Horner: Odzyskiwanie energii problemem Renault

Brytyjczyk uważa, że dawna decyzja Briatore jest przyczyną obecnych problemów
21.02.1412:19
Paweł Zając
3101wyświetlenia

Christian Horner, szef Red Bull Racing, uważa, że głównym problemem Renault podczas testów są systemy odzyskiwania energii.

Francuski producent ma mniejsze doświadczenie z takimi systemami, gdyż praca nad KERS została skierowana do ich fabrycznej ekipy, a nie dział zajmujący się przygotowaniem silników F1.

Red Bull w ostatnich trzech latach korzystał z własnego systemu KERS, a teraz pracuje wraz z Renault nad rozwiązaniem problemów. Wspieramy ich naszym doświadczeniem w kwestii odzyskiwania energii - powiedział Horner w rozmowie z Autosportem. W tym obszarze najbardziej możemy pomóc i to jest póki co największym problemem. Nasze zaangażowanie było wcześniej niewielkie, jednak cały czas się zwiększa.

Zdaniem Brytyjczyka to właśnie decyzja, podjęta przez Flavio Briatore, o prowadzeniu prac nad KERS przez zespół jest przyczyną obecnych problemów Renault. Wtedy mogła ona się wydawać logiczna, jednak ostatecznie zaowocowała tym, że francuski producent ma mniejsze doświadczenie od rywali w kwestii systemów odzyskiwania energii.

Flavio kilka lat temu podjął decyzję, że odzyskiwanie energii i KERS będzie zmartwieniem zespołu, a nie producenta silników. Później Renault sprzedało zespół, a my przejęliśmy KERS i rozwijaliśmy własny system, którego używaliśmy razem z [naszą] skrzynią biegów. Teraz, z nowymi silnikami, odzyskiwanie energii znów leży w gestii dostawcy silników. Tak powinno być, jednak teraz Renault musi się więcej nauczyć niż np. Mercedes czy Ferrari, które mają kilka lat doświadczenia z takimi systemami.

