są pomarańczowe i żaden sponsoring Marlboro i Westa tego nie zmieni.
Aquos
30.01.2014 07:21
@Kamikadze2000 Rzeczywiście trochę szkoda. Chociaż w przypadku McLarena te pierwotne barwy nie są takie jednoznaczne i oczywiste. Dla jednych najbardziej "maclarenowe" malowanie będzie pomarańczowe, dla innych biało-czerowne, a dla jeszcze innych srebrno-czarne.
Kamikadze2000
29.01.2014 10:16
Poza Catem, wszystkie bolidy już przestały wzbudzać dziwne odczucia. Pewnie i w przypadku "zielonych" toteż się zmieni. Szkoda tylko, że McLaren nie wykorzystał swoich pierwotnych barw. Trochę zróżnicowania w stawce by się przydało... ;)
ExiooPL
29.01.2014 09:02
Jeśli jest tak naprawdę to niezwykle się cieszę i mam nadzieje, że Mclaren powróci do czołówki. Szkoda, że na tym wszystkim stracił tylko Perez. ;/