Marco Wittmann wygrywa wyścig na Nurburgringu

Niemiec był niezagrożony od startu do mety
17.08.1416:01
Łukasz Godula
2955wyświetlenia

Marco Wittmann wygrał domowy wyścig DTM na Nurburgringu i powiększył tym samym przewagę punktową w klasyfikacji generalnej. Niemiec zaliczył perfekcyjne zawody i prowadził przez wszystkie okrążenia, poza jednym, gdy odbył swój obowiązkowy postój, dzięki czemu mógł świętować czwarte zwycięstwo w tym sezonie.

Mike Rockennfeller finiszował drugi, dzięki manewrowi na starcie, gdy przeskoczył Edoardo Mortarę w pierwszym zakręcie. Od tego momentu podążał jak cień z Wittmannem, zmniejszając swoją stratę i ostatecznie finiszując 1,2 sekundy za liderem generalki.

Mortara na finiszu pojawił się jako trzeci, cały wyścig będąc naciskanym przez Paula di Restę, który był dzisiaj czwarty, nadrabiając kilka pozycji na początku wyścigu, wraz z bardzo ładnym manewrem na Danielu Juncadelli.

Hiszpan zakończył zawody na piątej pozycji, podczas gdy Christian Vietoris dał Mercedesowi kolejną lokatę po świetnym wyprzedzeniu Maxime Martina na 33 kółku.

Martin Tomczyk był dzisiaj najwyżej sklasyfikowanym kierowcą z grupy, która wystartowała na twardej mieszance i przeskoczył z 18 pozycji na starcie. Pierwszy przejazd kierowcy BMW był godny podziwu, dzięki czemu finiszował na punktowanej lokacie. Tymczasem czołową dziesiątkę uzupełnili Robert Wickens i Pascal Wahrlein.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Marco Wittmann (23)BMW M4 DTM491h09m42,80225
2Mike Rockenfeller (1)Audi RS5 DTM49+0:01,28618
3Edoardo Mortara (15)Audi RS5 DTM49+0:12,01915
4Paul di Resta (6)DTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:12,81512
5Daniel Juncadella (19)DTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:13,71710
6Christian Vietoris (5)DTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:24,9188
7Maxime Martin (24)BMW M4 DTM49+0:28,9216
8Martin Tomczyk (10)BMW M4 DTM49+0:38,5214
9Robert Wickens (12)DTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:43,1972
10Pascal Wehrlein (25)DTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:45,3771
11Adrien Tambay (8)Audi RS5 DTM49+0:48,071
12Bruno Spengler (9)BMW M4 DTM49+0:49,834
13Antonio Felix da Costa (18)BMW M4 DTM49+0:50,150
14Joey Hand (4)BMW M4 DTM49+0:50,955
15Jamie Green (21)Audi RS5 DTM49+0:52,771
16Gary Paffett (11)DTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:57,056
17Timo Glock (17)BMW M4 DTM49+0:58,557
18Witalij Pietrow (20)DTM AMG Mercedes C-Coupe48+1 okr.
Niesklasyfikowani
19Augusto Farfus (3)BMW M4 DTM35
20Nico Muller (22)Audi RS5 DTM10
21Timo Scheider (2)Audi RS5 DTM8
22Miguel Molina (14)Audi RS5 DTM4
23Mattias Ekström (7)Audi RS5 DTM3
Pole position: Marco Wittmann - 1:22,780 Najszybsze okrażenie: Marco Wittmann - 1:23,175 na 23 okrążeniu

