Renault naprawi problemy w nocy

Francuski producent oświadczył, iż kłopoty były związane z akumulatorami
29.01.1420:32
Łukasz Godula
3257wyświetlenia

Renault jest przekonane, że nocne poprawki w ich akumulatorach rozwiążą problemy, które dopadły ich dzisiaj podczas drugiego dnia przedsezonowych testów Formuły 1. Francuski producent zaliczył problematyczny dzień w Jerez, a zespoły napędzane ich silnikami przejechały jak na razie jedynie 38 okrążeń.

Dla porównania, bolidy z jednostkami Ferrari przejechały 138 okrążeń, a te z produktem Mercedesa 248 kółek. Odpowiedzialny za działania na torze Renault, Remi Taffin ujawnił, iż problem w bolidach Red Bulla i Toro Rosso dotyczył urządzeń magazynujących energię.

Caterham tymczasem uniknął tych kłopotów, ponieważ integracja ich pakietu jest inna. Zaistniałe problemy wymagają naprawy w nocy, gdy nadlecą do Jerez nowe części zamienne, by wprowadzić modyfikacje, które umożliwią jutro jazdę bolidami z jednostkami Renault.

Wiemy, że z naszej strony mamy problem, który dokładnie zidentyfikowaliśmy i chcemy go naprawić - wyjaśnia Taffin. Nie mogliśmy tego naprawić rano, więc zdecydowaliśmy zrobić co w naszej mocy, by upewnić się, iż jutro Red Bull i Toro Rosso będą mogli wyjechać na tor o godzinie 9:00. Jesteśmy pewni, że jutro rano wszystkie trzy bolidy będą na torze.

Taffin odmówił podania szczegółów na temat problemu z akumulatorami, jednak zasugerował, iż było to związane z współpracą tego urządzenia z resztą jednostki napędowej.

Musimy pamiętać, że jednostki napędowe są skonstruowane z wielu elementów i nie chodzi tutaj o wadliwą pracę jednej z nich - powiedział. To zdecydowanie problem z integracją wszystkich systemów. Jeśli chodzi o ten problem, był on związany z jednostką magazynującą energię, jednak nie chcę wchodzić w szczegóły architektury naszego systemu.

Zlokalizowaliśmy coś, co musi zostać wymienione. Mamy części, mamy tutaj odpowiednich ludzi, mamy środki by to zrobić i jesteśmy przygotowani na wykonanie tego. Nie chcieliśmy tego robić gdy tu przyjechaliśmy, jednak tak się stało i musimy to wykonać.

Taffin dodał, że problemy z dymem widocznym w garażu Red Bulla nie odnosiły się do kłopotów z akumulatorami.

Tymczasem wszystkich ciekawych szczegółów budowy jednostki napędowej Renault, zapraszamy do przeczytania artykułu, który niedawno ukazał się na łamach naszego serwisu. LINK

KOMENTARZE

18
Asmodeus
30.01.2014 12:04
haha no chyba coś nie poszło :D dobre reno to zdechłe reno
zgf1
30.01.2014 12:02
Hehe no i chyba srednio im ta naprawa wychodzi RB zapalil sie na okrazeniu wyjazdowym ;)
PatrykW
30.01.2014 09:28
Omg... Drugi dzień testów za nami , a wy już sądzicie że go nie naprawią ...
Siux
30.01.2014 07:55
@Kamikadze2000 a ja wprost przeciwnie ;)
Kamikadze2000
29.01.2014 10:17
Mam tylko nadzieje, że silnik nie wypaczy rywalizacji w sezonie 2014... ;]
Karol24
29.01.2014 09:43
@michal132 Przypomnij sobie rok 2009 i jak szybko Renault zrezygnowało z KERSu. A McLaren i Ferrari potrafili go używać i to z sukcesami.
michal132
29.01.2014 08:48
jeszcze sie sezon nie zaczął :D
FAster92
29.01.2014 08:46
Sonda na forum dotycząca, które silniki będą najbardziej niezawodne : RENAULT ;)
michal132
29.01.2014 08:42
@Kajt no zdarzały się głównie tym którzy pierwszy raz jeździli tym bolidem. może źle z niego korzystali ? xd trzeba czekać do jutra i zobaczymy jak sobie poradzą
Kajt
29.01.2014 08:39
[quote="TopOne"]Tylko RBR miał problemy z KERSEM od Renault.[/quote] W Lotusie też się zdarzały, o ile pamiętam dobrze to D'Ambrozio miał problemy jak zastępował GRO w 2012, KOV w pierwszym wyścigu też chyba jechał bez KERSu.
michal132
29.01.2014 08:36
@TopOne dokładnie tak jak piszesz Toro w tych latach korzystało z pakietu Ferrari gdyż głupota by było brać silnik inny i KERS inny.
TopOne
29.01.2014 08:34
@Lukas Toro Rosso w latach 2007-2013 używało silników Ferrari. Wydaje mi się, że KERS również był dostarczany przez Włochów. Od sezonu 2014 używają problematycznych jednostek Renault i ich ERS. Tylko RBR miał problemy z KERSEM od Renault.
Lukas
29.01.2014 08:24
@michal132 - a Toro Rosso?
michal132
29.01.2014 08:20
@Karol24 to nie Renault miało problem tylko RBR bo wszystko upakowali na siłę, inne zespoły nie miały z tym problemów
Karol24
29.01.2014 08:17
Renault ma problem z systemem ERS? A to ci niespodzianka. Wystarczy sobie przypomnieć ich początki z KERSem w 2009 roku.Red Bull jeszcze w ubiegłym roku je miał. Nie uda im się tego w pełni wyeliminować.
michal132
29.01.2014 07:49
@zgf1 ale o wale korbowym nie mówił Remi tylko są to domysły tych co są na torze więc trzeba poczekać do jutra i zobaczyć czy wyjadą na tor czy będą siedzieć. na sokolim piszę że to ECU może być przyczyną problemów
zgf1
29.01.2014 07:45
Remi Taffin, szef operacji wyścigowych Renault potwierdził, że źródło problemów, jakich doświadczają w Jerez zaopatrywane przez francuskiego producenta zespoły, leży właśnie w nowej jednostce napędowej. Elementem, który nie chce współgrać z innymi w nowej konstrukcji Renault jest właśnie wał korbowy. Z nieznanych przyczyn nie jest on w stanie przenieść całej mocy silnika na tylną oś. Najbliższe dwa dni będą prawdziwym sprawdzianem dla Renault, ale nie należy się spodziewać, że poważny problem dotyczący jednostki, nad którą producenci pracowali ponad dwa lata, zostanie rozwiązany w warunkach garażowych. Bolidy zasilane silnikami Renault będą prawdopodobnie w stanie poruszać się po torze, ale o osiąganiu wyników zbliżonych do pozostałych bolidów raczej nie może być mowy. Zrodlo, f1talks
michal132
29.01.2014 07:37
heheh no to gitara oby jutro już było wszystko ok i Renault pokaże innym na co stać ich maszynki