Renault naprawi problemy w nocy
Francuski producent oświadczył, iż kłopoty były związane z akumulatorami
29.01.1420:32
3257wyświetlenia
Renault jest przekonane, że nocne poprawki w ich akumulatorach rozwiążą problemy, które dopadły ich dzisiaj podczas drugiego dnia przedsezonowych testów Formuły 1. Francuski producent zaliczył problematyczny dzień w Jerez, a zespoły napędzane ich silnikami przejechały jak na razie jedynie 38 okrążeń.
Dla porównania, bolidy z jednostkami Ferrari przejechały 138 okrążeń, a te z produktem Mercedesa 248 kółek. Odpowiedzialny za działania na torze Renault, Remi Taffin ujawnił, iż problem w bolidach Red Bulla i Toro Rosso dotyczył urządzeń magazynujących energię.
Caterham tymczasem uniknął tych kłopotów, ponieważ integracja ich pakietu jest inna. Zaistniałe problemy wymagają naprawy w nocy, gdy nadlecą do Jerez nowe części zamienne, by wprowadzić modyfikacje, które umożliwią jutro jazdę bolidami z jednostkami Renault.
Wiemy, że z naszej strony mamy problem, który dokładnie zidentyfikowaliśmy i chcemy go naprawić- wyjaśnia Taffin.
Nie mogliśmy tego naprawić rano, więc zdecydowaliśmy zrobić co w naszej mocy, by upewnić się, iż jutro Red Bull i Toro Rosso będą mogli wyjechać na tor o godzinie 9:00. Jesteśmy pewni, że jutro rano wszystkie trzy bolidy będą na torze.
Taffin odmówił podania szczegółów na temat problemu z akumulatorami, jednak zasugerował, iż było to związane z współpracą tego urządzenia z resztą jednostki napędowej.
Musimy pamiętać, że jednostki napędowe są skonstruowane z wielu elementów i nie chodzi tutaj o wadliwą pracę jednej z nich- powiedział.
To zdecydowanie problem z integracją wszystkich systemów. Jeśli chodzi o ten problem, był on związany z jednostką magazynującą energię, jednak nie chcę wchodzić w szczegóły architektury naszego systemu.
Zlokalizowaliśmy coś, co musi zostać wymienione. Mamy części, mamy tutaj odpowiednich ludzi, mamy środki by to zrobić i jesteśmy przygotowani na wykonanie tego. Nie chcieliśmy tego robić gdy tu przyjechaliśmy, jednak tak się stało i musimy to wykonać.
Taffin dodał, że problemy z dymem widocznym w garażu Red Bulla nie odnosiły się do kłopotów z akumulatorami.
Tymczasem wszystkich ciekawych szczegółów budowy jednostki napędowej Renault, zapraszamy do przeczytania artykułu, który niedawno ukazał się na łamach naszego serwisu. LINK
KOMENTARZE