Renault ma już za sobą pierwsze testy silnika RS26-B V8

Nową jednostkę po raz pierwszy został sprawdzony w zeszłym tygodniu na torze Paul Ricard
10.04.0614:17
Mariusz Karolak
934wyświetlenia

Po doskonałej inauguracji sezonu 2006 zespól Renault rozpoczął już testy nowej specyfikacji swojej jednostki napędowej. Silnik RS26-B V8 po raz pierwszy został sprawdzony w zeszłym tygodniu na torze Paul Ricard przez kierowcę testowego Renault, Heikki Kovalainena.

Fin pierwszego dnia testów uzyskał najlepszy czas, jednak w czwartek uszkodził swój bolid po najechaniu na krawężnik i musiał zrezygnować z dalszego udziału w testach na południu Francji. Kolejne testy nowej wersji silnika, która ma większą moc i osiąga wyższe obroty, będą przeprowadzane w tym tygodniu na torze Catalunya.

Swój debiut w wyścigu RS26-B V8 zaliczy podczas Grand Prix San Marino, ale tylko w bolidzie Giancarlo Fisichelli, bowiem Fernando Alonso na swoim obecnym silniku przejechał tylko jeden wyścig i dopiero po wyścigu na Imoli będzie go mógł wymienić. Obydwaj kierowcy otrzymają jednak najnowszy pakiet aerodynamiczny do bolidu R26 podczas najbliższej eliminacji MŚ.

Kolejna specyfikacja silnika RS26 V8, "C", ma zostać wprowadzona do użytku w Grand Prix Kanady (dziewiąta runda sezonu).

Źródło: Crash.net

KOMENTARZE

12
Paweł
11.04.2006 10:18
Renault prze do przodu i nikt ich nie moze dogonic. Nieźle!
Jacenty_F1
11.04.2006 07:05
Tylko że Ferdek jechał sobie pierwszy a Fisco się przebijał i dlatego taka różnica
pawlos
11.04.2006 06:44
jeśli Fisico w ostatnim wyścigu tracił do Ferdka 1,5 s na kole, to silnik mocniejszy w jego bolidzie o te 20 czy 30 koni niewiele mu pomoże
Pussik
11.04.2006 04:25
Adams, bo postępem o którym warto pisać newsa imho jest conajmniej np. 0,2s na torze. A to sie przekłada na ponad 10s w wyścigu. Chociaż z reguły usprawnienia Aero w inny sposób poprawiają osiągi (bolid sie lepiej zachowuje podczas jazdy i kierowca może wykręcać równiejsze okrazenia). Tak samo z zawieszeniem. Ale to temat rzeka...
kuba_new
10.04.2006 08:18
zobaczymy co potrafi jednak chyba ktos nie czyta dlaczego alonso nie dostanie owej jednostki a to dlatego ze musialby sie cofnac o 10 pozycji wiec po co poczeka 1 wyscig i tez bedzie mial ten motor i to juz troche sprawdzony
adams
10.04.2006 06:15
Najdziwniejsze w F1 jest to,że jeśli już ktoś ma postępy to odstaje mocno od reszty.
rafaello85
10.04.2006 05:15
Hmm.. widzę, że Renault chce się już stać absolutnym dominatorem na torach;) Nowa specyfikacja silnika, który będzie miał większą moc wprowadzona już teraz, a kolejna na GP Kanady. Fisichella pojedzie z tym mocniejszym silnikiem, bardzo mnie ciekawi, czy osiągnie tym samym lepszy wynik niż Alonso? Ale jest też inna możliwość, mianowicie taka, że silnik może nie być jeszcze całkowicie dopracowany, a wtedy Giancarlo miałby problemy.
Falarek
10.04.2006 04:51
Renault zawsze wymiatał jesli chodzi o silniki. Wsumie sukcesy Mercedesa i Ferrari zaczęły się od momentu kiedy Renault pożegnał sie z F1 po sezonie 97. Teraz może im być ciezko ich pokonać. Dobrzy są skurczybyki nie ma co:)
redzkaformula
10.04.2006 04:51
czuje ze rono nie dojedzie 1fisi ma nowe cudo 2 alonzo ma silnik ktory ju byl w uzytku a te silniki nie lubia stac
Pussik
10.04.2006 03:21
Ciekawi mnie pojedynek Ferrari vs. Renault. Nie mogę się doczekać. Teraz Ferrarka bedzie miała trudniej. Zauważyliście, że poświęcają Fisico na testowanie silnika w boju? Jak już będzie sprawdzone to Alonso wyruszy z pewną jednostką napędową.
Maximus
10.04.2006 02:56
Ciekawe, jak wypadnie Fisico z nowym silnikiem na tle Fernando?
slaweksz
10.04.2006 01:05
Tak jak sadzilem. Kazdy sezpol cos poprawia cos ulepsza. Jest to naturalne bo przeciez to pierwszy sezon na V8. Interesujaca zapowiada sie dalsza czesc sezonu bo z tego co widac kazdy sezpol cos polepsza cos udoskonala. Z drugiej strony w Europie nie ma jeszcze upałów i sadze ze teraz tak naprawde pokaze sie roznocia w OPONACH. Teraz Michelin pokaze swoja przewage na Brigstone.