KOMENTARZE

12
paymey852
22.02.2014 08:48
Problem w tym że ja nie mam pojęcia jak obecny system ERS będzie wykorzystywany wiem jak działa ale teraz nie będzie przycisku na kierownicy tylko jest zintegrowane z pedałem przepustnicy i tyle na razie wiem. Tak przynajmniej twierdzi Ted , tak od 6 min http://www.youtube.com/watch?v=IJlEkbsdtZo
Aeromis
22.02.2014 06:37
@paymey852 [quote]Ale dla czego wiadomo kiedy?[/quote]Bo zazwyczaj wiadomo kiedy, co nie znaczy że od tej reguły nie ma wyjątków. [quote]Zbyt długi dostęp = zbyt łatwe rozdysponowanie i atakujący będzie pokrywał się z broniącym co widzieliśmy już nie raz na torach z jedna prostą.[/quote]Tyle że przy dużej mocy to tak nie będzie działać co o ile się nie mylę przegapiłeś. Dzięki większej mocy otworzą się nowe możliwości, zakręty gdzie można się pokusić o wyprzedzenie, czyli więcej błyskotliwości, finezji i większe tętno u kierowców.
paymey852
22.02.2014 10:45
Ale dla czego wiadomo kiedy? W poprzednim latach widziałem jak małą porcje KERS kierowca używał w 3 miejscach a połowa bateri starczała do wyprzedzenia. Nie pamiętasz komunikatów od inżynierów jak mówią spróbuj całego tu całego tam. Na samym SPA masz kilka miejsc z 4. Przed Eau Rouge lub za, przed Pouhon (jak się znajdzie wariat:), w sumie to z 5 miejsc. Technologia fajna ale nadmiar jej nie jest potrzebny. Zbyt duża moc = zbyt łatwe wyprzedzanie Zbyt długi dostęp = zbyt łatwe rozdysponowanie i atakujący będzie pokrywał się z broniącym co widzieliśmy już nie raz na torach z jedna prostą. Ja to widzę tak. Albo duża MOC i mała pojemność albo mała MOC i duża pojemność.
Aeromis
22.02.2014 12:22
@paymey852 Ośmielę się nie zgodzić Jedno krótkie użycie ERS = na 99% wiadomo kiedy, czyli żadna taktyka. Tak było, teraz ERS ma starczać na dłużej i o ile mi wiadomo - będzie miał więcej mocy ;). I o tą moc chodzi, właśnie w takie postaci przy wyraźnych różnicach można naciskać na rywala by ten zużył swój ERS szybciej i późnej go wyprzedzić w niekoniecznie łatwym do wyprzedzania miejscu. Nie będzie to może legendarna batalia dawnej szkoły, ale na pewno lepsze by było niż ostatnie połączenie DRS-u z KERS-em w ostatnich latach. Dlatego właśnie mam nadzieję że mocy ERS nie zabraknie i DRS stanie się zbyteczny, bo w obecnej formie DRS jest tak sztuczny i przewidywalny że wiele wyprzedzeń daje tyle frajdy co... dublowanie Caterhma/Marussię (na prostej startowej oczywiście, żeby było bezpieczniej).
paymey852
21.02.2014 02:12
@Aeromis To nie jest tak do końca jak byśmy chcieli bo ERS jest obecnie dłużej dostępny na 1 okrążeniu przez co broniący się będzie miał zapas na co najmniej dwie długie proste i może coś ekstra. Więc tylko awaria może robić różnice i niestety zbyt ogromną aby cieszyć oko + DRS to ....ehhh ERS powinien starczać na jedno krótkie użycie na prostej i mamy element taktyki, obawiam się że teraz tego nie będzie. Trzymajmy kciuki za Renault nawet jeśli to rywal to lepiej oglądać walkę a nie dublowanie po raz "N".
Aeromis
21.02.2014 12:47
Szkoda, bo w takim przypadku to robi się na prawdę niefajnie. W prawdzie wśród zespołów z silnikiem Renault nie ma żadnej mojej ulubionej, a nawet jest najmniej lubiany - Toro Rosso, jednak mimo to szkoda. Pozostają więc już tylko nadzieje. Co do samego KERS/ERS to ja lubię ten bajer, bo to staje się on częścią taktyki, którą stosuje kierowca podczas wyścigu, a przede wszystkim obrony/wyprzedzania. ERS daje nowe możliwości, można chcąc wyprzedzić wolniejszy bolid naciskać tak by ten z przodu zużył swój ERS i wówczas zaatakować. ERS dla mnie daje nadzieje że DRS zostanie zlikwidowany na co bardzo liczę.
Maly-boy
21.02.2014 12:20
ERS to jedno wielkie nieporozumienie, w przypadku awarii będziemy oglądać wyścigi dwóch lig. Kers nie dawał takich korzyści, więc jego awaria nie oznaczała straty 2~~ sek na okrążeniu.
Krauza
21.02.2014 12:13
Skoro wiedzieli o tym że w przyszłości odzyskiwanie energii będzie leżało po stronie producenta silników, to dlaczego podjęto decyzję o przedłużeniu umowy z Renault? Pszypadeg?
Carolius
21.02.2014 11:57
Mnie te wszystkie problemy nie zaskakują, w sumie spodziewałem się tego :) Mam tylko nadzieję, że przez to nikt nie ucierpi na zdrowiu... Przegrzewające baterie są pod zbiornikiem paliwa...
paymey852
21.02.2014 11:52
http://abload.de/img/110689262dd34dd4vme18.gif
Kamikadze2000
21.02.2014 11:51
Ten sezon będzie jedną wielką parodią... ;)
Carolius
21.02.2014 11:41
Czyli jest tak jak myślałem... Nie sam silnik ale bajery... W tym roku to ważna elementy, będzie ciężko, nie wiem jak jest z ingerencją w systemy elektroniczne czy są zamrożone jako silniki...