KOMENTARZE

10
Witekb
17.08.2014 09:32
Czy moze autor tego artykulu wyjasnic dlaczego napisal ze Wittmann wygral domowy wyscig ? Przeciez on pochodzi z Führt czyli domowy wyscig to Norisring . Domowy wyscig to byl dla zespolu audi phoenix bo maja baze w Meuspath
Kazik
17.08.2014 07:48
A może Vitaly ma tyle nadwagi, że nawet te 40 kg nie pomoże? Żartuję bo nie wiem jak jest z nim teraz ale przed sezonem wyglądał na wybitnie "nadważonego". Fotka była na forum. Jakby nie było bardzo rozczarowuje w tym roku.
ROOK
17.08.2014 07:27
@up: [color=white].[/color] Jak pisałem – na DTM tak tylko sobie zerkam (w tym roku widziałem raptem dwa wyścigi – o ile w deszczu było jeszcze o’kay, to na sucho była już straszna nuda), ale myślałem, że Pietrow tymi ostatnimi miejscami to już sobie ze 40 kg przewagi uskładał, a może nawet więcej…
No70
17.08.2014 07:20
@ROOK ile warte jest te 20 kg pokazuje 4-ty tryumf zawodnika powyżej. Ci ,,świeży debiutanci" to zwykle wymiatacze z F3 i innych formuł, tudzież aut sportowych, więc łatwo nie będzie.
ROOK
17.08.2014 07:01
[color=white].[/color] Usprawiedliwienia zawsze się znajdą, ale nie zapominajmy, że w DTM czołówka wyścigu dostaje kilogramy balastu, żeby słabsi mieli szanse zapunktować. Jeśli więc Pietrow mimo prowadzenia najlżejszej maszyny w stawce wciąż zalicza ogony, to faktycznie na pierwsze wyniki trzeba będzie trzeba poczekać na 3-4 sezon w serii – w drugim sezonie z czasem zacznie objeżdżać świeżych debiutantów… :))
Mr President
17.08.2014 06:42
Witalij Pietrow to najgorszy kierowca w tegorocznej stawce DTM. Nie ma tempa ani w kwalifikacjach, ani w wyścigu. Jeździ co prawda w słabym zespole, Mucke od lat zajmuje miejsca w drugiej połowie stawki, ale dziś Juncadella pokazał, że nawet w słabym sprzęcie można przynajmniej raz wywalczyć solidny wynik. Przypomina mi Katherine Legge (która nawiasem mówiąc ma być teraz "gwiazdą" Formuły E) jeśli chodzi o rezultaty.
Kamikadze2000
17.08.2014 06:37
Pietrow póki co nie ogarnął blaszaka, ale zespół oraz słabe przygotowanie pojazdu nie pomaga. ;)
No70
17.08.2014 05:00
@ROOK Nie jest już tak daleko jak jeszcze kilka lat temu. Wtedy okreslano je jako specyficzne w prowadzeniu. Teraz, kiedy mamy szersze opony i dłuższy tylny dyfuzor, te auta są trochę inne. Patrząc na przypadek Glocka sądzę że bardziej przyjazne dla ex-F1 niż kiedykolwiek wcześniej. Powiedzmy że są bardziej przewidywalne. A to kolejny argument przeciwko VP. :)
ROOK
17.08.2014 03:50
[quote="Kazik"]DTM obserwuję tylko prze pryzmat byłych kierowców F1[/quote] [color=white].[/color] No to tak jak ja. :) [color=white].[/color] Inaczej byłaby to straszna nuuuda… Zupełnie nie to, co dzisiejsza Formuła1! :)) [quote="Kazik"]Vitaly to niewypał[?][/quote] [color=white].[/color] I niewypał, ale też i nie do końca – facet ma kasy jak lodu (ojciec współwłaścicielem producenta platform wiertniczych), więc realizuje swoją pasję bez stresu, że wyleci za słabe wyniki. Ale trochę zdolności ma – chyba w czwartym roku GP2 już ogrywał niemal wszystkich pierwszaków. ;) [quote="Kazik"]czy też nie dysponuje sprzętem?[/quote] [color=white].[/color] Sprzętem dysponuje takim, jak cały Mercedes – faktycznie najsłabszym w stawce, ale inni już zwyciężali na tym „najsłabszym sprzęcie”. W dodatku kolega z zespołu, dysponujący tą samą ekipą serwisową, właśnie zapunktował na 5. miejscu (różnica 13 miejsc!). A Pietrow, jak na razie – wiecznie ostatni w wyścigu (spośród tych, co dojechali), a w kwalifikacjach ostatni lub przedostatni (wczoraj wreszcie wykręcił osobisty rekord – dwóch wyprzedził! :) [color=white].[/color] A wracając jeszcze do kwestii „byłych kierowców F1” i w zasadzie reguły ich słabych wyników – podejrzewam, że F1 i DTM wymagają mocno odmiennych odruchów prowadzenia (oraz ustawień), stąd słabe wyniki „mistrzów F1” – długo muszą się przestawiać (być może już nigdy do końca), a zarazem całkowicie psują swoje nawyki na wypadek ewentualnego powrotu do F1.
Kazik
17.08.2014 02:30
DTM obserwuję tylko prze pryzmat byłych kierowców F1 więc nie orientuję się z jakiego powodu np. Vitaly Petrov nie zdobył w tym roku nawet punktu. Ktoś na pewno zna lepiej ten temat. Vitaly to niewypał czy też nie dysponuje sprzętem?